style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מתי תגית תיאור קצר יכולה לפגוע בקידום האתר שלך? חשוב לבדוק גם אצלך באתר!

התגית meta description לא מקבלת את הכבוד המגיעה לה!

מערכות ניהול תוכן אתרים "מחביאות" את התגית בפני המשתמשים. בעל אתר שיחפש היכן נמצאת התגית 'תיאור קצר' (meta description) יימצא אותה לבסוף, אבל יקבל את הרושם שמילוי תוכן בתגית זאת הוא אפשרות (אופציונאלי), כאילו אין בה ערך רב.

גוגל לא עקבית בנוגע לתגית meta description. מצד אחד, כבר בשנת 2007 גוגל הודיעה, באופן רשמי, כי היא לא מתחשבת בתגית זאת לדירוג האתר בתוצאות החיפוש (SERP) ועד היום היא לא אמרה אחרת, אבל מצד שני, התגית הזאת מקבלת יחס של כבוד בכלי מנהלי האתרים של גוגל הידוע בשמו Search Console (לשעבר Google Webmaster Tools או בקיצור GWT).

התוצאה בשטח היא שבעלי עסקים ומשווקים באינטרנט אינם מודעים לתגית: יש כאלה שלא יודעים שהיא קיימת בכלל ואלה שכן מכירים אותה לא יודעים בדיוק איזה תוכן ליצוק לתוכה.

המטרה שלי במאמר זה היא ללמד אותך איך לכתוב 'תיאור קצר' שיגרום ליותר הקלקות ויביא לאתר שלך יותר לקוחות מגוגל.

כאשר תבין את הפוטנציאל הגדול הטמון בתגית meta description זה יגרום לך להשקיע יותר משאבים בניסוחים מנצחים.

תגית תיאור קצר

תגית meta description חשובה מאד לקידום האתר SEO בגוגל

תגית meta description מהווה חלק מתוצאת החיפוש מהאתר שלך המופיעה בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

את הקשר שבין תגית 'תיאור קצר' לקידום אתרים SEO אפשר לתאר בשלושת הנקודות הבאות:

  • התוכן של התגית meta description הוא לא פרמטר בנוסחת דירוג האתרים של גוגל, כך על פי גוגל,
  • התנהגות גולשים היא כן פרמטר בחישוב דירוג האתרים של גוגל. במילים אחרות: אחוזי הקלקה CTR – Click-Through Rate על תוצאת החיפוש מהאתר שלך בגוגל הם כן פרמטר בחישוב דירוג האתר.
  • התוכן של התגית meta description הוא הדבר העיקרי המשפיע על אחוזי ההקלקה בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

ועכשיו בפירוט:

התוכן של התגית meta description הוא לא פרמטר בנוסחת דירוג האתרים של גוגל

אני מאמין לגוגל ואם גוגל אומרים שהם לא מתחשבים בתוכן התגית לצרכי חישוב דירוג האתר, אבל מצד שני, המקום המרכזי שהם נותנים לתוכן התגית בכלי מנהלי האתרים שלהם (Search Console), גורם לי לחשוב שכן יש ערך ומשמעות לתגית הזאת.

בוא נאמר, שאם לא היתה משמעות לתגית זאת, גוגל לא היו מזכירים אותה בכלל בכלי מנהלי האתרים Search Console, נכון?

מכיון שיש התייחסות מכובדת לתגית meta description, אני חייב ליישב את הקונפליקט שגוגל יצרו.

התנהגות גולשים היא כן פרמטר בחישוב דירוג האתרים של גוגל

בנוסחת חישוב הדרוג של גוגל (אלגוריתם) יש מאות פרמטרים. גוגל בעצמם מודים שיש למעלה מ- 200 פרמטרים שונים ובשנים האחרונות נוספו פרמטרים התנהגותיים של הגולשים וגם משקלם בחישוב עלה.

מחקרים מראים כי CTR הינו אחד הפקטורים הגדולים והקובעים בדירוג האתר.

מה נחשב בעיני גוגל פרמטרים התנהגותיים? אחוז הקלקה על התוצאה בדף תוצאות החיפוש של גוגל – זאת התנהגות. זמן שהייה באתר – זאת התנהגות גולשים, מספר דפים נצפים – זאת התנהגות גולשים, אחוז נטישה – זאת התנהגות ויש עוד פרמטרים נוספים.

חלק מהפרמטרים שהזכרתי לעיל ניתנים לפברק כמו 'זמן שהייה' באתר או 'מספר דפים נצפים', אבל כאשר פרמטרים אלה נבחנים ביחד עם שעת גלישה, מיקום גיאוגרפי, דפדפן בשימוש, מימשק מערכת הפעלה, אז זה עושה את עבודה הפיברוק יותר קשה.

לגוגל חשוב לדעת איך הגולשים מתייחסים לתוצאות שהם מציגים בפניהם.

נניח והאלגוריתם של גוגל החליט להציג תוצאה מאתר מסויים במקום שני לחיפוש מילת מפתח.

על ביטויי החיפוש שמחפשים הגולשים תוכל לקרוא במאמר מקיף על 7 כלים למחקר מילות מפתח שיגלו לך מה הגולשים מחפשים בגוגל.

מהנתונים שהצטברו בגוגל על חיפושים שנערכו אחר ביטוי מפתח מסויים, יודעת גוגל לאיזה אחוז הקלקה לצפות. רק לשם הדוגמה, נניח שבחיפוש של ביטוי מפתח מסויים, במקום השני צפויים להקליק 30% מהגולשים.

נוסחת הדירוג של גוגל החליטה להציג תוצאה של אתר מסויים במקום השני והמכובד. גוגל מצפה ל- 30% הקלקה (CTR = 30%) אבל לאחר מאות ואולי אלפי חיפושים של ביטוי מפתח מסויים, נמצא כי התוצאה במקום השני קיבלה רק 10% הקלקות במקום 30% שהיו צפויים. מהי המשמעות?

התנהגות הגולשים בדף תוצאות החיפוש של גוגל, תיתן מידע לגוגל שבעזרתו הוא (כנראה) יחליט שלתוצאה במקום השלישי מגיע להיות במקום גבוה יותר בדירוג, למשל, במקום השני ואולי אף במקום הראשון בגוגל.

במילים אחרות: תוצאות רלוונטיות יותר, מקבלות יותר אחוזי הקלקה וגוגל לוקח את זה בחשבון כאשר הוא מדרג את האתרים בתוצאות החיפוש.

התוכן של התגית meta description הוא הדבר העיקרי המשפיע על אחוזי ההקלקה בדף תוצאות החיפוש של גוגל

גוגל לוקח בחשבון את התנהגות הגולשים, במיוחד את אחוז ההקלקה CTR בבואו לדרג את האתר. אז, איך ניתן לשפר את ה- CTR בתוצאות החיפוש לעמודים/פוסטים מהאתר שלך?

על ידי ניסוח 'תיאור קצר' רלוונטי ומניע לפעולה.

ככול שיותר גולשים יקליקו על התוצאה מהאתר שלך בגוגל, כך גוגל ייטה להציג את האתר שלך גבוה יותר בתוצאות החיפוש, יחשוף אותך בפני יותר מחפשים ויותר תנועה רלוונטית תגיע לאתר שלך.

תוצאת החיפוש בסיסית בגוגל מכילה מפר שורות ובדרך כלל 4. שורה אחת היא שורת כתובת התוכן: עמוד/פוסט ו- שתי שורות או יותר זה התוכן של תגית meta description כך שלתגית זאת יש השפעה עצומה על שיעור ההקלקה.

תגית meta description הכתובה היטב, רלוונטית ומניעה לפעולה גורמת לגולשים המחפשים ללחוץ על התוצאה ובכך משפרת CTR ומשפיעה על דירוג האתר. לכן, ניתן לומר כי לתגית meta description יש השפעה על SEO.

זוהי השורה התחתונה

תגית meta description או כפי שהיא נקראת במערכות ניהול תוכן אתר שונות: WordPress, Wix, Magento ואחרות בשם 'תיאור קצר' יש לה השפעה על קידום האתר SEO של האתר שלך.

אם אתה רוצה שהאתר שלך יקודם בתוצאות החיפוש של גוגל, חייבים לכתוב 'תיאור קצר' וחייבים לכתוב אותו טוב כדי שיניע לפעולה ויגרום ללקוח ללחוץ.

אם תנסח 'תיאור קצר' מרגש שיגרום לשינוי בהתנהגות הלקוח, כלומר, יגרום לו ללחוץ על המודעה שלך מבין כל מודעות המתחרים מסביב, הרי שתוכל לראות את האתר שלך מטפס מעלה בדירוגים, תראה יותר תנועה ויותר לקוחות מבעבר.

תגית 'תיאור קצר' היא רק תגית אחת מבין אלה שגוגל מחפש בכל דף מדפי האתר שלה ואשר יכולה להשפיע על דירוג האתר שלך בגוגל ולכן בכמות התנועה שגוגל יביא אליך.

האם אתה מעוניין שאערוך אבחון SEO לאתר שלך?
צלצל 09-8910462

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

5 comments

  1. תודה זוהר על עוד מאמר עם ערך.
    אבדוק את ה meta description באתר שלי

  2. אכן זו תוספת חשובה עבור האתר ולקידום שלו, גוגל עושה קורולציה בין תוכן לבין מטא תגים והתקציר הוא עוד חוליה בשרשרת. הרבה מקדמים מתעלמים ממנו ולא רואים בו חשיבות ובמיוחד לקוחות שממש "לא בא" להם להוסיף עוד טקסט ולהשקיע עוד.
    זו אחת הסיבות שצריך אנשי קידום מקצוענים ולהוציא את העבודה אליהם.

    • תודה אלי על תגובתך,
      אכן התגית meta description חשובה מהסיבה שגוגל מציג את תוכנה בתוצאות החיפוש. מעבר להתאמה שבין כותרת הדף ו- תיאור קצר יש וצריך שהתיאור הקצר יכלול גם הנעה לפעולה כדי שהאחוז ההקלקה יהיה גבוה.
      אני מסכים איתך שבעלי עסקים שמשקיעים משאבים: זמן ו- כסף בכתיבת תכנים, כאשר הם מגיעים לניסוח שורה וחצי (רק 156 תווים) הם מתעצלים לנסח עוד 2 משפטים ובכך למעשה פוגעים בסיכויים שגוגל יחשוף את הפוסט בפני גולשים רבים כי כאמור, תגית תיאור קצר קובעת הרבה מאוד בקידום האתר.
      זה ממש "פשע" שלא לנצל את התגית הזאת לצורכי SEO.
      יש כלי בדיקה באתר שלי המאפשר לבדוק חינם כל דף מדפי האתר. הבדיקה גם מתייחסת לתיגית תיאור קצר, http://www.seoreport.co.il/website-audit/
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

  3. הקשבתי קשב רב לאודיו וגם קראתי בעיון, ואני מודה התהפנטתי. אני קורא הרבה מאמרים שקשורים ב-SEO, ואני לא מופתע ששוב אתה, זהר עמיהוד, מגלה עוד פן חשוב בקידום אתרים, שרוב ה"מומחים" האחרים מזניחים למרות שהוא חשוב מאין כמוהו.
    עצם הגישה שהתיאור הקצר (מטה דסקריפשן) לא הוא הגורם הדומיננטי, או לפי גוגל, בכלל, אינו גורם באלגוריתם שלהם, אבל אם הוא "התיאור הקצר" -במודגש- כתוב נכון, הוא יגרום לאחוז הקלקות גבוה של הגולשים, שאז זה כבר – כן – גורם, שיש לו חלק חשוב ומרכזי באלגוריתם של גוגל לקידום האתר כלפי מעלה…זו גישה מתוחכמת לקידום אתרים, ואני לא מתפלא שאת האינפורמציה המתוחכמת הזו מצאתי דווקא אצלך.
    כבר מזמן אני מחשיב כל אינפורמציה שיוצאת מהמקלדת שלך כזהב טהור מקצועי בנושא קידום אתרים, והנה בא הפוסט הזה ומאשש את דעתי עליך כמומחה מספר אחד בארץ ב- SEO. אין לך שני וכנראה, יהיה קשה למי שירצה להתמודד מולך, בעתיד הנראה לעין, בידע המקצועי שלך ובתיחכום.

    • שלום יורם ותודה על המילים החמות שמעודדות אותי להמשיך ולכתוב.
      ועכשיו זה המבחן שלך ביישום הדברים.
      כמו שידידי ערן שטרן אומר, ההצלחה מגיעה למי שפועל ומיישם.
      קח את התוכן שמצאת במאמר ויישם אותו באתר שלך.
      בהצלחה,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן