style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

כתובות אתרים משודרגות – כל מה שמפרסם בגוגל צריך לדעת

אמרו שלום לכתובת אתר היעד Destination URL. החל מה- 1 ליולי 2015, יערך שינוי כתובות אתרים משודרגות, אולי השדרוג הכי מהותי בגוגל אדוורדס בשנים האחרונות ושמו Upgraded URLs.

הדרישות של הפרסום גדלות. מפרסמים נדרשים לעשות הרבה יותר מאשר לעשות אופטימיזציה למילות מפתח. מספר ה- dimensions וה- metrics שצריך להביא בחשבון בניתוח הנתונים כמו: מיקום, מכשיר, שעה ביום, זמני שהייה ועוד והגיע העת לשדרוג מסוג כתובות אתרים משודרגות.

כתובות אתרים משודרגות - הודעה שנשלחה במייל

מפרסמים נעזרים בתוכנות צד שלישי לניהול הקמפיינים כמו גם לניתוח הביצועים שלהם. אם פעם היה מספיק להוריד את הנתונים ממערכות הפרסום של גוגל לגיליון אקסל ולעבד אותם שם, הרי היום זה כבר לא מספיק. נדרש לבנות אלגוריתמים מתוחכמים ומאוד יעילים כדי לעבד את המידע הרלוונטי במימדים הרבים שלו.

מדוע גוגל היתה צריכה לשנות את 'כתובת אתר היעד' Destination URL?

'כתובת אתר היעד' עבדה אבל לא היתה מספיק טובה. כל נגיעה / שינוי בכתובת אתר היעד גרמה לאיפוס נתוני המודעה ובגוגל החליטו שזה לא הכרחי ששינוי פרמטר יגרום לאיפוס ולהגשה מחדש של המודעה לאישור, ממש כמו כתיבתה מחדש.

מעבר לכך, סוגי המדיה: מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעות וידאו ושאר סוגי מדיה כמו גם אפשרויות פרסום חדשות הביאו מפרסמים בגוגל "לסחוט" את 'כתובת אתר היעד', אם אפשר לומר זאת כך, עד הסוף וזהו, נגמרו האפשרויות. גוגל היתה חייבת לתת בידי המפרסמים כלי גמיש, ידידותי, קל לניהול וגם קל לתפעול.

זה אולי ישמע מוזר אבל במערכת יצירת המודעות שהיתה נהוגה עד עכשיו, גוגל לא יכלה להבחין בין שינוי בתוכן המודעה לבין שינוי בכתובת אתר היעד. ולכן, כל שינוי של פרמטרים, לא דומיין, בכתובת אתר היעד גרם לגוגל לשוב ולבדוק את המודעה.

מהות שדרוג כתובות אתרים משודרגות היא ההפרדה בין כתובת דף הנחיתה שעכשיו נקראת 'כתובת אתר סופית' Final URL לבין הפרמטרים הנילווים אליה. ערכי הפרמטרים אינם משנים את תוכן הדף ולכן ההפרדה שלהם תאפשר לגוגל לבדוק בקלות רבה יותר את תקינותם, תחסוך מגוגל לבדוק שוב את דף הנחיתה ולכם המפרסמים, ההפרדה תאפשר לשנות את הפרמטרים מבלי לאפס את ההיסטוריה של המודעה ומבלי להעביר אותה למצב אישור מחדש.

האם חייבים לבצע את השדרוג?

גוגל הכריזה על השינוי במהלך חודש פברואר השנה ובכך ניתנה אורכה של כ- 5 חודשים למפרסמים להיערך ולתכנן את השדרוג. כמו הרבה דברים בצבא ובחיים, אפשר לחלק את המפרסמים ל- 3 קבוצות:

  • אלה שלא צריכים לעשות דבר עד יולי 2015. הם צריכים לחכות עד שגוגל תבצע את השדרוג באופן אוטומטי לחשבון הפרסום שלהם – איזה כייף?
  • אלה שצריכים לעבוד קצת כדי לשדרג את החשבון שלהם – לא נורא!
  • אלה שממש חייבים להיערך ולתכנן באופן מאסיבי את שדרוג הכתובות – עליהם נאמר: 'ויפה שעה אחת קודם!'

באיזו קבוצה נמצא חשבון הפרסום, מסעות הפרסום וקבוצות המודעות שלכם? קשה לדעת מכיון שקשת האפשרויות רחבה ואני הרי לא יודע בדיוק מה רשמתם בקישור לדף הנחיתה בכל מודעה ומודעה.

דבר אחד ברור לי. השדרוג הזה פותח אפשרויות והזדמנויות חדשות שלא היו בעבר ו/או הפעלתם עד כה היתה מאוד מורכבת ומסובכת. אתם חייבים להבין מה הכי נכון לעשות במודעות הפרסום שלכם ולבחור את הדרך הנכונה ביותר עבורכם שלא תפגע בביצועי הפרסום, לא תמחק לכם את היסטוריית המודעות ולא תכניס אותן לתהליך של אישור מחדש.

כל "נגיעה" במודעה, אם זה הוספה, מחיקה או שינוי של תו אחד גורמת לנתוני ההיסטוריה של המודעה להתאפס וגם למודעה לעבור למצב של אישור מחדש ואתם לא רוצים לאפס את ההיסטוריה של המודעה, נכון?

כדי שתוכלו להתמצא בשדרוג החדש ולזהות את ההזדמנויות העומדות בפניכם, שאותן דרך אגב, ניתן ליישם כבר היום, לא חייבים לחכות ליולי 2015, כתבתי מדריך (pdf) בשם 'כותרות אתרים משודרגות בשפה פשוטה' שייתן לכם את הידע הנדרש כדי שתעברו את השדרוג ללא נזק.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן