style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מידע כללי עלי, Google About me, כל אחד יכול לעשות שימוש בשירותי גוגל גם ללא חשבון +Google

גוגל הודיעה על כלי חדש בשם About me אשר מאפשר לקבוע איזה מידע יוצג לאחרים איתם הוא משתף מידע באינטרנט. במה זה חדש? עד כה, כדי להשתמש בשירותי Google השונים, היה נדרש חשבון Google+ למשל כדי להגיב ב- Youtube, ומעכשיו כבר לא. גם ללא חשבון גוגל פלוס יהיה ניתן להגיב והפרטים בהמשך.

השירותים שגוגל מעמידה לרשות הגולשים וביניהם: Gmail, Hangouts, Google Maps, Google Play, YouTube, Google Drive, Google Alert, Google Calander ואחרים, עושים שימוש בנתונים הפרטים של מי שמשתף תכנים מאותם שירותים עם חבריו.

המידע הפרטי המשותף בין היישומים השונים שונה מיישום ליישם והוא כולל: תמונה, שם, תאריך לידה ופרטים נוספים.

עד כה עשתה גוגל שימוש בפרטים של הגולש שנמצאים ב +Google ולמעשה, גוגל 'כפתה' על המשתמשים בשירותיה להקים פרופיל וגם למלא את הפרטים בגוגל פלוס – לא עוד!

גוגל פלוס, הרשת החברתית של גוגל, היתה למעשה מעין "שכבה מעל" כל השירותים של גוגל, זה היה "הדבק" המחבר. כתובת מייל המנוהלת בגוגל בין אם תחת Gmail.com או תחת חשבון עסקי לא הספיקה ובחלק המקרים גוגל ממש הכריחה את המשתמשים הרוצים להשתמש בשירותיה להרשם.

ראו את המקרה של יוטיוב שיום אחד גוגל החליטה שכל מי שרוצה להגיב חייב שיהיה לו פרופיל בגוגל פלוס. הסיבה לכך, כך על פי גוגל, היתה להפחית את כמות הגולשים האנונימיים ביוטיוב שמגיבים ולוחצים Like (אני אוהב את זה) או Dislike (אני לא אוהב את זה) על סרטי וידאו בלי 'חשבון' וכמובן מבלי להזדהות.

כמות הספאם האדירה ביוטיוב הביאה את קברניטי גוגל להחליט שמי שרוצה להגיב כבר לא יכול להתחבאות אחרי מייל בג'ימייל בלבד אלא חייב פרופיל ב +Google בו יהיה עליו לספק עוד כמה נתונים עליו: תמונה, השכלה, כתובת וכדומה.

ואכן, גוגל דיוחה כי בעקבות החיבור בין גוגל פלוס ל- יוטיוב, כמות תגובות הספאם ירדה ב- 35% !

פוסט שווה קריאה ויותר מזה

Google Speed Sport Car

איזה אתר מובייל מתאים לעסק שלך?

אם אין לך, עדיין, אתר מובייל, השאלה היא לא "האם צריך לבנות אתר מובייל?" אלא "איזה אתר מובייל צריך לבנות לעסק שלך?" הצרכנים של היום מתחברים לאינטרנט ולעסק שלך במסכים מכל הגדלים והסוגים. זאת היא הזדמנות עצומה רק אם האתר שלך נועד לתת ללקוחות את מה שהם צריכים במכשירים בהם הם משתמשים: טלפונים חכמים, פאבלטים (סמארטפונים עם מסך של "5 …

קרא עוד »

מהלך ההתנתקות של גוגל פלוס משירותי גוגל השונים התחיל איי שם במהלך יולי 2015 ויוטיוב היה השירות שנבחר להיות ראשון המנותקים וזאת לאור העובדה שהחיבור הזה הכי סבל מתגובות המשתמשים על הקשר הגורדי עם גוגל פלוס.

מישהו בגוגל הגיע להבנה שהזיהוי בגוגל פלוס לא חייב להיות הזיהוי בכל שירותי גוגל השונים.

עם כן, מעכשיו +Google כבר לא נדרש כדי לעשות שימוש בשירותי גוגל השונים והיה צריך למצוא תחליף שלו קוראים About me או בעברית: "מידע כללי עלי".

כדי לראות את הדף שלך:

  1. היכנס לחשבון גוגל שלך,
  2. גלוש לכתובת aboutme.google.com

Google About Me Service

מי שמסתכל בתמונה ורואה את הדף הזה ופרטיו ואומר: "היי, זה מוכר לי! זה גוגל פלוס!" אינו טועה.

למי שיש חשבון בגוגל פלוס כי גוגל הכריחו אותו לפתוח אחד, מעתה יתאפשר לו לנהל את הפרופיל שלו יותר בקלות. אם הוא ירצה לשנות אותו דרך גוגל פלוס הוא יוכל אבל הוא ביתר קלות יוכל לשנות אותו מכאן.

מי שרק פתח חשבון דואר בג'ימייל זה מה שהוא יראה בשירות "מידע כללי עלי":

Google About me

במצב זה גוגל יודע עליך מעט, מעט מאוד. לחיצה על העיגול הורוד תגלה לכם מה בדיוק גוגל רוצה לדעת עליכם וזה כולל: פרטי התקשרות בבית, במשרד, היסטוריה תעסוקתית, מקומות שבהם היית/ביקרת, אתרי אינטרנט ואם זה נשמע לכם מוכר, זה נכון. אלו בדיוק אותם פרטים שנדרשים בגוגל פלוס.

אז אם שירות About Me דומה לפרופיל ב +Google אז במה הוא שונה?

הקשר בין שירותי גוגל פלוס לבין שירותי גוגל האחרים היה הרבה יותר "הדוק" ומחייב. כל פעולה שעשית תחת החשבון ביוטיוב התפרסמה באופן אוטומטי בגוגל פלוס.

השירות החדש "מידע כללי עלי" מאפשר לך לפתוח פרופיל משתמש בגוגל בלי להיות חלק מהרשת החברתית של גוגל. מה שלמעשה התבצע הוא שגוגל "קרעה" את הפרופיל של גוגל פלוס ומאפשרת לכל בעל חשבון / דואר בג'ימייל גישה אליו מבלי להיות חלק מהרשת החברתית.

עד כמה הדבר ישפיע על הרשת החברתית גוגל פלוס, קשה בשלב זה להעריך כאשר השירות "מידע כללי עלי" מתחיל להיות מיושם באופן הדרגתי.

למרות שמידי תקופה יש שמועות על סגירתה של גוגל פלוס, לא עושה רושם הפעם שגוגל עומדים לוותר.

שירות גוגל פלוס הגיע לכמות משמעותית של משתמשים, נכון בגלל שגוגל הכריחה אותם וגם בגלל שבתחילת דרכה של הרשת, לנוכחות בגוגל פלוס היתה השפעה על קידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

ואכן, היו מספיק עדויות לכך שבניית פרופיל מלא ויצירת קהל אוהדים כמו גם ביקורות (עדויות) הוצג בריש גליי בתוצאות החיפוש של גוגל: תמונת כותב המאמר, מספר עוקבים אחריו, הם רק חלק מהשתקפות של נתוני גוגל פלוס בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

משווקים ומקדמי אתרים היו הראשונים להרשם לרשת החברתית של גוגל ולהתחיל בפעילות, כדי שהתמונות שלהם יופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל ויעלו את אחוזי ההמרה מתוך הנחה שלקוחות ילחצו על תוצאות חיפוש שלידן תמונה מאשר תוצאת חיפוש ללא תמונה.

במשך השנים, גוגל חזרה למתכונת "הרגילה" של הצגת תוצאות החיפוש וגוגל פלוס כפרמטר בקידום אתרים איבד את מקומו לטובת פרמטרים אחרים.

במהלך השנים התברר גם שפרט למקדמי אתרים ומשווקים באינטרנט יש ציבור רחב של אנשים אשר פעילים ברשת שנהנים משירותיה, אולי בגלל שהם רוצים לא להיות חלק מפייסבוק וגם לינקדאין לא מתאים להם וגוגל פלוס מהווה אלטרנטיבה לרשתות החברתיות הגדולות האלה.

גוגל כל הזמן משפרים ומוסיפים שירותים חדשים למשל Google+ Collections כלי לשיתוף וידאו, קישורים ותמונות, כך שיש לגוגל פלוס מה להציע לקהל מיליוני האוהדים שלה.

סיכום

גוגל מתמקדת בשירותי הליבה של רשת חברתית ומה שלא בדיוק משרת את הרשת, יופרד ממנה. עדות לכך היא ההכרזה על שירות Google Photo שאינו מצריך חשבון גוגל פלוס.

בדף About Me גוגל תראה לך כל מה שהיא יודעת עליכם ואתם עשויים להיות מופתעים איך גוגל "חיברה את פיסות המידע עליכם"!

עכשיו יש לכם מעט יותר שליטה (לא שליטה מלאה) על המידע הפרטי שלכם. תוכלו למחוק אותו, לשנות או לקבוע מי יוכל לראותו.

גוגל לא נחה לרגע: כל הזמן נוספים שירותים חדשים, מתעדכנים / משודרגים שירותים קיימים וכך זה גם בקידום אתרים.

מאז 1998 האלגוריתם של גוגל המדרג אתרים בתוצאות החיפוש עבר תהפוכות רבות, נוספו לו פרמטרים רבים והחשיבות של הפרמטרים במהלך השנים גם היא לא נשארה קבועה.

בעל עסק אינו יכול גם לנהל עסק וגם להיות הכי מעודכן בכל הקורה בנושא שיווק באינטרנט בכלל וקידום אתרים בפרט.

לדודי אלון היה חלום: לכתוב בלוג בנושא רכיבת אופנים. לבלוג הוא קרא "מסלולי טיולי אופנים בישראל". דודי החל לנסוע ברחבי הארץ תוך שהוא מתעד ומפרסם את טיוליו בבלוג.

רוכבי אופניים שמגיעים לבלוג של דודי מתאהבים בכתיבה שלו, נהנים מההנחיות המקצועיות, התמונות היפיפיות, המסלולים שנבחרים בקפידה ועל הסיפורים שמלווים את המסלול כמו מסלול אפנים לנחל עקב.

דודי נוכח לדעת שלא מגיעה אליו תנועה גולשים מגוגל.

"שברתי את הראש למה לא רואים בגוגל את המאמרים המושקעים שאני כותב על טיולי אופנים בישראל, אבל יש דברים שלא תלויים בי".

"אפילו שחיפשתי את שמי בגוגל 'דודי אלון אופנים' (יש שחקן כדורגל בשם 'דודי אלון', זהר עמיהוד), גוגל לא הציג את האתר שלי אלא אתר של מישהו אחר שהזכיר את שמי. אבסורד!"

דודי הגיע לסדנת 'הבאת תנועה מגוגל לאתר שלך' וכך הוא כתב:

"היי זהר, לקחתי חלק מהנושאים שלמדתי אצלך ויישמתי באתר. סוף סוף גוגל מכיר באתר שלי. כשאני מחפש את נושא האתר עליתי מעמוד 6 לעמוד 2. בחיפושים יותר ממוקדים האתר שלי הפך להיות בן בית בדף הראשון של גוגל."

ההצלחה היא מנת חלקם של אלה שפועלים ואני שמח שדודי אלון הוא אחד מאלה ששומעים ועושים.

דודי הפשיל שרוולים ועשה באתר שלו בדיוק את מה שלמד אצלי בסדנה והתוצאות הגיעו תוך זמן קצר, ענין של ימים.

"התנועה מגוגל היית מזערית 50-100 כניסות לחודש." אומר דודי וממשיך "שיניתי את האתר וזה העלה את מספר המבקרים מגוגל ל-225."

אם גם אתם רוצים להכפיל את תנועת הגולשים לאתר שלכם, עליכם לעשות מעשה ולהצטרף לסדנה להבאת תנועה לאתר שלך.

לחצו כאן כדי ללמוד כיצד הביא יותר תנועה לאתר שלכם

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן