style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מדידה של שיחות טלפון מהאתר, דע מהיכן הגיעו הפניות כדי לשפר ריווחיות

בעלי עסקים, משווקים וסוכנויות פרסום מגלים שהלקוחות, המגיעים לאתר, מעדיפים להתקשר ולא למלא טפסים. הבעיה היא שבעוד טפסים קל למדוד לצורך חישובי עלות/תועלת של הפרסום, הרי בטלפונים העניינים קצת יותר מורכבים.

מדידת לידים שמסתמכת על מילוי טפסים מפספסת נתח גדול במדידה והמשמעות היא שלא ניתן להסיק מסקנות לגבי ריווחיות הפרסום.

בעלי עסקים מכירים מזמן בחשיבות של שיחת טלפון עם הלקוח המשפיעה על אחוזי סגירה גבוהים יותר בהשוואה למיילים, מילוי טפסים ושאר אמצעי מכירה. עם השימוש הנרחב בסמארטפון (מכשיר נייד) לצורך גלישה באינטרנט והיות החיוג קל ומהיר המשווקים באינטרנט צריכים למדוד את שיחות הטלפון שמקורן באתר כדי לשפר את ביצועי הפרסום.

Optimizing PPC and SEO Through Call Tracking - An Infographic from Convert.com

Embedded from convert.com

משווקים חכמים באינטרנט יודעים שהם יכולים לנהל את מה שהם מודדים

מדידת שיחות טלפון נכנסות שמקורן באתר מהווה אתגר לא קטן למפרסמים

הנה תהליך שכל משווק באינטרנט חולם עליו: לקוח צופה במודעה בגוגל או פייסבוק, לוחץ על המודעה, לוחץ הוסף לסל, משלם ומגיע לדף תודה שרכשת.

למה זה חלומו של כל משווק? כי הכול נעשה בחוג הדיגיטלי והמשווק יכול למדוד כמה נחשפו למודעה, כמה לחצו, כמה לחצו הוסף לסל ובסופו של דבר כמה רכשו. עכשיו, משיש לו את כל הנתונים הוא יכול לחשב המרות, ROI ושאר פרמטרים שיראו לו עד כמה הפרסום שלו ריווחי.

הבעיה היא שזה לא המצב השכיח בפעילויות רבות באינטרנט של מכירת מוצרים ו/או שירותים. הנה תהליך שכיח לא פחות: לקוח צופה במודעה בפייסבוק או בגוגל, לוחץ על המודעה, מגיע לאתר ולבסוף מצלצל. הבעיה היא שברגע שהלקוח עזב את החוג הדיגיטלי, הרי המעקב אחריו הופסק, דבר שישבש את מדידת ההמרות של הפרסום ויחרב את מדידת ההחזר על ההשקעה.

מחקרים מראים כי עסקים עדיין רואים בטלפון את השיטה האפקטיבית ביותר לסגירת עסקאות ולצמצום הפער בין שיווק קלאסי / פיזי לבין השיווק הדיגיטלי. מחקר של Kelsey Group מראה שבין כל האמצעים המקשרים בין ה- offline ל- online כמו QRcode, קופונים וכדומה הרי שבעלי עסקים מוצאים ששיחות טלפון למספרים ייחודיים באמצעותם ניתן לזהות את מקור הפנייה, הם האמצעי היעיל ביותר למדוד את יעילות הפרסום ואת ההחזר על ההשקעה ROI.

בעלי עסקים רוצים שיחות, לא קליקים

הרבה עסקים נכנסו לפעילות אינטרנט כי הם חשבו שיוכלו לקבל תנועה רבה של לקוחות. זה אכן אפשרי וזה קורה, אבל בעלי עסקים ומשווקים עדיין תוהים האם ההשקעה שלהם בפרסום באינטרנט משתלמת.

כמה הם משלמים לערוצי הפרסום השונים, הם יודעים כי הם משלמים על זה בכרטיס האשראי שלהם, אם זה לפייסבוק, גוגל או כל רשת פרסום אחרת. השאלה שעליה הם מתקשים לענות היא: כמה הכנסה / רווח נוצרה מאותה פרסומת? (אני בכוונה לא מכניס, בשלב זה, מדדי פרסום כמו מיתוג שגם אותם ניתן לכמת. כרגע אני מתרכז בהכנסה כספית כתוצאה מהפרסום).

מדידת לידים שמסתמכת רק על מילוי טפסים באתר שיש בו מספר טלפון היא מדידה לא נכונה ולא מאפשרת הסקת מסקנות. בהינתן ללקוחות האפשרות לבחור בין מילוי טופס לבין לצלצל, במרבית הפעמים הם יבחרו לצלצל.

לספור קליקים זה לא מספיק אם באתר קיים מספר טלפון, בהחלט לא מספיק מכמה סיבות:

  • במערכות פרסום שבהם התשלום לפי קליקים כמו פרסום באנרים, מתברר שלכמות ה- Click Fraud יש חלק משמעותי בסך הקליקים,
  • מנתונים גוגל אנליטיקס של המפרסמים ניתן לראות שאחוזי היציאה מדף הכניסה Bounce Rate הם בסדר גודל של עשרות אחוזים, דבר שאומר שחלק גדול מהתשלום על התנועה היה מבוזבז על קליקים שלא רק שלא הגיעו לכדי המרה, אלא על קליקים שלא המתינו אפילו עד שהאתר יטען.
  • התשלום הוא עבור קליק ולא עבור המרה. בעלי עסקים רוצים תוצאות ולא מסתפקים בקליקים שאיתם, כך מתברר, קשה לשלם בסופרמרקט.

לכן, הולך ומסתמן ששיחות טלפון והמדידה שלהן הוא כיוון המדידה החדש. כאשר נעשת מדידה של שיחות טלפון המגיעות מהאתר הסיכוי לסגור עסקה הוא הרבה יותר גדול מכיון שהלקוח הפונה מדבר על איש מכירות מיומן. אפשר אז להצליב את השיחות שהגיעו לעסק לפי מקור השיחה מול פרטי העסקאות שנסגרו זאת בתוספת למילוי הטפסים שמקורם באותו ערוץ ואז ניתן לחשב את ההחזר על ההשקעה.

בשיחת טלפון אפשר לבדוק את "הדופק" של הלקוח. אם הלקוח לחץ על מודעה (קליק) ומסיבה כלשהי נטש את האתר, לבעל העסק אין קצה של חוט מה קרה שם ולמה ננטש האתר ו/או מה לא היה בסדר, דבר שבשיחת טלפון יכול להתברר ולכן על בעל העסק לעודד את הלקוחות להתקשר על ידי כך שהוא יציג בגדול את מספר הטלפון באתר וידע גם למדוד את שיחת הטלפון הנכנסת.

בסקר שנערך על ידי BIAkelsey נמצא כי 57% מהמחפשים במובייל יצלצלו לעסק מתוך כוונה לסגור עסקה, כך שהפוטנציאל גדול.

מדידת שיחות טלפון מהאתר שלך זה דבר נהדר, אבל משווקים דיגיטליים יודעים שלא כל השיחות שוות באותה מידה

מדידה של שיחות טלפון שמקורן באתר אינטרנט

כל עוד הלקוח נמצא בחוג הדיגיטלי ועושה את כל פעולותיו עד וכלל תשלום / מילוי טופס באתר ו/או בדף הנחיתה, הכול מדיד. ברגע שיש יציאה לאמצעי שהוא offline כמו טלפון, המדידה כבר לא מדידה מדוייקת והיכולת לחשב ריווחיות של פרסום נפגעת קשות.

בעלי עסקים ומשווקים באינטרנט מתמודדים עם תהליך שהוא משולב: קלאסי ודיגיטלי, הנה כך: לקוח צופה במודעה בפייסבוק או בגוגל, לוחץ על המודעה, מגיע לאתר ולבסוף מצלצל.

בעלי עסקים רוצים שהלקוח יצלצל, הבעיה היא איך מודדים את השיחות הנכנסות ואני אסביר: באתר רשום מספר טלפון של העסק שלך, כך אני מקווה. בכל מקרה, אם אתה רוצה שיתקשרו אליך, מספר הטלפון צריך להיות בכותרת האתר (Header), דף צור קשר וגם בתחתית האתר (footer).

את מספר הטלפון שבאתר רואה כל מי שלחץ על המודעה שלך בפייסבוק או בגוגל או בכל ערוץ פרסום אחר ואם הוא יתקשר לעסק שלך, תדע שהגיעה שיחה אבל אין לך מושג מהיכן הגיע הלקוח לאתר.

למה זה חשוב? אם לא תדע מאיזה ערוץ פרסומי הגיע הלקוח לאתר, לא תוכל לחשב את ריווחיות הפרסום באותו ערוץ. נכון?

אפשר לשאול את הלקוח מהיכן הוא הגיע ועל מה הוא לחץ, אבל:

  • אתה לא רוצה לתחקר את הלקוח, אתה רוצה לסגור איתו עסקה והשאלות שלך על המודעה שלחץ באותו ערוץ פרסומי לא יעזרו לך במכירה. להיפך, הם עשויים להרחיק את הלקוח ואת סגירת העסקה.
  • הלקוחות לא זוכרים בדיוק מה הם ראו ועל מה הם לחצו, כך שגם אם תשאל אותם לא תקבל תשובות מדוייקות שאותן תוכל לקחת בחשבון במדידת ריווחיות הפרסום.

מדידה יעילה אחר מקור שיחות טלפון המגיעות מהגולשים שהגיעו לאתר מחייב שמספר הטלפון יהיה דינמי בהתאם למקור התנועה / מודעה ממנו הגיע הגולש.

הרעיון של Dynamic Phone Insertion – DPI הוא האפשרות להטמיע / לשתול מספר טלפון שונה בהתאם לזיהוי מקור התנועה ממנה הגיע הלקוח לאתר.

אבל לפני שאפרט את הטכנולוגיה הנדרשת לצורך כך, בואו נדבר על

היתרונות של מדידה שיחות טלפון של גולשים מהאתר

מדידה של שיחות טלפון שהגיעו מאתר האינטרנט מאפשר לבעלי עסקים לקבל מידע חשוב ובעל ערך על היעילות של ערוצי הפרסום שלהם. גם גוגל יצאה עם מספר עקובי אחרי של גוגל העושים בדיוק את זה והשירות הזה גם פעיל בישראל.

למפרסמים מעקב אחר שיחות טלפון יכול לאפשר מדידת יעילות ערוצי הפרסום השונים ולהוכיח ללקוח שחור על גבי לבן את יעילות הפרסום שהם עורכים עבורו, לא רק בכמות אלא גם באיכות.

הטמעה של קוד באתר האינטרנט אשר ישנה את מספר הטלפון באופן דינמי היה יקר והצריך התערבות של תוכניתן. לא עוד. פלאגין בשם WP-Phone-Leads עושה את המדידה אחר שיחות טלפון לפשוט וקל. הפתרון המהיר מאפשר יכולת משופרת למדידת מקורן של שיחות הטלפון הנכנסות לעסק מהמבקרים באתר.

איך עובדת מדידה של שיחות טלפון באתר שלך

פלאגין WP-Phone-Leads מאפשר להטמיע מספר טלפון דינמי בכל אחד מחלקי האתר: כותרת, תחתית האתר (footer), תוכן, וידגטים – בכל מקום.

זהו מספר טלפון דינמי המשתנה לפי מקור התנועה ממנה הגיע הגולש לאתר. אם הוא הגיע מפייסבוק הוא יראה מספר אחד ואם הוא הגיע מפרסום בגוגל הוא יראה מספר אחר ואם הוא הגיע מ… . למעשה, ניתן להגדיר כמה מספרי טלפון שיש ברשותך, כך שהלקוח שרואה את מספר הטלפון באתר שלך יכול לשמור אותו במכשיר הנייד שלו, כי זה המספר שלך.

אתה מפרסם ומקדם מספרים שלך ולא מספרים של ספק שרות

צור מספר טלפון ייחודי באתר שלך בהתאם למקור ממנו אתה מביא תנועה ב- 4 צעדים קלים:

צעד 1: התקן את הפלאגין WP-Phone-Lead באתר וורדפרס שלך.

תהליך ההתקנה הוא קצר ואורך 2-3 דקות!  את מספר הטלפון באתר שלך אתה מחליף בקוד קצר שיאפשר הצגת מספר טלפון באופן דינמי בהתאמה לערוץ הפרסומי ממנו הגיע הגולש.

צעד 2: הגדרות מספר טלפון של העסק

אתה מתחיל את התהליך על ידי כך שאתה מקליד במערכת את מספר הטלפון של העסק.

מספר טלפון זה יופיע באתר בכל פעם שהפלאגין לא יזהה את מקור התנועה שהגיעה לאתר.

צעד 3: הגדרת מספר טלפון והצמדתו לערוץ פרסומי

אתה בוחר מספר שייצג את מספר הטלפון שלך למי שמגיע ממקור תנועה (למשל פייסבוק). זה יכול להיות כל מספר. המלצתנו היא שזה יהיה מספר שלך, בבעלותך כדי שהלקוח יוכל לשמור אותו ברשימת אנשי הקשר בנייד שלו ולעשות בו שימוש בעתיד.

צעד 4: יצירת קישור מותאם אישית בכל ערוץ פרסום

אתה יוצר קישור (רגיל) בתוספת קוד אותו תוכל להטמיע בכל ערוץ פרסומי בין אם זה פייסבוק, גוגל או כל ערוץ אחר.

זהו!

פלאגין WP-Phone-Lead עובד עם כל גירסה של וורדפרס וכל תבנית של וורדפרס (תבניות בתשלום ו- תבניות חינמיות)

שאלות נפוצות על מדידת שיחות טלפון מהאתר עם WP-Phone-Leads:

עדיין מתלבט? הנה כמה תשובות לשאלות שכיחות ששואלים אותנו לקוחות…

האם האתר שלי חייב להיות וורדפרס?

כן, WP-Phone-Leads הוא פלאגין של וורדפרס, לכן עליו להיות מותקן באתר וורדפרס.

האם אני יכול להתקין את הפלאגין ביותר מאתר אחד?

כן, כל עוד האתרים האלה הם שלך.

אם אתה משווק באינטרנט ומעוניין שלקוח שלך יעשה שימוש בפלאגין באתר הוורדפרס שלו, אנא הפנה אותו לרכישה.

האם יש חיוב חודשי עבור השימוש ב- WP-Phone-Leads ?

לא! רכישת WP-Phone-Leads היא חד פעמית ומאפשרת לך שימוש בפלאגאין לכל ימי חייך. אתה משלם תשלום אחד וזהו.

האם אקבל עדכונים בחינם לפלאגאין?

כן, נמשיך לעדכן את הפלאגין עם אפשרויות חדשות וגם, על הדרך, נתקן טעויות, אם ימצאו. אתה תהיה הראשון לדעת ולקבל את הגירסה המעודכנת.

אם אבטל את הקנייה, האם גם אז הפלאגאין יעבוד?

לא! אם ביטלת את הרכישה, מכול סיבה שהיא, קוד הפעלת הפלאגאין יבוטל גם הוא והפלאגין יפסיק לעבוד.

למי פונים כשיש לי שאלה?

אנחנו פה בשבילך. שלח מייל לתמיכה [email protected] ונעזור לך ASAP.

סיכום

מדידה של שיחות טלפון מלקוחות שהגיעו לאתר שלך עם זיהוי הערוץ הפרסומי ממנו הם הגיעו, חיונית לצורך מדידת ריווחיות הפרסום באותו ערוץ. מדידה של לידים (פניות) המסתמכת רק על מילוי טפסים גורמת לכך שלעולם לא תדע כמה כסף אתה מבזבז ובאיזה ערוץ פרסום.

והנה הבשורה לבעלי אתר וורדפרס. פלאגאין WP-Phone-Leads נותן לך פתרון מהיר וקל למדידת שיחות הטלפון מהאתר שלך ועזור לך לחשב את ההחזר על ההשקעה לאותו ערוץ. כך תדע באיזה ערוץ פרסומי הכסף שלך עובד יותר טוב עבורך.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן