דף הבית » בלוג » האם קישורים מאינדקסים יקדמו את האתר שלי בתוצאות החיפוש של גוגל?

האם קישורים מאינדקסים יקדמו את האתר שלי בתוצאות החיפוש של גוגל?

לקוחות רבים שואלים האם רישום באינדקסים היא הדרך להתקדם בגוגל? אני חייב לציין שדברים השתנו במהלך השנים אצל גוגל בהתייחסות שלו לקישורים בכלל ולקישורים מאתרי אינדקסים (directories) בפרט. אז האם זה טוב לרשום את האתר באינדקס או לא?

אני מניח שנחשפתם להצעה אחת או שתיים המעודדת אתכם לרכוש שירות רישום במאות מנועי חיפוש, מאות אינדקסים (מדריכים, directories) בארץ ובעולם. המפרסמים מבטיחים "מקום ראשון בגוגל", "שיפור מדהים במיקומים" ועוד כהנה וכהנה הבטחות.

יש להתרחק מהצעות קניית קישורים
הצעות לקניית קישורים לא חסרות – יש להתרחק מהן כמו מאש

אתרים כמו Fiverr והתואם הישראלי שלו עשרים שקלים מלאים בהצעות ליצירת קישורים לפי משקל והתמונה למטה ממחישה את מיגוון ההצעות השונות:

קניית קישורים אינה מהלך חכם

פעם, כאשר גוגל היה צעיר וידע רק לספור קישורים, כל קישור היה קובע / נחשב ולכן היה ענין לייצר כמה שיותר קישורים ולא חשוב מאיזה סוג אתר. אבל, עכשיו כאשר גוגל כבר בן 16 הוא למד דבר אחד או שניים בנוגע לקישורים.

העדכונים של השנים האחרונות וביניהם פינגוין (Penguin) ו- יונק הדבש (Hummingbird) מתייחסים בדיוק לנקודה הזאת: הערכה כמה שווה הקישור.

מכיון שכל קישור נספר והשפיע על הדרוג בגוגל, מקדמי אתרים יצירתיים, פתחו אינדקסים על ימין ועל שמאל וקראו להם בשמות שונים ומגוונים: לינק פור יו, לינק פור טו, לינק טו אול ואחרים רק כדי שיהיה להם מקום לרשום את האתרים של הלקוחות שלהם ולייצר עוד קישורים שאותם גוגל יספור.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהאתר שלך יהיה בעמוד הראשון בגוגל?

אני, זהר עמיהוד, מציע לך עזרה כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך:

  • קידום אורגני SEO,
  • קידום ממומן Google AdWords,
  • רשימת תפוצה mailing Lists,
  • דפי נחיתה Landing Pages,
  • פרסום בפייסבוק,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion.

התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

השירות לרוב ניתן חינם, דבר שגרם התנפלות של מקדמי אתרים ובעלי עסקים שרצו להרשם בכל אתר, ליצור קישור לאתר שלהם מבחינת כל המרבה הרי זה משובח.

אתרי אינדקסים צצו כמו פיטריות לאחר הגשם, בארץ ובעולם ואיפשרו לכולם להרשם. מכיון שהאלגוריתם של גוגל לא ידע להעריך את שווי הקישור, הרי שלפעילות זאת אכן היה ערך SEO ואתרים התקדמו בדירוג.

עם שכלול האלגוריתם של גוגל, גוגל השתפר מאוד בהערכת הקישורים המפנים לאתר (backlinks) כאשר יש דבר אחד עיקרי המנחה אותו והוא רלוונטיות, אבל רלוונטיות היא לא הפרמטר היחידי.

דבר ראשון שגוגל מנסה להבין, האם האינדקס נבנה עבור משתמשים או לצרכי קידום אתרים. אם התשובה היא שכל מטרתו של האינדקס היא להוות מקור לבניית קישורים, אז חבל על הזמן של גוגל וגם שלך ואין טעם שתשקיע (רוצה לומר תשחית) את זמנך על הרישום באותו אינדקס. גוגל לא סופר אותו יותר, ואולי נכון לומר, שהנוכחות של האתר שלך באינדקס שגוגל לא סופר, לא תורמת להאדרת שמך בעיני גוגל.

יש כלל אחד בבניית קישורים שכבר שנים אני אומר אותו ללקוחותיי, להם אני נותן ייעוץ שיווקי באינטרנט. אני אומר להם: "אם קל לייצר את הקישור, תהיו בטוחים שהוא לא שווה הרבה. ההיפך גם הוא נכון: קשה לכם להשיג קישור? בטוח שהוא שווה יותר." והכלל הזה נכון לגבי אינדקסים. סוג אחד של קישורים שצריך לעבוד קשה כדי להשיגם הוא פוסט אורח.

אין דבר קל מזה לתת לאיזהשהוא ילד 20 שקל כדי שירשום אתכם בעשרות ו/או מאות אתרים, אז מה? שום דבר טוב לא יצא לכם מזה, להיפך, הרישום הכמותי הזה רק יכול להדליק את כל הנורות האדומות אצל גוגל שעשיתם שימוש בתוכנה אוטומטית.

הזדמן לי לראות לאחרונה סרט של סילבסטר סטלונה החודר אל עומק שטח האוייב ומחלץ שבויים מתוך המחנה. על מגדל השמירה ניצב זרקור רב עוצמה הסורק את השטח הלוך ושוב, ימינה ושמאלה. השומר המפעיל אותו מחפש תנועה חשודה, מחפש משהו לא נורמלי שקורה בשטח. עכשיו תארו לכם שהמחנה נמצא באמצע שטח ירוק עם עצים, צמחים ושאר עשבייה.

טבעם של עצים וצמחים הוא לגדול לגובה, נכון? יש לעצים ולצמחים סביב המחנה איזה שהוא קצב צמחיה נורמלי. בנוסף לצמחיה הקיימת, עצים חדשים מתפתחים וגדלים מתוך האדמה, אני לא אמשיך את התיאור כי נראה לי שהבנתם שאני מתאר לכם מה שאתם יודעים. ככה פועל הטבע.

עכשיו תארו לכם את השומר על מגדל השמירה, שמפעיל את הזרקור וסורק איתו את היער. בניגוב הראשון שלו הוא רואה "תמונה אחת", אבל בניגוב השני הוא רואה "תמונה שונה לחלוטין". דמיינו שכאשר הוא סורק מימין לשמאל הוא רואה 3 עצים וכאשר כמה שניות לאתר מכן שהוא חוזר וסורק משמאל לימין הוא מגלה 5 עצים! מיד הוא מבין שמשהו "לא טבעי" מתרחש ביער. אותו דבר גוגל.

גוגל סורק את האינטרנט באופן תמידי והנה הוא מגלה שבין לילה, נוספו לאתר שלך 150 קישורים וכולם מאתרי אינדקסים. זה לא חשוד? בוודאי שזה חשוד והאתר שלך מצטרף לרשימת האתרים החשודים בביצוע פעולות שלא מתיישבות עם ההנחיות של גוגל לבעלי אתרים.

אני יודע מה אתם חושבים: אתם אומרים, אם ככה, אז נהיה יותר חכמים ובמקום זאת נבצע רישום מתמשך לאותם 150 אינדקסים על פני תקופה של חודשים ואולי שנים כדי "לשחק אותה טבעי". אני יכול לומר לכם בוודאות שפעולה זאת לא תביא לכם שום דבר ואסביר.

תראו, אם אתם, אני ולמעשה כל אחד, יכול להרשם לאינדקס, אז הרישום לא שווה הרבה. האם אתה יכול להרשם לאינדקס רואי החשבון בישראל? האם את יכולה להרשם לאינדקס המאמנים האישיים? התשובה היא לא (למרבית הקוראים את המאמר הזה) ולמה? כי לא כל אחד יכול להרשם לאינדקס. כדי להרשם לאינדקס של רואי החשבון ו/או מאמנים אישיים ידרשו ממך תעודות הסמכה, רישיון עסק ושאר פרטים שלא מאפשרים לכל אחד להרשם. המשמעות היא שקישור מאינדקס שקשה להיכלל בו שווה יותר מקישור באינדקס בו כל אחד יכול להרשם.

אתם צריכים לבחון את האינדקס אליו אתם נרשמים כדי לנסות ולהעריך עד כמה הוא איכותי עבור העסק שלכם, המוצר שלכם והלקוחות שלכם.

הרבה אינדקסים, כפי שציינתי כבר, מאפשרים רישום בסיסי בחינם שכולל בתוכו גם יצירת קישור לאתר. מקדמי אתרים קופצים על זה "כמוצאי שלל רב" אבל חוץ מאשר להגיש רשימה ארוכה של אתרים כדי להראות ללקוח שנעשתה פעילות, אין לזה שום ערך ואם אהיה זהיר אומר שיש פה מעט מאוד ערך, אם בכלל.

במקום להתעסק עם עוד אינדקס שלא יביא לכם תועלת, תחשבו איך ליצור תוכן איכותי. חישבו איך להעשיר את התוכן באתר שלכם עם תמונות, וידאו, חידונים, שאלונים ושאר מרכיבים שיגרמו ללקוחות שלכם לייצר קישורים לתכנים שלכם מבלי שתבקשו.

במקום לבנות קישורים תחשבו איך להרויח קישורים. איך לגרום לכך שהלקוחות שלכם שיחשפו לתכנים האיכותיים שלכם, יקשרו אליהם מבלי שתבקשו, זאת החכמה ופה נדרשת השקעה, יצירתיות ולא מעט חדשנות.

כתבו לי בתגובות פה למטה, מה אתם עושים כדי ליצור ו/או להרויח קישורים לאתר שלכם?

קורס קידום אתרים SEO AskPavel נגישות אתרים

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 תגובות

  1. תודה על העצות המועילות באשר לרישום לאינדקסים… ומה דעתך באשר לאתרי סימניות , קישורים מבלוגים ופורומים , אודה מראש לתשובתך המלומדת.

    • שלום דני,
      הנה דעתי 'המלומדת' 🙂
      הכלל שמנחה אותי הוא: "ככל שיצירת קישורים קלה יותר, כך הקישור שווה פחות או אם תרצה 'חלש' יותר" וגם להיפך זה נכון: "ככל שקשה לך יותר להשיג את הקישור, כך הקישור שווה יותר".
      נסה לחשוב על קישור טוב/איכותי שיצרת לך או עבור אחד מלקוחותיך. נסה להיזכר מה נדרש ממך לעשות כדי לקבל את אותו קישור: כמה מיילים שלחת? כמה קשרים הפעלת? כמה…
      האם גם אני, זהר, יכול ליצור קישור מאותו אתר? האם המתחרים שלך יכולים ליצור קישור מאותו אתר?
      אם התשובה היא לא, אז כנראה והוא קישור איכותי, בהנחה שהוא רלוונטי, מאתר פעיל ונמצא שם לטובת הלקוחות של אותו אתר שגם יעשו בו שימוש מועיל.
      ולשאלתך לגבי קישורים מפורומים, בלוגים וכדומה. אם אתה יכול, אני יכול וגם הילדה הקטנה של השכן יכולה לשים קישור בפורום, אז האם אתה חושב שהקישור הזה שווה משהו?
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות