style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

אם תוכן הוא המלך מי היא המלכה – חלק שני

תוכן קיים

איך אפשר לקדם מעלה את התוכן שכבר קיים אצלכם באתר ואשר אותו כבר יצרתם לפני שנים?

כמובן שיותר קישורים חיצוניים לכתובת הדף יעזרו, זה כנראה הדבר הקלאסי ביותר שמרביתכם חושבים עליו בהקשר של קידום אתרים. זה אכן עבד במהלך 15 השנים האחרונות, וזה עדיין עושה את העבודה, למרות שזה פחות חזק ממה שהיה פעם כי גוגל מסתכל בראייה רחבה על הקישור.

אם האתר שלכם הוא אתר מסחרי, אני משער שיהיה לכם קצת יותר קשה להשיג קישורים בהשוואה לאתר המכיל תכנים והמכירה לא בולטת בו. למה? כי יותר נוח לבעלי אתרים לקשר לאתר עם תוכן הדרכתי/חינוכי, זה כמו שקל לכם לקשר לויקיפדיה או לאתר של המרכז לטכנולוגיה חינוכית ואולי גם לאתר אוניברסיטה, אבל קשה יותר לקשר לאתר מסחר המוכר מוצרים. ככה זה עובד!

פוסט אורח עם קישור לתוכן באתר שלכם

פוסט אורח עם קישור לתוכן הקיים אצלכם באתר. כאשר אתם כותבים באתרים של אנשים אחרים, אתם לא רק נחשפים בפני קהלים נוספים אלא גם מקבלים קישור מהאתר בו פורסם המאמר שלכם.

כמובן, כמו כל תוכן שאתם מייצרים, התוכן חייב להיות מקורי, ייחודי – בקיצור – באיכות גבוהה. אתם צריכים לבחור בקפידה אצל מי אתם כותבים בתור אורחים כי אתם כותבים למען לקוחות, זוכרים? אם אף אחד לא יקרא את מאמר האורח שלכם, אז איזה ערך יש לו? ההשקעה שלכם לא תישא פירות. אם לא יקראו את המאמר, לא יהיו פניות, לא יהיו מכירות, לא יהיה מיתוג – נדה, אפס, זירו.

לכן, כאשר אתם מפרסמים מאמר/פוסט אורח אצל אחרים, לא מספיק לשים אותו באתר, אלא צריך להיות לכם ברור כיצד הוא יפורסם וכיצד תגיע אליו תנועה. כאמור, בלי תנועה, חבל על המאמץ שהשקעתם ובלי תנועה גם ספק גדול אם לקישור שתקבלו יהיה ערך שיעזור לכם להתקדם בדרוג בגוגל.

קישורים שבורים הם הזדמנות ליצירת קישורים

קישורים שבורים נוצרים מהרבה סיבות: אתרים יורדים, משנים כתובות – זוהי חלק מהפעילות באינטרנט. במיוחד אתרים ותיקים בהם יש מאות ואולי אלפי קישורים חיצוניים, ניהול הקישורים הפוך להיות מטלה עצומה.

מיצאו קישורים שבורים באתרים אחרים המפנים לדפי אינטרנט בתחומכם שלא קיימים, בגלל זה התשובה היא 404 או באנגלית יפה Page Not Found.

פנו אל בעל האתר, בו מצאתם קישור/ים שבור/ים, והציעו לו להחליף את הקישור השבור הקיים בקישור לדף שלכם. בעל האתר ישמח פעמיים: פעם אחת, עשיתם לו את העבודה ופעם שנייה כי עזרתם לו לשפר את חוויית הגלישה ללקוחותיו. ואתם? קבלתם קישור מאתר רלוונטי, בתחום ותנועה של לקוחות.

אלה הם טכניקות קישור שעובדות הכי טוב, מניסיוני. אתם צריכים להיזהר שלא לבנות את הקישורים הלא נכונים. גוגל הרבה יותר אגריסיבי מאשר בעבר לגבי קישורים וכל עוד יש לכם שליטה על קישורים חיצוניים, אתם צריכים להיות סופר זהירים מהיכן אתם מקבלים קישור.

במיוחד לאור העובדה שבניית קישורים היא טכניקה קצת פחות חזקה ממה שהיתה בעבר, ולאור העובדה שיש הרבה מקומות מסוכנים לבנות בהם קישורים, אני רוצה לדבר על הגדלת אחוז ההקלקה בתוצאות החיפוש על התוכן שלכם.

הופעה "כפולה" בדף תוצאות החיפוש

רבות דובר על כך שאין קשר בין מודעות ממומנות לבין תוצאות אורגניות. זאת אמנם אותה חברה, גוגל, אבל הדירוג בתוצאות האורגניות אינו קשור לכמה כסף, אם בכלל, אתם מוציאים על פרסום בגוגל Google Ads.

מחקרים הראו, שיש מקרים בהם הופעה "כפולה" בדף תוצאות החיפוש של גוגל מגדילה את אחוז ההקלקה על התוצאה האורגנית.

אחזור על זה, יותר לאט. אם בעת חיפוש של ביטוי מפתח, גוגל מציג תוצאה מהאתר שלכם, כדאי לכם לפרסם בגוגל אדוורדס כדי שתראו פעמיים: תוצאה אורגנית ומודעה ממומנת. ההופעה הכפולה בדף התוצאות עשוייה לגרום להעלאת אחוז ההקלקה על התוצאה האורגנית, כתוצאה מכך תקבלו יותר לקוחות.

כאשר גוגל רואה ששיעור ההקלקה עולה הוא חש שתוכן הדף שווה יותר, זה נכון אם הצלחתם לשמור על ביצועים טובים של הדף במונחים של אחוזי נטישה נמוכים, זמני שהייה, המשך ניווט ופרמטרים נוספים של חוויית משתמש.

כותרת הדף קובעת ועוד איך קובעת

גוגל עושה שימוש בכותרת המאמר כדי להציג אותה בתוצאות החיפוש. בעלי עסקים נוטים שלא להשקיע מחשבה ולא זמן בניסוח הכותרת ובכך הם מפספסים הקלקות. אם יש משהו בולט שיכול לשפר את אחוזי ההקלקה זאת היא הכותרת המנוסחת באופן מזמין/מסקרן/ייחודי.

ראיתי כבר דפים ותיקים ששינוי קל בכותרת הדף, הקפיץ אותם מעלה בדרוג והסיבה. שינוי הכותרת גרם לאחוזי הקלקה גבוהים יותר ובהינתן ששאר הפרמטרים טובים, הדף עלה בדרוג.

איך נראת כותרת שלא השקיעו בה? בדרך כלל רק עם מילות מפתח. גוגל כבר לפני שנה לקח לידו את הזכות לשנות את כותרת הדף, אם הוא מוצא לנכון שהכותרת אותה יצר בעל האתר אינה טובה מספיק, אבל זה לא הפתרון הרצוי. כדי להעלות את אחוזי ההקלקה צריכים לנסח כותרת מנצחת.

לא לזלזל בתיאור הדף

אותו דבר עם תיאור הדף, meta description. זהו הסיכוי שלכם לתפוס את תשומת ליבו של הגולש ושל גוגל. גם פה, בדומה לכותרת הדף, גוגל יכול להחליט שהתיאור שאתם ניסחתם אינו מתאים ולהציג תיאור מתוך תוכן הדף ולכן כל כך חשוב לנסח תאור שיעודד לחיצה.

כתובת האתר גם היא נראת בתוצאות החיפוש ויש לה השפעה על אחוזי ההקלקה. כתובות ארוכות עם סימני שאלה, מקפים, אמפרסנטים וסימן שווה אינן קריאות וגם לא מזמינות ללחוץ.

אם בכתובת הדף יופיעו מילים בעברית, וגוגל יציג את הנתיב לדף, הרי הכתובת תראה "נקיה" יותר לעין ועשוייה גם היא להגדיל את אחוזי ההקלקה.

עזור לגוגל להבין את התוכן באתר שלך

עוד דבר שאפשר לעשות לתוכן קיים זה Rich Snippets. גוגל קורא את הטקסט בדף, יודע שיש תמונה ויש סרט וידאו, השאלה היא האם הוא מבין מה הוא קורא.

הרעיון של Rich Snippets הוא לומר לגוגל במפורש מה הוא קורא. למשל, אם יש לכם אתר מסחרי, לכל מוצר יש דף, נכון? בדף הזה תרצו לומר לגוגל באופן מפורש כי זהו שם המוצר, המספר הזה הוא מק"ט, המספר הזה הוא מחיר, המספר הזה הוא כמות הזמנה מינימלית, הטקסט הזה הוא תיאור המוצר, הטקסט הזה הוא שם היצרן, וזה הצבע של המוצר וזה תאריך הייצור וכך הלאה.

אפשר להגדיר הרבה מאוד יחידות מידע כמו: ספר, סרט, תקליט, אירוע (כמו משחק כדורגל אותו אתם רואים על המסך), ארגון, אדם, מסעדה ועוד עשרות יחידות נתונים.

עשו שימוש ב- Rich Snippets כי ככול שלגוגל יהיה ברור מה הוא קורא, כך יותר קל לו להבין, לקטלג ואף להציג בתוצאות החיפוש.

יש עוד שיטות להגדלת אחוז ההקלקה בדף תוצאות החיפוש של גוגל, אבל כרגע אני רוצה לסכם את ההרצאה הזאת בה התייחסתי לשני סוגי תכנים.

סיכום

גוגל מעדיף תוכן טרי/חדשותי, השאלה היא האם הלקוחות שלכם בביטוי חיפוש מסויימים מעדיפים תוכן חדשותי והאם גוגל יודע זאת. אם התשובה היא פעמיים כן, אז זוהי הזדמנות בשבילכם לייצר ראשונים את התכנים ולהופיע בראש תותאות החיפוש.

מכיון שיש לכם כבר תכנים באתר, תארתי בפניכם מה אפשר עוד לעשות כדי להגביר את הנראות של התוכן בדף תוצאות החיפוש של גוגל ומצד שני לשפר את אחוז ההקלקה, שהוא סיגנל (סימן) חשוב לגוגל עד כמה לקוחות רוצים את המידע באתר שלכם.

לא מספיק ליצור תכנים אלא גם צריך לדאוג שיותר עיניים יראו את התכנים שלכם.

אז אם התוכן הוא המלך, מי היא המלכה? מי הוא הנסיך?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן