style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

איזה דף נחיתה ממיר יותר? תוצאות ניסוי עם וידאו רקע

בעלי עסקים ומשווקים שואפים להגדיל את אחוזי ההמרה באתר ובדפי הנחיתה שלהם כל הזמן כדי לקרב אליהם כמה שיותר לקוחות פוטנציאלים וכדי להקטין את העלות לליד CPL – Cost Per Lead.

בניסיון להעלות את אחוזי ההמרה בדפי הנחיתה ערכתי ניסוי שכלל שני דפי נחיתה אליהם הבאתי באופן אקראי את התנועה, דבר הקרוי A/B Testing.

שלבי הניסוי היו:

  1. משלוח מייל ל- 30% מרשימת התפוצה עם הפנייה לדף אחד,
  2. משלוח מייל ל- 30% מרשימת עם הפנייה לדף שני,
  3. בחינת תוצאות המשלוח
  4. משלוח מייל ל- 20% מרשימת התפוצה עם הפנייה לדף אחד,
  5. משלוח מייל ל- 20% מרשימת התפוצה עם הפנייה לדף שני,

הערות:

  • נוסח המייל היה זהה: עם אותה כותרת, עם אותו תוכן למעט קישור לדף אחד או לדף שני.
  • משלוח 1 ו- 2 וכן משלוח 4 ו- 5 נעשו באותה מסגרת זמן כדי לנטרל את השפעת הזמן.
  • מי שפתח את המייל לא יכול היה לדעת להיכן הוא מופנה. כתובת הקישור לא היתה גלוייה.

שלחתי את הגולשים באופן אקראי לאחד משני הדפים כדי לראות איזה דף ממיר יותר. והרי התוצאות לפניכם אבל לפני כן אתאר את נתוני הפתיחה של הניסוי:

נתוני הניסוי

רשימת תפוצה שלי המכילה כמה אלפי לקוחות

לחצי (50%) מהרשימה נשלח מייל עם קישור לדף אחד ולחצי השני נשלח אותו מייל עם קישור לדף השני. לא היתה דרך לפני הגולשים לדעת להיכן הם מפנים: הקישור היה קישור טקסט.

מעבר לכך, המייל שנשלח היה זהה מבחינת: הכותרת, התוכן ובקיצור הכול למעט הקישור שכאמור לא היה גלוי למי שפתח את המייל.

שני דפים נחיתה עם אותו טקסט אבל עם וידאו שונה ברקע: בדף הראשון וידאו של חוף ים ובדף השני בחורה על ערסל.

רקע הוידאו נראה רק במחשב שולחני.

איזה דף ממיר יותר?

דף נחיתה עם וידאו של ים וחול לבן ברקע

דף נחיתה עם וידאו של בחורה על ערסל ברקע

ועכשיו לנתונים, אבל לפני שאעבור לנתונים, ביקשתי מחברי קבוצת מקצועני הפרסום בגוגל בפייסבוק לתת דעתם על הדפים ולומר (לנחש) איזה דף ימיר יותר. הדעות היו חלוקות: יש כאלה שאמרו שהדף עם הבחורה ימיר יותר והיו כאלה שטענו שהים הרגוע ייתן ביצועים יותר טובים. מנגד היו כאלה שטענו שהבחורה 'זולה' ולא תעלה את ההמרה כפי שאתם יכולים לראות במקטע מהתגובות.

תגובות בפייסבוק

מה בדקתי?

התהליך כלל את השלבים הבאים:

  1. משלוח מייל לרשימת התפוצה
  2. דף נחיתה
  3. וובינר

הנתונים שבדקתי:

  • כמה אנשים פתחו את המייל
  • כמה אנשים לחצו על הקישור והגיעו לדף הנחיתה
  • כמה אנשים מלאו את הטופס
  • כמה אנשים הגיעו לוובינר

תוצאות הניסוי עם דף הנחיתה

ניתוח תוצאות הניסוי שדף הנחיתה מהווה חלק ממנו

מכיון שאותו מייל נשלח לשתי הקבוצות, סביר היה להניח שאחוזי הפתיחה יהיו זהים. בדרך כלל הכותרת ו-שם השולח קובעים האם המייל יפתח או לא ובמקרה זה אכן נתונים הפתיחה זהים – 24.47% ו- 24.74%

לא היתה דרך למי שפתח את המיל לדעת להיכן תוביל אותו הלחיצה על הקישור, מה גם שטקסט הקישור היה זהה. נתונים הפתיחה הם 7.21% ו- 6.55% . אחוז הלחיצה הנמוך יחסית קשור לתוכן / נושא המייל, לאופן הכתיבה ולמיקוד של רשימת התפוצה שלי.

ועכשיו לנתון המעניין, מהו אחוז ההמרה בדף הנחיתה. הנתונים: 70.83% ו- 63.64% מראים הפרש קטן לטובת דף הנחיתה כשברקע מתנגן וידאו של ים. כלומר, לא היה משקל רב למה שמוצג ברקע הוידאו, בין אם זה בחורה או ים. הגולשים שהגיעו לדף הנחיתה המירו באותה מידה.

בשלב הבא היה לי חשוב לדעת כמה אנשים מאלה שמלאו את הטופס מתוך כוונה לבוא ולשמוע אותי בוובינר אכן הגיעו. הנתונים הם: 41.18% ו- 28.57% בהתאמה מה שאומר שהגולשים שהגיעו לדף הנחיתה עם הבחורה התרשמו ממנה אבל בפועל לוובינר הם לא הגיעו.

אין מספיק נתונים כדי להסיק מזה מסקנה סטטיסטית. כידוע לכם, אי-אפשר להסיק מסקנה ממדגמים קטנים כמו שהיה במקרה זה. זכרו שככל שמתקדמים בפנאל יש נשירה/נטישה של גולשים, מה גם שאחוז ה- Now Show בוובינר הוא גדול יחסית.

מסקנה

מטרת הניסוי היתה לבדוק את השפעת תוכנו של וידאו המתנגן ברקע על אחוז ההמרה. נמצא כי בניסוי זה היתה השפעה קטנה ודף הנחיתה עם רקע וידאו של ים ודף הנחיתה עם רקע של בחורה המירו כמעט באותה מידה.

הסבר לשיווין יכול להיות סוג האנשים שאליהם פניתי, אלה שהבאתי לראש המשפך השיווקי. היו אלה האנשים הרשומים ברשימת התפוצה שלי מזה זמן, מכירים אותי ולכן, להם, כנראה אין זה משנה מהו סרט הוידאו המתנגן ברקע. מי שהיתה לו כוונה לבוא לוובינר, אכן נרשם.

אבל מה אם אותם 30% ומשהו שהגיעו לדף הנחיתה ולא נרשמו? אני יכול להניח שחלק מהאנשים שלחצו על הקישור לא באמת התכוונו לבוא לוובינר, הם רצו לראות מה יש מאחורי הקישור ורק מתוך סקרנות הם לחצו.

מערכת רב-מסר מאפשרת יצירת דפי נחיתה עם רקע של וידאו או תמונה.

מעניין מה יהיו תוצאות הניסוי אם אביא תנועה של גולשים שאינם בהכרח מכירים אותי אל אחד משני דפי הנחיתה האלה, מעניין מה אז יהיה אחוז ההמרה? כתבו כאן למטה מה אתם חושבים

 

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

6 comments

  1. היי זהר,
    שאלת הקנקן ומה שיש בתוכו.
    הניסוי רק מוכיח שהרבה פעמים כאשר ה"מוצר" (אתה עצמך כאוטוריטה והתוכן שלך) הוא טוב, שאלת האריזה היא משנית (ים, בחורה, כותרת אדומה/ירוקה או שאר מרעין) הופכת שולית.
    גימיק כזה או אחר הרבה פחות מעניין. תכלס, מה שחשוב הוא מה אתה יכול לתרום לי ואיך.
    תוכן, תוכן, תוכן ואם אפשר עוד קצת תוכן 🙂
    טנקס על השיתוף במידע.

    • היי רחל, אני שותף איתך למסקנה שהגרופיס שלי ילכו אחרי באש ובמים ולא משנה מה תהיה התפאורה כי הם יודעים שהם יקבלו תוכן רב ערך ואם קראתי להם לוובינר הם יבואו ואם שלחתי אותם לקורא מאמר שכתבתי הם יקראו וכדומה. לאור זאת, יהיה מעניין איך יגיבו גולשים שלא מכירים אותי ואינם נמצאים ברשימת התפוצה שלי.
      בהצלחה,

  2. תודה זהר על הניסוי המעניין,
    לדעתי התוצאות לקהל חדש יהיו דומות,
    יהיה מעניין לעשות ניסוי כזה גם עם שני קבצי סאונד שונים אל מול דף נחיתה ללא סאונד,
    בנוסף לבדוק האם יש קשר לאישיות, לדוגמא האם אדם שמשדר מקצועיות או מפורסם ימיר יותר

    • שלום אושר ותודה על תגובתך ותודה על אפשרויות הניסוי המעניינות שהעלת.
      הניסוי שערכתי הוא ניסוי A/B, גירסה אחת לעומת השנייה, אבל בהחלט אפשר לעשות ניסוי רב פרמטרים שהוא קצת יותר מורכב.
      אני לא בטוח כמוך שהניסוי לקהל שאינו מכיר אותי ייתן את אותם תוצאות, אבל אין כמו לנסות ויש לי הזדמנות לעשות זאת בקרוב.

  3. זהר תודה על הניתוח ועל השיתוף. אין תחליף לביצוע של ניסויים מהסוג הזה, גם כאשר הדגימה אינה גדולה ואין תוצאות מובהקות. זהו אינו מדע מדויק ולכן כל מיני מחקר כזה חשוב.

    • שלום אריה ותודה על תגובתך,
      A/B Testing הוא חלק מרכזי בעבודה בפרסום בגוגל. המפרסמים יכולים לעשות שיקולים מושכלים מה יעבוד, אבל הגולשים הם שבסוף קובעים על ידי לחיצה בעכבר והמרות.
      פעם שמעתי את הרצאה של 'פרי מרשל' על גוגל אדוורדס והוא הראה איך פסיק (,), כן פסיק קטן במודעה הקפיץ את אחוזי ההקלקה בסדרי גודל. כל זה בגלל שהוא ניסה וניסה, יותר מפעם אחת או שתיים, עד שמצא את המודעה המנצחת.
      תודה,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן