style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

איך גוגל מדרג את האתר שלי?

תסריט הוידאו:

הגעה לדף הראשון של גוגל היא משימה שדורשת השקעת משאבים, אורכת זמן ודורשת סבלנות.

החדשות טובות הן, שיש דברים מסוימים שאתם יכולים לעשות, שכבר הניבו תוצאות מצוינות עבור אתרי תוכן וחנויות באינטרנט בדיוק כמו שלכם.

בוידאו זה אשתף אתכם בפעילויות קידום אתרים אורגני SEO בתוך האתר ומחוצה לו.

גוגל מדרג בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש את הדפים שהוא חושב שיש בהם הכי הרבה ערך לגולשים, את הדפים השימושיים ביותר, המועילים ביותר למי שעושה חיפוש בגוגל.

כדי להיות ראשון בגוגל האתר שלכם צריך להיות התוצאה הטובה ביותר. אתם צריכים לוודא שיש באתר שלכם את התוכן באיכות הגבוהה ביותר, עם האמון והסמכותיות הכי גבוהים בכל הרשת.

אחת הדרכים לזכות בדירוג גבוה היא ליצור תוכן איכותי, תוכן מעולה וגם ייחודי. הכוונה היא לכתוב מאמרים על השירותים ו/או המוצרים שלכם ועל מה שאתם עושים.

לדוגמה: אם אתם נותנים שירותי פיננסיים למשל ייעוץ משכנתאות, כתבו על האפשרויות השונות של לקיחת משכנתא, מתי לקחת משכנתא ומתי למחזר משכנתא. כתבו על החוקים והתקנות בנושאי משכנתא, ערכו סקירה על שוק המשכנתאות בישראל וכך הלאה. צרו תכנים בהתאם לצרכים של קהל היעד אליו אתם פונים.

צרו בלוג או אוסף מאמרים באתר שלכם בו אתם כותבים מאמרים על סוגי משכנתאות, על מגמות בלקיחת משכנתא. ענו על שאלות בנושא משכנתא: האם היום כדאי לקחת משכנתא ואיזה? האם לקחת משכנתא שיש מינוס בחשבון עובר ושב? ומתי אפשר לתבוע החזרי משכנתא.

צרו תוכן שיראה ללקוחות שלכם שאתם מקצוענים בתחומכם ואפשר לסמוך עליכם.

דוגמה נוספת: אם אתם מוכרים שעונים, כתבו מאמרים על מותגים שונים של שעונים, מגמות בעיצוב שעונים. כתבו על שעונים שעונדים סלבים, איך שעונים עובדים, איך להאריך את חייו של שעון, מתי להחליף סוללה, את כל הדברים על שעונים ועל הטיפול בשעונים. צרו תוכן לפי מה שקהל היעד שלכם רוצה לשמוע/לקרוא.

יש כל כך הרבה נושאים בהם תוכלו ליצור תוכן שיוכיח ללקוחות כי אתם הסמכות בנושא שעונים, שאתם יודעים על מה אתם מדברים. לקוחות יסמכו עליכם כי הם יבינו שהם קונים ממישהו שהוא, במקרה זה, מומחה לשעונים.

ברגע שיש לכם את התוכן באתר שלכם אחת הדרכים היעילות ביותר כדי למקד את מילות המפתח הספציפיות שאתם רוצים להיות מדורגים בהן, הוא להשתמש במה שנקרא 'תגי הכותרת'.

תגי הכותרת מכילים טקסט שמופיע בעת שעמוד אינטרנט נטען לדפדפן.

כאשר גוגל סורק את כל אחד ואחד העמודים באתר שלכם, הדבר הראשון שהוא קורא זה תגית הכותרת. בעת הצגת העמוד מהאתר שלכם בתוצאות החיפוש, גוגל מציג את תוכן תג הכותרת.

אם אתם יודעים שגוגל מציג את תוכן תג הכותרת בתוצאות החיפוש, סביר שתשימו שם טקסט רלוונטי בעל משמעות. זאת אחת הסיבות שלתג הכותרת יש השפעה על הדירוג האתר שלכם.

אם אתם מייעצים בנושא "מיחזור משכנתא" וכתבתם מאמר הכולל בתוכו טיפים והמלצות למיחזור משכנתא, כדאי שתכתבו בתג הכותרת של העמוד: "טיפים והמלצות בנושא מיחזור משכנתא".

כאשר מישהו מחפש בגוגל משהו בנושא "מיחזור משכנתא" וגוגל מעריך שהדף שלכם רלוונטי ובעל ערך עבורו, הוא יציג את תוצאת החיפוש עם הכותרת שניסחתם.

כותרת הדף תעזור לדף להיות מקודם בביטוי "טיפים והמלצות בנושא מיחזור משכנתא" וכל מיני גירסאות של אותה כותרת.

חוזרים לדוגמא של אתר למכירת השעונים,

אם האתר מוכר "שעוני יוקרה לגבר מצופים זהב" ובתג הכותרת של עמוד באתר כתוב "שעוני יוקרה מצופי זהב לגבר" אז גוגל הולך להראות כותרת זו כאשר מישהו מחפש איזשהוא ביטוי שגוגל מעריך כי הדף שכותרתו "שעוני יוקרה לגבר מצופים זהב" מתאים להיות מוצג.

כמובן שהכותרת הזאת תעזור לדף להיות מקודם בביטוי "שעון יוקרה לגבר מצפה זהב" או איזו וריאציה של ביטוי מפתח זה. מילות המפתח שבתגית הכותרת יעזרו לכם לקדם את העמוד עבור אותו ביטוי מפתח ודומים לו.

בספטמבר 2009 הודיעה גוגל באופן רשמי כי היא חדלה מלעשות שימוש בתגית meta keywords. ייתכן שראית את זה במערכת ניהול האתר ולא הבנת מה צריך לכתוב שם, יכול להיות שלא שמעת על זה, אבל תתפלא שיש אנשים שעדיין משתמשים בתגית מילות המפתח ורושמים שם את מילות המפתח של אותו דף.

פעם לתגית הזאת היתה משמעות, לא עוד. אז אם גוגל לא משתמש בה, מי כן? התשובה היא המתחרים שלכם שבאים לחקור ולבדוק את האתר שלכם, הם יכולים לראות אלו מילות מפתח אתם מכוונים. אז לתגית מילות המפתח אין השפעה, עזבו אותה, השאירו אותה ריקה לטובתכם.

יש עוד תגית חשובה שלא רואים בתוכן הדף וקוראים לה meta description או בעברית: תיאור קצר. בתגית זאת עליכם לרשום את תקציר הדף אותו גוגל יציג בתוצאות החיפוש מיד מתחת לכותרת העמוד.

תיאור התקציר משפיע על קידום העמוד, אבל מעבר לזה, יש לו השפעה על שיעור ההקלקה על התוצאה בין עשרת תוצאות החיפוש וכל המודעות שמסביב. שיעור הקלקה גבוה יותר בהשוואה למתחרים יקדם את הדף בתוצאות האורגניות.

נחזור לאתר משכנתאות לתוכן שכתבתם על "טיפים והמלצות בנושא מיחזור משכנתא". בתג הכותרת "תיאור קצר" תוכלו לרשום: "טיפים והמלצות בנושא מיחזור משכנתא שיחסכו לכם כסף רב, יקצרו את תקופת ההחזר וישאירו לכם הרבה כסף פנוי לדברים החשובים לכם באמת".

בדוגמא של המאמר על שעוני יוקרה לגבר, בתג meta description תוכלו לרשום את הטקסט הבא: "כל שעוני היוקרה שלנו לגבר מצופים זהב הם ב- 20% הנחה בחודש זה. בואו וקנו שעוני יוקרה לגבר מצופים זהב 18 קראט. משלוח חינם לכל מקום בארץ באריזה מהודרת"

אני מניח שאם המשפט הזה יופיע בדף תוצאות החיפוש של גוגל למי שמחפש "שעוני יוקרה לגבר", התוצאה הזאת תקבל יותר הקלקות לעומת התיאור הבא: "בואו לראות שעוני יוקרה לגבר מצופים זהב במגוון דגמים". זהו תיאור קצר מידי ויבש מידי.

זכרו כי הדירוג הוא לא המטרה – המטרה היא המרה: לגרום למבקרים באתר שלכם לקנות את המוצרים שלכם, כך שתג "תיאור קצר" חשוב לא רק לקידום אלא גם כדי לעודד לקוחות להגיע לאתר שלכם מתוצאות החיפוש של גוגל.

ברגע שיש באתר שלכם תוכן, הכותרת כתובה כמו שצריך, התיאור הקצר מניע לפעולה עכשיו מגיע החלק העיקרי והוא קישורים. את הקישורים האתר שלכם צריך להרויח ולגרום לכך שדפים רלוונטיים, סמכותיים מאוד יקשרו לאתר שלכם כדי להוכיח לגוגל שהאתר שלכם סמכותי ואמין.

באופן כללי, ככול שגוגל ימצא יותר קישורים רלוונטיים וסמכותיים לאתר שלכם כך הוא ידרג אותך גבוה, אבל שימו לב, וזה לא קרה בעבר, אבל היום, אם גוגל ימצא קישורים לא רלוונטיים ולא סמכותיים לאתר שלכם, האתר שלכם ייענש עד כדי הסרתו מתוצאות החיפוש של גוגל. המחפשים לא יראו את האתר שלכם בתוצאות החיפוש ואתם תפסידו הרבה כסף.

אני חוזר ואומר כי קישורים לא בונים אלא מרוויחים.

האם הדפים באתר שלכם טובים יותר מאשר גוגל מציג? כתבו לי כאן למטה בתגובות: האם האתר שלכם מקבל את המקום הראוי לו?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן