style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

התנהגות גולשים באתר קובעת!

מאט כץ (יהודי, איך לא?!?), עובד גוגל והנציג הבלתי רשמי של גוגל לעניין קידום אתרים, פרסם וידאו של למעלה מ- 7 דקות בהם הוא סקר את מה הולך לקרות בקיץ הקרוב בגוגל בנושא קידום אתרים.

הוידאו נמצא בהמשך, אבל בואו נתקדם.

אני רוצה לתרגם עבורך את דברי הפתיחה של מאט, כי הם לדעתי חשובים עבורך, עבור העסק שלך ועבור האתר שלך.

אז הנה מה אמר מאט בסרטון בתרגום חופשי ולא הכי מדויק ותוך כדי, הרשיתי לעצמי להוסיף הסברים בגוף הסרט, סליחה התרגום, ואלה מופיעים בסוגריים עם ראשי התיבות שלי ז.ע. אז הנה מה שאמר מאט בוידאו:

"שלום לכולם, כאן מאט כץ (Matt Cutts). בוידאו זה אענה על שאלה: למה צריך לצפות מגוגל במהלך החודשים הקרובים בנושא קידום אתרים SEO.

או. קיי, אז רק לצורך תיעוד אומר שהוידאו צולם בתחילת מאי 2013 (זה עדיין נכון גם לרגעים אלה של סוף 2018 בהם אתם קוראים את הפוסט, ז.ע.)

בוידאו זה אתן לך הצצה קלה למה לצפות בחודשים הקרובים מבעד לעיניים של צוות הספאם בגוגל (מאט עומד בראש הצוות, ז.ע.).

וודא שלקוחות:

  • אוהבים את האתר שלך (נשארים הרבה זמן באתר, רואים יותר מדף אחד, וכדומה, ז.ע.)
  • מספרים לחבריהם עליו (עושים שיתוף, לוחצים לייק, ז.ע.),
  • חוזרים אליו שוב ושוב,
  • רושמים עליו סטטוסים (ברשתות חברתיות, ז.ע.),
  • מוסיפים אותו למועדפים/סימניות (בדפדפן, ז.ע.),
  • כל הדברים שגורמים לאתר שלך לעבוד עבורך

אנחנו מנסים לוודא שאם אלה הן המטרות שלך, אנחנו מתואמים איתך ולכן, כל עוד אתה עובד קשה למען הלקוחות שלך, אנחנו (גוגל, ז.ע.) נעבוד קשה כדי להראות את התוכן האיכותי שלך בפני הגולשים (שהם הלקוחות שלנו, ז.ע.)."

עד פה התרגום החופשי והלא מדויק של 45 השניות הראשונות בסרטון הוידאו כולל הערות ביניים שלי. לאחר מכן, מאט מגלה טפח ומסתיר הרבה יותר מטפח, מה עומד לקרות בקיץ.

עכשיו פירוש לדברים שזה עתה קראת:

מאט אומר באופן ברור, לי זה ברור, שמה שחשוב זאת התנהגות הגולשים. לא מספיק שהבאת גולש לאתר שלך, חשוב מה קורה בהמשך. אם הגיע גולש לאתר ונטש אותו, כלומר ראה רק הדף אליו הגיע ומשם חזר לתוצאות החיפוש של גוגל, זהו כשלון, למה? כי לקוח שנוטש את האתר (המשמעות של נטישת האתר היא: שהייה קצרה, גולש שרואה באתר רק דף אחד):

  • חוויית משתמש לא טובה,
  • לא אוהב את האתר,
  • לא יספר לחבריו,
  • אין לו סיבה לחזור אליו (וגם לך אין דרך להחזירו),
  • הוא לא ירשום עליו סטטוס בפיסבוק,
  • לא יוסיף אותו למועדפים

"רק רגע," את/ה אומר/ת, "תזכיר לי, מה תפקידו של מאט כץ?"

"מאט כץ, הוא ראש צוות ספאם בגוגל והדובר הבלתי רשמי בנושא קידום אתרים SEO", תשובתי.

"אז מה הקשר בין הנקודות שתיארת לעיל: אוהב/לא אוהב את האתר, יספר/לא יספר לחבריו…, מה כול זה קשור לקידום אתרים SEO? התבלבלת, לא?!?" את/ה שואל/ת

לא, אני לא התבלבלתי, לקידום אתרים יש שני צדדים:

  1. הבאת תנועה,
  2. שינוי התנהגות הגולשים.

זהו מטבע עם שני צדדים: לא מספיק להביא את התנועה, אלא צריכים לגרום לה לפעול, לעשות משהו – זה נקרא שינוי התנהגות.

לקוחות הנוטשים את האתר שלך, מאותתים לגוגל שהם לא מרוצים. לקוחות הנוטשים את האתר מאותתים לגוגל שהם לא מצאו את מבוקשם באתר שלך ולכן גוגל יוריד את הדרוג של האתר שלך בתוצאות החיפוש ויביא לך פחות תנועה. נקודה.

הלקוחות שלך הם גם הלקוחות של גוגל. זה מצב בו כולם צריכים להיות מרוצים, ואם הגולשים שגוגל הביא לך לא מרוצים, הוא לא יביא אותם אל האתר שלך אלא יביא אותם לאתר של המתחרה שלך.

אחוזי נטישה גבוהים ו/או זמני שהייה קצרים מעידים שיש בעיה קשה באתר שלך שמונעת מגוגל להביא לך תנועה ומונעת ממך להפוך גולשים ללקוחות ולא חשוב כמה התוכן איכותי אצלך באתר ולא חשוב אם יש לך את המוצר/שירות הכי מדהים/נפלא.

רוצה לשפר/לשדרג את האתר שלך ולא יודע/ת מהיכן להתחיל?

אני מציע לך אבחון אתר בו אגלה לך את כל הבעיות באתר שלך המונעות מהאתר שלך להיות ריווחי.

מלא את הטופס והתחל איתי תהליך אבחון אתר לעבר אתר מצליח וריווחי.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן