style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

לא צריך גוגל פלוס עכשיו כן – חלק 2/2

גוגל פלוס בחיפוש

כאשר גולשים נמצאים בחשבון ועורכים חיפוש בגוגל, הם יקבלו תוצאות של אנשים שאחריהם הם עוקבים בגוגל פלוס במקום גבוה יותר.

נניח ו- אובמה ומישל פתחו כרגע פרופיל בגוגל פלוס. המשמעות היא, לצורך הדוגמה, שאין להם אף אחד במעגלים. נשיא ארה"ב צרף למעגל שלו את קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. הגברת מרקל לא נמצאת במעגל של מישל אובמה ולמעשה מישל עדיין לא צרפה אף אחד.

הגברת מרקל קראה מאמר על מה שהתרחש בין אובמה לראש ממשלת דנמרק בטקס האשכבה של נלסון מנדלה. הלן שמידט, ראש ממשלת דנמרק היא בלונדינית, מתלבשת בטוב טעם עם מותגים נחשקים והיא התיישבה ליד אובמה. יחד אובמה והלן צחקו, הצטלמו, החליפו מבטים ונגיעות, לעיניה המשתאות, רוצה לומר נוקבות, של הגברת הראשונה, מישל אובמה.

מה שמצא חן בעיניה של הגברת מרקל הוא שמישל כפתה על אובמה להחליף מושבים, כך שאת הכסא ליד הלן תפסה מישל ולא אובמה. בסופו של ענין מרקל לחצה 1+.

כאשר אובמה מחפש בגוגל אחר ראש ממשלת דנמרק הוא רואה גבוה יותר את התוצאה עליה הגברת מרקל לחצה 1+. למה? כי הוא עוקב אחר מרקל, מרקל נמצאת במעגל שלו ו-מרקל לחצה 1+ זה כמו המלצה.

כאשר מישל תחפש בגוגל את ראש ממשלת דנמרק היא תראה את התוצאה עליה לחצה מרקל 1+ במקום נמוך יותר, ולמה? כי מרקל לא נמצאת במעגלים של מישל.

גוגל פלוס זה Authorship

כפי שאתם יכולים לראות יש כל מיני תוצאות בדף תוצאות החיפוש של גוגל: מודעות טקסט, תמונות, וידאו וגם תמונות קטנות בצד התוצאות של כותבי התוכן של אותו דף ולידם ציון מספר האנשים שעוקבים אחריהם (כמו שרואים במסגרת האדומה המקווקוות).

התמונות הקטנות בצד תוצאות החיפוש נקראות Google Authorship, כלומר גוגל קושר את כותב המאמר אל הפרופיל שלו בגוגל פלוס, ולכן כאשר מופיעה התוצאה, גוגל יכול לחבר את הדף עם כותבו ולהציג את התמונה של המחבר מתוך הפרופיל שלו בגוגל פלוס. זה נותן למחפשים מושג מיהו כותב המאמר.

בחלק מהתוצאות תראו גם דירוג המופיע בכוכבים. ומאיפה אתם חושבים זה הגיע? נכון, מגוגל פלוס, אבל מיד נגיע לזה. לפעמים מתחת לתוצאות תראו את שמות מי שאתם עוקבים אחריהם שלחצו 1+ על התוצאה. אם אותו אדם נמצא במעגל שלכם והוא לחץ 1+ על התוצאה זה כמו המלצה וגוגל מראה לכם את זה. על איזה תוצאות יש יותר סיכוי שתלחצו? תוצאות עם המלצה או תוצאות בלי המלצה?

עדכון יולי 2014

גוגל הודיעה כי היא מסירה את התמונות של המחברים מתוצאות החיפוש. ציון שם המחבר עדיין בתוקף, אבל התמונה לא תוצג.

ככה זה נראה פעם (עד יולי 2014)

authorship OLD

וככה זה נראה עכשיו (יולי 2014)

authorshipNEW

מכיון שגוגל משנים כל הזמן את מראה דפי התוצאות, לפעמים תראו שמות ולפעמים תראו תמונות של מי מאלו שבמעגלים שלכם שלחצו 1+ על התוכן. זה מגביר את האמון שיש לגולש בתוצאה וגורם לו לרצות ללחוץ יותר על תוכן שכזה בהשוואה לתכנים אחרים.

עכשיו בואו נסתכל את תפקידו של כפתור 1+ באתרי האינטרנט השונים ולאוו דווקא באתר שלי, שם יש לחצני שיתוף לפייסבוק ולגוגל פלוס.

באתר זה של ידידי נתן קריידרמן ישנם לחצני שיתוף בכל יחידת תוכן. כאשר תלחצו על כפתור 1+ (זה דומה ללחצן לייק של פייסבוק) לא רק שהמספר יעלה באחד, אלא שיש לכם גם הזדמנות לשתף עכשיו את החברים שלכם בגוגל פלוס בתוכן שאתם קוראים. אתם יכולים לבחור את מי אתם רוצים לשתף, ממש כאילו כתבתם פוסט בתוך גוגל פלוס, אבל אתם לא בגוגל פלוס, אתם באתר.

עכשיו אעבור לגוגל פלוס ומה תראו שם? נכון, את הפוסט שחוללתי מתוך האתר. הוא נמצא בפרופיל שלי וכמובן בדף הבית שלי בגוגל פלוס.

המקום של גוגל פלוס בחיפוש מקומי

בואו נחזור לחיפוש והפעם לחיפוש מקומי והתפקיד של גוגל פלוס כרשת חברתית וכשכבה מעל לשירותים של גוגל.

אם תחפשו "חומוס סעיד עכו" ותלחצו על הלחצן "כתוב ביקורת" תיפתח לפניכם תיבה בה תוכלו לכתוב ביקורת שתהיה חלק מגוגל פלוס.

זוכרים את כוכבי הדירוג בתוצאות החיפוש? הנה הם פה. כאן תוכלו לדרג באמצעות כוכבים שאחר כך יראו בתוצאות החיפוש של גוגל.

גוגל פלוס עוזר לך עם שם המותג

בואו נתקדם. כאשר תחפשו את סיינפלד בגוגל תראו את דף התוצאות הזה. שימו את הסמן מעל הכפתור עקוב כדי להוסיף את הדף הזה לאחד המעגלים שלכם.

אם תלחצו על התמונה, תועברו לדף בגוגל פלוס, שם תוכלו לראות את כל הפוסטים שפורסמו, ללחוץ 1+ על פוסט, לשתף וכמובן להגיב.

בכל פוסט תוכלו לראות מי עוד לחץ 1+ כדי שתוכלו לקשור איתו קשרים מכיון שיש לכם מכנה משותף – שניכם אהבתם את אותו תוכן, וזוהי יכולה להיות תחילתה של מערכת יחסים נפלאה.

גוגל פלוס ופרסום ממומן

גם למי שעושה פרסום בגוגל באמצעות גוגל אדוורדס יש תוספת חברתית כך שניתן להציג המלצות מדף Google +. המודעות שלכם יכולות להציג הערות חברתיות אם כמובן תחברו את המודעה אל דף גוגל פלוס שלכם.

במודעות המדיה, יש לגוגל פלוס שכבה נוספת מעל המודעה. לפעמים נראה בה רק לחצן 1+ ולפעמים הלחצן 1+ בתוספת תמונות החברים במעגלים שלכם שלחצו 1+ על המודעה הזאת.

גוגל פלוס ומערכת ההפעלה של גוגל למכשירים ניידים

עכשיו מילה על אנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל לטלפונים חכמים. כל ההיבטים החברתייים משולבים במערכת ההפעלה באופן מלא, כמובן. זה אומר שאם אתם מצלמים תמונות או וידאו, משתמשים בגוגל מפות, עורכים חיפוש או מוסיפים מישהו לאנשי הקשר שלכם, ישר מופעל המגנון ונוצרים הקשרים כדי לקשור את הדברים אל גוגל פלוס.

אם אתם מחפשים המלצות באפליקציית המפות של גוגל, תקבלו את ההמלצות לבתי עסק בקרבת המיקום הגיאוגרפי שלכם וגם ביקורות שניתנו ב.. גוגל פלוס.

גוגל פלוס וסרטי וידאו ביוטיוב

בואו בזריזות נעבור ליוטיוב. כאשר תעלו סרטון ליוטיוב תוכלו לקבוע מי יכול לצפות בו. האם זה יהיה ציבורי ואז כל אחד יוכל לצפות בו או לקבוע שזה יהיה שהסרט יהיה פרטי ורק מי שנמצאים במעגל/ים שלכם שתבחרו יוכלו לצפות בו.

ולא רק בסרטים שלכם. אם יש סרט שאתם רוצים לשתף, פשוט לחצו על שתף. תוכלו להעתיק את הקישור ולשלוח אותו לחבריכם במייל או לכתוב פוסט בגוגל פלוס, אבל אם לכתוב פוסט למה לא ללחוץ על הלחצן של גוגל פלוס ואז נוצר פוסט חדש ישר, נכון, לגוגל פלוס.

ועוד ביוטיוב. יכול לכתוב תגובה ביוטיוב משתמש שיש לו פרופיל ב.. גוגל פלוס. אם תכתבו תגובה על סרט וידאו תוכלו לסמן האם התגובה הזאת תופיע ב… נכון, גוגל פלוס.

גוגל פלוס ושיתוף מסמכים

ונעבור לגוגל דרייב, ענן האיחסון של גוגל, שם תוכלו לאחסן תכנים ולשתף אותם. לשתף עם מי? אפשר לשתף אנשים שאת המיילים שלהם הינכם יודעים או לשתף עם המעגלים שלכם בגוגל פלוס. אותם עקרונות בדיוק של השכבה החברתית חלים גם על Google Drive .

נניח ואני עורך אירוע לאנשי עסקים. אחרי האירוע, אני מעלה את כל התמונות וסרטי הוידאו לתיקייה ובשתי לחיצות משתף את התכנים עם מעגל העסקים שלי וזהו!

גוגל פלוס ומוצרי גוגל אחרים

את גוגל פלוס תמצאו גם במוצרים אחרים של גוגל כמו לוח שנה, ארנק גוגל, גוגל קופונים.. בקיצור.. בכל מקום.
אבל לפני סיום הנה הצצה לעוד מוצר של גוגל וקוראים לו כרום שהוא נכון להיום הדפדפן הפופולארי ביותר. איך אני יודע שהוא הכי פופולארי? הנה נתוני הגלישה לאתר ויקיפדיה לפי סוג הדפדפן במחשבים שולחניים. כרום מוביל ובגדול, פי 2 וחצי נתח שוק בהשוואה לאינטרנט אקספלורר.

הנה תראו איך אפשר לראות מה קורה בגוגל פלוס מתוך הדפדפן וגם להתחיל צ'אט משורת הסרגל של הדפדפן.

סיכום

אז בואו ונסכם את השכבה החברתית של גוגל. התחלנו עם ג'ימיייל ואחר כך עברנו לחיפוש וליוטיוב וגוגל דרייב ומפות ובכל שירות של גוגל ראינו את גוגל פלוס ואת היכולת ללחוץ 1+, ולשתף.

גוגל פלוס היא הדבק, אם אפשר לקרוא לזה כך, בין כל השירותים השונים של גוגל בהם אתם והלקוחות שלכם עושים שימוש.

היכן שאתם נמצאים, בין אם זה באתר גוגל פלוס או בשירותים אחרים ומגוונים של גוגל המהווים חלק מהפעילות העסקית שלכם תמצאו את גוגל פלוס וכך גם הלקוחות שלכם.

הפעילות שלכם בגוגל פלוס, מעבר למיתוג שלכם, מעבר לנראות שלכם בכל האינטרנט תקדם את התכנים שלכם בדפי התוצאות של גוגל.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן