style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

תיקון בעיות של שימושיות בניידים – Google שולחת הודעת אזהרה

Google שולחת הודעות למנהלי אתרים שנמצא שהאתרים שלהם אינם ידידותיים למכשירים ניידים / מובייל. האם זה סימן שבקרוב גוגל יציגו אלגוריתם מיוחד לאתרי מובייל?

החל מאמצע חודש ינואר 2015, Google שולחת בכמויות הודעות למנהלי אתרים על כך שהאתרים שלהם אינם ידידותי לנייד. סוג הודעה: [WNC-451500]. הודעות אלה נושאות את הכותרת: "תיקון בעיות של שימושיות בניידים שנמצאו ב- << דומיין >>" (Fix mobile usability issues found in). לאחר מכן המייל מפרט ומסביר איזה שגיאות / בעיות יש באתר. מי שהאתר שלו לא מותאם לחלוטין לסמארטפונים יקבל הודעה בנוסח זה:

"מערכות Google בדקו 97 דפים מהאתר שלך ונמצא ש-100% מהם מכילים שגיאות שימושיות קריטיות עבור ניידים. השגיאות ב-97 הדפים האלה משפיעות באופן חמור על חוויית המשתמש של מי שניגש לאתר שלך דרך מכשירים ניידים. חיפוש Google לא יזהה את הדפים האלה כידידותיים לנייד, ולכן הדפים יוצגו וידורגו בהתאם עבור משתמשי סמארטפונים."

הנה העתק של הדואר האלקטרוני בנושא תיקון בעיות של שימושיות בניידים שנשלח למנהלי אתרים:

אזהרה בדבר תיקון בעיות של שימושיות בניידים

הודעות אלה נשלחות באמצעות Search Console, לשעבר כלי מנהלי האתרים של גוגל Google Webmaster Tools, ובאמצעות דואר אלקטרוני. ההודעה נשלחת כאמור למנהלי אתרים שמנגנון הסריקה של גוגל זיהה שהם אינם ידידותיים לסלולר, אבל אין זה אומר שאין להם נראות במובייל, ואני אסביר.

סוגים של אתרי מובייל

יש מספר סוגים של אתרי מובייל עליהם כתבתי בהרחבה. סוגים אלה מתחלקים לכמה קבוצות:

  • אתר אחד שיודע להתאים את עצמו לכל גודל מסך, להלן: אתר רספונסיבי אותו גוגל מעודדת.
  • שני אתרים: אחד למחשב שולחני / טאבלט ואתר שני למובייל.
  • אפליקציה

במקרה של אתר רספונסיבי, לא אמורה להיות לרובוט של גוגל לזהות שהאתר ידידותי לגוגל, אבל, זה לא תמיד המצב. השאלה היא איך האתר "הציג" את יכולתו הרספונסיבית כלפי גוגל. במילים אחרות: אתר רספונסיבי, הנראה מצויין במובייל לגולשים – זה לא מספיק. גוגל צריך להבין שזהו אכן אתר רספונסיבי.

מעבר לכך, לגוגל יש סט של דרישות טכניות מאתר רספוניסיבי והאתר צריך לעמוד בהם. כלומר לא מספיק שיהיה רספונסיבי, השאלה היא איך זה מוגדר בקוד.

במקרה של שני אתרים: אחד למחשב שולחני ואחד לנייד, יודע האלגוריתם של גוגל לזהות את קיומו של אתר המובייל והבדיקה עוברת בהצלחה.

בעלי ומנהלי אתרים יודעים שהאתר שלהם אינם מותאם למובייל, אז למה גוגל טורחת להודיע להם את מה שברור? ולמה גוגל מזהירה ואולי מאיימת ש: "… הדפים יוצגו וידורגו בהתאם עבור משתמשי סמארטפונים." בהתאם למה? בהתאם לממצאים שהדפים אינם ידידותיים לנייד. המסקנה היא אחת: עסק שלא יתאים את האתר שלו למובייל, יקבל פחות תנועה מתוצאות החיפוש של גוגל במובייל. כמה פחות?

תיקון בעיות של שימושיות בניידים הוא צעד לקראת הבאות

הכיוון ברור. גוגל עומדת להציג בתוצאות החיפוש במובייל, רק דפים שמותאמים מובייל. זהו היעד הסופי ועד שזה יקרה גוגל מודיעה שהיא תיתן העדפה לדפים מותאמים / ידידותיים לסמארטפונים.

בתקופה הקרובה נמשיך עדיין לראות בתוצאות החיפוש בסמארטפונים דפים שאינם מותאמים בצד דפים מותאמים.

על פי הודעה רשמית של גוגל, כחודש ושבוע לאחר שהחלה "ההפצצה" של המייל "תיקון בעיות של שימושיות בניידים שנמצאו ב..", הכריזה גוגל כי היא תציג יותר תוצאות ידידותיות למובייל בחיפוש בניידים.

"כשזה מגיע לחיפוש במכשירים ניידים," אומרת ההודעה "המשתמשים צריכים לקבל את התוצאות הרלוונטיות ביותר ובזמן, לא משנה אם המידע נמצא באתר ידידותי לנייד או באפליקציה. ככל שיותר אנשים משתמשים במכשירים ניידים כדי לגשת לאינטרנט, האלגוריתמים שלנו צריכים להסתגל לדפוסי שימוש אלה." וההודעה ממשיכה "עשינו את זה קל יותר למשתמשים למצוא דפי אינטרנט סלולריים ידידותיים וכבר הצגנו אינדקס App כדי שנוכל להציג תוצאות חיפוש גם מתוך אפליקציות."

ואכן, במהלך שנת 2014 הציגה גוגל כל מיני הודעות (lables) וסימנים (icons) בצד תוצאות חיפוש מותאמות מובייל כדי לאותת לגולשים שבאתרים אלה הם יוכלו לחוות חוויית משתמש טובה יותר בהתאם למכשיר בו הם גולשים. היתה גם תקופה בה גוגל הציגו אזהרה בדף תוצאות החיפוש ליד תוצאות שגוגל חשבה שלא ייתנו חוויית גלישה טובה לגולש בנוסח "יתכן ולא יפעל במכשיר שלך".

ההודעה של גוגל שהתפרסמה ב- 26 לפברואר 2015 נותנת כחודשיים "זמן חסד" לבעלי אתרים להכין/לסדר את הנכסים שלהם.

החל מה- 21 לאפריל 2015 גוגל מתכוונת להציג יותר ויותר דפים מותאמים מובייל בתוצאות החיפוש. לשם כך גוגל הכינה מספר כלים: התאמה לשימוש בנייד הנמצא בתפריט תנועת חיפוש בכלי מנהלי האתרים של גוגל GWT וכלי נוסף: בדיקת התאמה למכשירים ניידים (mobile-friendly test).

Google Usablity Mobile Test

אלגוריתם דירוג חדש?

יש סימנים ברורים שגוגל עומדת להשיק אלגוריתם דירוג חדש שמיועד לאתרים סלולריים / מובייל בלבד.

נראה שהמשלוח המאסיבי של הודעות "תיקון" זה מעבר לעוד הודעה בדבר בעיות עם האתר הסלולרי הידידותי, כי ההודעה הזאת מופנת לאלו שהאתר שלהם אינו מותאם לסמארטפונים.

כל אלה הם סימנים שמשהו גדול עומד להגיע בדמות אלגוריתם דירוג חדש לתוצאות החיפוש.

בלי ספק שההודעה הזאת תעודד בעלי אתרים לקחת החלטה נכונה. אם עד כה הם "ישבו על הגדר", שקלו, ושקלו שוב האם להתאים את האתר למובייל, עכשיו הכתובת מרוחה בגדול על הקיר וגוגל גם כיוונו אליה זרקור רב עוצמה.

לאותם בעלי עסקים שדחו עד כה את שדרוג האתר שלהם למובייל אין הרבה זמן להתארגן. האלגוריתם החדש למובייל נראה, עכשיו יותר מתמיד, באופק ועכשיו עליהם להזדרז.

התאמה של אתר למובייל אינה דבר של מה בכך ודורשת השקעת משאבים של זמן וכסף במיוחד לאתרים "ותיקים" שמכילים אלפי דפי תוכן ופועלים על תשתיות ישנות שלא רבים מכירים.

אבל כל זה לא חשוב. כאשר גוגל תעדכן את האלגוריתם שלה למובייל ובתוצאות החיפוש המובייל יופיעו רק דפים ידידותיים למובייל, בעלי עסקים ומשווקים יהיו חייבים שיהיה להם אתר מותאם מובייל – אתר רספונסיבי.

סיכום

השימוש במכשירים במיגון גדלי מסכים עולה בצורה חדה ולא נראה לי שיהיו בעלי עסקים שיהיו מוכנים לוותר על הנראות שלהם בדף תוצאות החיפוש במובייל. זאת יכולה להיות "מכת מוות" לעסק שלפחות 50% מהתנועה אליו מקורה בתנועה אורגנית.

אם אין לכם אתר מובייל, עדיין, מה עוד צריך לקרות?
כתבו כאן בתגובות מטה או צלצלו 09-8910462 ואעזור לכם לשדרג ולהתאים את האתר שלכם לדרישות של גוגל

 

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן