style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}
בניית קישורים איכותיים

האם בניית קישורים חיצוניים היא קריטית לקידום האתר או שהיא בזבוז של זמן וכסף?

הרבה בעלי עסקים ומשווקים באינטרנט מתמודדים עם השאלה: איך לבנות קישורים חיצוניים? והאם בניית מערך קישורים חיצוניים היא הדרך כדי להביא יותר תנועה מגוגל?

בניית קישורים נכנסים, אלה אותם קישורים שלא נמצאים באתר שלך אבל מפנים לאתר שלך, היו, הינם ויהיו בעתיד חלק חשוב ביכולת של גוגל להעריך את האתר שלך.

בין אם אתם עושים את העבודה בעצמכם או משלמים למישהו אחר, זה יכול להיות עובד בחברה שלכם או חברה חיצונית, אם אתם משלמים למישהו אחר שיקדם אתכם בגוגל, אתם חייבים לדעת איך נוצרים קישורים חיצוניים לאתר שלכם.

קישורים הם חלק מרכזי בקידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל

קישורים נכנסים היו ועודם חלק מרכזי בקידום האתר בגוגל. בניית פרופיל קישורים היא תהליך, זה לא משהו של זבנג וגמרנו וצריך לעשות זאת כהלכה ובהתאם להנחיות של גוגל.

אתר שלא פועל לפי ההנחיות של גוגל נענש: האתר מתדרדר במיקומים, לקוחות לא יראו ולא יגיעו ואתם תפסידו כסף. זה יהיה בזבוז זמן יקר מצידכם ואתם לא רוצים לבזבז זמן.

מאז 1998, יום היסוודה של גוגל, קישורים חיצוניים היו והינם מרכיב חשוב ומרכזי בקידום אתר. גם היום אחרי קפאין, פנדה, פינגוין ו- hummingbird קישורים נכנסים הם נדבך מרכזי בקידום אתרים אורגני SEO.

גוגל נעזרת בקישורים חיצוניים המפנים לדפי האתר כדי לאמוד את איכות הדף, את 'כוחו' ובהתאם לממצאים היא מדרגת את הדף בתוצאות החיפוש למילות מפתח רלוונטיות. ככל שיש יותר קישורים איכותיים מאתרים מוסמכים, כך מתחזק כוחו של האתר אליו מפנים הקישורים. אבל יש הרבה מעבר לכך.

היכולת של גוגל משתכללת ויש בידי גוגל אפשרות לאמוד יותר טוב את הקישור ועצם הימצאותו של הקישור, זה טוב, אבל בהחלט לא מספיק. באלגוריתם של גוגל יש פרמטרים נוספים היכולים להעריך יותר טוב עד כמה הקישור הזה טוב ועד כמה הוא יקדם אתכם.

זה יהיה בזבוז זמן משווע אם תבנו קישורים נכנסים בדרך הלא נכונה, אם תבנו קישורים חיצוניים שגוגל ימצא אבל לא יעריך ולא יקדם בעזרתם את האתר שלכם.

הדילמה היא האם כדי לקבל יותר חשיפה של האתר בגוגל ולהביא יותר תנועה צריך לעשות בניית קישורים קלאסית (כמו למשל רישום באינדקסים) או צריך לחשוב באופן רחב יותר במונחים של שיווק תוכן כמו למשל פוסט אורח? אני אתאר את שני הצדדים וגם אדבר למה הבחירה קשה לבעלי עסקים.

מחקר מילות מפתח הכרחי לבניית תכנים וגם קישורים

בניית קישורים אחרי פינגווין וגם לפניו מתחילה במחקר מילות מפתח כדי לדעת מה הלקוחות שלכם מקלידים כאשר הם עורכים חיפוש בגוגל. יכול גם להיות שהבוס שלכם פשוט הנחית עליכם את המשימה להיות ראשונים בביטוי כזה או אחר.

המחקר כולל כמה חיפושים יש לביטוי, מהי רמת התחרות וגם אתם מנסים לברר האם הביטוי הזה טוב בשבילכם. המשמעות "טוב בשבילכם" היא: האם לקוחות שחיפשו את הביטוי הזה במנוע החיפוש גוגל ויגיעו אליכם לאתר יתקדמו צעד נוסף לעבר פנייה או מכירה?

בניית קישורים חיצוניים קלאסית

אתם יוצאים לתור אחר אתרים באינטרנט ולמצוא הזדמנויות ליצור קישורים נכנסים לאתר שלכם. בתהליך בניית קישורים קלאסי, כל אתר שמאפשר לכם ליצור ממנו קישור אל האתר שלכם, אתם רואים הזדמנות לבניית מערך קישורים נכנסים וכל המרבה הרי זה משובח.

הנה מצאתם שבלוג בנושא גינות נוי מאפשר לכם להוסיף תגובה עם קישור לאתר שלכם. למה לא? אתם שואלים. נכון, העסק שלכם הוא הנהלת חשבונות או עיבוד שבבי ואין לכם דבר וחצי דבר עם עסקי גינון, אבל זה לא מפריע לכם ומוסיפים של תגובה לפוסט, העיקר שיהיה קישור לאתר שלכם.

אם בעל האתר צריך לאשר את התגובה שלכם, כנראה והיא לא תפורסם, אבל אתם בונים על כך שבעל האתר עצלן וכל התגובות יפורסמו וביניהן התגובה שלכם עם קישור. שיטה זאת ידועה בשם "שיטת מצליח" או שזה יצליח או שזה לא יצליח.

ההשקעה שלכם ביצירת הקישור היא מינימלית וכך גם ערכו של הקישור. ברור לכם שגם גוגל מבין שהקישור הזה נוצר רק לשם הקישור ולא לשום מטרה אחרת, אבל אתם אולי גם מהמרים שגוגל לא מבין, עדיין, ולכן יש סיכוי, קלוש, שהקישור הזה "יתפוס" ויעזור לכם בקידום האתר.

יכול להיות שאתם עורכים ניתוח קישורים נכנסים (backlinks) שיש למתחרים שלכם ומנסים להביא קישורים נכנסים לאתר שלכם מאותם מקומות, מתוך איזהושהיא הנחה סמויה שאם הם, המתחרים, עשו קישור הם יודעים מה הם עושים!

אז תתפלאו, אבל הם לא תמיד יודעים מה הם עושים והניסיון לחקות אותם יכול להביא עליכם עונשים מגוגל, לא בגלל שאתם "מעתיקים" את דרך פעולתם אלא בגלל שגם אתם נפלתם למלכודת של יצירת קישורים נכנסים בכל מחיר.

המתחרים שלכם גם הם חשבו או חושבים שקידום אתרים זה ספאם ובכל הזדמנות שהיתה להם הם שמו קישור ללא קשר עד כמה הוא רלוונטי.

אולי הם שילמו למישהו כמה דולרים בודדים כדי שירסס קישורים בפורומים ברחבי העולם המוכנים לפרסם כל פיסת תוכן עם קישור. וכך נוצרו לאתר בעברית שלכם עשרות אם לא מאות קישורים נכנסים מאתרים בשפה הרוסית ואולי גם יפנית מאתרי משחקים, רכילות שאין קשר בין התכנים שלהם לתכנים שבאתר שלך.

בניסיון להשיג קישורים נכנסים יכול להיות שתנסו להחליף קישורים עם אתר אחר: תן לי קישור ואני אתן לך קישור. גוגל ימצא את הקשר הזה בקלות, כי הוא סורק את שני האתרים ומוצא שבוצעה החלפת קישורים בין אתרים לצורך קידום אתרים (reciprocal linking). איך גוגל יסיק את המסקנה שבוצעה החלפת קישורים בשביל קידום אתרים? אני באמת לא יודע, אבל אני יכול לשער שגוגל יודע מתי נעשה הקישור והוא גם יודע היכן הוא נעשה באתר.

החלפת קישורים בין אתרים

בעלי עסקים כמו גם מקדמי אתרים חושבים שאם הם יקשו על גוגל ויצרפו אתר שלישי, רביעי או חמישי לגלגל החלפת קישורים בין אתרים, גוגל לא ימצא אותם, אבל הם טועים.

תארו מצב בו יש 3 אתרים, נקרא להם א', ב' ו- ג'. בעלי האתרים סיכמו ביניהם על החלפת קישורים בדרך הבאה: אתר א' יקשר לאתר ב', אתר ב' יקשר לאתר ג', אתר ג' יקשר לאתר א'. באופן זה כל אתר הוציא קישור וקיבל קישור. זאת לא החלפה של אחד נותן לשני, זוהי החלפה של אחד נותן לשני ומקבל בתמורה קישור מהשלישי – זוהי עדיין החלפת קישורים בין אתרים.

אפשר כמובן לחשוב על רשת אתרים המכילה ארבעה או חמישה אתרים, ושם המורכבות תעלה, אבל מול מי אתם מתמודדים? מול היכולת של גוגל! הרי גוגל סורק את כל האתרים, רואה את כל הקישורים ויש לו יכולת ניתוח מרשימה.

בדרך כלל לבעלי אתרים המחליפים קישורים יש שתי מקומות עיקריים להחלפה: האחד, דף חילופי קישורים והשני פוטר (בתחתית כל דף).

חילופי קישורים בין אתרים

רוצים לראות בעיניים? חפשו בגוגל "חילופי קישורים", לחצו על כמה מהתוצאות שגוגל מציג בפניכם ותראו בעצמכם.

אולי אתם גם קונים קישורים דבר שאסור על פי גוגל. גוגל לא אומרים מה לא לעשות, אבל קניית קישורים זה אחד מהדברים שהם אוסרים עליו במפורש.

איך גוגל יודעים שקניתם קישור בכסף? אין לי תשובה מלאה לשאלה זאת, אבל אתן לכם רמז. נניח וזיהיתם אתר בו יש קישורים בין אם של המתחרים שלכם או שלא והחלטתם שגם אתם רוצים קישור. מילאתם טופס צור קשר באותו אתר ובו שאלה/בקשה לבניית קישור. בעל האתר החזיר לכם תשובה במייל שהשירות הזה יעלה לכם כסף. אם המיילים של בעל האתר או שלכם מתנהל בג'ימייל, גוגל יודע, תיאורטית, מה כתבתם. מה הוא יעשה עם זה? זה כבר שאלה אחרת, אבל גוגל יודע או לפחות יש לו פוטנציאל טוב לדעת.

אני חושב שעדיין יש הרבה מאוד בעלי עסקים שעובדים ככה, כמו שתיארתי: פועלים למען השגת קישורים נכנסים לאתר שלהם כדי שגוגל ימצא את הקישורים האלה וידרג אותם גבוה יותר בתוצאות.

האם בניית קישורים נכנסים היא לא עבודה בעיניים על גוגל?

הרי מה מטרת יצירת קישורים נכנסים אם לא לעשות מניפולציה על הדירוג של גוגל?

אני רוצה להעמיד את הדברים באור שונה ולשאול. בהנחה שאין גוגל, גוגל לא קיים, האם גם אז הייתם בונים קישורים חיצוניים?

התשובה היא לא. אין לכם שום סיבה להשיג קישורים נכנסים בעולם ללא גוגל, נכון? רגע, יש מקום לבניית קישורים חיצוניים אם הם יביאו לכם את תנועה של לקוחות רלוונטיים.

במילים אחרות, הסיבה היחידה לבניית קישורים חיצוניים היא ליצור אותם במקומות שיביאו לכם לקוחות – זה ההיגיון היחיד שעומד מאחורי פעולה של יצירת קישור.

המשמעות היא שבניית קישורים חיצוניים, כפי שתיארתי לעיל: בכל אתר, החלפה, קנייה, היא אך ורק כדי "להאכיל" את גוגל, לתת לו את מה שהוא מחפש. לכן, בניית מערך קישורים חיצוניים באופן שתיארתי היא תהליך לא טבעי. שוב, בעולם ללא גוגל, לא היה לכם צורך לבנות קישורים ובטח שלא בכמות גדולה שרק הולכת וגדלה.

התקווה של בעלי עסקים היא שהתהליך הזה של בניית קישורים חיצוניים, אם הוא נעשה בעקביות ובהתמדה, ישפיע על דרוג האתר כי, כאמור, קישורים נכנסים הם חלק מרכזי בנוסחת הדרוג. לפעמים זה ייקח חודש ולפעמים חודשים רבים תלוי נגד מי אתם מתחרים. אם תצליחו ליצור יותר קישורים חיצוניים לאתר שלכם בהשוואה למתחרים, יש סיכוי שתהיו לפניכם בתוצאות החיפוש, בהנחה שאת שאר הדברים אתם עושים על הצד הטוב ביותר.

עכשיו צריך להרוויח קישורים חיצוניים

הצד השני של בניית קישורים חיצוניים הוא להרוויח קישורים. זוהי דרך אחרת, שונה לחלוטין מאשר להשיג קישורים נכנסים. במילים אחרות במקום שאתם בעלי האתרים תיצרו מערך של קישורים נכנסים, הלקוחות הם אלה שיצרו קישורים איכותיים אל האתר שלכם מבלי שתבקשו. כאשר הגולשים שנחשפים לתכנים שלכם יוצרים קישורים אליכם הם יוצרים קישורים טבעיים וגם איכותיים.

פיתיון קישורים

כדי שזה יקרה אתם חייבים ליצור תוכן מעולה, איכותי ורלוונטי לקהל היעד שלכם.

מיהו קהל היעד שאליו אתם רוצים להגיע? היכן הוא נמצא באינטרנט? מהם הערוצים שבהם משתמשים הלקוחות הפוטנציאלים שלכם כדי לגלות תוכן, לחלוק דברים, להשפיע אחד על השני, להיות מושפעים, לגלות דברים חדשים? המשימה שלכם צריכה להיות לעזור להם, לא למכור להם. לעזור להם על ידי מתן ערך מהניסיון ומהידע שלכם ולקרב אותם אליכם.

הערוצים האלה יכולים להיות פייסבוק בו הם חברים, בלוגים אותם הם קוראים, פורומים שם הם שואלים. מי הם האנשים המשפיעים עליהם, אחריהם הם עוקבים ברשתות חברתיות או בערוצי דואר אלקטרוני?

כמובן, גם לחיפוש בגוגל יש חלק חשוב. מנוע החיפוש גוגל הוא עדין מקור התנועה העיקרי וכשאני מדבר על גוגל אני מדבר על כל הנכסים של גוגל וביניהם גם יוטיוב – אני לא צריך לספר לכם כמה תנועה יש ביוטיוב, כי גם אתם אולי שמתם לב שבכל גלישה שלכם באינטרנט אתם צופים בסרט וידאו שנמצא ביוטיוב. יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו.

אחרי שאיתרתם את הלקוחות שלכם באינטרנט באתרים, בבלוגים בקבוצות ברשתות החברתיות וכדומה, אתם רוצים לדעת מה הם רוצים כדי שתוכלו לייצר עבורם תכנים שימשכו אותם אליכם, שיקרבו אותם אל העסק שלכם.

הנה 5 דברים שעליכם לעשות כאשר אתם יוצרים תוכן:

  1. כל התכנים שלכם צריכים להתמקד בלימוד ומתן ערך. אל תנסו למכור, זה לא בדיוק מה שהלקוחות שלכם צריכים כעת, הם רוצים ללמוד, לדעת יותר ולכן עליכם לוודא שהתוכן שלכם מלמד.
  2. יצרו את התוכן בפורמט אותו הלקוחות שלכם יכולים לצרוך בקלות: מאמר, וובינר, וידאו, מצגת, תמונה וכמובן שילוב שלהם. גם פה תוכלו לגוון. למשל מאמר יכול להיות כתבה, רשימה, טיפים, סיפור לקוח, דו"ח מיוחד וכדומה.
  3. כל מאמר שלכם צריך להוציא קריאת וואהו! מאת הקוראים אותו. אל תכתבו רק לשם הכתיבה…
  4. המידע שאתם מספקים צריך להיות "ירוק-עד" (forever green  or forever relevant). נכון, זה לא קל ולא תמיד פשוט, אבל תחשבו על זה שאתם כותבים.
  5. התוכן צריך להיות על מה שאתה יודע, מכיר. על משהו שכבר התנסת בו. כתוב מתוך הניסיון שלך.

תוכן איכותי גורם ליצירת קישורים טבעיים

פאנל שיווקי

שיווק באינטרנט מתחיל במשיכת לקוחות לאתר שלכם באמצעות תוכן, אבל זוהי רק ההתחלה. אתם רוצים לקבל את הפרטים שלהם כדי שתוכלו להמשיך ולחמם את הקשר ביניכם באמצעות דואר אלקטרוני או דיוור ישיר.

פעילות התוכן שלכם בערוצים בהם נמצאים הלקוחות, קרוב לוודאי שתגרום ליותר תנועה באתר שלכם וגם תגדיל את רשימת התפוצה. אם תמשיכו לייצר תכנים בעלי ערך, יותר אנשים יעקבו אחריכם, ירצו להיות החברים שלכם, ירשמו לרשימת התפוצה שלכם. חלק מאלו שנחשפים לתכנים שלכם גם יעשו לייק, ישתפו וחלקם גם יצרו קישורים לתכנים שלכם מהאתרים שלהם – הם יצרו אליכם קישורים טבעיים, מבלי שביקשתם.

תראו מה קרה פה? אם במודל הקלאסי של יצירת קישורים נכנסים, אתם בעלי האתרים יצרתם את הקישור באופן לא טבעי, הרי שבעולם התוכן החדש Inbound Marketing, הגולשים הם אלה שיצרו קישורים באופן טבעי. אבל קורה פה עוד משהו שיש לו הרבה יותר משמעות.

גוגל מזהה את הקשרים בין הגולשים באינטרנט, הוא יודע לאיזה אתרים כל אחד ואחד גולש, הוא יודע מי חבר של מי, הוא יודע עוד הרבה נתונים אותם הוא אוסף במהלך השנים על הרגלי הגלישה ואז מגיע הרגע בו גולש נכנס למנוע החיפוש ועורך חיפוש.

תוצאות החיפוש בגוגל מותאמות אישית

לפני שאמשיך אני רוצה להסב את תשומת ליבכם שכבר שנים תוצאות החיפוש של גוגל מותאמות אישית. במילים אחרות, אם אני אחפש בגוגל ואתם תחפשו בגוגל את אותו ביטוי, סביר להניח שנראה תוצאות שונות ולמה? כי לכל אחד מאיתנו יש היסטוריית חיפושים שונה, לכל אחד מאיתנו יש העדפות שונות, אנחנו נמצאים במיקומים שונים וכל זה נלקח בחשבון בעת שגוגל מציג לפניכם את תוצאות החיפוש.

למה אני מספר לכם את כל זה? כי עכשיו גוגל גם מוסיף להתאמה האישית את הקשרים החברתיים שלכם. אתן לכם דוגמה: כולנו משתמשים בג'ימייל וברור לכם שגוגל יודע מי שולחים לכם דואר, את הדואר של מי אתם פותחים או מתעלמים וכמובן מה כתוב בדואר. האם למידע הזה יש ערך לגבי תוצאות החיפוש?

עוד דוגמה לגבי יוטיוב, מנוע החיפוש השני בגודלו: אתם גולשים, צופים בסרטים, עורכים חיפושים, מגיבים, לוחצים לייק. האם למידע הזה יכולה להיות משמעות בהצגת תוצאות החיפוש של גוגל?

התשובה היא בוודאי.

ככל שאתם מייצרים תכנים בעלי ערך, יותר אנשים יעקבו אחריכם ברשתות החברתיות, יותר אנשים ירשמו למייל שלכם, יותר אנשים יהיו מקושרים אליכם דרך גוגל, כך שתוצאות החיפוש שהם רואים בגוגל יהיו מוטות לטובתכם, למה? כי הם עוקבים/חברים שלכם.

יצירה, הפצה, גידול במספר העוקבים

זהו תהליך שחוזר על עצמו שוב ושוב: יצירת תכנים, הפצה לעוקבים אחריכם, גידול במספר העוקבים והתהליך חוזר חלילה שוב ושוב ושוב.

כאשר אני מדבר על "הפצה לעוקבים אחריכם" הכוונה היא שאתם מודיעים לעוקבים אחריכם שיצרתם תוכן והוא נמצא שם. אתם מספקים להם קישור שם נמצא התוכן.

כך אתם גם מביאים תנועה לאתר שלכם, גם מגדילים את רשימת התפוצה, גם מגדילים את מספר הפניות ואת המכירות וגם בתהליך נוצרים קישורים טבעיים. כולם מאושרים: הלקוחות קיבלו ערך, אתם הגדלתם את רשימת התפוצה וזכיתם ליותר פניות ויותר מכירות, גוגל מוצא קישורים טבעיים ומדרג את האתר גבוה והתהליך חוזר. עכשיו שהאתר בראש תוצאות החיפוש רואים אותו יותר אנשים, יותר פניות ויותר מכירות וכן גם יותר קישורים מפנים טבעיים ושוב התהליך חוזר…

אז מה הבעיה עם קישורים חיצוניים?

בעולם הקלאסי של בניית קישורים חיצוניים, לא צריך את הלקוחות. אפשר לבנות קישורים עם תכנים, בלי תכנים (ראה חילופי קישורים), מה זה משנה במילא התכנים האלה נוצרו רק עבור קישורים ואף בן אנוש לא אמור בכלל לקרוא אותם, רק גוגל. זה פחות כאב ראש, הרבה פחות כאב ראש בהשוואה לתהליך בניית קישורים איכותיים באמצעות תכנים. יצירת תכנים מעולים שיגרמו ללקוחות שלכם לומר: אין לי מה לחפש במקום אחר, יצירת תוכן שיגרום ללקוחות שלכם לשתף, ליצור קישור זאת השקעה של זמן, של מחשבה.

כבר נוכחתי לדעת שבעלי עסקים רוצים את הדרך הקצרה והמהירה לקידום האתר שלהם, ויצירה של תוכן מעולה היא השקעה שמניבה פירות בטווח הארוך ולכן הם מנסים להיאחז בבניית קישורים חיצוניים קלאסית שלצערי לא עובדת יותר. בוא נאמר שהיא לא עובדת טוב כפי שהיתה בעבר.

אם אתם בתור בעלי העסק החלטתם כי כדי להשיג קישורים נכנסים עליכם לעשות שימוש בשיטות של פעם: ריסוס קישורים, החלפת קישורים בין אתרים, קניה של קישורים, היא הדרך שלכם לקדם את האתר שלכם בגוגל וזה מצליח לכם, קדימה אני איתכם, אבל דעתי היא שאתם דורכים על קרקע לא יציבה שעלולה בכל רגע להישמט תחת רגליכם.

יש לי בעיה עם אנשים שלא חושבים בצורה הוליסטית ולא עושים בחירה מודעת אלא פשוט נצמדים למה שהם כבר עושים מזה שנים, כי הם ראו את זה עובד בעבר כמו למשל רישום אתר באינדקסים. גם אם זה לא עובד כמו פעם ונעשה יותר ויותר קשה הם, בעלי העסקים, עדיין ממשיכים לדבוק באותה השיטה של יצירת קישורים נכנסים במובן הקלאסי של המילה. הקבעון הזה הוא תהליך מסוכן כאשר כל עולם השיווק באינטרנט משתנה לנגד עיניכם וההתעלמות הזאת מסוכנת.

סיכום: גוגל משתפר בזיהוי קישורים חיצוניים

גוגל נעשה הרבה יותר חכם. הוא נעזר בהרבה יותר סינגלים מאשר היו רק לפני שלוש או ארבע שנים. גם דף תוצאות החיפוש של גוגל השתנה. אם פעם הוא היה מכיל רק 10 תוצאות טקסט, היום דף התוצאות במרבית הביטויים שתחפשו יכיל תמונות, סרטי וידאו, סייט לינקס, קישורים פנימיים ועוד.

גם אם בניית קישורים חיצוניים קלאסית מצליחה לכם עכשיו עליכם לקוות שזה ימשיך לעבוד עבורכם גם בעתיד וכי גוגל לא ישנו את נוסחת הדרוג. אם יש דבר קבוע ובטוח באינטרנט זה השינוי ולכן לא הייתי סומך על בניית קישורים קלאסית שלאורך זמן תעבוד.

חיפוש הוא רק ערוץ אחד, אמנם גדול וחשוב אבל רק ערוץ אחד. גם היכולת שלך להתקדם בערוץ החיפוש תלוייה בפעילות שלך בערוצים אחרים כמו רשתות חברתיות, בלוגים, פורומים וכדומה.

אם יש לכם קהל ואתם יוצרים תוכן איכותי, הקהל שקורא יעשה קישורים למאמר. נכון, לא כל מי שקורא יעשה קישור, אבל יש סיכוי ולכן כל אחד צריך לבנות קהל של אוהדים. יש מי שיקראו את המאמר ויעשו like או share שגם פעולות אלה יוצרות קישור ברשתות החברתיות ומביאות להם עוד לקוחות מתעניינים.

אני חושב שמה שחשוב זה שעכשיו יש לכם מודעות לדרכים השונות בהן תוכלו לבחור את הדרך לבניית קישורים איכותיים ואינני פוסל כלל וכלל לעשות גם וגם. פרשתי בפניכם את השיקולים עם המלצה חמה, הייתי אומר חמה מאוד, לעבור לעולם התוכן שבו הקישורים הם ברמה השנייה: קודם תחשבו לקוחות ותיצרו תוכן איכותי עבורם, מעט דחיפה והקישורים יגיעו. ועכשיו עליכם לבחור.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

7 comments

  1. לקחנו מפה הרבה חומר מעשי ועיצות טובות
    למרות שעדיין כיוון העבודה עם המיפויי של גוגל לא ברור 100%
    בכל אופן תודה על המאמר והמידע !

  2. מה שאני רואה בשטח זה שהרבה אתרים עושים "החלפת מאמרים", כמעט לא רואים יותר החלפה של קישורים שהם רק קישורים… אני קורא לזה הרע במיעוטו, כי זה עדיין עובד, אבל קשה לדעת לאורך כמה זמן זה ימשיך לעבוד.

    להגיד לך שרוב המאמרים האלו עומדים בקריטריונים שהצבת והם באמת בעלי ערך מעבר לקישור עצמו… ממש לא… ומה שיותר חמור שהרבה מאלו שמדברים על "שיווק באמצעות תוכן" הם למעשה בוני קישורים במסווה של "משווקים"… פשוט מכבסת מילים…

    • שלום איתי ותודה שחשפת אותנו לדברים שמתרחשים בשטח.
      לנקודה הראשונה שהעלת והיא החלפת קישורים. יש גם החלפת קישורים רק כקישור כמו שהראתי במאמר – זאת באמת שיטה לעצלנים. המשקיעים 25 שקל בפוסט/מאמר מחליפים קישורים במסווה של החלפת תכנים.
      בעל עסק/אתר לא ישים במכוון מאמר שנכתב על ידי מישהו אחר עם קישור אליו. תאר לך רופא שיניים שיחליף מאמרים עם יועצת הנקה. איזה תוכן בדיוק יוגש לרופא השיניים לפרסם באתר שלו עם קישור ליועצת הנקה ואיזה תוכן ימסר ליועצת הנקה עם קישור לרופא השיניים. האם מי מהם ירשה "ללכלך" את האתר בתוכן שלא הוא כתב, שלא הוא אחראי על כל מילה שכתובה בו?
      ובכן כדי לפתור את הבעיה הזאת, שלפי הדוגמה לא הרופא שיניים ולא יועצת ההנקה יחליפו ישירות קישורים ביניהם, עושים זאת בעזרת צד שלישי. פותחים אתר שנבנה במטרה אחת והיא לקבל ולייצא קישורים.
      מכיון שאני סוקר מאות אתרים כאלה אני יכול לומר שיש לכל אותם אתרי קישורים המשתתפים בחגיגה מכנה משותף והוא שהם לא מושקעים. במילים אחרות, הם נבנו על פלטפורמה חינמית (וורדפרס, בלוגר, ישראבלוג..), תבנית (חינם), תמונות (תשכח מזה), חסום לתגובות, אין דף אודות ואם יש כתוב בו משהו ג'נרי, בדף צור קשר יש רק טופס, בלי טלפון, בלי כתובות, אם תסתכל ברשם הדומיינים תמצא כי האתר נרשם על שם [email protected] ואיזה כתובת שלא קיימת ואם היא קיימת אז היא בטח לא של מי שרשם את הדומיין, האתר לא מחובר לגוגל פלוס… אני בטוח שהבנת את הרעיון – זהו אתר ללא אמא וללא אבא, שהריח שלו נישא ברוח למרחוק.
      לגבי תכנים ובכן הלקוחות רוצים תוכן איכותי שירגש אתם. לא רק גוגל התבגר אלא גם הגולשים שפעם הסתפקו בתוכן דל, היום הם דורשים יותר, תוכן בעל ערך וככל שהבחירה גדולה יותר, הם, הלקוחות, פחות סובלניים.
      זה חבל שיש כאלה שמקלקלים לאחרים את הפעילות. הם מבטיחים הבטחות, משחקים אותה "בוני תוכן" אבל בפועל מחליפים קישורים, נוקטים בטקטיקות כובע אפור/שחור, אני שומע עליהם יום יום שעה שעה מבעלי עסקים שנפגעו.
      הצעות יש תמיד כמו "מובטח לך המקום הראשון באתרים מובילים" (כי אסור לומר גוגל) – הרבה בעלי עסקים מתפתים ואחרי חודשיים מתעוררים ומבינים ששמו את כספם על קרן הצבי, והצבי שלהם רץ מהר, מאוד מהר. מכיון שהם שלמו מראש, את הכסף הם לא יראו וגם תוצאות לא ואז כאשר הם מבקשים עזרה ממישהו אמין, ישר, איש מקצוע הם לא בטוחים, הם חוששים, הם רואים בכל אחד נוכל שעושק אותם…
      צריך להתמיד ולדבוק באמת.

      • תודה על התגובה המפורטת. בכל מקרה, אני רואה גם הרבה אתרים שהם לא אתרי תמיכה עם פינות מאמרים שהם פשוט ניסיון לתפוס לונג טיילים על כל שטות שמישהו מקליד… אבל היום גוגל גם מעודדים את הגולשים להרכיב בעצמם שאילתות כי ההשלמה האוטומטית היא ברמת המילה ולא הביטוי השלם

        • כתיבת מאמרים באתר, גם אם הם לונג טייל "על כל שטות שמישהו מקליד", לא מבטיחה דירוג ולא מבטיחה תנועה מגוגל. נושא הסמנטיקה חזק מאשר בעבר וגם היכולת של גוגל לזהות את איכות התוכן. אין לי בעיה עם כתיבת תכנים באתר כל עוד הם בעלי ערך, כל עוד הם רלוונטים לנושא האתר וגרומים ללקוחות לשתף אותם בין חבריהם.

          ההשלמה האוטומטית של גוגל כמו גם קישורים בתחתית דף התוצאות הראשון היא לפתוח בפני הלקוח המקליד אפשרויות נוספות בהתאם למה שהוא מקליד ובהתאם להיסטוריית הגלישה שלו. המנגנונים האלה משתכללים כל הזמן במקביל ליכולת ההבנה של גוגל על כוונת המחפש.

  3. גוגל כבר מבלבלים כל אחד, יום אחד הם נותנים משמעות לקישורים חיצוניים ויום אחר הם אומרים שלא כל כך. אני חושב שהמנוע הגיע לבגרות מסוימת. העיקרון של גוגל שהוא מספר קישורים נכנסים הוא עדיין ויישאר בתוקף. אכן צריך לייצר קישורים חיצוניים מאתרים "שווים".
    הנושא החברתי אכן הוא כלי חזק ליצירת קישורים חיצוניים, אך אני חושב שגוגל מספיק חכמים כדי להבחין כי מדובר בקישור של פייסבוק או גוגל פלוס ולכן הם מחשבים אותם כקישורים איכותיים מאוד אבל לא לפי כמות ההפצה.
    מה דעתך זוהר?

    אגב, הסדנא שלך בנושא קידום אתרי סחר אכן כבר מספקת תוצאות בשטח באתרים שלי! תודה! היה מענין וממתין לסדנא למתקדמים.

    • שלום אלי ותודה ששיתפת אותנו במחשבות שלך על התייחסות גוגל לקישורים חיצוניים ועל שיש לי את ההזדמנות לפרוס את תשובתי בהרחבה.
      אכן, קישורים הם הבסיס של גוגל מיום היווסדה לפני 16 שנים! כפי שציינת, גוגל התבגרה עם השנים והחליפה את התמימות שבה לידי ביטוי בספירה של קישורים (כמות קובעת) באיזושהיא בשלות בה לא הכמות קובעת אלא האיכות.
      הטכנולוגיה התפתחה וזה אומר שיכולת החישוב הרבה יותר חזקה מבעבר ומאפשרת לגוגל לבחון את איכות הקישורים וכל זה תוכל לקרוא כאן.
      אם קידום אתרים היה בנוי פעם על on-site ו- off-site. הפעילות בתוך האתר כללה: דחיסת מילות מפתח ותגיות מטא והפעילות מחוץ לאתר כללה קישורים בלבד ללא תכנים: קישורים בבלוגרול, קישורים בפוטר, קישורים בדף קישורים – כל זה השתנה לחלוטין עם כניסתם של הרשתות החברתיות לתמונה והמשקל שגוגל נותן לתוכן או מה שאנחנו קוראים Inbound Marketing.
      אכן בעידן הווב 2.0 משקלם של הקישורים ירד, אבל הם עדיין שם ומהווים נדבך מרכזי.
      גוגל, לדעתי, מספיק חכמים כדי להבחין לא רק היכן נמצא הקישור אלא גם מי נתן אותו. לשם כך הם יצרו את ה- AuthorRank. נכון שבחודש יולי 2014 הסתיים עידן ה- Authorship אבל ה- AuthorRank עדיין חיי ובועט, ומה זה אומר? זה אומר שאם מר פישקין ייתן לי קישור מפוסט שהוא כתב ב- Moz או בכל מקום אחר, הקישור הזה יהיה שווה יותר מהרבה קישורים שיעשו עבורי אחרים. למה? כי גוגל סומך/מאמין למה שכותב פישקין ומתייחס אליו כאל אוטוריטה ולכן קישור שהוא חתום עליו, שווה הרבה, הרבה מאוד.
      נכון, אין שום דבר מושלם, גם לא בגוגל וחילופי הקישורים שהראתי במאמר קיימים כבר מספר שנים. נכון, זה מרגיז, זה מתסכל, זה גורם לבעלי עסקים לחשוב שקידום אתרים זה ספאם וגם הם רוצים לייצר ספאם. עיצרו! אני אומר. אי אפשר לקדם עסק לטווח ארוך עם פעולות לטווח קצר. גלו סבלנות, התמקדו ביצירת תכנים איכותיים והתמידו.
      זה מזכיר לי את המשפטים "צדיק ורע לו, רשע וטוב לו" ומנגד "כי לא תהיה אחרית לרשע, נר רשעים ידעך" ובעברית: כי הרע יכול להצליח רק בתקופה מסויימת ובמצב מסויים, אבל לא תהיה לו הצלחה בתקופה מאוחרת יותר שבה המצב ישתנה; ולכן ההצלחה של הרשעים תדעך כמו נר.
      בהצלחה,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן