משלוח בקשות ליצירת קישור זו עבודה שצורכת הרבה זמן. האם זה לא יהיה נפלא שאתרים אחרים יקשרו אותך אליהם בלי לשאול?
נשמע בלתי אפשרי? טוב, אני הולך להראות לך כיצד.
כשחושבים על כל התהליך של החלפת קישורים, זה נשמע דיי מעייף: תחילה עליך למצוא אתר כלשהו שברצונך לבקש ממנו שיקשר אליך, לסקור את האתר ולהחליט האם שווה בכלל להגיש בקשה. אחר כך עליך לאתר את איש הקשר ולשלוח לו בקשת קישור מנוסחת היטב. ובזאת זה לא הסתיים. עליך לרשום למי שלחת ומתי כדי שתוכל לבצע על זה מעקב. לא נעים לשלוח יותר מבקשה אחת לאתר, נכון?
אם אתה יכול לעשות זאת ב-15 דקות לבקשה, כנראה שאתה תותח! טוב, אתה תותח! ויותר מזה, אתה גם מסור וממוקד מטרה. כל השבוע עבדת. לשם הדוגמא, נניח שאת כל השבוע, 40 שעות, הקדשת להגשת בקשות להחלפת קישורים. מכיון שסיכמנו שתעבוד 15 דקות לבקשה, הרי לאחר שבוע של 40 שעות עבודה, תשלח 160 בקשות. בהינתן (מי נתן?) יחס הצלחה של 10%, תקבל 16 קישורים כהכרה למאמציך.
40 שעות ל- 16 קישורים? אולי יש דרך יותר טובה "לבזבז" את הזמן?
יש קישורים שתוכל לקבל רק דרך שליחת בקשה. אלה הם קישורים ששווה מאוד להתאמץ ולקבלם כי הם קישורים בעלי ערך שיביאו תנועה איכותית לאתר שלך ורק קשר אישי וישיר עם בעל האתר יביא ליצירת קישור.
לפעמים הדרך הטובה ביותר לקבל קישורים לאתרך היא לא לבקש אותם. זה לא אומר שעליך לא לעשות כלום, ולחכות שהקישורים יופיעו. זה אומר שעליך לדאוג לכך שאנשים יקשרו אליך בלי שתבקש מהם ואת זה אסביר לך מיד בהמשך.
הקדש זמן ליצירת תוכן באתר שלך ובדוק אם הוא אטרקטיבי. כלומר, יש בו תוכן שאחרים ירצו לקשר אליו. יש הרבה דברים שאתה יכול לעשות כדי לחזק את פופולאריות הקישורים אליך מבלי לשלוח בקשות ליצירת קישורים לאתרך.
הנה כמה גישות:
- פעל בקבוצות דיון באינטרנט, פורומים, בלוגים ואתרים אחרים. לא רק שתלמד, אתה גם תהפוך לבר-סמכא. אם תגיב ברציניות, תיתן עצות שעוזרות, אזי אנשים יקשרו אליך.
- צור פרופילים רלוונטיים באתרים כמו פייסבוק, טוויטר, קפה-דה-מארקר, אבל גם ברשתות חברתיות קטנות יותר בשוק בו אתה נמצא. אם יש לך עסק מקומי, כדאי שתרשם באתר myHood.co.il, אם אתה פונה לצעירים, כדאי שתרשם באתר שוקס, אם הקהל שלך חובב ספורט, כדאי שתרשם ברשת החברתית של אתר One (חפש את אתר Two של הרון הרון).
- שלח ניוזלטר והשתמש בתוכן מהאתר שלך. עודד אנשים לקשר אליך. סיים כל ניוזלטר במשפט: "אם נהנתה מניוזלטר זה, אתה יכול לקשר למאמר זה בכתובת… <הכנס כתובת>."
- פרסם מאמרים באתרים אחרים: בלוגים, אתרי מידע, אתרי מדיה, אתרי מאמרים.
- כתוב מאמרים מותאמים וממוקדים. מצא בלוגים, אתרים וניוזלטרים עם הנישה שתשרת את קהל היעד שלך, ומקום שבו תרצה לראות קישור לאתר שלך. למד את סוג התוכן שהם מפרסמים ואמץ את כתיבתך לסגנונם.
זה קל להיות עסוק במשלוח בקשות ליצירת קישורים לאתרך, אבל זה גוזל זמן בטירוף. עשה צעד אחד אחורה וחשוב על כמה דרכים יצירתיות לגרום לאנשים לקשר אותך אליהם מבלי שישאלו אותך ותרוויח לא רק קהל נאמן אלא גם אלפי קישורים.
מאמר מעולה.
בהחלט שווה לישם ולא רק לצרכי קידום אתר.
שלום מני ותודה,
אכן גוגל לא שוקטת על השמרים והנה יצא עדכון פינגווין במסגרת המלחמה שלה נגד חוות האתרים/בלוגים המייצרים קישורים בלי סוף רק כדי להטות את תוצאות החיפוש.
שלום זוהר,
בהמשך לכתבה המעולה שלך מצאתי את המאמר הבא ובו מפורטות כל הדרכים העיקריות להשגת קישורים חינם. לי זה נראה מאמר טוב ומפורט מאד. מה דעתך:
http://www.seofast.co.il/דרכים-להשיג-קישורים-חינם
דני.
תודה דני על ההפנייה, אכן מאמר ארוך ומפורט על 27 דרכים להשגת קישורים. שימו לב שסעיף 26 כבר אינו מעודכן, יאהו סגרו את השרות הזה ויהיה עליכם לרכוש שרות כזה בתשלום.
חלק מהרעיונות הן חינמיים ומהירים וחלקם חינם, אבל תשלמו בזמן כדי להכין את התכנים, למשל: לפרסם מאמר באתר של מישהו אחר – נכון שלא תשלמו על זה, אבל מישהו צריך לכתוב מאמר מקורי, נכון?
הכלל הוא: ככל שתעבדו יותר קש להשגת הקישור – כך הוא שווה יותר.
בהצלחה,
זהר עמיהוד
בוקר טוב,
דבר ראשון אני מסכים איתך שכתיבה בפורומים ובלוגים עוזרת – מניסיון.
דבר שני, בשביל לשלוח ניוזלטר – צריך שתהיה רשימת תפוצה – משמעותית – שתהיה שווה את ההשקעה בכתיבת הניוזלטר. איך אני משכנע אנשים להצטרף לרשימת התפוצה?
שלום אושר ותודה,
אכן "הכסף הגדול נמצא ברשימת התפוצה".
גם כשאני התחלתי לא היה לי שם אחד ברשימה, פרט למייל שלי, אז מה עשיתי?
פתחתי את תוכנת הדואר שלי והוצאתי משם את כל הכתובות של בני המשפחה – נכון הם לא בדיוק הלקוחות של העסק שלי, אבל הם יקבלו ואולי יפנו את המייל לחבריהם.
דבר שני, אספתי את כל המיילים של האנשים/חברות שביקשו ממני הצעת מחיר בשנים האחרונות.
אחר כך התחלתי לעשות וובינרים, לפעמים שניים בשבוע וכך הרשימה גדלה וגדלה.
בהצלחה,
זהר עמיהוד
האם אתם ממליצים לעשות קישור חיצוני לסרט הנמצא ביוטיוב ולידו הערה ליצור קשר (יש סכנה שהלקוח לא יחזור אלי)
או להדביק את הסרט ישר אצלי באתר ותמיד לשלוח משם את הלינק?
אשמח לשמוע דעתכם
ויום פורה, אביטל
שלום אביטל ותודה על שאלתך,
התשובה היא לפי המטרות שהגדרת לעצמך. כאשר אתה מוציא את הלקוח ליוטיוב הוא עשוי להתברבר וגם לראות את כל המתחרים שלך.
מצד שני כדאי לשם סרטים ביוטיוב בגלל האפשרות לקדם אותם בגוגל.
צריך לבנות אסטרטגיה שתגיד מה מפרסמים, היכן ומתי ומה מקדמים בדיוק.
בהצלחה,
זהר עמיהוד
שלום
רציתי לשאול אך אני יכול לדעת מהו אתרי אינטרנט איכותיים שאני רוצה שהם יקשרן לאתר שלי?
כולם גם אומרים תפנה לאתרים שהם קשורים לתחום שלך האים זה הכרחי?
האים יש דרך למצוא אתר שהוא גם קשור לתחום שלי וגם איכותי ?
אני ישמח אים תוכל לתת לי תשובות.
דרור
שלום דרור ותודה על פנייתך,
אכן אתה צריך לקבל קישורים מאתרים איכותיים ורלוונטיים לתחום שלך.
נניח ויש לך אתר בנושא העברת דירה. ונניח שאתר של אוניברסיטת תל אביב ייתן לך קישור.
למרות שלכאורה אין קשר בין אוניברסיטה להובלה, הרי האתר של האוניברסיטה הוא אתר נחשב/איכותי וקישור ממנו ייתן לך רבות.
אם אתה בתחום ההובלות, אתרים רלוונטיים מבחינתך יכולים להיות: איגוד המובילים, אתרים של חברות הובלה אחרות ועוד.
בהצלחה,
זהר עמיהוד
כבעל אתר שמנסה לקדם את האתר כל הזמן , יוצא לי לקרוא טיפים מאתרים שונים. בחלקם הגדול הטיפים חוזרים על עצמם.
בטיפים שלך אהבתי את הטיפ לשלוח ניוזלטר ללקוחות ולהוסיף בו קישור של האתר.
כבעל חנות עם מועדון לקוחות גדול אני מקווה שבעקבות הקישור יכנסו הרבה לקוחות לאתר.
וכמובן גם זו דרך לקידום אורגני של האתר.
תודה רבה.
ממני מוטי: חנות "משי" לחרוזים הובי ויצירה
שלום מוטי ותודה,
לא מספיק לשים קישור בניוזלטר המפנה לאתר, אלא צריך גם ל"פתות" את הלקוח ללחוץ על הקישור:
אולי הנחה משמעותית, אולי מבצע, אולי מאמר איך עושים…, אולי סרט וידאו המדגים איך עושים…,
אולי????
חשוב מה "מדליק" את הלקוחות שלך, הכן את התוכן באתר ואז שלח להם מייל.