style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מה זה קידום אתרים?

תסריט הוידאו 'מה זה קידום אתרים SEO?':

קידום אתרים SEO פירושו הבנת דרך הפעולה של גוגל בדירוג אתרים בתוצאות החיפוש.

אני חייב לומר שאני לא יודע בדיוק איך גוגל פועל, כי אם הייתי יודע אני מניח שלא הייתי מופיע פה לפניכם בוידאו… אבל יש לי מושג די טוב במה זה כרוך.

גוגל בעצמם מודים שהם עושים שימוש למעלה מ- 200 פרמטרים, אם תרצו קריטריונים שונים כדי לדרג את האתר שלכם, אבל מה שצריך לעניין אתכם הוא מספר קטן של דברים שאותם אגלה לכם בהמשך הוידאו.

בוידאו זה אסביר לכם איך עובד קידום אתרים ובמה עליכם להתרכז כאשר אתם מקדמים את האתר שלכם.

קידום אתרים זהו תהליך

SEO או כפי שבעברית קוראים לו "קידום אתרים" הוא קיצור של Search Engine Optimization או בעברית: אופטימיזציה למנועי חיפוש ואין בזה שום דבר מיסטי ועל כך אדבר מיד.

קידום אתרים הוא תהליך בו האתר שלכם מתחרה עם אתרים אחרים וכמו לפני כל תחרות ספורט: צריך להישמע לכללים, צריך להתכונן וצריך גם לתת הופעה.

יש כמה הבדלים בין תחרות בגוגל לבין תחרות ספורט:

הבדל אחד הוא שתחרות ספורט הוא אירוע חד-פעמי ואילו תהליך קידום אתרים אינו נפסק לעולם ולמעשה בכל פעם שנעשה חיפוש, האתר שלכם מתחרה.

הבדל נוסף הוא שבתחרות ספורט יש מנצח אחד ואולי שלושה ובתחרות במנועי החיפוש יש עשר תוצאות בעמוד הראשון,

אבל ההבדל העיקרי, לדעתי, הוא שבתחרות ספורט יש שופט והוא מחליט ובתחרות על המקום בתוצאות החיפוש יש את גוגל ושותף גם הקהל.

קידום אתרים מסובב על אלגוריתם / נוסחה

בעיקרון גוגל משתמשת בנוסחה מתמטית מורכבת, שנקראת אלגוריתם, כדי לתת ציון לכל דף אינטרנט לכל ביטוי חיפוש מתוך כוונה להציג לגולשים את התוצאות הערכיות ביותר, הרלוונטיות ביותר, המעניינות ביותר שיתנו למחפשים את מבוקשם.

בכל פעם שנערך חיפוש, האלגוריתם של גוגל מנסה להבין לא רק מה אנשים מחפשים אלא מה הם מתכוונים כדי להציג בפניהם את התוצאות הטובות ביותר.

אתם יכולים לחשוב על האלגוריתם כמו על רשימה ארוכה של סעיפים בהם האתר שלכם נבדק. חלקם סעיפים טכנולוגיים/תכנותיים וחלקם סעיפים התנהגותיים של איך הלקוחות מתנהגים באתר שלכם.

גוגל מגלה כי האלגוריתם שלו מתחשב בלמעלה מ- 200 פרמטרים. זוהי הזדמנות בשבילכם כי יש לכם הרבה אפשרויות להשפיע על דרוג האתר שלכם ולכן המשמעות של קידום אתרים היא לנסות ולקבל את הציון הגבוה ביותר בכמה שיותר מהנקודות הללו.

קידום אתרים עומד על 3 עיקרים

יש סעיפים ששווים יותר ויש סעיפים ששווים פחות אבל יש שלושה דברים הכרחיים שאתם חייבים להיות מודעים להם והם: איכות, אמון ו- סמכותיות.

קידום אתרים זה קודם כול איכות

איכות quality: כאשר גוגל מנסים לדרג את דפי האינטרנט השונים, הם מנסים להבין האם התוכן בדף שלכם הוא בעל ערך, ייחודי ומעניין למחפשים בגוגל.

לדוגמא: אם אתם מוכרים חולצות של יצרן אחר ואתם משתמשים באותו תיאור שבו עושים שימוש כל הסוחרים האחרים באינטרנט של אותן חולצות, אז אתם לא מציעים שום דבר ייחודי למחפשים בגוגל.

אם התוכן באשר שלכם הוא אותו דבר כמו בהרבה אתרים אחרים שמוכרים את אותה חולצה, אין לגוגל דרך לדעת אם החולצות באתר שלכם טובות יותר.

לדוגמא: אם אתם מציעים שירות וכותבים עליו באתר שלכם, חישבו מה אתם צריכים לכתוב כדי שהמאמר שכתבתם ייחשב איכותי בעיני הלקוחות ובעיני גוגל.

אם תכתבו על השירות שלכם כמו שהמתחרים שלכם כתבו, גוגל לא יבין מדוע הוא צריך לדרג את האתר שלכם לפני אתרי המתחרים.

אתם צריכים לחשוב איזה ערך ייחודי, שימושי אתם יכולים להציע לגולשים כדי שיגרום להם לקנות מכם, לדבר עליכם, לקשר אליכם ולשתף את התכנים באתר שלכם עם חבריהם. כאשר זה יקרה, גוגל יבין שאתם טובים יותר מאתרים אחרים ובהתאם האתר שלכם יעלה בתוצאות החיפוש.

חייבים אמון כדי שהאתר שלך ידורג

אמון trust הוא פרמטר חשוב שאתם צריכים להיות מודעים אליו כאשר אתם מנסים לדרג את האתר שלכם גבוה ככל שניתן בגוגל.

גוגל לא רוצה להראות כל אתר למחפשים, הוא רוצה להראות את האתר הטוב ביותר ללקוחות/למחפשים שלו ואלו הם אתרים שניתן לתת בהם אמון.

גוגל מציינים במפורש שהם מענישים אתרים או חנויות או חברות שיש עליהן באופן עקבי ביקורות גרועות, כך שאם יש לכם הרבה ביקורות גרועות זה לא חשוב עד כמה האתר שלכם איכותי.

גוגל לא רוצה להראות אתרים שיש להם ביקורות גרועות / שליליות בתוצאות החיפוש. כדי להוכיח לגוגל שאכן אפשר להאמין לכם ולמה שאתם כותבים ומציגים באתר שלכם, על גוגל למצוא קישורים מאתרים סמכותיים לאתר שלכם.

תחשבו על זה באופן הבא: כל קישור לאתר שלכם הוא הצבעה, ככול שיותר אנשים ויותר סמכותיים מצביעים על האתר שלכם, האתר שלכם יותר אמין.

סמכותיות כתנאי עבור קידום אתרים

ולבסוף, סמכותיות. גוגל רוצה להראות אתרים שהם פופולאריים. אם הם יכולים להראות את האתר הפופולארי ביותר של חולצת טריקו לאנשים מחפשים לקנות חולצות טריקו באינטרנט, זה האתר שהם רוצים להראות.

אתם צריכים לשכנע את גוגל, שהאתר שלכם הוא האתר הפופולארי ביותר לסוג של חולצות שאתם מוכרים.

אתם צריכים לבנות קהילה של מעריצים, לבנות רשת חברתית, לגרום לאנשים לקשר אל האתר שלכם, לגרום לאנשים לשתף את הדפים באתר שלכם עם חבריהם ברשת החברתית.

אתם צריכים לגרום לאנשים להגיב, להשאיר המלצות, לדבר עליכם, רק ככה אתם יכולים להוכיח לגוגל שאתם אמינים ואפשר לסמוך עליכם.

אז אם אתם חושבים על זה, SEO הוא תהליך מתמשך של הוכחה למנועי החיפוש שאתם האתר הטוב ביותר, המוסמך ביותר, האמין ביותר, האתר הייחודי והמעניין ביותר שהם יכולים להציע ללקוחות שלהם – המחפש.

אתם צריך לייצר תוכן באיכות מעולה, לגרום לאנשים לקשר אל האתר שלכם וכל זאת כדי לשכנע את גוגל כי האתר שלכם הוא התוצאה הטובה ביותר שהם, גוגל, יכולים להציע למחפשים שלהם. זוהי הדרך שלכם להיות מדורגים בעמוד הראשון של גוגל.

לחצו כאן כדי לקרוא על קידום אתרים למתחילים

האם הדפים באתר שלכם טובים יותר מאשר גוגל מציג? כתבו לי כאן למטה בתגובות מדוע האתר שלכם לא מקבל את המקום הראוי לו

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 comments

  1. כל הכבוד זהר, מסביר הכל בצורה ברורה ועניינית. יישר כוח!

  2. מאמר מעולה זוהר, תודה רבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן