style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

שדרוג אתרים ויש לך אתר שעובד יותר טוב בשבילך

שדרוג אתריםיש הרבה סיבות למה כדאי לך לבחון מחדש את האתר שלך ואולי גם לשקול שדרוג אתר ולא רק בגלל איך שהוא נראה. יש מספיק סיבות טובות לכך:

הטכנולוגיה משתנה – אני לא צריך לספר לך על המהירות בה הטכנולוגיה משתנה. אני מדבר על כך שפעם היה מספיק לתכנן אתר למחשב שולחני והיום יש מיגוון של מכשירים שמהם ניתן לגלוש: סמארטפונים, פאבלטים, טאבלטים ועשרות אם לא מאות גדלים של מסכים.

מגמות עיצוב באות והולכות – לפני שנים המגמה היתה לשפוך צבע, לעצב אתר מקושקש, כזה עם תמונת רקע מאחור – הימים האלה חלפו. מבט על גוגל, פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ואפשר להבין שמגמת העיצוב עכשיו היא שונה מבעבר.

האופן בו הלקוחות משתמשים באתר משתנה – אני זוכר את הימים בהם המודם היה בקצב 19,600 סיביות לשנייה ומרבית הזמן שגלשתי למעשה הייתי בהמתנה: בהמתנה לתמונה שתטען, למצגת פלאש (זוכרים פלאש?) שתעלה, איפה זה היום? למי יש זמן לחכות?

קשר עם הקהילה משתנה – פעם, אתר היה כמו פלאקט, כמו שלט חוצות, כמו מודעה בעיתון – היום זה כבר לא עובד. לקוחות רוצים לקחת חלק בשיחה, הם רוצים להגיב, לשאול שאלות ולקבל תשובות, לעורר שיחה.

שיפור יחס ההמרה – בסופו של דבר, אתה רוצה שהגולשים באתר יעשו את מה שאתה רוצה שיעשו: יפנו אליך באמצעות מילוי טופס צור קשר או ירכשו באתר. אתה חייב לדעת מהו יחס המרה אצלך באתר כדי שתוכל לשפר אותו באופן קבוע. כי מה שקובע את ההכנסות שלך מאתר האינטרנט, זה לרוב המרות ולא מספר הדפים הנצפים.

כשחושבים על שיפוץ דירה חושבים על צבעי? לא! חושבים על שיפוצניק שמתקין רצפות, שובר ובונה קירות, מחליף צנרת וגם צובע וכך זה גם באתר שלך. שדרוג של אתר אינטרנט הוא לא רק שינוי מראה במובן הפשוט של המילה. עם ריבוי המכשירים מהם ניתן לגלוש, עם שינוי בהעדפות הלקוחות, עם השינויים התכופים במנגנון הדירוג של גוגל – יש הרבה דברים הדורשים שידרוג.

ריכזתי מספר עצות שיעזרו לך לשפר את יחס המרה באתרי מסחר באינטרנט.

שדרוג אתרים? תלוי את מי שואלים

עיצוב מחדש או שיפוץ או שדרוג אתר אינטרנט הוא הרבה יותר עמוק מאשר רק איך הוא נראה. כמובן, השאלה היא את מי שואלים?

  • אם תשאל/י מעצב אתרים מה צריך לעשות הוא יאמר לך עיצוב מחדש,
  • אם תשאל/י כותב תוכן לאתר מה צריך לעשות הוא יאמר לך: לכתוב מחדש את כל התכנים באתר,
  • אם תשאל/י מאחסן אתרים מה צריך לעשות הוא יאמר לך: יש להחליף את שרת האיחסון
  • אם תשאל/י מומחה UX/UI ממשק משתמש הוא יאמר לך שהדבר הכי חשוב הוא איכות חוויית המשתמש
  • ואם תשאל/י מפתח אתרים הוא יאמר לך שהאתר שלך זקוק לתשתית חדשה.

אני מניח שכבר הבנת שתכנון מחדש של אתר אינו רק שינוי מראה האתר אלא נוגע בהרבה מאוד מרכיבים שלו והתשובה הנכונה נמצאת היכן שהוא בשילוב בין כל הגורמים.

אבל יש עוד מרכיב אחד, חשוב מאוד בתכנון מחדש של האתר והוא המרכיב העסקי.

שדרוג אתרים חייב לכלול מרכיב עסקי

למעצב, לקופירייטר, למאחסן אתרים ולמומחה חוויית המשתמש אין השכלה עסקית, אין להם תואר שני במינהל עסקים ואולי אין להם בכלל הבנה בשיווק וגם זה לא בדיוק מעניין אותם. זה בסדר, ואני אסביר.

המוסד שנתן להם הכשרה ואולי גם תואר, לימד אותם מקצוע:

  • הגרפיקאי למד פוטושופ, לא שיווק,
  • הקופירייטר למד כתיבה אבל לא למד ניהול קשרי לקוחות או קשרי משקיעים
  • מאחסן האתרים למד רשתות תקשורת מחשבים ואיך מתקינים שרת לינוקס או שרת ווינדוס ולא למד התנהגות צרכנים,
  • מומחה ממשק משתמש למד הנדסת אנוש, תהליכי עבודה, הנדסת תוכנה וגם פיזיולוגיה אבל לא למד התמודדות עם התנגדויות וסגירת מכירה.
  • מפתח אתרים למד תכנות לאינטרנט ולא למד את עקרונות המכירה, סגנון מכירות, ניתוח מצבי מכירה, הצגת המוצר ועוד

ואני יכול להמשיך עוד ועוד ולהראות לך שלכל בעלי המקצוע שנוגעים/מטפלים באתר שלך אין להם צד עסקי/שיווקי כלפי הלקוחות שלך שכל כך נדרש להבנת התמונה השלמה כדי לגרום לאתר האינטרנט שלך להיות ריווחי.

מהן הסיבות הלא נכונות לערוך שדרוג אתר

אני שומע הרבה פעמים אצל לקוחותיי כל מיני תירוצים, אני קורא להם, שבהם הם מתרצים את עיצובו מחדש של האתר ו/או את בנייתו מחדש.

למה באמת צריך לשדרג את האתר? תיכף אסביר, אבל בינתיים אציג בפניכם את רשימת הסיבות הלא-טובות לשדרוג האתר. בתחילת כל משפט יש להוסיף את השאלה "אז מה?!?"

אז מה, אם עברו 10 חודשים או 3 שנים מאז עדכון האתר. זאת סיבה לשדרג את האתר? גם את המקרר, מכונת הכביסה, הטלוויזיה שבביתך את/ה מחליף/ה, משדרג/ת כל 10 חודשים או כל 3 שנים? התשובה היא לא, כי הזמן הוא לא סיבה מספיק טובה, לטעמי, לשדרוג אתר.

אז מה, אם מחלקת העיצוב בחברה רוצה לשנות את האתר? עם כל הכבוד, מי הם שיקבעו? האתר זה כלי שיווקי, לא? מה אומרים בשיווק ובמכירות על ההצעה של מחלקת העיצוב?

אז מה, אם המנכ"ל רוצה לעדכן את מראה האתר? זאת לדעתי סיבה לא מספיק טובה לשדרוג אתר, רק בגלל שנמאס למנכ"ל לראות את האתר הנוכחי.

שדרוג אתר מהסיבות הנכונות

הנה הרשימה של הסיבות הנכונות לשדרוג אתר, למעשה יש פה שתי סיבות:

האחת, חשיפת האתר בפני קהלים רחבים הנמצאים בניו מדיה: בלוגים, פורומים, רשתות החברתיות, מנועי החיפוש, אתרי החדשות, הסרטים וכדומה. חשיפה של המוצרים ו/או השירותים שם בניו מדיה והבאת תנועה רלוונטית של מתעניינים או בשמם האחר "לקוחות פוטנציאלים" לאתר העסק.

הסיבה השנייה היא יותר המרות, כלומר, שינוי התנהגות של הגולש בדרך להפיכתו ללקוח. המרה פרושה שהלקוח פנה באמצעות מילוי טופס צור קשר, נרשם לרשימת התפוצה באמצעות מילוי טופס, השאיר תגובה וכמובן ביצע רכישה.

זהו הצד העסקי של האתר שלך. יש לאתר שלך מטרות והאתר צריך לתמוך בהן.

אולי הפחד עוצר אותך מלערוך שינוי באתר שלך? פחד שהמיקומים בגוגל יפגעו, למשל? פחד מכמות העבודה שיש לעשות? אם יש באתר שלך מאות ואולי אלפי דפים, בוודאי מטרידה אותך השאלה: איך ניתן, אם בכלל, להסב את כל הדפים? העיתון גארדיאן שדרג את האתר שלו, ואם הוא עשה, גם אתה יכול.

האם את/ה מרגיש/ה שתישאר/י מאחור עם האתר שלך בעוד המתחרים שלך משיקים אתרים חדשים?

איך תדע/י אם צריך לשדרג את האתר שלך?

מלא/י את הפרטים בטופס וקבל/י סדרה של מיילים בכל יומיים ישירות לתיבת המייל שלך!

arrowrtl

הסבר שייתן לך תובנות האם האתר שלך צריך לעבור שדרוג כדי להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.


About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

14 comments

  1. זהר היקר, יפה כתבת. אמנם המאמר כבר בן כמעט שנתיים, אך רלוונטי היום אולי יותר מאשר במועד כתיבתו.
    כיועץ שיווק המלווה עסקים רבים אני נתקל במקרים אותם תיארת בצורה מדוייקת במאמר.
    לעיתים הפנייה לייעוץ השיווקי היא לאחר שהושקעו משאבים רבים – זמן, כסף, אנרגיה ועוד, ולבעלי העסק ציפיות רבות מהאתר, הן ברמה התדמיתית והן ברמה העסקית כמקור למשיכת לקוחות, אבל… עסקים רבים מתעלמים ממימד התכנון החשוב כ"כ אותו ציינת. אותו תכנון אסטרטגי שמחבר בצורה משכילה את המותג, חווית המשתמש, המטרות העסקיות והמימד הטכני-טכנולוגי (הכולל גם את מרכיבי ה-SEO ותחומי ההתמחות שלך).
    עם התוצאות נאלצים לחיות אותם בעלי העסק. אתרים שהושקעו בהם מיטב המשאבים והתוצאות רחוקות, לצערי הרב, שנות אור מהציפיות של בעלי העסקים.
    בזמנים אלו, בהם השינויים תדירים מאי פעם, ראוי לתכנן את האתר כך שישרת אותנו נאמנה ויוכל להתעדכן ולחדש ללקוחות ככל שנחפוץ ונזדקק לכך שיווקית ועסקית.

    אגב, מצידו השני של המטבע, ישנם גם אתרים שתוכננו בצורה טובה, התכנים בהם טובים ומשרתים את המטרות העסקיות ובמקרים כאלו "מתיחת פנים" עיצובית-מבנית-טכנולוגית תהיה מספקת ויעילה, שהרי לעסקים לא חסרות השקעות שניתן לנתב לאפיקי שיווק נוספים. ההחלטה תלויית אבחון מקצועי וכאן אני משאיר את הבמה המקצועית לך זהר 🙂

    חזק ואמץ,
    להשתמע
    שי טאובס
    http://www.i-group.co.il/

    • שלום שי, אולי זה הזמן לעבור על המאמר ולרענן אותו ותודה לגוגל שהביא אותך למאמר 🙂
      אכן, בגלל הדינמיות של הדברים יש לתכנן אתר על פלטפורמה גמישה ובהתאם לצורכי העסק כדי שניתן יהיה להתאימו בקלות לשינויים שיגיעו והם יגיעו.
      העלאת עוד נקודה למחשבה והיא הפנטזיות, אם אפשר לקרוא לזה, של בעלי עסקים שלא יודעים בדיוק מה קורה שם באוטוסטרדת המידע, הם ניזונים משמועות, כתבות בטלויזיה ובונים בראשם ציפיות שהאינטרנט זהו הגביע הקדוש!
      זה התפקיד שלנו היועצים להאיר / לפקוח את עיניהם, להסביר וללוות אותם.

  2. חן אוחיון

    אני בטוח שכוונתך לא הייתה להכליל אבל אתה מציג פה את נותני השירותים למיניהם כשטחיים שחושבים על טובתם בלבד ולא על בעל העסק.

    למה לא ציינת את אנשי ה- SEO / SEM? הרי מה הם יודעים ומבינים בצד העסקי?

    אני מסכים איתך מאוד שאתר לא נגמר וגם לא מתחיל בעיצוב יפה או טקסט נחמד.
    אך לכל אחד מנותני השירותים שציינת יש משמעות גדולה בהפיכת אתר לאתר מנצח שמביא לקוחות:
    הגרפיקאי – בכל זאת העין שלנו נמשכת לדברים יפים.
    הקופירייטר – מילים זה כוח.
    מאחסן האתרים – אתר שעולה לאט או אתר לא יציב זה אתר שיגרום לנטישה.
    מומחה ממשק משתמש – ממשק משתמש שמיש, ברור ואינטואיטיבי הוא גורם משמעותי ליותר המרות.
    מפתח אתרים – כי צריך לחבר את הכל ביחד ולעשות את זה בצורה אופטימלית.

    וכמובן שבכל אחד מהשלבים צריך תמיד להסתכל על הצד העסקי ועל מטרת האתר ויש מספיק נותני שירותים מוכשרים שיודעים ועושים את זה, אם אתה לא מכיר כאלו אשמח להכיר לך.

    שבת שלום 🙂

    • שלום חן ותודה על תשובתך,
      נתחיל מהתחלה. לא היתה לי כל כוונה לפגוע בכל אחד מבעלי המקצוע שעוסקים בבניית האתר, לא היתה לי כוונה להציג אותם כשטחיים וכאלה שחושבים על טובתם ולא על טובת הלקוח.
      יש כאלה, אבל אני מקווה שהם לא הקבוצה הגדולה. כוונתי במאמר היתה להעלות לדיון וגם לתשומת הלב כמה נקודות:

      בעל מקצוע כמו גרפיקאי / קופירייטר ולמעשה כל אחד שיש לו נגיעה לאתר, רואה את הדברים מנקודת המבט שלו וזה בסדר. הידעת? בחברות גדולות, צוות תכנון האתר כולל: Project manager, Content manager, Editor, Digital/content strategist, Designer, Information architect, Programmer/coder, IT specialist, Analytics specialist, Usability specialist ואליהם מצטרפים אנשים ממחלקות עיקריות כמו: שיווק, מכירות, תפעול, שירות לקוחות – זהו צוות שיש לו ראיה רחבה.
      הבעיה היא שבעלי עסקים בינוניים וקטנים לא יכולים להרשות לעצמם צוות גדול שכזה. הניסיון לחסוך מביא אותם לשכור את שירותיו של בעל מקצוע אחד מתוך מחשבה שהוא יכול לספק את כל השירותים שציינתי לעיל – ברור לך שזה מראש נדון לכשלון.
      צריך איזה שהוא בעל מקצוע שהוא אדריכל אתרים שיש לו ראיה עסקית רחבה שיכול לייצג כמה שיותר דיספלינות מבין מה שציינתי ועכשיו אעבור על הרשימה שלך:

      "הגרפיקאי – בכל זאת העין שלנו נמשכת לדברים יפים."
      קרא את התגובה של דורון יניב שיש לו אתר לא משהו אבל הוא מקבל פניות. אני בטוח שלגרפיקאי שיסתכל על האתר של דורון יהיה הרבה מה לומר על האתר והוא בצורה נחרצת יאמר שיש לשנות את העיצוב. האם שינוי עיצוב האתר יביא יותר לקוחות לאתר? האם שינוי עיצוב האתר יגרום ליותר פניות? הגרפיקאי משוכנע שאכן כך יקרה.
      מי יאמר/ינחה את הגרפיקאי בעבודתו? מי יאמר למעצב איזה עיצוב מתאים לעסק? נקי כמו פייסבוק או עמוס כמו ynet? ואיך יראה האתר במובייל?

      "הקופירייטר – מילים זה כוח."
      אכן, למילים יש כוח, אבל אנחנו חייבים בעולם ויזואלי ובאינטרנט בוודאי, אז אולי לא קופירייטר אנחנו צריכים אלא תסריטאי או כותב תמלילים עבור סרטי הוידאו שלנו? ועל מה יכתוב הקופירייטר ועבור מי? עבור הלקוחות, נכון? וכדי שזה יקרה הוא צריך להבין מי הם הלקוחות, מהם השירותים ו/או המוצרים של המפעל, איזה מוצרים רווחיים יותר ועוד עשרות רבות של שאלות שאני לא בטוח שהכשרתו בתקשורת כללה.
      מי יאמר לקופירייטר מהם הכאבים של הלקוחות, מהן החוזקות של העסק? המעצב? מאחסן האתרים?

      "מאחסן האתרים – אתר שעולה לאט או אתר לא יציב זה אתר שיגרום לנטישה."
      אם מפתח האתר בנה אתר "כבד" גם השרת הכי מהיר לא יעזור פה. אם נבחרה מערכת ניהול תוכן לא מתאימה לאתר, ספק רב עם מאחסן האתרים יוכל להואיל. יש לי הרבה דרישות ממאחסן אתרים שלא ציינת, למשל, זמן התאוששאות לאחר נפילה או התקפה על השרת או במילים אחרות: כמה זמן לוקח לאתר לחזור לפעילות לאחר שנפרץ? מי יגדיר את הדרישה הזאת למאחסן האתרים? המעצב? הקופירייטר?

      "מומחה ממשק משתמש – ממשק משתמש שמיש, ברור ואינטואיטיבי הוא גורם משמעותי ליותר המרות."
      צודק.

      "מפתח אתרים – כי צריך לחבר את הכל ביחד ולעשות את זה בצורה אופטימלית."
      אז בו נדבר על אופטימליות. אני חושב שאין דבר כזה. אתה נוסע במכונית אופטימלית? אתה נשוי לאישה אופטימלית?
      מה למד מפתח אתרים? הוא למה שפות תכנות, הוא יודע php, html, javascript הוא יודע מסדי נתונים mySQL לדוגמה, הוא יודע מה זה משתנה, לולאה, פונקציה, פרוצדורה. הוא שולט באובייקטים, הורשה, מערכים. הוא יודע מה זה חריגים, כימוס encapsulation, מחלקות classes ועוד. הוא יודע הרבה דברים, ומה הוא יודע על עסקים? מי יאמר לו מה חשוב יותר ומה חשוב פחות בפיתוח האתר? מי יתכנן לו את המימשק? הקופירטייר? מאחסן האתרים?

      תכנון אתר, עוד לפני בניית האתר, היא עבודה של צוות. צוות שארגון גדול יכול להרשות לעצמו או יותר נכון לא יכול להרשות שלא, וחברה קטנה מנסה לדלג עליו ולחסוך. זאת הסיבה שהאינטרנט מלאה באתרים שנשכחו כי הם פשוט לא עובדים עבור בעל העסק. הם שם, באינטרנט, אבל לא עושים את העבודה ולמה? כי לא היה תכנון עם ראיה עסקית, התחילו ישר לבנות.

      אפשר גם אחרת!

  3. בניה נכונה של אתר לצורך קידום בגוגל.
    הפרופיל והמרכיבים העיקריים של אתר מקצועי, לטעמי:

    • גרפיקה ועיצוב שמעבירים מסר ויזואלי, אך לא משתלטים על הדף או האתר.
    • התוכן חייב להיות ברמה גבוהה, מקצועית וממקור ראשון.
    • מונגש לגולש בצורה מובנת ונוחה.
    • ממשק משתמש חייב להיות ידידותי והגיוני ובצורה כזו שמנתבת את הלקוח למקום ששם הוא ימצא את מבוקשו.

    ויש עוד…

    אבל מה לגבי מקדמי האתרים ומה לגבי מנהלי הפרויקטים?
    אם אין להם אוריינטציה עסקית מינימלית, זהו מרשם לאסון. מקדם אתרים, משווק אתרים חייב להיות עם אוריינטציה עסקית מינימאלית. כול זאת על מנת להבין את התהליכים הקורים בעסק ולתרגם זאת למציאות האינטרנטית, וירטואלית.
    נדרשת ראייה עיסקית על מנת לקבוע את האסטרטגיה והטקטיקה ליצירת נוכחות באינטרנט בכלל ובגוגל בפרט.
    צריך למצוא את החוזקות ואת החולשות בעסק המקודם וגם אצל המתחרים אולי כדאי שיהיה שיתוף פעולה, אולי בעל העסק תקוע במציאות עסקית שלא עושה מניבה לו, אולי יש למתחרים דברים שאנחנו המקדמים והמשווקים רואים שיכולים לעזור לבעל העסק .
    לכן לפני ששוכרים שירות של קידום ושיווק בגוגל אני מסכים לגמרי עם זוהר שצריך לברר היטב מה הבנתם
    וניסיונם העסקי של אותם בעלי המקצוע.

    מקרה שקרה לי:
    קידמתי ושיווקתי אתר אינטרנט לעסק שהוא חנות אספקה טכנית. בעל העסק העמיד בדלפק, אשה צעירה שנראת טוב, ידעה איך להתלבש, בקיצור היא היתה מהמהמת.
    דבר זה יצר מציאות שלקוחות העסק: צבעים, אינסטלטורים, שיפוצניקים ואחרים האריכו את זמן השהיה בדלפק כדי להנות ממראה עיניהם. הדבר יצר פקק ועומס ופגע במכירות כי היו כאלה שנכנסו לחנות, אבל שראו את התור הארוך בחרו לצאת ולקנות מהמתחרה. וגם אותה אשה היתה עסוקה עם הקונים בחנות ולא היה לה זמן לקבל שיחות ולהיות אדיבה כלפי המטלפנים.
    בעל העסק גם קבל באוזני שיש לו בעיה חריפה של גביה.
    מכיון שאני לא ילדף וניסיון חיים יש לי, גם ניסיון בעבודה, הצעתי לבעל העסק: "תן לגברת הנחמדה את תפקיד הגביה ובמקומה תעסיק מישהי אחרת."
    התוצאה: הגברת הנחמדה הצליחה בגביה מעל ומעבר למצופה. פקידת הקבלה החדשה נתנה יחס טוב ללקוחות מבלי שהם יקרקרו סביבה, והפקק בקבלה נעלם.
    לזה אני קורא הערך המוסף של בעל מקצוע (מקדם אתרים) שהוא גם בעל עסק ויש לו יכולת לראות דברים ולעזור.
    ולא כתבתי על החלטות חשובות, כבדות משקל וכסף, של מה לקדם ואיזה תחומים מניבים כדאי לקדם.
    בברכה
    יוסי פנסו
    מקדם ומאמן אתרים

    • שלום יוסי ותודה שהשקעת מזמנך. תודה גם ששיתפת אותנו בסיפור מהחיים שמראה כמה ערך מוסף יש למקדם אתרים שנשכר לעזור בנושא אחד (קידום בגוגל) וניסיונו, יכולת האבחון שלו עוזרת לבעל העסק בתחום אחר לחלוטין.
      הידע שאנחנו צוברים במהלך חיינו: בצבא, במקומות עבודה, בלימודים הוא ידע עצום ורב. מבלי משים אנחנו כל הזמן מלקטים מידע שיכול לעזור לנו בעבודה עם לקוחות.
      גם אני מוצא את עצמי, לא פעם, עוזר ללקוחות בנושאים שונים שקשורים לעסק אבל אינם קשורים בהכרח לפעילות האינטרנטית, ולמה אני יכול, כי יש לי את הידע ואת הניסיון.
      כך מצאתי את עצמי היום מייעץ ללקוחות איך לטפל בבעיות במפעל שלהם. הידע והניסיון שלי ב"ניהול איכות כולל" הידוע בשמו TQM וניהול תהליכים כמו TOC, JIT בתעשיה ובשירות הם שנותנים לי את הערך שאני מביא ללקוחות.
      ושוב תודה יוסי ומקווה לשמוע מהניסיון שלך גם בתגובות לפוסטים הבאים שלי,
      זהר עמיהוד

  4. אכן אכן,

    אני תמיד אומר ללקוחות שלי שמתעניינים באתר חדש: "האתר לא נועד בשבילכם, הוא נועד עבור לקוחות שלכם."

    האתר אמור להיות יעיל ומועיל ושמבקר בו ימצא את המבוקש בצורה קלה אבל גם שייחשף למוצרים או שירותים נוספים של בעל העסק.

    הבנייה מחדש תמיד נגזרת מפעילות עסקית או שינויים טכנולוגיים או למעשה אפשר להגיד שינויי צד שלישי. לדוגמא, קצב השינויים של גוגל לפעמים מצריך לבדוק עלות שינוי מול עלות בנייה מחדש. לא לשכוח, בנייה מחדש גם מאפשר להקל את העבודה על ניהול האתר וכאשר עושים את זה נכון…אז הכל אפשרי ומשתלם.

    • תודה אלי, איך אומרים "אורח לרגע רואה כל פגע" או "מה שרואים מכאן לא רואים משם" – כך זה בדיוק עם האתר. מי שתכנן ובנה את האתר שלו מכיר כל פונה, מחבק ואוהב כל רכיב, מתלהב מכל דבר, אז מה?
      השאלה, כמו שציינת, היא "איך מתייחסים רוב הלקוחות לאתר?" ובעלי עסקים לא שואלים את הלקוחות הפוטנציאלים, הם שואלים את האישה, את החברים, את קרובי המשפחה וכולם נותנים להם את התשובות שהם חושבים שימצאו חן בעיני מי ששואל. לתשובות שניתנו אין שום קשר למה שהם חושבים באמת מהסיבה שהם לא רוצים להעליב, לפגוע או לקלקל את היחסים.
      כדי לקבל חוות דעת על האתר שלך אתה צריך לבקש חוות דעת ממישהו שיש לו ראיה עסקית רחבה, ממישהו שאפשר לסמוך עליו שייתן תשובות כנות ללא שיקולים זרים.

  5. זהר קלעת בול .
    רוב בעלי העסקים לא מבינים שאתר אמור להיבחן בעיקר בשאלה כמה לקוחות חדשים הוא מביא מתוך כלל המבקרים באתר (יחס המרה).
    מתקשרים אלי מידי פעם לקוחות שמעוניינים ביעוץ שיווקי ממני, ואומרים לי, דרך אגב, שהם לא התלהבו מעיצוב האתר שלי, ואני צוחק ביני לבין עצמי, אתם לא מבינים שבעצם זה שבחרתם להתקשר דווקא איתי מכל היועצים האחרים האתר כנראה עושה עבודה ממש טובה ?! ונכון, האתר רחוק מלהיות שיא היופי (:
    הרבה בעלי עסקים רוצים אתר יפה, אתר עם תמונות מתחלפות…
    אני מאוד מקווה שהמאמר שלך יאפשר לבעלי עסקים לקבל נקודת מבט יותר מקצועית בקשר לאתר שלהם.

    • שלום יניב ותודה על תגובתך, הצלחת להצחיק אותי על הבוקר.
      אכן נשאלת השאלה "איך צריך למדוד את הצלחתו של אתר?" המעצב הגרפי מעצב אתר כדי שיזכה בפרס בתחרות עיצוב אתרים, אבל זה לא המדד. השאלה היא "האם האתר עושה את העבודה שלשמה הוא הוקם?"
      אז איך מודדים? לפני ששואלים מה מודדים? צריך להגדיר את המטרה וכמה שזה נשמע פשוט זה לא כך בכלל.
      בעלי אתרים לא הגדירו את המטרה של האתר, הם אולי אומרים "אתר תדמיתי" הם אולי אומרים "אתר תוכן" הם אומרים בלוג, פורטל… אבל זה לא מתאר דבר הקשור למטרה.
      אם לא תוגדר מטרה, אז מה נמדוד?
      תודה שנרשמת לקבלת 48 הסימנים כאן למעלה ואני מקווה שתקבל עוד נקודות מבט לשיפור ושדרוג האתר שלך.

  6. פוסט חכם ומדויק.

    בעיקר אהבתי ואדגיש מה שאמר:
    "שדרוג אתרים חייב לכלול מרכיב עסקי-שיווקי"…
    מעבר לרענון/עדכון שם, מראה עיצובי, תוכן, ממשק, תשתית ו/או שרת…
    דהיינו: אלמנט חשוב, ראשון במעלה – הינו: ייעוץ שיווקי ואפיון אסטרטגי לאתר.

    כיועץ אסטרטגיה שיווקית ומיתוג, שמאפיין אתרים ופעילות שיווקית בערוצים דיגיטליים – עליי להסכים.

    לצערי, רבים אינם פועלים עם תוכנית מובנית וברורה, ממוקדת ומוטית-מטרה, ולכן גם שדרוגים והקמת אתרים – נעשים ללא תכנון ולפעמים ללא תועלת. "מיתוג מחדש" כולל לעיתים לוגו חדש, ובעת "שדרוג" או "רענון" אתר, לדאבוני, מסתפקים בשם דומיין חדש, כותרת מטא או H1 חדשה או עיצוב חדש לדף הבית…

    וכשיש כל כך הרבה ספקים מעורבים – צריך גם מישהו שייעץ, יכווין וינהל את התהליך ברמה האסטרטגית.
    אם האתר הוא בניין שזקוק לשיפוץ, הרי שצריך גם אדריכל או קבלן שיתכנן וינהל את תהליך "השיפוץ" ויוודא שיש תוכניות ושהביצוע תואם אותן ושכל הספקים עובדים בתיאום ובהשלמה…

    • שלום ערן ותודה על ששיתפת אותנו בניסיונך בתחום שדרוג האתרים.
      בשדרוג שאתה וגם אני מכוונים אליו הוא לא מתיחת פנים קלה או זריקת בוטוקס מתחת לגבה אלא מייקאובר. לשינוי כזה צריך להערך. אני מסכים איתך שצריך יד מכוונת מעבר לתפקיד של מנהל פרוייקט שתדע לתכנן את הפעילות לפני שרצים ומשדרגים. צריך מישהו בעל ניסיון וידע בתחום השיווק באינטרנט, אבל זה לא מספיק. צריך מישהו שמבין בעסקים, מישהו שמבין בלקוחות, מישהו שמבין בתהליכים, מישהו שיש לו ראיה עסקית כוללת שאינה רק מצטמצמת בהבאת תנועה לאתר או לדף הנחיתה.
      מעבר לכך, אתר שנבנה לפני שנים, אם תוכנן נכון אז בתקופתו, שיקף את פעילות החברה, קהלי היעד והמטרות העיסקיות שלה, ועכשיו? האם לאחר שנים, האם האתר תומך ביכולות, במוצרים ובשירותים של החברה אל מול קהלי היעד השונים? אני בטוח שבמהלך השנים נעשו פעילויות של שדרוג, כאלה ואחרות, כדי ליישר קו: פה שמו פסטר ושם סתמו את החור, מזה התעלמו… ויכול להיות שהשינויים המתבקשים שהצטברו לאורך זמן ולא יושמו או יושמו חלקית, כבר דורשים בנייה מחדש של האתר. זאת הזדמנות לבנות אתר חדש שיהיה נכס לעוד כמה שנים.

  7. זוהר לא יכול להסכים איתך יותר. זו הסיבה מדוע אדריכלות תוצאות באינטרנט, שהקדימה מעט את זמנה, הופכת יותר ויותר רלוונטית לאור השינויים שציינת והצורך לקבל תמונה עסקית ושיווקית רחבה ומדויקת יותר, בכדי להגיע לתוצאות עסקיות מדידות גם בשיווק באינטרנט.
    אדריכלות אתרים במובן העסקי והשיווקי נותנת תוכנית ברורה ומתווה פעולה אחיד ומדויק לכל אחד מבעלי המקצוע שהזכרת ומאפשרת להם לרתום את הכישורים והיכולות שלהם בצורה מתואמת ומדויקת לצרכים האמתיים של העסק ובכך לשעבד את יכולות הטכנולוגיה לצרכים של העסק ולא להיפך, כפי שקורה לא פעם.
    תוכנית עבודה שיווקית באינטרנט, כמו שאדריכלות תוצאות בונה לכל לקוח בנפרד על פי צרכי העסק הייחודיים ומאפייניו, מאפשרת לכולם לעבוד על פי מתווה אחד ברור וקונספט נכון המתאים לעסק הספציפי, מוצריו, לקוחותיו ומטרותיו ולא להתפזר למדיות וערוצים לא רלוונטיים בגלל שהם נגישים, או אופנתיים.

    • שלום דני, מראשוני אדריכלי האתרים בישראל,
      מה עושה אדם הבונה בית פרטי, למי הוא ניגש? לאדריכל.
      השיווק משתנה לנגד עינינו ובמהירות הולכת וגדלה ובעלי עסקים מתלבטים באיזה ערוצים לבחור? מה מתאים לעסק שלהם? היכן יהיה ההחזר על ההשקעה גדול יותר? מהיכן יגיעו הלקוחות הטובים? ועוד ועוד שאלות שרק בעל ידע וניסיון באינטרנט יכול לענות עליהם.
      בבניית חנות פיזית מעורבים המון גורמים: אדריכל, קבלן, צבעי, טייח, רצף, נגר, חשמלאי ועוד כמה בעלי מקצוע ואת זה ראינו כולנו אתמול ביאללה באקסטרים. ואיך זה מתקשר? התוכנית היתה להוציא את המשפחה מהבית לחמישה ימים שמוקדשים לשיפוץ, אבל שוד ושבר. היתה בעיה של תשתית בדירה והאדריכל היה חייב לשנות את התוכניות. כל צוותי העבודה שבתו (לא עבדו), כי לא היה להם מושג מה לעשות. יום שלם הלך לאיבוד עד שהאדריכל סיים את התוכניות ורק אז יצאו הצוותים לעבודה: החשמלאי ידע מה לעשות, הנגר ידע מה לעשות וכך הלאה, כולם תלויים באדריכל. אותו דבר באתר אינטרנט.
      באתר אינטרנט מעורבים הרבה מאוד בעלי מקצוע: אדריכל אתרים, זה אתה דני, בונה האתר, מעצב, איש חוויית משתמש, כותב תוכן, איש קידום אתרים ומישהו צריך לומר להם מה לעשות ומתי – אדריכל אתרים.
      מדהים אותי לפעמים לראות שאנשים משקיעים משאבים עצומים בבניית החנות הפיזית שלהם במובנים של זמן וכסף, אבל שזה מגיע לבניית העסק שלהם באינטרנט, פתאום נגמר להם התקציב!
      אז הבשורה היא, ואני אומר זאת מתוך ניסיון, שההשקעה הגדולה ביותר לא נמצאת בבניית האתר אלא בשיווק שלו. כמה גדולה? לפעמים ההקשעה בשיווק ברבעון אחד עברה את סך ההשקעה בתכנון ובניית האתר, עד כדי כך!
      בעלי עסקים חושבים ש"יאללה" בו נבנה אתר מהר ונרוץ להביא תנועה. אבל איזה ערך יש לתנועה אם היא לא תקנה או תפנה בכלל או תקנה מעט מאוד. תכנון טוב ובנייה עוד יותר טובה יכולה לשפר ביצועים בעשרות אחוזים, אבל בשביל זה צריך להשקיע. כדי להשיג משהו צריך לוותר על משהו אחר: זמן ו/או כסף, זה נכון לעסק שלך באינטרנט וזה נכון גם להרבה תחומים בחיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן