style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מדוע פוסט אורח חשוב לתהליך בניית קישורים לאתר שלך?

"אם אתה מפרסם מאמרים בבלוגים שאינם שלך כדרך להשגת קישורים, כנראה שאתה צריך להפסיק. למה? כי לאורך זמן פוסטים אורחים נחשבים יותר ויותר כספאם בעיני גוגל" כתב, בתרגום חופשי, Matt Cutts, ראש צוות הספאם בגוגל עד לתחילת נובמבר 2014. כל הסיפור נמצא כאן.

"בלוגים אורחים" הוא ממשיך ואומר "היו אמורים להיות דבר מכובד, כמו למשל שחבר יבקש ממך לכתוב הקדמה לספר שלו, כמו למשל, שחבר יבקש ממך לפתוח את הכנס שלו, אבל זה לא ככה יותר." מסיים מאט. זהו תרגום חופשי מאוד שלי לדברים שאמר.

האם הסתיימה התקופה של פרסום מאמרים באתרים אחרים? האם כבר אין חשיבות ל- Guest Blogging?

גוגל הכריזו מאבק נגד בלוגים אורחים אבל מהי הסיבה? האם כל המטרה היא יחסי ציבור והפחדה כי האלגוריתמים שלהם אינם מסוגלים לאתר את הקישורים בתוך הפוסטים האורחים ובהעדר אותות ברורים לסיבת היווצרותם של הקישורים מהם?

על שאלות אלה ואחרות אני אענה מיד לאחר שתצפו בכמה סרטוני וידאו של מאט קאטס.

נציג גוגל עונה לשאלות בנושא פוסט אורח Guest Post

איך גוגל מעריך פוסט אורח עבור קישורים חיצוניים?

כיום, פוסט אורח היא דרך שכיחה אצל מקדמי אתרים להוצאת קישורים. בגלל הקלות שבפרסום פוסט אורח, יש הרבה פעילות היוצרת ספאם. האם גוגל תעניש אתרים שיצרו קישורים באמצעות פוסט אורח?

איך אני יכול לפרסם פוסט אורח מבלי שזה יראה כאילו קניתי קישור?

אני צופה שבעתיד גוגל תעניש אתרים בהם ניתן לפרסם פוסטים אורחים. מהן התובנות (של גוגל) על פוסטים אורחים כספאם?

במאמר זה אני רוצה להתייחס לדילמה שהרבה בעלי עסקים ומשווקים באינטרנט צריכים להתמודד והיא: האם Guest Blogging היא עדיין דרך לגיטימית עבור בניית קישורים? במיוחד לאור הדברים של מאט קאטס שהזכרתי בתחילת המאמר.

אתם יודעים כי קישורים חיצוניים, אלה אותם קישורים שלא נמצאים באתרים שלכם אבל מפנים לאתר שלכם, היו, הינם ויהיו בעתיד חלק חשוב ביכולת של גוגל להעריך את האתר שלכם.

קישורים היו ועודם חלק מרכזי בקידום האתר בגוגל

בניית קישורים היא תהליך, זה לא משהו של זבנג וגמרנו וצריך לעשות זאת כהלכה ובהתאם להנחיות של גוגל.

אתר שלא פועל לפי ההנחיות של גוגל נענש: האתר מתדרדר במיקומים, לקוחות לא יראו ולא יגיעו ואתם תפסידו כסף. זה יהיה בזבוז זמן יקר מצידכם ואתם לא רוצים לבזבז זמן.

מאז 1998, יום היסוודה של גוגל, קישורים היו והינם מרכיב חשוב ומרכזי בקידום אתר. גם היום אחרי קפאין, פנדה ו-פינגוין ולאחרונה hummingbird קישורים הם נדבך מרכזי במה שקרוי קידום אתרים אורגני SEO.

גוגל נעזרת בקישורים חיצוניים המפנים לדפי האתר כדי לאמוד את איכות הדף, את 'כוחו' ובהתאם לממצאים היא מדרגת את הדף בתוצאות החיפוש למילות מפתח רלוונטיות. ככל שיש יותר קישורים איכותיים מאתרים מוסמכים, כך מתחזק כוחו של האתר אליו מפנים הקישורים. אבל יש הרבה מעבר לכך.

היכולת של גוגל משתכללת ויש בידי גוגל אפשרות לאמוד יותר טוב את הקישור ועצם הימצאותו של הקישור, זה טוב, אבל בהחלט לא מספיק. באלגוריתם של גוגל יש פרמטרים נוספים היכולים להעריך יותר טוב עד כמה הקישור הזה טוב ועד כמה הוא יקדם אתכם.

זה יהיה בזבוז זמן משווע אם תבנו קישורים בדרך הלא נכונה, אם תבנו קישורים שגוגל ימצא אבל לא יעריך ולא יקדם בעזרתם את האתר שלכם וכפי שאני יכול להבין, אין לכם שום ענין בבזבוז זמן.

הדילמה היא האם כדי לקבל יותר חשיפה של האתר בגוגל ולהביא יותר תנועה צריך לעשות שימוש בטכניקה הנקראת Guest Blogging שכוונתה, פרסום תכנים שלכם באתרים של אתרים. אבל לפני כן, אציג את האתגרים העומדים בפני גוגל כדי לעמוד על טיבו של הקישור מאותו מאמר.

קישור תחת כל "אתר רענן"

אתם יוצאים לתור אחר אתרים באינטרנט ולמצוא הזדמנויות ליצור קישורים. בתהליך בניית קישורים קלאסי, כל אתר שמאפשר לכם ליצור ממנו קישור אל האתר שלכם, אתם רואים הזדמנות לבניית קישורים וכל המרבה הרי זה משובח: אינדקסים, אתרי מאמרים, אתרי סימניות ועוד.

יכול להיות שאתם חוקרים את הקישורים שיש למתחרים שלכם ומנסים להביא קישורים מאותם מקומות, יכול להיות שתנסו להחליף קישורים עם אתר אחר: תן לי קישור ואני אתן לך קישור ואולי אתם גם קונים קישורים דבר שאסור על פי גוגל.

האם זאת לא עבודה בעיניים על גוגל? הרי מה מטרת יצירת הקישורים אם לא לעשות מניפולציה על הדירוג של גוגל?

בעולם ללא גוגל, האם גם אז הייתם בונים קישורים?

אני רוצה להעמיד את הדברים באור שונה ולשאול. בהנחה שאין גוגל, גוגל לא קיים, האם גם אז הייתם בונים קישורים באותה דרך "זולה"?

התשובה היא לא.

אז מה כן? יש מצב בו הייתם מפרסמים הרבה פחות תכנים ובהרבה פחות אתרים ואני אסביר.

המשמעות של פרסום תכנים ויצירת קישורים היא לא רק כדי "להאכיל" את גוגל, לתת לו את מה שהוא מחפש אלא כדי להיחשף בפני לקוחות פוטנציאליים.

בניית קישורים "תחת כל עץ רענן" כמו שתיארתי קודם היא תהליך לא טבעי. שוב, בעולם ללא גוגל, לא היה צורך להפציץ את האינטרנט בתכנים וקישורים, אלא רק במידה שדרושה להבאת תנועה, ויצירת ענין אצל קהלי היעד שלכם.

התקווה של בעלי עסקים היא שהתהליך הזה של בניית קישורים, אם הוא נעשה בעקביות ובהתמדה, ישפיע על דרוג האתר כי, כאמור, קישורים מפנים הם חלק מרכזי בנוסחת הדרוג. לפעמים זה ייקח חודש ולפעמים חודשים רבים תלוי נגד מי אתם מתחרים.

אם תצליחו ליצור יותר קישורים לאתר שלכם ויותר איכותיים בהשוואה למתחרים, יש סיכוי שתהיו לפניהם בתוצאות החיפוש, בהנחה שאת שאר הדברים אתם עושים על הצד הטוב ביותר.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהאתר שלך יהיה בעמוד הראשון בגוגל?

אני, זהר עמיהוד, מציע לך עזרה כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך:

  • קידום אורגני SEO,
  • קידום ממומן Google Ads,
  • רשימת תפוצה mailing Lists,
  • דפי נחיתה Landing Pages,
  • פרסום בפייסבוק,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion.

התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

הסיפור של אתר Squidoo כפלטפורמה לפרסום בלוגים אורחים

בשנת 2006 הקים סט גודיין (Seth Godin) את אתר Squidoo כדי שישמש פלטפורמה לכותבים, מעין בלוג. אולי יש מי מביניכם שמרימים גבה לשמע המיזם, אבל אל תשכחו שאיי-שם בשנת 2006, וורדפרס כמערכת היתה בתחילת דרכה, לא היה בלוגר (Blogger), לא היה facebook וגם לא טוויטר, לא היה Wix, webly. סט גודין חשב על פלטפורמה בה אנשים יכתבו, יתבטאו, יספרו, יגלו בכתיבה ומתוך אהבה ויתנו ערך לקוראים.

מאז פתיחתו האתר היה ללא תשלום ונתן לאנשים דרך פשוטה לבוא לידי ביטוי: להביא תוכן אנושי ומקורי לרשת האינטרנט.

במהלך השנים, צבר האתר תאוצה: הן במספר הכותבים והן בתנועה שהגיע עליו.  זה היה הבלוג של הבלוגים, נקי, יפה ומטופח עד שבעלי עסקים ומקדמי אתרים הבינו שגוגל סופר קישורים, ואם אפשר לייצר אותם בקלות, במהירות וגם בחינם מסקווידו, אז למה לא?

להזכירכם, לקישורים יש חלק חשוב מאוד בקידום האתר וסקווידו היווה פלטפורמה חינמית ליצירת קישורים. בגלל שהאתר הזה ותיק ונחשב, הרי קישור ממנו גם הוא נחשב סמכותי ולכן אתרים אליהם הופנו הקישורים עלו מעלה בתוצאות החיפוש של גוגל.

היה ברור שזה רק ענין של זמן עד שמישהו בגוגל יתעורר ויסגור את החגיגה בסקווידו.

אתר סקווידו ברוח האחווה, השיתוף והתרומה לקהילה, לא הערים קשיים בפני הכותבים, כך שלמעשה כל אחד יכול היה לפרסם באתר תכנים וקישורים. בעיני גוגל סר חינו של האתר, כי בגוגל ראו את האפשרות שאנשים יעשו קישורים רק כדי לרמות את התוצאות.

ב- 28 למרץ 2013 הודיע סט גודין כי כל הקישורים שיוצאים מהאתר יהיו קישורי nofollow .

ב- 18 לאוגוסט 2014 נרכש אתר Sqiudoo על ידי HubPages, אני לא יכול להעריך האם זה קשור לגוגל או שהמכירה נבעה משיקולים אחרים, אבל זה קרה.

הסיפור של MyBlogGuest

בחודש מרץ 2014 גוגל הענישה אתר בשם MyBlogGuest או בקיצור MBG.

MyBlogGuest הושק בשנת 2009 ושימש פלטפורמה ליותר מ- 70,000 בלוגרים שפרסמו בממוצע 256 מאמרים בכל יום.

המטרה של MyBlogGuest היתה לתת אפשרות בידי אנשים לפתוח, בחינם, בלוג משלהם (מזכיר לכם את סקווידו?) או כפי שכתוב באתר:

MyBlogGuest.com is the free community that connects blog owners to guest authors for mutual benefitץ

מהר מאוד גילו מקדמי האתרים את האתר והחלו להקים בלוגים ולפרסם פוסטים זה בבלוג של זה, כמובן עם קישורים. מהתחלה היו הקישורים קישורי dofollow וגם כאשר גוגל ביקשו להסב את כל הקישורים ל- nofollow החליט ב- MBG להשאיר את הקישורים טבעיים. מתברר כי גוגל חשבה בבירור אחרת.

האתר לא תמך מעולם בקניית קישורים וגם לא בהחלפת קישורים, אבל זה לא אומר שהקישורים שם לא היו בתשלום והם היו.

הבלוגרים, אם אפשר לקרוא למקדמי האתרים בשם בלוגרים, שקידמו את האתרים של הלקוחות שלהם טמנו את ידם בצלחת ומכרו קישורים.

אם אתה, בעל עסק, משלם לחברת קידום אתרים שכותבת עבורך מאמר ויוצרת קישור וכל זה לצרכי SEO האם זה לא קניית קישורים?

זה היה סוד גלוי וידוע בתעשיית קידום האתרים כי סוכנויות קידום נעזרו ב- MBG לבנות בלוגים לקדם לקוחות.

בכל פעם שיש רשת בלוגים אורחים, שלא מקבלת על עצמה את המדיניות של nofollow, זה רק עניין של זמן עד שגוגל תיאלץ לנקוט בפעולה.

ואכן, גוגל הענישה את אתר MBG ואת כל מי שקיבל קישור מהאתר זה. מאות בעלי אתרים שקידמו את האתר שלהם בעזרת MBG קבלו הודעות של קישורים לא טבעיים בכלי מנהלי האתרים של גוגל.

מעניין לקרוא את הסיפור של Ann Smarty המייסדת של MyBlogGuest.com המתעדת את הקורות אותה לאחר קבלת העונש מגוגל.

אם תעשו חיפוש "myblogguest" – האתר לא נראה בשום מקום בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל. גוגל לא מאנדקס את האתר הזה יותר.

הסיפור של PostJoint

בחודש מאי 2014 גוגל "מכים" פעם נוספת והפעם על הכוונת אתר בשם PostJoint.com

בהשוואה ל- MBG עליו דברתי עד כה, אתר PostJoint.com שם דגש על איכות התכנים ואיכות הקישורים, גם אם המשמעות של זה היה מספר משתמשים קטן יותר והכנסות נמוכות יותר.

אנשי PostJoint.com היו מאוד בררניים לגבי איכות התכנים ולפי דבריהם הם דחו 70% מהתכנים שביקשו אנשים לפרסם. בעוד MBG אם תרצו, איפשרו לכל אחד יכול להיכנס לכתוב תוכן וליצור קישורים, אנשי PostJoint עבדו קשה כדי לסנן את הספאם ולמחוק תכנים וקישורים שהיה ברור להם שנעשו אך ורק לצרכי SEO.

אבל כאמור, בגוגל חשבו אחרת וזה המייל שהם שלחו לבעלי אתר PostJoint.com.

גוגל מענישים את אתר PostJoint

גוגל לא מפסיקה להכות בפלטפורמות ליצירת בלוגים / פוסטים אורחים

לפניכם מקבץ חלקי ביותר של הענשות גוגל בשנת 2014 פרט לאלו שציינתי לעיל. כמו ברוב המקרים, גוגל לא מאשרת ולא דוחה, היא פשוט לא מגיבה. זה מתחיל בדרך כלל "בציוץ" של מאט בטוויטר.

מאט קאטס מודיע בטוויטר על מתן עונש לאתר

ב- 25 לפברואר 2014 הודיעה גוגל כי היא נוקטת פעולה נגד שתי רשתות בפולין שנמצאו עוסקיות ביצירת קישורים לא-טבעיים.

ב- 17 למרץ 2014 הודיעה גוגל כי היא נוקטת צעדים נגד רשתות קישורים בספרד, איטליה וגרמניה העוסקות ביצירת קישורים לא-טבעיים ושולחת אזהרות לכל האתרי שיצרו קישורים באמצעות רשתות אלו.

ב- 8 לאוגוסט 2014 הודיעה גוגל כי היא נוקטת פעולה נגד אתר אירופאי אחד ואתר גרמני אחד שלטענתה עסקו במניפולציה של קישורים שמטרתה להטות את תוצאות החיפוש. לכל האתרים שנמצאו אליהם קישורים מהאתרים שהוענשו, נשלח מייל אזהרה על יצירת קישורים לא-טבעיים.

ב- 17 לספטמבר 2014 גוגל הענישה מספר אתרים בטורקיה שעסקו ביצירת תוכן דל, העמסת מילות מפתח ויצירת קישורים לא-טבעיים.

ב- 23 לספטמבר 2014 גוגל הודיעה על עונש לרשתות PBN – Private Blog Networks. בניגוד לרשתות ציבוריות ליצירת קישורים הקימו להם סוכנויות פרסום וחברות קידום אתרים אתרים פרטיים משלהם בהם הם יוצרים קישורים לאתרי הלקוחות שלהם. כל השותפים ברשתות אלו קבלו מכתבי "קישורים לא-טבעיים". אם יש לך כוונה להקים רשתות אתרים משלך כדאי שתקרא את המאמר How to truly fly entirely under Google’s radar

גוגל מזהירים את בעלי האתר על המצאות קישורים לא טבעיים

קישורים יאבדו ערך לאורך זמן

"קישורים יאבדו ערך לאורך זמן" , אומר מאט קאטס (Matt Cutts), נציג גוגל לענייני קידום אתרים.

מאז עידן גוגל, אם אפשר לקרוא לזה כך, קישורים היו ועדיין הינם מרכיב מרכזי בהערכתו של גוגל את האתר, מתן ציון לאתר שמשפיע על הדרוג שלו בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

מאז תחילתו של הקידום האורגני מתרחשת "מלחמה" בין מקדמי האתרים ובעלי העסקים לבין גוגל. אלה מצד אחד מנסים לייצר כמה שיותר קישורים כדי לגרום לגוגל להעריך יותר את האתר וגוגל מצידה מנסה להעריך נכונה את הקישורים שבעלי האתרים פיזרו עבורה בניסיון לדעת מה הוא קישור טבעי לעומת קישור מלאכותי, מהו קישור שנקנה בכסף ועוד שאלות שעולות עקב מציאת הקישור על ידי גוגל.

עדכון פינגווין שהיכה בדף תוצאות החיפוש SERP בחודש אפריל 2012 ומאז זכה לכמה עדכונים שהאחרון שבהם התרחש בחודש אוקטובר 2014 תחת השם Penguin 3.0, עירבב את התוצאות ושלח את כל עולם הקידום "לשבת הפינה" ולחשוב מחדש על אסטרטגיה לבניית קישורים שהפכה לאסטרטגיה שמטרתה להרוויח קישורים.

פעולותיה של גוגל שעל מיעוטן אנחנו שומעים כמו חיסול/מחיקת רשתות קישורים, אי-התחשבות באתרי מאמרים, אבל על הרבה פעולות אנחנו לא שומעים וזה מובן. אף בעל אתר לא מתנדב לרוץ ולספר לתקשורת שגוגל תפסו אותו מרמה או מנסה להטות את תוצאות החיפוש גם אם קוראים לך סט גודין.

מאט קאטס אומר שההיפך הוא נכון. לקישורים יש ערך, אבל גוגל מחפשים סימנים אחרים, נוספים, תומכים ולא רק מסתמכים על קישורים. זה אמנם לא יקרה בזמן הקרוב, אבל גוגל בסופו של דבר, יתנו משקל קטן יותר לקישורים – לא, בגלל היכולת של בעלי אתרים ומקדמי אתרים לפזר קישורי ספאם אלא כי בגוגל הגיעו למסקנה כי קישורים אינם המדד הטוב ביותר למתן ערך לדף באתר. מה כן? טוב, את זה הוא לא אמר.

מה זה Guest Blogging

במילים פשוטות זה לפרסם מאמר שלך באתר/בלוג של מישהו אחר.

האינטרנט כולה מחפשת תוכן, תוכן ותוכן, תוכן איכותי, תוכן שיביא תנועה ויספק ערך לתנועת הגולשים שכבר נמצאת באתר, של מישהו אחר!

לפעמים כדאי לומר מה זה לא פוסט אורח כדי להבליט מה זה כן פוסט אורח.

פוסט אורח אינו לצורך בניית קישורים

בניית קישורים היא פועל יוצא של כתיבת תוכן איכותי ופרסומו באתר של מישהו אחר. אבל אם כל מטרתו או מטרתו העיקרית של הפוסט היא יצירת קישורים – יש פה פספוס גדול מהתחלה.

אתה צריך להתרכז בתוכן איכותי, במתן ערך – אלו הדברים שצריכים להיות בעדיפות ראשונה כדי להשיג את המיתוג, כדי להיחשב כמומחה ובעל דעה בתחומך והקישור/ים הם רק ברמה שנייה. לא בגלל הקישורים אתה כותב פוסט אורח אלא בגלל החשיפה, בגלל הרצון להיחשף בפני קהלים נוספים באתר של מישהו אחר.

אל תחשוב על קישורים. אם התוכן יהיה טוב, הקישורים כבר יגיעו: לא רק שבעל האתר בו פרסמת את הפוסט ייתן לך קישור אלא גם אחרים שיקראו את המאמר, ישתפו אותו, יכללו אותו במאמרים שהם כותבים בגלל התוכן שלו.

איך עושים נכון פוסט אורח

הנה דוגמא לאיך עושים זאת נכון.

לפני קצת פחות משנה פירסמתי מאמר באתר askpavel – זהו האתר המוביל של קהיליית מקדמי האתרים.

המאמר זכה לחשיפות רבות וכפי שהנכם רואים גם לשיתופים רבים ברשתות החברתיות: לינקדאין, גוגל פלוס, פייסבוק וטוויטר.

המאמר גם זכה לתגובות של הקהילה, סה"כ 59 תגובות, כלומר היה בו ענין שגרם לאנשים להגיב.

מכיון שפרסמתי פוסט אורח, נפתח לי באתר דף מחבר שמרכז עלי פרטים נוספים. דף המחבר שלי כולל שלושה קישורים חשובים:

קישור אחד בין דף המחבר למאמר ויש קישור בין המאמר לדף המחבר וכל זה באתר askpavel.

קישור שני בין דף המחבר באתר askpavel לבין האתר שלי.

קישור שלישי בין דף המחבר באתר askpavel לבין דף הפרופיל שלי בגוגל פלוס וגם קישור הפוך. המשמעות היא שגוגל מזהה בודאות שאני הוא מחבר המאמר, דבר שתורם לחיזוק ה- AuthorShip שלי.

פרסום פוסט אורח באתר AskPavel.co.il

כך נוצר קישור טבעי

הנה מייל שהגיע אלי במהלך חודש יוני 2014, 8 חודשים לאחר שהמאמר פורסם, זהו פינגבאק שתוכנו: נמצא קישור למאמר שלך באתר askpavel.

הדועת דואר על קישור לפוסט אורח שלי

אתם צריכים להבין, אני לא ביקשתי את הקישור, אני בטח שלא יצרתי אותו, האתר בו התפרסם הקישור אינו שלי.

מסקנה: הקישור הזה הוא קישור טבעי.

הקישור התפרסם באתר של עמי סלנט, חוקר אינטרנט רב פעלים, ותיק ומוערך מאוד בקהילה. עמי הוא איש חינוך שכותב הרבה על טכנולוגיה וחינוך.

עמי סלנט כתב עבודת מחקר על נושא אצירת תוכן Content Curation . לצורך כתיבת העבודה, ערך עמי מחקר וחיפוש מקורות מידע וכמו איש אקדמיה שיודע להעריך מקור מידע טוב, הוא צוטט / הסתמך על המאמר שאני כתבתי באתר askpavel ולא שכח לציין זאת עם מתן קישור למקור.

שמי, זהר עמיהוד, מופיע 4 פעמים במאמר של עמי סלנט, לא פעם אחת, לא שתיים, אלא ארבע פעמים.

קישורים טבעיים

אבל אני לא היחיד אותו מזכיר עמי סלנט. עמי סלנט מצוטט את עידית נעמן וגם מצ'פר אותה בקישור ישיר לאתר שלה, קישור dofollow אמיתי, שניתן מכול הלב ובטבעיות.

קישור לאתר של עידית נעמן
כשראיתי את הקישור שנתן לי עמי סלנט, כתבתי לו מייל תודה, וזוהי תשובתו המעידה שזאת בהחלט יכולה להיות תחילתה של ידידות נפלאה, שיתופי פעולה ועוד.

מייל תודה על הקישור לפוסט אורח שלי

פוסט אורח אינו פרסום מאמר באתרי מאמרים

עד לפני שנים אתרי מאמרים היו מקור טוב ובעל ערך ליצירת קישורים, אבל לא עוד. השינוי בהתייחסות גוגל לאתרי מאמרים והעונשים שהוטלו בעקבות הפרסומים בהם, גרמו לפעילות הזאת להיות זניחה עם פוטנציאל להזיק הרבה יותר מאשר להועיל.

ההשוואה בין אתר מאמרים לבין פרסום פוסט אורח היא בלתי נמנעת למרות שמיד תראו שאמנם זה נראה כמו השוואה בין תפוח עץ יונתן לבין תפוח עץ פינק ליידי אבל מתברר שזה יותר דומה להשוואה בין תפוחים לתפוזים ומיד תבינו.

"אתר 'מאמרים' הינו ספריית מאמרים מקצועיים להפצה מחודשת ברשת האינטרנט, השימוש באתר הינו חופשי ואינו כרוך בתשלום. האתר מהווה נקודת מפגש וצומת של הפצת ידע בין כותבי מאמרים מקצועיים מומחים בתחומם המעוניינים בחשיפה של מאמרים פרי עטם, לבין מנהלי תוכן ומנהלי אתרים המעוניינים לקבל תוכן איכותי ומהימן, חופשי לשימוש, על מנת להפיצו מחדש ולפרסם אותו באתרם, או ברשימות התפוצה שלהם, תוך מתן קרדיט הולם לכותבים." כך נכתב באתר מאמרים.

הכוונה מעולה. יצירת ספריית תוכן חופשית לקריאה וחופשית גם להטמעה באתרים אחרים (לפי תנאי האתר ועם קישור כמובן), אבל מהר מאוד הדברים השתבשו.

אתרי מאמרים צצו כפטריות אחר הגשם בהם כל אחד יכול היה לכתוב מה שבא לו, ללא כל מגבלה, כמעט. כל בעל עסק יכול היה לפרסם מאמרים באותם אתרים: ללא ביקורת וללא גבול. 'החגיגה' היתה בעיצומה וכמויות הספאם הלכו ותפחו.

כותבי מאמרים שזאת פרנסתם: כתיבת תכנים, גילו את הפלטפורמה והחלו מוכרים את כישוריהם לכל מי שמעוניין בכך. מה שעמד לנגד עיניהם של בעלי העסקים ששכרו את שירותיהם של כותבי התכנים הוא יצירת קישור ולא מתן ערך ללקוחות.

מקדמי האתרים "גילו" את אתרי המאמרים ופתחו מחברים פיקטיביים הכותבים הכול על הכול.

הנה דוגמה למאמרים שכתבה הגברת (אולי גבר) בשם snunit באחד מאתרי המאמרים. נסו לנחש מהו תחום התמחותה של הגברת? איך היא רוצה שנזכור אותה? מהו המיתוג שלה?

גם אני פרסמתי, בעבר, מאמרים באותו אתר. בתמונה למטה תוכלו לראות את דף המחבר שלי, זהר עמיהוד, לעומת דף המחבר של snunit – מצאו את ההבדלים.

שני מחברי מאמרים, מצא את ההבדלים

בעלי עסקים קפצו על האפשרות ליצירת קישורים בחינם, ללא הגבלה ומה שקרה הוא שהם כתבו מאמר אחד ופרסמו אותו בעשרות אתרי מאמרים, את אותו מאמר בדיוק. המתוחכמים שביניהם שינו מילה פה, כותרת שם והטכנולוגיים שביניהם השתמשו בתוכנות שיוצרות גרסאות דומות של אותו תוכן.

גוגל התעוררו יום אחד והחליטו שנמאס להם מתוכן כפול, נמאס להם מאיכות ירודה של תוכן והחגיגה הופסקה.

ההבדלים בין פוסט אורח לבין מאמר באתר מאמרים

תוכן ייחודי – בלוג או אתר, אם הוא אינו פורטל, בדרך כלל עוסק בתחום מסויים: הגיל הרך, ספרי קריאה, עיצוב הבית, תכשיטים בעבודת יד וכדומה, כך שסביר להניח שימצאו בו מאמרים / פוסטים באותו נושא או בנושים קרובים מאוד. לעומת זאת באתר מאמרים תוכל למצוא מאמרים בכל נושא שתעלה על הדעת, החל ממאמר בנושא פחד במה, דרך שיקולים לבחירת משאית, איך לבחור תיק נסיעה, מסלולי טיול בנחל עיון וכדומה.

תוכן איכותי – בעל הבלוג בו יתפרסם המאמר שלך ידאג שאתה תכתוב עבורו לא סתם פיסה של תוכן, אלא תוכן איכותי ולמה? בעל הבלוג צריך לתת סיבה טובה לקוראים שלו מדוע הוא בחר ך כדי שתכתוב מאמר שיתפרסם באתר שלו ולכן הוא לא יכול לוותר לך בנושא האיכות.

קישורים – כשאתה מפרסם מאמר אורח באתר של מישהו אחר, אתה והוא יכולים לסכם ביניכם כמה קישורים יהיו במאמר ולהיכן יופנו. לא כך באתר מאמרים, שם התהליך של העלאת מאמר הוא אוטומטי והמערכת בדרך כלל מגבילה את מספר הקישורים שניתן ליצור במאמר, ובדרך כלל בין 1 עד 3 קישורים.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהאתר שלך יהיה בעמוד הראשון בגוגל?

אני, זהר עמיהוד, מציע לך עזרה כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך:

  • קידום אורגני SEO,
  • קידום ממומן בגוגל Google Ads,
  • רשימת תפוצה mailing Lists,
  • דפי נחיתה Landing Pages,
  • פרסום בפייסבוק,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion.

התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

הפצה בידי אחרים – באתר מאמרים יש מנגנון מובנה שבפעולה פשוטה של copy & paste תוכל להעתיק את המאמר, כמו שהוא, לאתר שלך. אבל מאז שגוגל הכריזה על סוף עידן התוכן הכפול, כבר אין לפעולה זאת משמעות ומדוע, כי אם העתקת מאמר קיים מאתר מאמרים הרי שיש באתר שלך העתק ובעיניים של גוגל ההעתק הזה אינו שווה וגם לא הקישורים היוצאים ממנו. אם המאמר שלך הוא ייחודי ופורסם באופן בלעדי בבלוג של מישהו אחר, יש סיכוי שאנשים ישתפו אותו, יצוטטו אותו – את המאמר המקורי ולא את ההעתק שלו.

מיתוג – כאשר אתה מפרסם באתר מאמרים, היכן שתיאורטית יכולים לפרסם כולם, זה לא באמת מיתוג. למה? כי רבים יכולים לפרסם שם. אני רוצה לשאול אותך? האם אתה או את שקורא/ת עכשיו את המאמר יכול/ה לפרסם מאמר אורח באתר askpavel, היכן שאני פירסמתי מאמר? התשובה היא: לא, כי רק מעטים יכולים לפרסם שם מאמר וכרגע לא חשובה הסיבה למה, חשובה העובדה שלא כל אחד יכול!

הנה טבלת השוואה בין פוסט אורח לפרסום מאמר באתר מאמרים:

פוסט אורח אתר מאמרים
תוכן ייחודי כן לא במיוחד
תוכן איכותי כן לא ברור מאליו
קישורים כמה שצריך יש הגבלה במספר הקישורים בתוכן, יש הגבלה במספר הקישורים בחתימה
הפצה בידי אחרים יש אפשרות לשתף, אין אפשרות לקחת את המאמר במלואו יש אפשרות לשתף, יש אפשרות לקחת את המאמר במלואו
מיתוג כן בהחלט בספק

בנושא "תוכן איכותי" תבינו מיד מדוע זה הדבר היחיד שיכול להתפרסם בפוסט אורח לאחר שאפרט לכם את תהליך יצירת הפוסט.

מהו התהליך של Guest Posting?

  1. מציאת בלוגים – בדרך כלל אתה כבר מכיר את האתרים ואולי מכיר גם את בעלי האתרים בהם תרצה לפרסם. יכול להיות שאתה מקבל מהם מיילים, יכול להיות שנכחת בהרצאות שלהם או היית/הינך לקוח שלהם.
  2. יצירת קשר עם בעל הבלוג – צור קשר עם בעל הבלוג בכל דרך שתמצא לנכון, זה יכול להיות מייל, הודעת sms, שיחת טלפון, פייסבוק, לינקדאין… יש כל כך הרבה כלים ליצירת קשר, רק תבחר.
  3. הסכמה – עם בעל האתר על הנושא, על ההיקף, על מועד האספקה וגם על סוג התוכן: האם זה יהיה מחקר, סיפור לקוח, צעד-אחר-צעד, טיפים וכדומה.
  4. כתיבת המאמר – הגיע הרגע לכתוב את המאמר שלך. דאג שיהיה ייחודי, מעניין, מרתק, בעל ערך, השתדל שהתוכן יהיה "ירוק" במובן שהוא יהיה נכון גם מחר, גם בעוד שנה וגם בעוד 10 שנים, אבל בראש ובראשונה דאג שהוא לא יהיה מכירתי. פוסט אורח זה לא עוד ברושור, זה לא עוד דף נחיתה.
  5. משלוח לבעל האתר – שלח את המאמר לבעל האתר להגהה. זכור כי מהרגע שהמאמר פורסם באתר שלו, הוא אחראי כלפי הלקוחות שלו על התכנים שבו. בעל האתר ירצה לראות האם המאמר משקף את מה שהסכמתם עליו בסעיף 2 והמאמר אכן יכול להיות חלק מהאתר ולעמוד בסטנדרטים שלו.
  6. תיקונים והערות – בעל האתר יודע יותר טוב ממך מה הלקוחות שלו אוהבים יותר ומה פחות, הוא יודע יותר טוב ממך איזה ערך הוא רוצה לתת ללקוחות שלו – העזר בו כדי לשפר את המאמר שלך. חזור לסעיף 4.
  7. פרסום המאמר – זה נתון בידי בעל האתר שיחליט מתי לפרסם את המאמר שלך. בדרך כלל בעל האתר יודיע לך על מועד הפרסום מראש.
  8. בדיקה – בדוק שהמאמר פורסם בגירסה הנכונה, שהוא נקי משגיאות כתיב, שהקישורים עובדים, תיבת המחבר שלך מופיעה כמו שצריך.
  9. הפצה – למרות שלכאורה אתה, כותב פוסט האורח, מסתמך על המארח (בעל הבלוג) שבאחריותו הבאת התנועה, אני מציע לך לקחת חלק גם כן בהבאתה וזאת משתי סיבות: האחת, אתה רוצה יותר "עיניים" שיקראו את המאמר והשנייה, אתה רוצה שידעו שאתה נבחרת לכתוב שם בבלוג (הם לא יודעים, אולי, שפנו אליך, אבל זה לא משנה)
  10. שלח מכתב תודה לבעל האתר. אל תשכח! זה לא מובן מאליו ועליך להודות לבעל האתר על שנתן את הסכמתו לפרסם מאמר שלך באתר שלו.

אתם מבינים עכשיו את ההבדל בין פוסט אורח לפרסום מאמר באתר מאמרים. בתהליך פרסום מאמר באתר מאמרים אין את כל 'כאב הראש' לדבר, לתאם, לשמוע ביקורת. אגלה, למי שאינו יודע, שאיש אקדמיה או חוקר הרוצה לפרסם את המחקר שערך במגזין נחשב בתחומו עובר בדיוק אותו תהליך כמו פוסט אורח שזה עתה תיארתי, ולכן, לאנשי אקדמיה ואנשי מחקר נספרים הפרסומים שלהם ונלקחים בחשבון.

9 סיבות למה אתה צריך לכתוב פוסט אורח

  1. להביא יותר תנועה לאתר שלך. פוסטים אורחים נותנים בפניך אפשרות להיחשף לפני קהלים שמגיעים לאתר של מישהו אחר, תהא הסיבה אשר תהא. אתה יכול ליהנות מתנועה שמישהו בנה לאתר שלו בין בתשלום או בחינם. אם התנועה אל הבלוג/אתר בו אתה מפרסם מאמר אורח הוא בנישה שלך או קרוב לה, תוכל לראות גם שחלק מהתנועה תגיע אליך.
  2. הגדלת רשימת התפוצה. כפועל יוצא של תנועה רלוונטית לאתר שלך יהיה לך הזדמנות להגדיל את רשימת התפוצה שלך בלקוחות רלוונטיים.
  3. הגדלת מספר הפניות/רכישות: הבאת תנועה לאתר (1) והגדלת רשימת התפוצה (2) תגדיל את הסיכוי שמי מהם יפנה אליך ויהפוך ללקוח משלם. בחלק מהמקרים זה יקרה מהר ובחלק נדרש זמן רב תלוי בסוג העסקה, בהיקפה הכספי ובדחיפות. לכל מוצר/שירות יש מחזור קנייה שלו. למשל, טבעת נישואים לא ממהרים לקנות – יש זמן, לעומת זאת אם התקלקלה לך מכונת הכביסה וצריך לקנות חדשה, כמה זמן תוכל לדחות את הקנייה? שעה? יום? יומיים?
  4. מיתוג. השם שלך מופיע בפני אחרים הרלוונטיים למוצרים ולשירותים שלך – זה מיתוג. מיתוג זה גם שהלקוח שנכנס לאתר של מישהו אחר רואה את המאמר שלך ואומר לעצמו: "אם הוא נתן לו במה, כנראה שהוא (במובן אתה) שווה!".
    מיתוג גם בפני קהלים שלא חשבת שתגיע אליהם, לא בכמות ולא בצרכים.
  5. לבנות את עצמך כמומחה בנישה שלך. מומחה היא תפיסה, היא התפיסה איך הקהל רואה אותך. בעיני הקהל מומחה הוא מי שכתב ספר, מי שיש לו תוכנית בטלוויזיה הוא מומחה וגם אם הוא כתב מאמר שפורסם באתר אחר – הוא מומחה.
    אני כרגע לא שופט את הצד המקצועי, אני רק מציין עובדה שהמומחיות היא אוסף סימנים הציבור מפרש כמומחיות.
  6. ליצור קשרים עם בעלי דעה/בלוגרים/מומחים בתחומך, קשרים שעשויים להתממש כשיתופי פעולה, החלפת דעות, שיתוף בטקטיקות ובידע ועוד הרבה דברים טובים.
    אלה יכולים להיות אנשים בתחומך או אנשים הקרובים (הנושקים) לתחום שבו אתה מתעסק. קשרים שבעתיד עשויים להניב הפניות/לידים. ואולי אחד מהם יהיה שותף שלך לעסקים? מי יודע איך זה עשוי להתפתח?
    בנושא יצירת קשרים עם הברנזה, קרא איך להתחבר למובילי דעת קהל.
  7. לקבל משוב ממישהו בתחום שלך או קרוב אליו על התכנים שאתה מפרסם. זוית חדשה יכולה להאיר וגם להעיר.
    ופה אני חייב לספר סיפור אישי: פנה אליי מישהו וביקש שאכתוב guest post עבורו. הוא ביקש שאציע לו מספר רעיונות שמהם הוא יוכל לבחור. הכנתי עבורו רשימה של 4 רעיונות. ערכנו דיון קצר טלפוני ובחרנו את אחד הרעיונות למאמר שהצעתי עם שינוי קל. כתבתי את המאמר ושלחתי את הטיוטה לבעל האתר שבו הכתבה עומדת להתפרסם. בעל האתר החזיר לי את המאמר בצירוף הערות: כאן תפרט, פה תקצר, איזה תמונה אתה מציע לצרף, היכן המחקר שאתה מתבסס עליו ועוד. זה נקרא משוב.
  8. יצירת רזומה של פעילות ענפה. תוכל להתגאות בשיתופי הפעולה שלך עם בעלי אתרים אחרים והם יוכלו לפאר את דף האודות שלך ולהבטיח שהלקוח יראה בך דמות סמכותית בעלת דעה כי העובדה היא שהרבה בעלי בלוגים בחרו בך לפרסם אצלם מאמר.
  9. בניית קישורים רלוונטיים שיקדמו את האתר שלך בגוגל. תוכן מעולה, קהל רלוונטי יגרמו ללקוחות ללחוץ על הקישור ולהגיע אליך כמו גם את גוגל. אם האתר שבו מתפרסם הפוסט שלך הוא אתר מוסמך, ואם התוכן איכותי ואם יש מקום לקישור ואם לקוחות לוחצים ואם הלקוחות מרוצים אז הקישור הזה יעזור לך להביא עוד ועוד לקוחות מעמוד תוצאות החיפוש של גוגל.

איך לא לעשות בלוגים אורחים

הטענה שלי היא שתוכן איכותי תמיד מנצח ואם אתה לא מוכן לכך, אתה בסופו של דבר תקבל עונש. אם אתה יצרן של מאמרים באיכות נמוכה, שלא מציעים ערך אמיתי ודואג לפרסם אותם באתרים מפוקפקים אז כנראה שמגיעה לך סטירה מאת גוגל. זה רק עניין של זמן עד שתיענש באופן ידני או אלגוריתמי.

מאט מדבר הרבה על footprints או בעברית "חתימה". בואו ואתן לכם מרשם בדוק להיתפס ולהיענש על ידי גוגל: נניח ויש לכם אתר שמוכר "אופניים חשמליות". לאתר יש מאות קישורים נכנסים מפורומים, אתרי מאמרים, חוות קישורים וכולם עם אותו טקסט קישור וכל הקישורים מפנים לאותו דף באתר. גוגל מגלה "חתימה" או אם תרצו "טביעת אצבע" כזאת במהירות והעונש לא מאחר להגיע.

פרופיל הקישורים לאתר צריך להיות טבעי. לא ייתכן שכל הקישורים לאתר יהיו עם אותו טקסט קישור, נכון? תחשבו על זה. אני, זהר עמיהוד, מבקש מכם, הקוראים אותי כעת ליצור קישור המפנה לאתר שלי מהאתר שלכם, מה תעשו? איזה קישור תיצרו? יהיה מי שייצר קישור בו טקסט העוגן יהיה שם האתר שלי seoreport ואולי www.seoreport.co.il . אחרים יקשרו עם שמי הפרטי (זהר) או רק עם שם המשפחה (עמיהוד) או עם השם המלא: זהר עמיהוד או עמיהוד זהר ובטוח שיהיו כאלה שיקשרו תחת הביטוי "לחץ כאן", "האתר של זהר עמיהוד". בכל מקרה תיווצר איזושהיא שונות בטקסט הקישור.

ניתן להניח שתהיה גם התפלגות בעמוד שאליו מפנים הקישורים: יהיו קישורים שיפנו לדף הבית, יהיו קישורים שיפנו לדף אודות, יהיו קישורים שיפנו לדף הבלוג באתר וכך הלאה.

אל תהיו ספאמרים. אל תכתבו מאמרי זבל ואל תפרסמו אותם באתרי זבל.

העתיד של פוסטים אורחים

(לא, זה לא מת, למרות מה שמאט אומר)

מאט קאטס, כתב פוסט על פרסום פוסטים אורחים למטרות SEO. המאמר, כצפוי עורר הדים נרחבים ופחות מ- 24 שעות לאחר פרסומו, הוסיף מאט הבהרה שאומרת שעדיין יש הרבה סיבות טובות לעשות פוסטים/בלוגים אורחים ויש עוד הרבה אתרים טובים באינטרנט המאפשרים יצירה של בלוגים אורחים.

אז מה אתה כבעל עסק, כמשווק או בלוגר, יכול להבין מזה?

בלוגים אורחים נמצאים בשימוש נרחב באתרים מובילים, וזה ימשיך. ישנם הרבה אתרים ידועים שיש בהם מספר רב של מחברים (authors) ונזכיר כמה שמות כמו CopyBlogger, MOZ, Saloona, Tapuz, ועוד. אני לא מחווה דעתי האם הם טובים או לא, אני רק מציין עובדה שהם קיימים. בעיתונים מודפסים לצד הכותבים הקבועים של העיתון ניתן למצוא טורים / מאמרים של כותבים אורחים – זה היה וזה יהיה.

אין דרך שגוגל יכולה לשים את כל האתרים שמפרסמים פוסטים אורחים באותו סל. אם הם יעשו זאת, כלומר יענישו אתרים עם תכנים איכותיים רק בגלל שהם מפרסמים פוסטים אורחים, תוצאות החיפוש שלהם יסבלו.

תוכן איכותי תמיד ינצח או כפי שאומר המשפט, אותו בודאי שמעתם:  "תוכן הוא המלך". במילים אחרות, אל תתנהג כמו ספאמר, חשוב לטווח הארוך, חשוב על הלקוחות שלמענם אתה כותב את המאמר ואתה יכול להיות בטוח שלא תיפגע: לא מהעדכון הקרוב של גוגל ולא בכלל.

גוגל לא יכולה להבדיל בין פוסטים אורחים לבין מאמרים רגילים, מבחינה טכנית אין הבדל בין מאמר נורמאלי ופוסט אורח. דעתו של מחבר המאמר היא סובייקטיבית וגוגל לא יכולה לדעת אם הפוסט נכתב עבור קישורים, מיתוג אישי, כסף או כל סיבה אחרת.

כל זה כמובן, אם לא קיימים סימנים אחרים שיעידו שהתוכן הזה הוא ספאם וביניהם: תוכן דל, תוכן משוכפל ויותר מידי קישורים. אם גוגל החליטה שהמאמר שלך ספאם בגלל חלק או כל הסימנים שציינתי, זה לא חשוב כבר האם זה פוסט אורח או מאמר רגיל.

לפי התגובות של גוגל לסערה שהם יצרו בעקבות הודעת על ירידת קרנם של הפוסטים האורחים עושה רושם שתרגיל יחסי הציבור הצליח. בגוגל הצליחו להפחיד את בעלי האתרים ואת מקדמי האתרים מלפרסם פוסטים אורחים היכן שרק ניתן.

טיפים למשווקים המפרסמים תכנים באתרים אחרים

  1. הימנע מפרסום באתרים עמוסים בפוסטים אורחים – אתרים עם הרבה פוסטים אורחים הם יותר כמו אתרי מאמרים ובככל שיותר קל להרבה אנשים לפרסם מאמרים בהם, כך הקישורים בהם יותר חלשים.
  2. פרסם רק באתרים שיש להם פרופיל קישורים טוב – בדוק את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר בו הינך עומד לפרסם. מי מקשר אליו? "אמור לי מי החברים שלך ואומר לך מי אתה." ובהתייחס לקישורים: "גלה לי מי מקשר אליך ואומר לך כמה אתה שווה."
  3. אל תפרסם את אותו המאמר בשני אתרים או יותר – זה תוכן כפול, וההעתק לא שווה כמו המקור.
  4. אל תשתמש בתוכנות article spinner היוצרת מספר גרסאות לאותו מאמר – אלה תוכנות שעושות גרסאות שונות אבל דומות לאותו מאמר בצורה חצי-אוטומטית.
  5. כתוב פוסטים מרתקים, עשירים בתוכן: טקסט, תמונות, וידאו, מגובים במחקרים, מציגים מיגוון רחב של דעות
  6. אל תסמוך רק על פרסום פוסטים אורחים כאמצעי היחיד שלך לקבלת קישורים נכנסים.
  7. קשר לחשבון גוגל פלוס שלך כדי להראות לגוגל שאתה אמיתי.
  8. נהל את חשבון גוגל פלוס שלך כמו שצריך.
  9. טקסט הקישור צריך להיות גם שם המותג/מוצר שלך.
  10. השתמש בטקסט קישור הכולל את מילות המפתח לעתים רחוקות.
  11. צור קישורים גם לאתרים אחרים ולא רק לאתר שלך.
  12. מספיק קישור אחד לאתר מכל מאמר.

סיכום

בצעו את הפעולות האלה ותמצאו את האתר שלכם מתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל.

פוסט אורח ימשיך להיות מרכיב מרכזי בכל קמפיין שיווק דיגיטלי ובכל אתר טוב. בעלי אתרים, כותבים ומקדמי אתרים רק צריכים לשים לב ולהכין תכנית פעולה.

האינטרנט נבנה על קישורים. זה איך אתה מגיע למקומות שונים באינטרנט. משווקים ימשיכו לבנות קישורים ובלוגרים ימשיכו לפרסם פוסטים אורחים.

האם גם אתם כותבים פוסטים אורחים? שתפו אותנו במחשבות שלכם לגבי דרך הפעולה להבאת תנועה וקידום האתר בגוגל באמצעות פוסטים אורחים.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהאתר שלך יהיה בעמוד הראשון בגוגל?

אני, זהר עמיהוד, מציע לך עזרה כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך:

  • קידום אורגני SEO,
  • קידום ממומן בגוגל Google Ads,
  • רשימת תפוצה mailing Lists,
  • דפי נחיתה Landing Pages,
  • פרסום בפייסבוק,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion.

התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

 

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

18 comments

  1. שלום זהר,
    במרחק של שנה+ אני כותב לך את תגובתי,
    וזאת כי רק עתה נחשפתי לאתר שלך ולמאמריך המחכימים, אין ספק שאתה כותב תכנים מדהימים, מושקעים ואיכותיים, וברור לי שבגלל זה אתה מקודם חזק בגוגל [דרך שם הגעתי אליך :)]. יש לי שאלה כללית על SEO וגם שאלה פרטית על פוסט זה.
    1. לגבי SEO כללי, בניתי אתר באופן עצמאי דרך קורסי וורדפרס חופשיים באינטרנט ובעזרת האינטואיציה, כל זאת לפני כחודש וחצי. בתחילה, האתר לא הופיע אפילו ב-100 תוצאות במילות המפתח. כיום, אני רואה שיפור משמעותי במיקום, והתקדמות ענקית במילות מפתח של הזנב הארוך. שאלתי היא, מה באמת המשמעות של פז"ם ב-SEO? מדוע יש הבדל בין אתר ותיק לצעיר אם התוכן בנוי טוב?
    2. לגבי המאמר הנוכחי על פוסטים אורחים, לי יש נישה עסקית מאד מסוימת (אני מוהל כפי שניתן לראות באתר שלי http://www.efratymohel.com), מה יהיה האינטרס של כל בעל אתר בתחומי לארח אותי אצלו בבלוג? יש לי ידע מקצועי נרחב מאד, ואין לי שום מניעה לחלוק אותו עם כל מי שירצה, אבל מדוע שמישהו אחר בתחומי יסכים לעשות לי פרסום?!
    אשמח מאד אם אזכה לתשובותיך,
    ושוב, תודה על המידע הנרחב

    • שלום יהונתן ותודה על התגובה. עשית לי את כול השבוע!
      1. יש לזמן משמעות בעיני גוגל, אבל לא רק. זמן של אתר וזמן של דף הוא רק אחד מ- 200 ויותר פרמטרים שגוגל לקוחת בחשבון בנוסחת הדירוג. אם הזמן מלווה בתוכן איכותי, אתר מהיר, מבנה תכנים היררכי באתר, תגיות HTML ועוד 200 פרמטרים אז האר יתקדם בדירוג. הבשורה הטובה היא שיש פה הזדמנות להשתפר בעשרות פרמטרים ולא רק בפרמטר אחד. הבעיה עם הזמן שהוא אותו זמן לכולם ואם האתר עלה לאויר לפי חודש וחצי אז זהו נתון ואין היכולתך לשנות, מה שכן ניתן בשאר 200+ הפרמטרים.
      זאת הסיבה שכתבתי את מה לעשות עם תוכן ישן באתר? לא לגעת? למחוק? לחדש? כי יש לזמן משמעות.

      2. אני חושב ששיתוף פעולה עם מתחרים הוא אפשרות. לדוגמה, אם אתה פועל באזור עפולה תוכל לעשות שיתוף פעולה עם מוהל באילת. אבל יש עוד הרבה אפשרויות לשיתוף פעולה, למשל עם אולמות אירועים שעושים בריתות, עם אתרים/פורטלים שעניינם משפחה, הורות, היריון ולידה. עוד רעיונות לפוסט אורח תוכל למצוא כאן http://www.seoreport.co.il/3012

      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

      • שלום זהר,
        אתה ממש אומר ועושה, מקפיד ליישם את דבריך, וקראתי פעם באחד המאמרים שלך על חשיבות של התגובה בזמן. אז ראשית תודה על הזריזות בתגובה! ושנית תודה על הרעיונות והאופק.
        בהצלחה גם לך!
        בברכה יהונתן

  2. הי זהר,
    פוסט מעולה. אדאג להתעדכן גם בפוסטים הבאים 🙂
    השימוש הרווח בפוסט אורח על מנת להשיג את הקישור הוא שימוש שגוי. חבל שרבים עדיין עושים זאת.
    יחד עם זאת, למרות שגוגל כנראה מענישים (או יענישו) 95% מהאתרים שמשתמשים בזה כשיטה, אני מאמין שגוגל לא יענישו את ה-5% שעומדים בכללים ושנותנים ערך אמיתי הן לאתר המקשר והמקושר, במבחן הגולשים. זה גם מה שניתן להבין, לדעתי, מבין השורות בדברים שמאט כתב.
    אני כותב פוסטים אורחים וגם מציע ללקוחותיי לכתוב כאלו. אני גם רואה את הערך הישיר, הן לתנועה הנכנסת לאתר והן לקידום המותג כאשר מתפרסמים כאלה פוסטים שמתברר שהם טובים באמת.

    • תודה איתן, אני מאוד מעריך את הזמן שהקדשת לקריאת המאמר ולמתן התגובה.
      אני משקיע הרבה זמן בלימוד, ליקוט ועריכת התוכן ואני שמח שהוא יעזור לך בפעילות השיווקית שלך באינטרנט עבורך ועובר לקוחותיך.
      פוסטים טובים באמת, כאלה שיש בהם ערך עוזרים למיתוג, מביאים תנועה איכותית / רלוונטית ורק עושים טוב למפרסם אותם וזאת מעבר לשיתוף הפעולה.
      ולאלה שקוראים את הפוסט ועדיין לא רשומים ברשימת התפוצה שלי, זה הזמן להרשם. טופס ההרשמה נמצא בסוף הפוסט (גלגלו למעלה)

  3. וואו!
    מלא מידע, טוב שיש אותך לעשות בזה סדר.

  4. כרגיל פוסט מעולה! תודה זהר, עשית לנו סדר בראש 🙂

    • תודה ערן,
      כמי שיודע לייצר תכנים בעלי ערך רב (הכוונה אליך): טקסטים, וידאו, וובינרים, אז יחסי ציבור באינטרנט, ופוסט אורח נכלל בהגדרה הזאת, זה ממש מתבקש.
      'סדר בראש, כסף בעו"ש'
      בהצלחה,

  5. מאמר פשוט מעולה. אהבתי את ריבוי הדוגמאות של מה לא לעשות.

    אתה סיכמת את הנושא בדיוק כמו שאני אומר ללקוחות שלי (ומתנהג באתר שלי), למרות שלא מדובר בפוסטים אורחים: אל תכתבו תוכן בשביל גוגל. תכתבו תוכן שהקהל שלכם יאהב ויעריך, אז גם גוגל יאהב ויעריך.
    הרבה מאוד בעלי עסקים מתייחסים ביראת קודש לגוגל, בעוד שהם, אם אני זוכר נכון מאחת ההרצאות שלך, בסך הכל רוצים שתתייחס לגוגל כמו לכל גולש אחר שרוצה לקבל ממך ערך.

    אני כבר מזמן רציתי לדבר איתך על פוסט אורח אצלי, אז בוא נדסקס על זה 🙂

    • שלום אסף, תודה על הע(א)ערות ועל שאתה נותן לי אפשרות לפרסם פוסט אורח אצלך. אכן, צריך לדבר.
      מה שאתה ואני ואומרים לא מובן מאליו ואולי גם בעלי עסקים / מקדמים לא רוצים לשמוע ו/או להבין כי זה דורש עבודה רבה ותשומת לב.
      תאר לך לאני מקדם אתר של חברה העוסקת ב- ביוטכנולוגיה, מייצרת ומשווקת חלבונים ומוצרי ציטוקינים וכמוקינים למטרות מחקר בסיסי וכן לניסויים קליניים ופרה קליניים. למרות שיש לי תואר שני במנהל עסקים אין לי שמץ של מושג על מה הם מדברים. חלבונית אני עוד יודע מה זה, אבל ציטוקינים?
      האם אני אוכל לכתוב ולפרסם עבורם ובשמם תכנים?
      האם אני אוכל לפנות לבעל בלוג בנושאים דומים ולעניין אותו בכתיבת פוסט אורח? מה אומר לו (באנגלית, כמובן): שלום, שמי זהר עמיהוד, אני מקדם האתרים של חברת xyz, רציתי לענין אותך במאמר על …" מי אתה בכלל? והוא יזרוק אותי מכל המדרגות.
      מה אני כן יכול לעשות? לבנות אסטרטגיית תוכן לחברה שחלק ממנה היא כתיבת פוסטים אורחים. לבנות את תהליך הפנייה ולצייד את אנשי השיווק / פיתוח עסקי של החברה בידע ובכלים של מה נדרש לעשות ואיך לעשות, אבל שהם יעשו.
      בעלי עסקים רוצים תוצאות מידייות וגם קלות לביצוע ופוסט אורח לא נופל לדרישות האלה.
      יש לך מושג כמה זמן השקעתי בכתיבה ובפרסום של המאמר? לאחר שהמאמר היה מוכן בוורד, ויש לי את כל התמונות והקישורים לסרטי הוידאו, לקח לי 5 שעות לסדר את הפוסט המכיל 4,936 מילים! על כל התמונות, הוידאו והקישורים שבו. 5 שעות רק להעלות את המאמר למערכת הניהול ואני עובד מהר!

  6. כרגיל מסכימה איתך. כל מה שעושה לך יחסי ציבור טובים ברשת, עוזר וימשיך לעזור לך גם לקידום בגוגל. צריך להיזהר ממאמרי זבל של מקדמי אתרים שמפורסמים באתרים לא ראויים רק לצורך בניית קישורים, גם בגלל הסיכון מול גוגל וגם בגלל יחסי הציבור השליליים שהם עושים.
    התמהיל של עבודת קידום אתרים השתנה: הוא כולל היום יותר עבודת יחסי ציבור ברשת. אני אישית אוהבת מאד את השינוי הזה. הוא הופך אותנו המקדמים לפחות ספאמרים ויותר חיוביים. תוכן איכותי במיוחד, בשילוב עם אונסייט טוב ו- שמירה על אתר בריא עבור מנועי חיפוש, זו הדרך הנכונה היום לנצח בגוגל.

    • תודה מיכל על התובנות. יותר קשה מבעבר לרמאות את גוגל ולהטות את תוצאות החיפוש ואכן מה שעשינו פעם עבד אבל היה ספאם או מאוד קרוב לזה. גם אני, מודה, שעשיתי פעולות קידום שאלתי את עצמי: "עד מתי זה יעבוד?". מסכים איתך שהכיוון הוא יותר יחסי ציבור ברשת ופעילות זאת דורשת יצירתיות, השקעה ביצירת תכנים ומיקוד רב יותר בפעילות.
      נגמר העידן של יצירת קישורים בכל בלוג או פורום של מקדמי חסרי פנים וחסרי שם. לא רק שהמנגנונים של גוגל השתכללו אלא גם הלקוחות שינו את התנהגותם במשך השנים וזה מחייב גם אותנו, המשווקים, לסגל כלים חדשים.
      בהצלחה,

  7. מאמר מצוין ומרתק.
    כיף לקבל מידע ממקצוענים כמוכם!
    תודה!

    • שלום טל, את זריזה! רק הערב פירסמתי את המאמר והנה את קוראת ומגיבה. זה מוכיח לי שאת מעודכנת כל הזמן, עם אצבע על הדופק ועל המקלדת 🙂
      היה לי כייף לכתוב את המאמר הזה וכייף גדול עוד יותר לקרוא שקבלת ממני ערך.
      בהצלחה,

  8. הי זוהר

    פוסט מדהים בעיני.

    הייתי מת לכזה פוסט אצלי באתר ואשמח לפרסם פוסט אורח באתר מלא טוב כמו האתר שלך

    בידידות, אבישי

    • שלום אבישי ותודה,
      בשמחה אשמח לתת לך במה אצלי בבלוג ולחשוף אותך לפני הלקוחות/עוקבים אחרי. לכבוד הוא לי.
      נדבר בטלפון על נושא המאמר שאתה תכתוב שיפורסם אצלי בבלוג.
      פוסט אורח יכול להיות טריגר מעולה לשיתופי פעולה.
      בהצלחה,

דילוג לתוכן