style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

בדיקת התאמת אתר למכשירים ניידים – על מה המהומה

הגלישה באינטרנט באמצעות טלפונים חכמים כבר עברה מזמן את זמן הגלישה במחשבים שולחניים. אני יודע זאת, אתם יודעים זאת ובגוגל יודעים זאת בוודאות ולכן הם מציעים לבעלי עסקים לערוך בדיקת התאמה של האתר למכשירים ניידים.

החשיבות של חיפוש במובייל תלוייה בנישה של העסק שלכם. המספרים משתנים לא רק בין סוגי פעילויות אלא גם בין יבשות / מדינות.

תתפלאו לשמוע אבל בחלקים מסויימים של דרום מזרח אסיה וחלקים נרחבים של אפריקה, החיפוש במכשירים ניידים גדול עוד יותר כי הדרך היחידה לגלוש היא באמצעות טלפון חכם מכיון שאין תשתיות של תקשורת קוית נאותה.

מניסיוני אני יכול להעיד שלאתר של עסק עבור אמהות צעירות, נתח הגולשות במובייל יהיה גדול יותר בהשוואה לאתר של עסק לייצור צינורות פלסטיק שם מרבית הגלישה תעשה באמצעות מחשבים שולחניים ולכן באתר לאמהות צעירות יש חשיבות רבה יותר, כעת, לבצע בדיקת התאמה למכשירים ניידים כדי לוודא שהאתר יספק חוויית גלישה טובה.

בכל מקרה מדובר בכך שנתח החיפושים בנייד בממוצע הוא בין 50% ל- 60%  וזה המון!

mobile friendly

מקור: forgeandsmith.com

לעסקים מקומיים כמו מסעדה, בר, חנויות וכדומה, הנראות בתוצאות החיפוש של גוגל במובייל היא קריטית עבורם בגלל השימוש הרחב בסמראטפונים שם למחפים יש יותר ענין מקומי וגם מיידי.

פגיעה בדירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל בנייד אכן יכולה להיות אסון כי האתר שלכם לא יראה לפני מרבית המחפשים וזוהי המשמעות של Mobilegeddon, השינוי עליו הכריזה גוגל ב- 21 לאפריל, 2015 עליו אפרט בהמשך.

למה חשוב שהאתר שלכם יהיה מתואם לנייד

כולנו לקוחות של גוגל ומצפים שגוגל יציג בפנינו לא רק תוכן איכותי בהתאם לחיפושים שאנחנו עורכים אלא גם יגיש לנו אותו בצורה ידידותית למשתמש ואם אנחנו גולשים בנייד, אנחנו מצפים שהאתר שגוגל הביא אותנו אליו יהיה מותאם לנייד. זה הגיוני וזה מתבקש.

נניח וגוגל מזהה שיש בדף שלכם, שאינו מותאם לנייד, תוכן מעולה והנה בא גולש בנייד ומקליד ביטוי חיפוש. גוגל מציג לו את הדף מהאתר שלכם. הגולש לוחץ, אבל בראותו שהדף קשה לקריאה ויש להתאמץ כדי להגדיל את הכתוב בו וגם להזיז מצד לצד, הוא, הגולש, נוטש את הדף ועובר לתוצאה אחרת שגוגל מציג. כך זה קורה פעם ועוד פעם ועוד פעם.

גוגל יודע, יש לגוגל הרבה יותר נתונים מאשר יש לי ולכם, שמרבית הלקוחות המשתמשים בסמארטפון ינטשו מהר את הדף במידה והדף לא מותאם לנייד.

גוגל מאוד מודאג. זה מצחיק שאני מאניש (מהמילה אנוש) את גוגל, אבל כך קל לי להתייחס אליו כאל בן אנוש. חשוב לגוגל לתת שירות טוב ללקוחותיו שהם אני, אתה ואת. להביא את הגולש בטלפון החכם אל דף שאינו מותאם לנייד אינו שירות טוב, לא בעיניכם ולא בעיני גוגל.

יש הרבה סוגים של אתרי מובייל וגוגל תומך בכולם, העיקר שהאתר יהיה מותאם לנייד.

זאת הסיבה שגוגל מאיץ בבעלי עסקים לבצע בדיקת התאמה למכשירים ניידים, שולח להם הודעות ועושה הכול שבעלי עסקים יתנו ללקוחות, שגוגל מביא להם, את חוויית הגלישה המיטבית.

עדכון האלגוריתם של גוגל והקשר אל בדיקת התאמה למכשירים ניידים

חודשיים לפני ה- 21 לאפריל, 2015 – יום כניסת השינוי לתוקף, שיחררה גוגל הודעה וגם התחילה "להפציץ" הודעות בכלי מנהלי האתרים של גוגל. גוגל לא נוהגת להודיע מראש על שינוי באלגוריתם שהיא עומדת לערוך. זה לא קרה עם פנדה ולא עם פינגווין וגם לא עם שינויים אחרים כמו May Day הזכור משנת 2010.

באותם מיילים ששלחה גוגל מאז חודש פברואר 2015, היא ציינה את מספר הדפים באתר שלא מותאמים לנייד וביקשה ממנהלי האתרים לתקן את הדרוש תיקון בהתאם להמלצות ואז להעביר את הדף בדיקת התאמה למכשירים ניידים כדי שהאתר יהיה ראוי לתואר: אתר מותאם לנייד.

מהומה על לא מאומה

גוגל שיחררה ב-21 לאפריל 2015 את מה שהיא מכנה Google Mobile Update שינוי באלגוריתם שדבק בו השם Mobilegeddon ובעברית מוביילגדון מתוך כוונה שתשייכו את השינוי לאסונות בסדרי גודל. ארמאגדון, ברוס ויליס, זוכרים?

לומר לכם שזה "אסון", קשה בנקודה זאת להגדיר זאת כך, 15 ימים מאז השינוי באוויר. אבל, גוגל לא הבטיחה שהכול ייושם ביום הראשון ובכוונה היא הודיעה מראש שהשינוי ימשך ימים ואולי שבועות.

ההיסטוריה הקצרה של גוגל בכל הקשור לשינוי אלגוריתם מלמדת כי כאשר גוגל מודיעה מראש על שינוי, המהומה גדולה, אבל בפועל ההשפעה של השינוי קטנה. כאשר גוגל לא מודיעה על שינוי אלגוריתם כמו פנדה או פינגווין, לגרסאותיהם השונות, השינויים הרבה, אבל הרבה יותר משמעותיים בתוצאות החיפוש.

מה יקרה עם מוביילגדון? האם גוגל שוב עשתה הרבה מהומה על לא מאומה או שהפעם זה שונה. נכון ל- 5 למאי, 2015 נראה ששום דבר לא קרה בפועל בתוצאות החיפוש.

בדיקת התאמה למכשירים ניידים זה רק שלב אחד בדרך

הרעיון בשינוי הזה פשוט וגם הגיוני. אם האתר שלך לא מותאם לנייד, אז הוא לא יקבל דירוג טוב בתוצאות החיפוש בסמארטפון וזה עושה "שכל".

השינוי של גוגל הוא בדרך להציג רק אתרים מותאמים לנייד בתוצאות החיפוש במובייל. לפני ה- 21 לאפריל 2015 גוגל הציגה תוצאות מותאמות לנייד בצד תוצאות שאינן מותאמות לנייד. אפשר להבחין בתוצאות המתואמות כי גוגל כותב לידן בבירור: "מותאם לנייד".

לפי נתוני MOZ מה- 19 לאפריל, 2015 כ- 70% מהתוצאות בדף הראשון היו מותאמות מובייל, כך שלמעשה השינוי הזה "סוגר" פער שבין 70% תוצאות בדף הראשון מותאמות מובייל לבין 100% תוצאות מותאמות לנייד.

יש חיפושים שגוגל מציג יותר תוצאות מותאמות לנייד בעיקר בנישות של אופנה, תיירות, מלונות, טיסות שם יש אחוז גבוה של גולשים באמצעות טלפונים חכמים, אבל הכוונה ברורה: גוגל מתכוון להציג יותר תוצאות מותאמות לנייד בתוצאות החיפוש בנייד עד שכל התוצאות יהיו מותאמות לנייד. אז, גוגל לא יצטרך לציין "מותאם לנייד" כי לא יהיה בזה צורך.

כבר היום יש הבדל בין תוצאות החיפוש במחשב שולחני לבין תוצאות החיפוש במובייל. שינויים אלה נובעים מהרבה דברים אבל בעיקר מתוך הבנת גוגל את כוונתו של הגולש. עכשיו נוסף פרמטר נוסף ומשמעותי: מותאם לנייד, דבר שעוד יותר מגדיל את ההבדל בתוצאות שבין מחשב שולחני לנייד.

ואם אין לי אתר מותאם לנייד, האם זה מאוחר?

הכיוון שאליו הולכת גוגל ברור. השימוש בטלפונים חכמים הולך וגדל, אחוז הגולשים במכשירים ניידים רק גדל ולכן השינוי שגוגל הודיעה עליו הוא הגיוני.

אם עדיין אין לך אתר מותאם מובייל אולי זה בגלל שהחלטת לוותר על הלקוחות שלך העושים שימוש בנייד. יכול להיות שבנישה שלך, מספר המשתמשים בנייד הוא נמוך, נניח 5%, שהחלטת שלא "שווה" להשקיע משאבים – זוהי החלטה עסקית ואני מבין אותה.

אם אין לך אתר מותאם מובייל ואתה יודע שעשרות אחוזים מלקוחותיך מחפשים במובייל אז אם לא תבנה אתר מותאם לנייד, אכן יתרחש אסון.

זה לא מאוחר. ברגע שתבנה אתר מובייל, גוגל יזהה את זה במהירות ויעלה אותך "למגרש" התוצאות המועמדות להצגה בתוצאות החיפוש.

סיכום

תאימות האתר לנייד היא תנאי הכרחי להצגת האתר בתוצאות החיפוש בנייד. אם לא עכשיו אז בעוד חודש ואם לא בעוד חודש אז בעוד חצי שנה. זה יגיע, אין לי ספק וכדאי שתהיו עם אתר מוכן.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן