style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

קידום אתר פלאש והרובוט של גוגל

גוגל עשתה עוד צעד אחד קדימה בשיפור יכולתה לקרוא קבצי Flash. לפני שנתיים הכריזו גוגל ואדובי כי הרובוט של גוגל יכול לקרוא קבצי פלאש, אבל האמת היתה רחוקה מאוד מכך. כן, לרובוט של גוגל היתה יכולת מאוד מסויימת, שלא לומר מוגבלת, לקרוא קבצי flash וגם זאת אם מי שבנה את הפלאש דקדק בהוראות של אדובי הכל כך מורכבות כדי שהפלא הזה יקרה.

לפני שנה, נוסף נדבך נוסף והרובוט של גוגל החל לקרוא קבצים חיצוניים בין אם זה טקסט, HTML או XML. אבל זאת לא היתה כאמור סיבה מספיק טובה לקפוץ מאושר שהנה נפתרו כל בעיות הפלאש כלפי המנוע הגדול בעולם.
החידוש הפעם הוא שהרובוט של גוגל יכול לגשת לתוכן הטקסטואלי של קבצי SWF הכולל: לחצנים, תפריטים ולמעשה, כמעט כל טקסט. Googlebot יכול גם לגלות קישורים בתוך קובץ SWF וכך הוא יכול לעקוב אחריהם הן לאתר שלך והן קישורים לאתר/ים אחר/ים.
אז האם סוף סוף קבצי הפלאש הם גם ידידותיים לגוגל? האם אתר פלאש הוא אתר שבהגדרתו הוא SEO?
למרות השיפורים של גוגל, ולא משנה כמה שהם מדהימים, עדיין קבצי פלאש לא משתווים לקבצי HTML וזאת מכמה סיבות:
  • גוגל מחשיבים לאחרונה את מהירות טעינת הדף. זאת לא נקודת זכות בכל הנוגע לקבצי פלאש: loading, loading … כך שקבצי פלאש הם לא הפתרון להגדלת מהירות הגלישה באינטרנט, מה גם שמרבית המכשירים הניידים לא "מחבבים" את הטכנולוגיה הנקראת פלאש.
  • היעדר כתובות ייחודיות – לקובץ פלאש יש רק כתובת אחת, יש מקטעים שונים ב"סרט" אבל כולם תחת כתובת אחת. כיודע, גוגל קורא דפים ופה יש לו "דף" אחד גדול ומבולגן.
  • כותרות הדפים – טוב, אם אין דפים אז אין כותרות. כל קובץ פלאש הוא יחידה אחת.
  • היררכיה של תוכן – מה שברור באתר HTML קשה מאוד לזיהוי בקובץ פלאש. בהעדר היררכיה קשה לגוגל לזהות את האתר ולקטלג אותו.
אלה הם רק חלק מהבעיות בפניהם עדיין נצבת הטכנולוגיה הנקראת פלאש. לפיכך, אני לא משנה את ההמלצות שלי כיצד לנהוג עם קבצי פלאש ואלו הם:
1. פיתוח רכיבים בתוך האתר עם פלאש – כן: אנימציה קלה, סרטון חביב, באנר, הרכבה של מוצר.
2. לא לפתח אתר שלם עם פלאש, אלא אם אתה דיסני, קוקה קולה, סוניץ.
מה אתם חושבים, האם גוגל ימשיכו להשקיע בפענוח קבצי פלאש או שהם יסתפקו במה שעשו עד כה?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן