style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

גלה למה באתר שלך יש ירידה במיקומים בגוגל

אולי זה קרה לך בשבועות האחרונים, או אולי זה קרה לך כבר מתחילת השנה. לאט, לאט אבל בטוח, אתה צופה בירידת מספר המבקרים לאתר שלך. בהנחה שעד כה קידמת את האתר שלך בהתאם לקווים המנחים של גוגל, אתה שואל מה פה קרה? מדוע האתר שלי מדרדר בדירוגים ומאבד גובה, סליחה, תנועה?

אתה רוצה לדעת בדיוק מה קורה ומה גורם לנפילה המתמשכת בתנועה לאתר שלך ולכן סביר להניח שכבר חקרת לעומק את Google Analytics ואת Google Webmaster Tools כדי לדלות משם כמה רמזים שיעזרו לך לאתר את הבעיות.

לפני שאתה מתחיל/ממשיך לחקור את הנפילה בתנועה, הנה מספר רעיונות שיעזרו לך להבין את התמונה הגדולה

זה לא גוגל, זה אני

בעלי עסקים רבים נוטים לנקוט בגישה "זה לא גוגל, זה אני" (על משקל: "זה לא את, זה אני") בכל הקשור לפעילות שלהם באינטרנט. את הירידה בדירוגים הם מייחסים לעצמם, ולכן הם מנסים לפשפש במה שעשו בעבר כדי לתקן את זה.

לא ברור להם מה הם לא עשו בסדר, כי כשהם עשו, זה היה בסדר. גוגל לא אמר וגם לא יאמר להם מה לא בסדר ולכן הם יורים לכל הכיוונים או שהם משותקים ולא עושים דבר.

יריות לכול הכיוונים אולי עושות רעש אבל לקדם את האתר? אני בספק. מצד שני, לא לעשות כולם, לא ישנה את התוצאות ולא ירים את האתר בדירוגים.

מה לעשות?

צריך לעשות משהו עם הפנים קדימה ולא לחזור ולתקן את מה שכבר נעשה, בהנחה שפעילות הקידום לא היתה ספאם.

תחרות חדשה

בעלי עסקים חדשים מצטרפים לתחרות. יכול להיות שהם שיחקו בקצוות ועתה החליטו להשקיע מאמץ ולקדם את האתרים שלהם. חלקם מצליחים להתברג לתוצאות הראשונות תוך כדי שהם עוקפים אתרים ותיקים בהרבה מהם, אתרים עם הרבה יותר תוכן ממה שיש להם ובכול אופן הם לפניהם. למה זה קורה? אתה שואל.

ובכן, אני רק יכול לשער שאתר צעיר ו/או אתר שלא קודם, פרופיל הקישורים שלו או שלא קיים או שהוא "נקי" בהשוואה לאתרים ותיקים שאולי יש להם אלפי קישורים אבל בחלוקה לא טובה, בעיני גוגל כמובן.

השערה שנייה היא שגוגל נותן צ'אנס לאתרים אם הוא רואה שמתחילה בהם פעילות. אתרים ותיקים שלא עודכנו במשך שנים, פתאום מיישרים גב, מותחים ידיים, מתחילים להעלות תכנים ולמתוח איברים, מוצאים חן בעיני גוגל והתמורה, עלייה בדירוגים למעין תקופת מבחן.

מה לעשות?

מידי פעם צריך לבצע איזושהיא הערכה המתבססת על ניתוח שוק וחקר מתחרים. מה המתחרים מציעים? מה הלקוחות מבקשים? מה שהיה הוא לא מה שיהיה.

תוכן לא עדכני או לא יוצר דיאלוג

כל בעל עסק שואף לכתוב תוכן ירוק-עד באתר שלו, תוכן שיהיה רלוונטי וטוב גם בעוד שנה וגם בעוד חמש או עשר שנים, אבל לא תמיד זה מתאפשר. יש תכנים באתר הדורשים עדכון מעת לעת, וכך יכול להיווצר מצד שמרבית התכנים באתר שלך אינם מעודכנים, דבר שגורם ללקוחות לנטוש אותך ולא לחזור וגורם לגוגל להוריד אותך בדירוג.

יכול להיות שהתוכן אצלך באתר כבר לא "מדבר" אל הלקוחות והם פשוט לא מתעניינים יותר בתוכן שאתה מפרסם, כלומר התוכן לא מעניין או בעל ערך מספיק כדי להחזיק את תשומת הלב שלהם ולשמור אותם חוזרים.

מה עושים?

ללא תוכן מרתק, מדביק מספרי התנועה שלך ילכו וירדו. כדי לתקן בעיה זו, אתה צריך להיות מודע לאתרים המובילים בנישה של ולשים לב איזה תוכן הם מפרסמים, מהי תדירות הפרסום, ומה הקוראים שלהם אומרים בתגובות וזה ייתן לך רעיונות של איך לשפר את התוכן באתר שלך. אם פעם היה מספיק דף עם תוכן טקסט בלבד, כדאי לשקול העשרת התוכן על ידי הוספת וידאו, תמונה או מצגת.

שינויים בערכי אלגוריתם

במקרה זה על "האשמה" על הירידה בדירוגים מוטלת על גוגל. אכן, גוגל משנים את האופן בו הם מחשבים את הדירוגים כדי להילחם בכל מי שמנסים לרמות אותם. בנוסף, גוגל משנה את המשקל שהם נותנים לסוגים מסוימים של תוכן עבור מונחי חיפוש מסוימים. כשזה קורה, תמונות, קטעי וידאו, דפי Wiki או תוכן אחר שהוא מעט שונה מדפי אינטרנט הרגילים יכולים לתת לאתר שלך תנופה (ראה סעיף קודם) ולהביא יותר תנועה.

מה עושים?

אם אתה מבחין שבמילת מפתח בה נפל האתר שלך, עלה או עלו אתרים אחרים שהציגו את אותו נושא מזוית שונה, אולי זה אומר שגם אתה צריך לעשות משהו, לתת מבט שונה לאותו ביטוי חיפוש. אולי האתרים האחרים נתנו תמונה יותר רחבה, אולי נתנו יותר תכנים. חקור למה גוגל העדיפו אותם על פני האתר שלך ופעל בהתאם.

אם גם באתר שלך יש ירידה במיקומים, שתף אותנו בפעולות שתנקוט או שכבר עשית כדי להחזירו למקום וגם גבוה מזה.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן