style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

כמה זמן לוקח לאתר חדש להיות מוצג בגוגל?

ארגז החול של גוגל. האם הוא קיים?בעלי עסקים שבנו את האתר שלהם שואלים אותי מתי גוגל יתחיל להציג את האתר שלהם בתוצאות החיפוש. השאלה הזאת נשאלת גם בעקבות השמועות על "ארגז החול" של גוגל.

מהו "ארגז החול" של גוגל?

"ארגז החול" הוא ביטוי לתופעה בה אתרים חדשים לא מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל למשך "תקופת צינון" עד שהם יהיו מספיק איכותיים ויצברו מספיק "כוח" כדי להתברג במקומות ריאלים.

מהצד השני יש סוברים שדווקא גוגל "דוחפת" אתרים חדשים לראש תוצאות החיפוש, כאילו היא נותנת להם "תקופת חסד" ודווקא מטיבה איתם כדי לעמוד על איכותם. אולי הדבר הקרוב ביותר לגישה זו של גוגל היא לתת צ'אנס לאתרים חדשים ולבחון האם הם עומדים בציפיות, של גוגל, כמובן.

לגוגל אין ממש יכולת לעמוד על האיכויות של האתר גם הגולשים הן באתר והן מחוצה לו. בניסוי שנערך לאחרונה על ידי גוגל שכותרתו: "איך יראו תוצאות החיפוש של גוגל רק לפי מה שנמצא באתר", הגיעו בגוגל למסקנה שתוצאות הניסוי אינן משביעות רצון, בלשון המעטה. כדי שהתוצאות יהיו טובות, בעיניים של גוגל, הרי צריך עוד מרכיב אחד בדירוג והוא התנהגות הגולשים.

מאז שהגולשים ויותר נכון התנהגות הגולשים הפכו להיות מרכיב בדירוג האתרים על ידי גוגל, הרי כול עוד האתר נמצא בדף 10, 6 וגם 3, מעטים הגולשים שיגיעו אליו, אם בכלל. יוצא איפוא שגוגל לא ממש מקבלת נתוני אמת מהגולשים לגבי איכות התכנים באתר מהסיבה שאין גולשים.

לכן, סביר להניח שגוגל רוצה לחשוף אתר חדש, לתת לו מקום ראוי ומכובד כדי לנסות אותו עם גולשים אמיתיים ורק אז לדרג אותו כמו כל אתר אחר.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהאתר שלך יהיה בעמוד הראשון בגוגל?

אני, זהר עמיהוד, מציע לך עזרה כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך:

  • קידום אורגני SEO,
  • קידום ממומן Google AdWords,
  • רשימת תפוצה mailing Lists,
  • דפי נחיתה Landing Pages,
  • פרסום בפייסבוק,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion.

התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

לגישת "ארגז החול" אין סימוכין ובטח שלא מפי נציגי גוגל וגם שמתקילים אותם בשאלות הפתעה לגבי "ארגז החול" הם מתייחסים לשאלה בבדיחות הדעת ולכן שווא לדעת מי עומד מאחורי התיאוריה של "ארגז החול".

המונח "ארגז חול" הומצא על ידי מקדמי אתרים שעושים שימוש בשיטות שגוגל לא אוהב ושלכל מטרתם היא לסדר או יותר נכון לרמות את מנוע החיפוש בדרוג התוצאות. שיטות אלה כוללות בדרך כלל "הפצצת" קישורים מאסיבית וכתיבת תכנים מאסיבית.

אותם מקדמי אתרים "מתפלאים" למה גוגל לא מציג את האתר שלהם, והרי הם יצרו הרבה קישורים.

נכון – אלה הם קישורי זבל, נכון – כי אלה קישורים מבלוגים עלומי שם ופורומים נדחים עוד יותר, אבל מקדמי האתרים מצפים שיצירת הקישורים הזאת תחת כל עץ רענן תציג את האתר שלהם בראש תוצאות החיפוש. מתברר שלגוגל יש שיקולים אחרים.

לכן, בתור הסבר לעצמם או לבעלי העסקים שאת אתריהם הם מקדמים, הומצא המונח "ארגז החול". במילים אחרות, זה התירוץ של מקדמי אתרים שהשיטות שלהם לא עובדות. אולי עבדו בעבר, אבל עכשיו הן לא עובדות.

כך מתנהלת השיחה בין בעל עסק שיש לו אתר באינטרנט לבין מקדם אתרים "שחור" או מקדם שלא עושה הרבה עבור הלקוח שלו:

בעל עסק: כבר חצי שנה אני משלם לך עבור קידום אתרים, אבל האתר שלי לא נמצא בתוצאות החיפוש של גוגל. מה קורה?

מקדם אתרים: [מביט למעלה] האתר שלך נמצא בארגז החול?

בעל עסק: מה ארגז חול? למה הוא לא מופיע בגוגל?

מקדם אתרים [מבט של חמלה בעיניים]: החליטו בגוגל לשים את האתר שלך בארגז החול וזה אומר שהוא לא מציג אותך בתוצאות החיפוש.

בעל עסק[בייאוש]: עד מתי זה יימשך?

מקדם אתרים: בדרך כלל זה נע בין 4 ל- 6 חודשים, אבל אני לא יכול להבטיח לך דבר בענין הזה?

בעל עסק [מתחנן]: תעשה משהו! תפנה לגוגל! תפנה לאחראי על האינטרנט!

מקדם אתרים: …

וכך נמשכת השיחה ללא תוצאות…

עונש מגוגל

בהחלט סביר להניח שכל ענין "ארגז החול" נולד עקב מדיניות הענישה של גוגל שאם לא ידעת העונשים מתחילים בירידה משמעותית בדירוג ועד העלמות מתוצאות החיפוש.

פעילות של יצירת קישורים בכמויות מאתרים לא קשורים יכולה להדליק "אור אדום" במנגנונים של גוגל כחשד ליצירת קישורים לא טבעית. אני, זהר עמיהוד, לא יכול לומר האם 10 קישורים, 100 או 1,000 קישורים בתקופת זמן הם קישורי זבל ו/או קישורים אמיתיים וטובים כי לא רק מספר הקישורים קובע אלא גם האתרים בהם הם נוצרו ופרמטרים נוספים המאפשרים לגוגל לאמוד את איכות הקישור ובהתאם את תרומתם לדירוג האתר שתוצאות החיפוש.

חסימת האתר בפני גוגל

קודם כל, יש דבר כזה וצריך להיות מודע. בעת בניית האתר, חוסם ובצדק, בונה האתר את האתר בפני גוגל. למה זה נכון לעשות? מכיון שלא רצוי להראות לגוגל אתר שנמצא באמצע תהליך בנייה, אז כתובות יכולות להשתנות, תכנים משתנים / מוזזים / מועברים / ממוקמים מחדש. אבל, ופה האבל הגדול, בעת השקת האתר, לאחר שנגמר הפיתוח, הזנת התכנים וכדומה צריך לשחרר את החסימה, צריך לאפשר לגוגל לסרוק את האתר.

אין קשר בין היכולת לגלוש באתר לבין האם האתר חסום לגוגל או לא. אם תקליד את כתובת האתר URL בדפדפן ותלחץ Enter האתר יעלה ויהיה לך אפשרות לתפעל אותו. אצל גוגל הדברים שונים. אם גוגל מגיע ולאתר ומוצא שהאתר חסום, הוא מכבד את הבקשה ועובר הלאה. גוגל לא סורק את האתר ולכן לא מציג אותו בתוצאות החיפוש.

מקדם אתרים מקצועי יכול לבדוק זאת בקלות, אבל למה לפתוח את החסימה אם אפשר לספר סיפור טוב כמו הסיפור על ארגז חול?

שוק תחרותי

אם האתר שלך נמצא בשוק תחרותי, המתחרים שלך בנו להם נכסים אינטרנטיים במשך שנים רבות. זה לא אומר דבר וחצי דבר על הסיכויים שלך להיות מדורג בעמוד הראשון, אבל תצטרך להשקיע משאבים רבים.

בו ניקח לדוגמה מתחרה שלך שמשקיע כל חודש 2,000 שקל בקידום אתרים. אני רגע לא שופט ובוחן את איכות הקידום, אני רק אומר שהוא משקיע את הכסף חודש בחודשו ואת זה הוא עושה ברציפות במהלך 5 השנים האחרונות.

5 שנים = 60 חודשים ואם בכל חודש הוא מוציא 2,000 שקל, הרי שסך ההשקעה שלו היא 120,000 שקל! נכון? ההיגיון אומר שכדאי שתעבור אותו (זה רק ההגיון) אתה צריך להשקיע לפחות סכום דומה למה שהוא השקיע. אז אולי זה לא ייקח לך 5 שנים, אולי ייקח לך 3 שנים, תקופת זמן משמעותית בכל מקרה כי יש לך, בהנחה שהשוק מאוד תחרותי, "בלוק חוסם" של אתרים התופסים את העמוד הראשון, השני ואולי גם השלישי, כך שגם אם תעשה עבודת קידום טובה, האתר שלך יגרד את העמוד השלישי ואולי הרביעי כי התחרות שלו מתחילה משם ואולי אחורה יותר.

קידום אתרים זאת השקעה

אני רואה בעלי עסקים המשקיעים כספים רבים בעיצוב הגרפי של האתר, אבל כאשר זה מגיע לקידום האתר במשמעות הבאת יותר לקוחות מגוגל, פתאום ידם קפוצה והגיע השלב בו "נגמר להם הכסף", אלק.

צר לי על בעלי עסקים שלא תיכננו כראוי את ההוצאה ולא השאירו כסף לשיווק. זה מזכיר לי פגישה עם לקוח פוטנציאלי, בעל עסק שרצה לבנות אתר. נפגשנו בחנות הפיזית שלו. הוא לקח אותי לסיור בחנות הענקית, הסתובבנו בין מאות הפריטים יקרי הערך, את החנות האירו מנורות יוקרתיות, הרצפה עשוייה פרקט ובחלל החנות מפוזרות פינות ישיבה איכותיות. השירותים מבריקים ביופיים ומאובזרים במיטב הציוד. ולמה אני מספר לכם את כל זה, כי כשהגענו לבניית האתר, אותו בעל עסק שמתכוון למכור במיליונים, מבקש ממני שאתן לו הצעה זולה לבניית אתר כי נגמר לו הכסף. לא נגמר לו הכסף ולא בטיח, יש לו המון כסף או יותר נכון היה לו המון כסף שהושקע במנורות, ברצפה ובמלאי. כל ההשקעה הזאת היא טובה ויפה אבל היא לא תביא לקוחות לאתר. מה שיביא לקוחות לאתר זה השיווק, בין אם זה שיווק אוףליין או שיווק אוןליין, אבל כאמור לא נותר לו כסף לשיווק וחבל.

בעלי עסקים, לא את/ה, חושבים שהשקעה קטנה בקידום אתרים תביא את המקום הראשון ומיד, טוב, ואם לא מיד אז בטווח הקרוב, הקרוב מאוד. אולי הציפייה שכך זה יקרה היא מכיון שהם (שוב זה הם, לא את/ה), לא מבינים איך מנוע החיפוש עובד ומה הוא לוקח בחשבון שהוא בא לדרג את כל אתר.

סיכום

גוגל רוצה לסרוק את האתר שלך כמה שיותר מהר, כי זה תפקידו. השאלה היא האם תשתית האתר מוכנה והאם פעולות הקידום שנעשהו הן בגדר כובע לבן.

אתה צריך מקדם אתרים שעליו אפשר לסמוך שיעשה עבורך את העבודה או מדריך שילמד אותך לעשות את הקידום בעצמך או ילמד אותך מה צריך לדרוש ממקדם האתר.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהאתר שלך יהיה בעמוד הראשון בגוגל?

אני, זהר עמיהוד, מציע לך עזרה כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך:

  • קידום אורגני SEO,
  • קידום ממומן Google AdWords,
  • רשימת תפוצה mailing Lists,
  • דפי נחיתה Landing Pages,
  • פרסום בפייסבוק,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion.

התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 comments

  1. תודה רבה על המאמר המושקע!
    למעשה, לא מצאתי איזו תשובה לשאלה המופיעה בכותרת:
    כמה זמן לוקח לאתר חדש להיות מוצג בגוגל?
    אז נכון, אני מבין בהחלט שיש כאן הבדל בין אתר לאתר וכמה הוא מקודם, אבל
    בוא ניקח לדוגמה אתר רגיל שהוקם היום, אין לו בעיות מיוחדות, ויש לו כמות סבירה
    של חומר…
    בין כמה זמן לכמה זמן האתר אמור להופיע בתוצאות, אופן נורמלי, גם בדף השביעי?….

    תודה.

    • שלום גולן,
      הזמן תלוי במהירות בה יגיע גוגל לסרוק את האתר שלך וכמה זמן ייקח לו לעבד את החומר.
      מסגרת זמן של שבועיים ימים זה סביר.
      אפשר להאיץ את הגעתו של גוגל לאתר אם תעשה שימוש ב- Search Console או תדאג לקישורים מאתרים אותם גוגל סורק בתדירות גבוהה.
      בכל מקרה לאחר שפתחת את האתר לגוגל כדאי שתבדוק באמצעות :site את מצב האינדוקס של האתר בגוגל

      להצלחה שלך,
      זהר עמיהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן