דף הבית » איך מקדמים אתר » קידום אתרים בגוגל, הדרך להראות בתוצאות החיפוש של גוגל

קידום אתרים בגוגל, הדרך להראות בתוצאות החיפוש של גוגל

קידום אתרים בגוגל לא מת! ההיפך הוא הנכון. קידום אתרים בגוגל חי ובועט, אבל יש לומר את האמת והיא: פעם התנועה ממנועי החיפוש היתה, באופן משמעותי, גדולה בסדרי גודל מהתנועה של כל מדיה אחרת. היום, עם הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, התנועה ממנועי החיפוש נחתכה לכדי 40% עד 60%.

50% זהו נתח גדול של תנועה איכותית שאי-אפשר להתעלם ממנה, מה עוד שזוהי תנועה איכותית של אנשים שבמו ידיהם הקלידו ביטוי חיפוש ומצפים ודרוכים לקבלת תגובה.

תשאלו את אותן אלפי מקדמי אתרים שקמים כל יום בבוקר, חובשים את הכובע הלבן והם יאמרו לך שלפעילויות שנעשות בתוך האתר יש משמעות הולכת וגדלה לפעילות קידום אתרים בגוגל.

קידום אתרים בגוגל בנוי סביב תוכן

אם אתם רוצים שהאתר שלכם יתקדם במנועי החיפוש אתם חייבים לייצר תוכן ולא סתם תוכן אלא תוכן איכותי, תוכן יצירתי וטרי עם כותרת מסקרנת, לא בגלל שגוגל אוהב זאת כך אלא בגלל שהלקוחות שלכם רוצים לקרוא / לצפות / לשמוע תוכן איכותי, יצירתי ו- טרי.

לפני שאתם כותבים ערכו מחקר מילות מפתח שיגלה לכם מה הלקוחות שלכם מחפשים ואת הביטויים האלה הטמיעו במאמר. נסו להבין לא רק מה הם הקלידו אלא גם מה הם התכוונו ומה הם מצפים לראות.

אל תנסו לרמות את גוגל: להחביא טקסט או לפרסם את אותו מאמר עם שינויים קלים. גוגל מאוד מתוחכם ביכולת שלו לקרוא, לנתח ולהבין את מה שקרא אצלכם באתר. ברגע שגוגל יחשוד שאתם מנסים לרמות אותו, האתר שלכם יעלם לתמיד מתוצאות החיפוש – חבל!

התוכן שלכם צריך להיות "עשיר" ומשולב תמונות, מצגות, וידאו ושאר מולטימדיה. מכיון שגוגל יודע לקרוא טקסט אבל מתקשה לראות תמונות ולהבין מה יש בסרט הוידאו, נדרשת העזרה שלכם לספק תכני טקסט מאחורי אותם מדיות.

תשתית אתר היא מרכיב מרכזי בתהליך קידום אתרים בגוגל

צריך לאפשר לגוגל לסרוק את האתר ולאנדקס את הדפים שבו בקלות ובמהירות. הנה כמה טיפים מהירים:

  • צור כתובת URL ידידותית המתארת את התוכן של הדף
  • וודא שהדף נטען במהירות,
  • בדוק שקיימת מפת אתר XML וודא שכל הדפים מוכללים בה,
  • השתמש בתגית Canonical כדי שמנועי החיפוש יבינו לאיזה URL להתייחס ואיזה URL לאנדקס בתוצאות החיפוש
  • וודא שניתנה רשות לגוגל לסרוק ולאנדקס את הדף,

כל הדברים שלעיל ישפרו את הנראות של הדף בתוצאות החיפוש של גוגל Search Engine Results Page – SERP

HTML – קוד מקור

אחד הדברים שמשווקים באינטרנט לא לוקחים בחשבון זה קוד HTML של הדף. קוד HTML חשוב למנועי החיפוש כמו שהתוכן חשוב לגולשים.

תגיות כמו כותרת הדף, תיאור קצר, כותרות וכותרות משנה צריכים להכיל את מילות המפתח.

לגודל גופן והדגשה של טקסט אין כל משמעות לקידום האתר.

קישורים פנימיים

קישור פנימי כשמו כן הוא, קישור בין דף אחד לדף אחר באותו אתר. קישורים פנימיים הם הקישורים הנמצאים בתפריט הראשי, קישורים הנמצאים בדרך כלל בתחתית האתר, אבל לא רק.

תפקידם של הקישורים הפנימיים הוא לתת לגולש ולגוגל כלי ניווט באתר כדי שיוכלו לגלות תכנים נוספים. אבל מעבר לזאת, הקישורים הפנימיים גם יוצרים את ההיררכיה של התכנים באתר ומצביעים על איזורי התוכן החשובים ביותר באתר.

אם יצרתם מספר קישורים מדף א' לדף ב' כדי "לחזק" את דף ב' בעיני גוגל, אז דע לכם שזה לא עובד ככה. גוגל קורא את הקישור הראשון ומתחשב בו וקיומו של השני לא משנה דבר.

סכמה

בניסיון להבין יותר טוב את מה שהזחלן של גוגל קורא באתר, הוא מבקש את עזרתם של בעלי האתרים לומר לו בדיוק מה משמעות הדברים. אם גוגל יבין בדיוק מה הוא קרא ולא רק ישער מה הוא קרא, הרי יהיה לו יותר קל להעריך את איכות התוכנים ולדרג את האתר אבל מעבר לכך יהיה לו אפשרות לעשות התאמה טובה יותר ומדוייקת יותר בין מה שחיפש הגולש לבין תוצאת החיפוש המוצגת. לדבר הזה קוראים סכמה.

אתן לכם דוגמה: Googleboot סורק דף מוצר באתר מסחר באינטרנט ומוצא שם את המספר 30. מה זה? מספר יחידות במלאי, אחוזי הנחה, מחיר, מספר קטלוגי (מק"ט), גובה בסנטימטרים, משקל בקילוגרמים, מספר יחידות באריזה, מספר ימים עד גמר המבצע, מספר ימים לאספקה… מה המספר 30 מייצג?

סכמה זה אוסף של תגיות ומאפיינים ש"עוטפות" כל יחידת מידע ומספקות פירוש לגוגל כך שידע לבטח מה הוא קורא בדף. יחידות המידע הן מגוונות וכוללות (רשימה חלקית מאוד): שם פריט, תמונת פריט, מחיר, מטבע, יחידות במלאי וגם טלפון, רחוב, אתר, ביקורות ועוד ועוד.

קישורים חיצוניים הם 'הדלק' של קידום אתרים בגוגל

כדי שגוגל ייתן באתר אמון הוא צריך למצוא שאתרים אחרים נותנים באתר אמון. את זה הוא מודד באמצעות קישורים שהוא מוצא באינטרנט המפנים לאתר.

איכות הקישורים קובעת הרבה יותר ממספרם, או מילים אחרות, קישור איכותי שווה יותר מהרבה קישורים לא-איכותיים. ומה זה קישור איכותי?

קישור איכותי הוא קישור בין שני אתרים שיש בהם רלוונטיות ויש ערך בקישור לגולש. נניח ובאתר של "לשכת עורכי הדין" יש קישור לאתר של עורך דין. זהו קישור איכותי, כי האתר שנותן אותו לא מחלק קישורים לכל אחד אלא רק לעורכי דין מוסמכים וגם האתר של הלשכה הוא אתר סמכותי – זהו קישור איכותי.

קישור בין אתר משחקים מנגה יפני לאתר של משתלת פרחים הוא לא קישור איכותי וגם לא רלוונטי. האם מעניין את הגולש באתר משחקים יפני מה מתרחש במשתלה? האם הוא יילחץ על הקישור?

יש עוד אפשרויות להרוויח קישורים מאתרים אחרים, אבל בשביל זה צריך לעבוד ולייצר תוכן איכותי וטוב שאנשים ירצו לדבר עליו, לקשר אליו ולשתף את חבריהם.

סיכום

לבנות אתר שנראה טוב לגולשים זה טוב אבל לא מספיק. עליכם לוודא שוב ושוב כי גוגל יכול לסרוק את האתר ולאנדקס את תוכנו כנדרש. עליכם לבדוק שגיאות סריקה, כותרות דף, תיאורים קצרים, כותרות, תמונות ועוד. הוסיפו סכמה לאתר שלכם כדי לעזור לגוגל וקישורים פנימיים כדי לעזור לגולשים באתר לגלות תכנים נוספים אצלכם באתר.

לאחר שפתרתם את הבעיות הטכניות באתר, התחילו לפרסם את האתר שלכם באינטרנט בפלטפורמות חינמיות וגם בפלטפורמות בתשלום וזה כולל כמובן גוגל, רשתות חברתיות וערוצים נוספים.

לבסוף, על תשכחו לעקוב אחרי הנתונים כדי לוודא שאתם בכיוון הנכון. שילוב של On-site SEO ו- Off-site SEO עם מדידה נכונה ובקרה מתמדת הם הבסיס להצלחת קידום אתרים בגוגל והם שיגרמו לאתר שלכם להראות טוב יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ובמיקומים גבוהים יותר.

פוסט שווה קריאה ויותר מזה

Google Speed Sport Car

איזה אתר מובייל מתאים לעסק שלך?

אם אין לך, עדיין, אתר מובייל, השאלה היא לא "האם צריך לבנות אתר מובייל?" אלא "איזה אתר מובייל צריך לבנות לעסק שלך?" הצרכנים של היום מתחברים לאינטרנט ולעסק שלך במסכים מכל הגדלים והסוגים. זאת היא הזדמנות עצומה רק אם האתר שלך נועד לתת ללקוחות את מה שהם צריכים במכשירים בהם הם משתמשים: טלפונים חכמים, פאבלטים (סמארטפונים עם מסך של "5 …

קרא עוד »

קורס קידום אתרים SEO AskPavel נגישות אתרים

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות