style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

לקנות או לעשות שיווק באינטרנט?

קנה (בחוץ) או עשה (בבית)אני חושב שהשאלה לעשות או לקנות ובאנגלית Make or Buy שירותי קידום אתרים היא אחת השאלות השכיחות בנושא שיווק עסקים באינטרנט.

שאלות קנה (בחוץ) או עשה (בעצמך) נשאלות לאוו דווקא בנושא קידום אתרים באינטרנט ואתן לכם כמה דוגמאות:

  • כאשר מתקלקל לכם ברז בבית אתם בוודאי שואלים: לתקן בעצמכם או לקנות את השירות ממישהוא אחר?
  • קבעתם עם חברים להיפגש והתבקשתם/נודבתם להביא עוגה. האם תאפו את העוגה בעצמכם או שתקנו עוגה מהקונדיטוריה הקרובה לביתכם?

יש דברים שהשאלה לעשות או לקנות לא עומדת על הפרק למשל, לתקן (לא להחליף צמיג) תקר בגלגל רכב. כאשר נגרם לכם פנצ'ר באופניים תוכלו לשקול לעשות בעצמכם או לקנות ממישהו אחר, אבל פנצ'ר ברכב זה כבר משהו אחר, אלא אם יש לכם את הציוד המתאים בחצר הבית ואני יכול לשער שזה לא בדיוק מה שאתם מחזיקים בחצר.

רק עוד מילה בנושא המינוח: לקנייה של שירותים קוראים גם מיקור חוץ ובאנגלית OutSourcing. הרעיון של מיקור חוץ הוא להוציא מהארגון את הפעילויות שאינן נמצאות בבסיסו ולהעבירן לקבלן חיצוני, ולהותיר בתפעול ובניהול ישיר רק את פעילויות הליבה.

עם התפתחות האינטרנט שאיפשרה את קיומו הכפר הגלובלי הפכה שיטת מיקור חוץ לשיטת עבודה עיקרית להרבה מאוד חברות שמוכרות מוצרים וגם שירותים.

לא פעם אני נרשם לאתר בארה"ב בנושא שיווק באינטרנט. לאחר מספר ימים מגיעה שיחה טלפון וכך היא נשמעת: Hello, Can I speak with Mr. Amihud? באנגלית "הודית" מאוד מורגשת. הם לא מכרו את הפרטים שלי, הם לא סחרו איתם, הם פשוט מפעילים את המרכז הטלפוני שלהם מהודו או מהפיליפנים – זה מיקור חוץ. אותו אתר אמריקאי אליו נרשמתי, יכול היה להחזיק מוקד טלפוני על אדמת ארה"ב עם מוקדנים אמריקאים, אבל הם בחרו לעשות מיקור חוץ ולהתקשר וגם לשלם לקבלן חיצוני, במקרה זה היושב בהודו עם צוות עובדים הודיים, שיעשה עבורם את השיחות הטלפוניות לקבלת לידים.

השיקולים שיש לקחת בחשבון כאשר מתלבטים בין קנה ל- עשה

אז מהם השיקולים שחברה או ארגון יחליטו לבצע את העבודה בבית. זוהי מסגרת כללית לבחינה. אני אומר את זה מכיון שאני לא יודע, עדיין, מהו המוצר ו/או השירות שלכם, תנאי השוק, מבנה עלויות ועוד פרטים. תראו בזה מסגרת כללית ובהמשך אמקד אותה לקידום אתרים.

אז מה הם השיקולים שחברה או ארגון יחליטו אם לבצע את העבודה בבית:

  • פעילות ליבה
  • עלות
  • שליטה
  • קניין – חברה עושה פעילות בבית כי היא פוחדת שאם היא תעביר את הפעילות לגורם חיצוני הוא יגנוב/יעתיק ממנה את הידע.
  • בקרת איכות
  • אמינות ספק
  • נפח
  • צמצום עלויות לוגיסטיות
  • גיבוי – לפעמים ארגון מייצר בעצמו ובמקביל מפעיל קבלני משנה כדי שבמקרה ויש תקלה אצל קבלן חיצוני, לחברה יש מפעל "תחת היד" שפועל בשוטף ויכול לספק ביקושים.
  • פוליטיקה
  • ערכי החברה

פעילות ליבה, מרכיב מרכזי בשאלה "קנה או עשה"

מבין כל השיקולים שמניתי – אני רוצה לדבר על פעילויות ליבה. פעילויות ליבה הן פעילויות שיש לארגון יתרון בשמירתם. למשל, לארגון אין יתרון בפעילות של חלוקת תה לעובדים. את הפעילות הזאת ניתן בהחלט להוציא לקבלן חיצוני.

עסקי ליבה זה מה שהארגון יכול לבצע בצורה היעילה ביותר ושבו יש הזדמנויות הטובות ביותר לטווח ארוך ליצירת ערך. זיהוי של מה הוא עסקי הליבה של חברה הוא חלק מתהליך תכנון עסקי / אסטרטגי.

"חברה שעוסקת במדפסות תלת מימדיות, יש להניח שהידע ה”אינטימי” שלה הוא הכימיה של חומר הגלם להדפסה, וכנראה גם התוכנה שמנהלת את ההדפסה, ואולי גם המזרקים (האינג’קטורים). לכן סביר שאת התוכנה, המזרקים והכימיה של חומר הגלם הם יפתחו בתוך החברה, ואילו את מכונת ההדפסה עצמה – כולל מכניקה, אלקטרוניקה ובקרה – יזמינו בחברת פיתוח חיצונית." אומר ד"ר זיו אב, מנכ"ל זיו אב הנדסה

שיווק וגם פיתוח הן לטעמי פעילויות ליבה וככאלה, אסור לארגון להוציא אותן החוצה.

השיווק הוא המפתח להשגת מטרות החברה או הארגון תוך כדי עשיית הדברים ביעילות רבה יותר מאשר מתחרים.

רוב החברות, כאשר הם חושבות על קידום באינטרנט חושבות פרסום ולא שיווק. שיווק באינטרנט וקידום אתרים נעשה באמצעות תוכן רלוונטי, איכותי, הגורם לדו-שיח עם הלקוח שזה שיווק ולא פרסום.

חברות שחושבות שקידום אתרים זה פרסום, מחפשות איך להוציא את העבודה החוצה למשרד פרסום, משרד יחסי ציבור, חברה לקידום אתרים: "הם כבר יעשו את העבודה עבורנו".

למה שיווק באינטרנט זה לא פרסום ואיך זה קשור להחלטה "קנה או עשה"?

אחד ההבדלים בין פרסום לשיווק באמצעות תוכן באינטרנט הוא שפרסום הוא תמיד הפרעה ואילו שיווק באמצעות תוכן באינטרנט מטרתו לעזור ללקוח על ידי מתן ערך ואני אסביר.

הנה אתם יושבים מול הטלויזיה וצופים ב- X-factor והמנחה עולה עם המעטפה בה רשום הזוכה. אתם כוססים ציפורניים, מתפללים שמי שהצבעתם עבורו ייבחר, נמצאים במתח נוראי ועומדים להתפוצץ בכל רגע ואז… פ ר ס ו מ ו ת. זה השיווק הישן והטוב – פרסום בהפרעה. מפריע לכם לעשות את מה שהתכוונתם לעשות, מגיע אליכם בדחיפה רק בגלל שהמפרסם רצה שתראו את התשדיר או את המודעה בזמן שהוא קבע.

לעומת זאת שיווק באמצעות תוכן באינטרנט הוא שיווק במשיכה כאשר הוא נעשה עבור לקוחות המחפשים בגוגל מתי שהלקוח רוצה. הלקוחות ביקשו לקבל מידע והם מקבלים מה שביקשו – זה שונה מהותית משיטות הפרסום הישנות. לכן, הפרסום הישן רק מוכר לכם או מציע לכם מבצעים – העיקר שתיקנו ואילו השיווק באינטרנט מטרתו לספק לכם תכנים שיעזרו לכם.

למה שיווק באינטרנט היא פעילות שצריכה להיעשות בחברה/בארגון?

הנה כמה סיבות למה שיווק באינטרנט צריך להיות פעולה הנעשת בחברה:

  • השיווק באינטרנט הוא שיווק באמצעות תוכן. תוכן הוא המלך באינטרנט ועל זה כבר דברנו היום יותר בהרחבה: טקסט, תמונות, וידאו. כל התכנים האלה נמצאים בחברה ומי שיכולים לייצר אותם על הצד הטוב ביותר הם האנשים בחברה כל אחד בתחומו.
  • לחברות בהן יש מחלקות כמו שיווק, מרקום, יחסי ציבור יש פעילויות שכל מה שצריך לעשות הוא להדריך אותם כיצד לנתב את הפעילות הזאת גם לצרכי שיווק באינטרנט בכלל וקידום אתרים בפרט.
  • לא פעם פעילות של מחלקה אחת המוצאת את ביטוייה באתר, מקלקלת פעילות של מחלקה אחרת באותו ארגון. זה מצב שניתן לתיקון בקלות יחסית ולאפשר לכול החטיבות והמחלקות לעבוד כמו תזמורת.

השיווק בכלל היא פעילות ליבה ועל השיווק באינטרנט להיות חלק בלתי נפרד ממנו.

קידום אתרים SEO נכון לשנת 2014 ובטוח בשנת 2015 אינו קסם או טריק ואין פה שום קיצור דרך שאפשר לעשותו בין רגע ולהשיג תוצאה. זה פשוט לא עובד ככה!

כולם בחברה חייבים להפשיל שרוולים ולהקדיש את המשאבים הנדרשים כדי להרוויח ביושר את החשיפה על ידי גוגל.

ושאני אומר להשקיע יותר, אני לא מתכוון להגדיל תקציב אלא להקים צוות ואולי צוותים בהתאם לגודל הארגון והמעורבות האינטרנטית. הצוות יורכב מאנשים ממחלקות שונות שידרשו לעבוד במשותף: שיווק, IT, מכירות, שירות לקוחות שבכל פעילות שהם עושים, נושא קידום אתרים עולה על השולחן מוקדם ככול האפשר.

קידום אתרים לא יכול להיות לאחר מעשה

כל אחד במחלקות הארגון צריך להבין מהו קידום אתרים ומה נדרש ממנו כדי שהאתר ירוויח את מקומו בגוגל ובעקבות כך יבואו יותר לקוחות וימומשו מטרות האתר והעסק.

מחלקות החברה חייבות לעבוד יחד כדי לעמוד במטרות תוך הטמעה של קידום האתרים בתהליכי הארגון.

בייעוץ שאני נותן לחברות אני מוצא כל פעם את הקושי של מנהלים להטמיע את שיתוף אנשי השיווק באינטרנט בתהליך קבלת ההחלטות ובבניית מהלכי השיווק. רבותי, אין ולא יכול להיות מצב, בסוף 2014, תחילת 2015 שנערך מסע פרסום שאין לו ביטוי באינטרנט. נקודה. לא יעלה על הדעת שחברה תצא בהכרזה על מוצר או שירות חדש שאין לו נוכחות אינטרנטית. לא יתכן שיהיה קמפיין פרסומי במדיה הישנה שאין לו ביטוי באינטרנט.

כדי לשווק אתה צריך לדעת ולהכיר את הלקוחות. מי יודע זאת הכי טוב?

כדי לשווק עסק צריך להכיר את העסק לעומק, צריך להכיר את הלקוחות הפוטנציאלים ואת הלקוחות הקיימים, צריך להכיר את השירותים/מוצרים ומצד שני צריך להכיר את אפשרויות השיווק באינטרנט ויש כול כך הרבה אפשרויות שיווק באינטרנט: גוגל קידום אורגני, גוגל פרסום ממומן, פייסבוק דף עסק, פייסבוק פרסום, וידאו, בלוגים, פורומים, אתרי מאמרים, פינטרסט, אינסטרגם ויש עולם שלם של שיתופי פעולה, שותפויות ועוד ועוד ערוצים.

לכל עסק יש את המומחיות שלו והיא צריכה לבוא לידי ביטוי בשיווק באינטרנט ואני רוצה לספר לכם סיפור שימחיש את דברי:

חברה בנושא שירותים פיננסיים פנתה אלי כדי שאקדם לה את האתר, למעשה העסק, באינטרנט. מכיון שהם קראו ולמדו את נושא השיווק באינטרנט הם באו אלי עם רשימה מה אני, בתור מקדם האתר, צריך לעשות. בין השאר הם ביקשו שאכתוב תכנים, אענה לשאלות בפורומים ואגיב לפוסטים.

נכון שיש לי תואר שני במינהל עסקים, אבל היי, אני לא יכול לענות עבורם. המקצוע שלי הוא שיווק באינטרנט והמקצוע שלהם "ניהול תיקי לקוחות". אני לא יכול לעשות עבורם את העבודה בדיוק כמו שהם לא יכולים לעשות עבורי!

הצלחה של שיווק באינטרנט היא בחיבור שבין העסק והלקוחות לבין ערוצי השיווק תוך בניית התכנים המתאימים.

נגמר עידן No-Face Internet

פעם זה עבד, היה ניתן לקדם את האתר גם מבלי להכיר את החברה, מבלי להכיר את המוצרים, השירותים ואת הקהל. אבל בשלוש שנים האחרונות ובעיקר בשנה האחרונה גוגל נעשה הרבה יותר מתוחכם והוא לא ייתן לאף אחד "לעבוד" עליו.

פעם ניתן היה לעשות פעילות בתור אנונימי שתקדם את האתר שלכם אבל מאז שגוגל רואה ומתחשב ביותר סימנים (איתותים) חברתיים, אי-אפשר כבר להתחבא מאחורי מסכת האנונימיות.

אם פעם אפשר היה לפתוח משתמש בגוגל ולהפציץ תכנים תחת כל אתר רענן ולפזר קישורים, הרי שהיום זה כבר לא עובד, להיפך, גוגל עשוי להעניש את האתר שלכם.

כאשר החיפוש בגוגל מתבסס יותר ויותר על קשרים בין אנשים, כאשר הקידום בגוגל מתבסס על Authorship אתם לא יכולים לבנות אוטוריטה/מומחיות סביב תיבת דואר בג'ימייל, ללא תמונה, ללא כתובת, ללא מספר טלפון, ללא חברים, ללא פעילות ברשתות החברתיות – מי אתם? שואלים הלקוחות וגם גוגל.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהאתר שלך יהיה בעמוד הראשון בגוגל?

אני, זהר עמיהוד, מציע לך עזרה כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך:

  • קידום אורגני SEO,
  • קידום ממומן Google AdWords,
  • רשימת תפוצה mailing Lists,
  • דפי נחיתה Landing Pages,
  • פרסום בפייסבוק,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion.

התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

סיכום

יש סיבה חשובה למה אתם לא רוצים שיעשו את השיווק באינטרנט עבורכם. הסיבה היא שזה העסק שלכם, זאת ההצלחה שלכם.

מעבר לזה, אתם, בעלי עסקים צריכים לדעת מה לעשות כדי שתוכלו לעשות זאת פעם נוספת ועוד פעם ועוד פעם, בין אם תעשו זאת בעצמכם או תנחו את העובדים במשרד שלכם או ספקים חיצוניים. זה העסק שלכם ואתם חייבים להבין ולהיות מעורבים, במיוחד בשיווק.

שיווק באינטרנט הופך להיות נתיב מרכזי עבור עסקים כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים הטובים ביותר שלהם. רק אתם מסוגלים לעשות את השיווק הכי טוב באינטרנט עבורכם ועבור העסק שלכם, ואם צריך תמצאו אנשי מקצוע נכונים שיכולים לכוון אתכם, לעזור לכם אבל לא לעשות את עבודת השיווק במקומכם.

האם אתם מוסרים את פעילות השיווק באינטרנט של העסק שלכם לביצוע על ידי מישהו חיצוני או עושים שיווק באינטרנט וקידום אתרים בעצמכם? שתפו אותנו בשיקולים שלכם לקנות (בחוץ) או לעשות (בעצמכם)?

כתבו לי כאן, למטה בתגובות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

7 comments

  1. תן לאופה לאפות לך את הלחם – גם אם יאכל חצי ממנו.
    תן למומחה לעשות לך את העבודה, גם אם ינגוס לך חצי מהרווחים. עדיף לתת למומחה לעשות עבודה מקצועית ולא להסתבך עם "עשה זאת בעצמך" כך ששכרך יהיה בהפסדך: גם תוציא הרבה כסף, גם תתאמץ ותבזבז זמן, וגם לא בטוח שהתוצאה תהיה טובה.
    במיוחד כמדובר בנושא קריטי לעסק כמו שיווק.
    עלות של שיווק דיגיטלי – רשתות חברתיות/ מודעות גוגל/ והפנינה – קידום אורגני, ממש לא יאכלו לך מחצית מהרווחים, ברוב המקרים כשמומחה עושה זאת משלשים ומרבעים את הרווחים.
    את "עשה זאת בעצמך" תשאיר לדברים שאתה הכי טוב בהם בתחום עיסוקך ובתחום מומחיותך בעסק.
    בשיווק דיגיטלי אפילו אם עברת קורס אתה חייב להיות עם היד על הדופק ובשבע עיניים כי הנתונים משתנים יומם וליל.
    לכן עשה לעצמך טובה: השאר מלאכה חשובה זו למקצוענים שכל יומם וליל עוסקים במלאכה זו, להם הידע להם הניסיון להם הקשרים עם טובי בעלי המקצוע בתחום והם ישלשו את הרווחים שלך.

    בברכה יוסי פנסו

    • שלום יוסי, אהבתי את "תן לאופה לאפות לך את הלחם".
      נושא השיווק הדיגיטלי דורש לימוד רב ולאורך זמן. אכן הדברים משתנים. גוגל מעדכן לפחות 500 פעמים בשנה את מנוע החיפוש שלו, ומוציא עדכונים רבים בלים אחרים שלו כמו יוטיוב, אדוורדס, אדסנס ועוד.
      אני רואה מומחיות שנבנת לפי נישות: יש מי שעושה מחקר מילות מפתח ויש מישהו (אחר) שעושה ניתוח, יש מישהו (נוסף) שבונה מסעות פרסום וקבוצות מודעות, יש אחר שמנסח מודעות, יש מי שמנתח את הסטטיסטיקה וכל זאת כדי להתמחות. זה לא קורה בארץ, אבל בעולם כן.
      גם אם מישהו עבר קורס ויהיה מקיף ככל שיהיה: 36 שעות, 108 שעות עדיין אין לו את כל הידע והניסיון. אבל זה לא פותר מידיעה.
      בעל עסק צריך להבין, צריך להיות מעורב במה שקורה, גם אם הוא לא יעשה את העבודה. אני לא מפצה ממנהל חברה/ארגון לעשות קידום ממומן ולא לנהל דף בפייסבוק, אבל הוא חייב להבין במה דברים אמרוים, הוא אמור להבין במה זה כרוך, מה ניתן לעשות ולקבל החלטות עסקיות. את העבודה יעשו אחרים, בין אם הם בתוך החברה או בחוץ (פרילנסרים), מתוך כוונה למקסם את הפעילות באותו ערוץ.
      לא פעם אני מתבקש על ידי חברות לבחון את הפעילות שאחרים עושים עבורם בקידום אורגני, קידום ממומן ובניית דפי נחיתה. גם אבחון דורש מומחיות, ידע וניסיון רב שמאפשרים לי לתת דוח מדוייק על טיב העבודה שנעשת עבורם בכסף ולחוות דעה לגבי האופן בו מנוצל התקציב ועד כמה הוא אפקטיבי.

      • הי זהר
        ישנה עוד תופעה שמטרידה ומצערת.
        בעלי עסקים משקיעים את כל הונם בעסק, מאות אלפי שקלים ואולי גם מליוני שקלים.
        הם בונים אתר מפואר בעשרות אלפי שקלים אבל שזה מגיע לקידום האתר ולפרסום בגוגל, בין אם זה במודעות או בקידום SEO, פתאום נגמר להם הכסף, הם מבקשים לקדם הכול במחיר של מנה פלאפל.
        האם זה חוסר הבנה מצער, תכנון חסר, תכנון לקוי או שהם לא יודעים להעריך את המשמעויות וערך עבודתנו.
        אני נתקל בכאלה בעלי אתרים חדשות לבקרים.
        איך אתה מציע להתמודד עם תופעות מהסוג הזה?
        בברכה
        יוסי פנסו

  2. היי זוהר
    קראתי והשכלתי,
    אני חושב כמו שאני הולך למוסך לתקן את הרכב או שהולך לקנות עוגה, כך צריך לעשות לגבי שיווק וקידום. המומחיות של מומחה שמנהל מאות אלפי שקלים בקמפיין או שמקדם עשרות לקוחות ואלפי מונחים בחודש היא אחרת מאשר קידום שמתבצע בתוך הארגון.
    אולם אם החברה/ארגון מחליטים עדיין לבצע פעילות בבית INHOUSE אז מומלץ מאוד להשתמש בחברה חיצונית שתלווה אותם בכל המהלכים שלהם.
    כתיבת תוכן היא מומחיות, המבנה שבניתי (סוד מקצועי) מאפשר לי לייצר תוכן קריא ומובן עבור לקוחות בכל תחום שהוא. לבעל העסק לא תמיד יש לו זמן או אפשרות לכתיבת התוכן ולכן על המקדם להיות ערוך לבצע זאת – אך ורק אחרי ומחקר ולימוד.
    אני קצת רוצה להתלונן על מקדמי אתרים שמעבירים את כתיבת התוכן ללקוח מבלי שהלקוח מבין את המשמעות לכך אבל רואה הצעת מחיר זולה מול הצעות אחרות. ההצעה זולה עבור לקוח אבל לאחר כמה שבועות בודדים הלקוח עובר לרכישת תוכן ממומחה חיצוני והעלות קופצת פלאים.

    • שלום אלי ותודה,
      לא תמיד הדברים ברורים כשצריך לקבל החלטה. נאמר ונשרפה לך הנורה בפנס הקדמי ברכב. יש מי שיחליף אותה בעצמו ויש מי שיחליט ללכת למוסך. יש מי שיחליט לאפות עוגה ויש מי שילך ויקנה – זה בסדר וזה בסדר. כל אחד עם השיקולים שלו.
      כאשר מגיעים להחלטה בה מעורבים ידע רב וניסיון, גם את זה צריך לקחת בחשבון. להחליף נורה ברכב או בבית לא צריך בשביל זה הכשרה מיוחדת ולא השכלה. נכון שצריך לשים לב לכמה כללי בטיחות אבל כל אחד יכול לעשות. אבל לא כך הם הדברים לגבי שיווק באינטרנט – שם נדרשת מומחיות, שם יש יתרון למי שיש לו ניסיון ויע רב כדי לקצר זמנים, לייעל תהליכים ולהביא יותר תוצאות בזמן יותר קצר ובעלות נמוכה יותר.
      לשם כך בעלי עסקים צריכים להחליט לרכוש ידע. זה יכול להיות בהדרכה: קורס, ייעוץ, או ליווי.
      ואם כבר הזכרת את התוכן. בתקופה האחרונה אני מלווה מספר ארגונים גדולים כמו מפעל עיבוד שבבי מדויק, מפעל ייצור של מתמרים (מדידת משקל / עומס בתלייה, הרמה), מפעל ליצור מוצרים ביולוגיים (כאלה שניתן לראות רק במיקרוסקופ רב עוצמה) המיועדים למעבדות מחקר רפואי – כן, אלה הם חלק מהלקוחות שלי. האם נראה למישהו מבין אלה שקוראים שאני יכול לכתוב להם מאמרים?
      נכון, יש לי תואר שני במהל עסקים ויש לי יכולת לימוד עצמי, אבל כמה זמן אני אצטרך ללמוד תחום של חלבונים, נוגדנים, ציטוקינים וקיטים ל- elisa כדי שאהיה מספיק מוכשר לכתוב עבורם תכנים שיהיו ברמה המקצועית לקהל הלקוחות שלהם?
      לא כל עסק נראה כמו היצרן הנ"ל אבל אני מסכים איתך שצריך ללמוד את התחום, את המוצרים, את הקהל כדי שניתן יהיה לכתוב עבורו תוכן רלוונטי, איכותי ומניע לפעולה ולשם כך נדרשת מומחיות.

  3. זהר ידידי, מאמר שבהחלט מעלה כמה נקודות למחשבה.

    אישית, אני מסכים בהחלט שאת השיווק באינטרנט צריך לעשות IN-HOUSE, ולא להוציא החוצה, כי בסופו של יום, מי שמכיר הכי טוב את העסק ואת קהל היעד הוא בעל העסק.
    לכן, הכתיבה צריכה להתבצע ע"י בעל העסק וכך גם הפניה ללקוחות והלקוחות הפוטנציאלים.

    תודה

    • שלום אסף ותודה,
      יש הרבה שיקולים האם לעשות או לקנות ביניהן גם שיקולי עלות, זמן, איכות ויש עוד ובעלי עסקים נדרשים על בסיס יומי להחליט האם לקנות ממישהו אחר או לעשות את הפעילות בארגון בין אם זאת פעילות ייצור או שירות.
      בפעילות שלך אתה עוזר לבעלי עסקים לעשות פעילות שיווק באינטרנט כמו למשל: פתיחת דפי פייסבוק, משלוח דיוור, הקמת דפי נחיתה, עיצוב לחצנים וגם הקמת אתר מתוך הידע והניסיון שלך, כי אתה מבין שבעלי עסקים צריכים להתרכז בעסק שלהם, צריכים להתעסק בשיווק ובמכירות ואת הצד הטכנולוגי/טכני הם יכולים להוציא למישהו אחר, זה מבחינתם הרבה יותר כדאי.
      אם בעל עסק רוצה בעצמו לעצב ולשם כך הוא לומד פוטושופ – לבריאות, אבל השאלה היא האם הפעילות הזאת נעשתה על חשבון משהו אחר, כמו שיווק, למשל?
      אכן אני מקווה שהמאמר הזה יעורר מחשבה מה נכון יותר לעשות? כי אין תשובה אחת ושני עסקים יתנו פתרון אחר לאותה דילמה. יש אין סוף פתרונות לכל שאלה/בעיה, השאלה היא מה אתה בוחר?
      בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן