style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

סרטון ויראלי Will It Blend

הסיפור מאחורי Will it blend?

יצירת תוכן גדול אומרת שאתם צריכים להסתכל מעבר ליצירת סרט וידאו שבו לוקחים חולצה לבנה, שופכים עליה קטשופ, מכניסים אותה למכונת הכביסה והיא יוצאת נקייה. צריך להיות יצירתיים ולחשוב "מחוץ לקופסה". זה לא אומר בהכרח שזה צריך להיות יקר. הנה דוגמה להצלחה פנומנאלית של חברת Blendtec שהתחילה בהשקעה של 50 דולר !!!

כל זה התחיל עם איש שיווק בשם George Wright שהתקבל לעבודה בחברת Blendtec. בתור עובד חדש בחברה, המנהל, Tom Dickson, ביקש ממנו לעשות סיבוב במפעל ולהכיר אותו מקרוב. ואכן, גורג' שוטט במפעל. באחד השיטוטים שלו הוא נכנס למחלקה שם ראה ערימות של פסולת טחונה עד דק, ערימות ערימות. הוא התעניין בערימות והעובדים סיפרו לו שבמחלקה הזאת הם בוחנים עד כמה הבלנדר חזק. הם יוצאים לחצר המפעל, מחפשים גרוטאות, שאריות עץ, שאריות פלסטיק, את הכול הם מכניסים לבלנדר וטוחנים. הערימות שהוא רואה זאת התוצאה של הריסוק.

בחודש נובמבר 2006 החבר'ה בחברת Blendtec קנו: חלוק מעבדה לבן, כמה גולות, ארוחת מקדונלד'ס, עוף צלוי ועוד כמה פריטים זולים והכול ב- 50 דולר! לאחר מכן הם החלו לצלם חמישה קטעי וידאו המציגים את הבוס שלהם, טום דיקסון, מכניס את הפריטים לבלנדר, סוגר את המכסה ושואל: Will it blend? That is the question – התשובה ידועה לכולם וגם לכם, אני משער, ואז הוא מסובב את הכפתור ומרסק לחתיכות את הפריט. בסיום, הוא פותח את המכסה והופך את המיכל, וכך נוצרת מעין גבעה של חומר טחון דק דק.

חמישה ימים לאחר פרסום קטעי הווידאו באתר YouTube (שנת 2006 להזכירכם) נכנס מנהל השיווק של Blendtec, ג'ורג' רייט אל המנהל שלו ואמר בהתרגשות: "טום, יש לנו קלף מנצח. בסרטונים שלכם ביוטיוב צפו כבר למעלה מ- 6 מיליון איש!" דיקסון השיב: "מי זה לכל הרוחות יוטיוב?!?"

בתוך שבועות הסרטונים האלה יצרו באזז כזה שדיסקין נהיה סלבריטאי: הזמינו אותו לתכניות אירוח בטלויזיה בארה"ב ובעולם, הוא נהפך לנואם מבוקש בכנסי שיווק ומכירות.

ומה קרה למכירות של הבלנדרים, אתם שואלים? ובכן, המכירות באינטרנט עלו פי 5 !

מאז נוצרו עוד עשרות סרטים בהם דיקסון מרסק iPhone, iPod, מקלות גולף, קונסלות, פחיות קולה. הוא מבקש מהקהל לשלוח לו רעיונות מה לרסק. פעם אחת הוא ריסק בלנדר קטן בתוך בלנדר גדול.

נכון להיום צפו בסרטונים כבר למעלה מ- 266 מיליון איש, ויש להם מעל 834,000 עוקבים ביוטיוב. לא רע בשביל חברה שפשוט מצלמת את מה שהם כבר עושים במשך שנים.

הוידאו בו טום מרסק את ה- iPhone הוא הפופולרי ביותר בסדרת Will It Blend?. אבל הם דואגים להתאים את מה שהם מרסקים למה שאנשים מחפשים. לדוגמה אם אנשים מחפשים Google Glass אז הם ירסקו את משקפי גוגל, יצלמו ויעלו סרטון וידאו כדי להיות שם, בתוצאות החיפוש של גוגל, כאשר אנשים יחפשו. זה כמובן עוזר להם לגרום ליותר צפיות, יותר תנועה ויותר מכירות.

מה ניתן ללמוד על הפצה ויראלית?

תמיד טוב לשלב הומור

גם אם אתה הולך למכור משהו "רציני" בין אם זה שירות או מוצר שווה לחשוב על שילוב של קצת הומור במסר. אנשים צופים בוידאו לא רק כדי ללמוד אלא כדי לצורכי בידור ואם מדובר בבידור אז צריך להצחיק, צריך לרגש, צריך להעלות חיוך.

קצר זה טוב

לאנשים אין זמן ואין סבלנות לצפות בסרט ארוך. הסרטים של Blendtec הם קצרים, בדרך כלל עד 3 דקות ויש כאלה שהם גם דקה וחצי. אנחנו נמצאים בתקופה בה הכול מסביבינו רוטט, מצלצל, קופץ על המסך ולכן צריך לשמור על הסרט קצר, כדי להקטין, עד כמה שניתן את הסיכויים שמשהו יפריע במהלך הצפייה.

הרבה סרטוני וידאו

Blendtec לא הסתפקו בסרטון אחד. מאז 2006 הם ייצרו עשרות ואולי מאות סרטוני וידאו בהם הם מרסקים הכול. הם לא נחו לרגע על זרי הדפנה של הסרטונים הראשונים, איי שם בשנת 2006, אלא המשיכו בייצור סדרתי של סרטים.

הרעיון הוא להעדיף איכות על פני כמות, אבל ברגע שהם מצאו את "הנוסחה" הטובה עבורם, הם עברו לשלב הבא שבו הם ממשיכים ומגדילים את המומנטום בכך שהם מייצרים עוד ועוד סרטונים. נכון, שמידי פעם הם שוברים את השגרה באיזה שהוא סרט וידאו בסגנון 'אחר' אבל באופן כללי הם שומרים על אותו קו זה שנים רבות.

הבעיה, אם אפשר לקרוא לזה כך, היא שעם התוכן האיכותי, נוצר 'רעב' אצל הצופים לצרוך עוד ועוד תכנים מאותו סוג ואת התכנים האלה צריך לספק. אין ואקום, ואם אתם לא תספקו אותם, המתחרים שלכם יעשו זאת. לכן, Blendtec נערכו במהירות לספק עוד ועוד סרטי וידאו כאשר את הרעיונות הם מבקשים מהקהל. הגולשים משתפים איתם פעולה ושולחים להם הצעות מה לרסק.

מה לדעתכם גורם לסרטונים להיות ויראליים? שתפו אותנו כאן בתגובות למטה

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 comments

  1. שלום רב
    האם יש כלי/קישור שבודק את מיקום הסרטון בחיפוש של גוגל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן