style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מהו שיעור קליקים CTR בפרסום שלך בגוגל אדוורדס

שיעור קליקים על המודעות שלך CTR – Click Through Rate הוא מרכיב חשוב מאוד בפעילות פרסום בגוגל. הוא מרכיב מרכזי בקביעת מחירים של פרסום בגוגל ויותר חשוב מזה הוא יקבע עד כמה גוגל יציג את המודעות שלך.

המטרה שלך היא שהפרסום שלך בגוגל יהיה ריווחי וזה אומר שאתה חייב שיעור הקלקה גבוה ככול האפשר בין אם אתה מנהל את חשבון הפרסום בגוגל בעצמך, באמצעות אחד מעובדיך בחברה או באמצעות חברה חיצונית.

מהו שיעור קליקים?

זה מספר המבוטא באחוזים המציין את מספר הפעמים שהגולשים לחצו על המודעה שלך חלקי מספר הפעמים שהיא הוצגה.

דוגמה: אם גוגל הציג את המודעה שלך 100 פעמים והיו 2 הקלקות, אז שיעור ההקלקה CTR הוא 2/100 שהם 2%

גוגל עורך מעקב אחר שיעור ההקלקה על המודעה שלך מסיבה אחת פשוטה: כל הקלקה פרושה הכנסה, כסף שעובר מחשבון הבנק של המפרסם לחשבון הבנק של גוגל. אם המודעה מוצגת ולא מקליקים עליה או לא מקליקים עליה מספיק כפי שגוגל מצפה הדבר יבוא לידי ביטוי בשיעור הקלקה נמוך שיגרום לגוגל לבקש ממך להעלות את המחיר המקסימלי לקליק אחרת המודעה לא תוצג. שיעור קליקים נמוך לא עושה "חשק" לגוגל להציג את המודעה שלך במקום שהוא יכול להציג.

שיעור הקלקה ממוצע בנישות שונות

בין מפרסמים שונים יכולים להיות שיעור הקלקה שונים. למשל, שיעור הקלקה על מודעות של עורכי דין, שונה משיעור הקלקה על מודעות בתי מלון, רכב, לימודים, נדל"ן וכדומה. גוגל יודע זאת ועכשיו גם אתה תדע. מיד אגלה לך מה ממוצע שיעור הקליקים בתעשייה שלך ואם לא מצאת את הנישה שלך בדיוק קח נישה קרובה.

השוני בין הנישות השונות אינו סותר את המטרה שצוינה כבר: צריך לשאוף לאחוז הקלקה CTR כמה שיותר גבוה.

שיעור ההקלקה הממוצע בחיפוש בכול הנישות שנבדקו, פירוט בהמשך, הוא 1.91%

אחוז ההקלקה הגבוה יותר 3.4% נרשם בתחום ההיכרויות אולי כי קל לפרסם לאנשים שמחפשים אהבה ואולי כי קל לכתוב מודעה מלאת רגש שמניעה לפעולה, כלומר הקלקה.

שיעור ההקלקה הנמוך ביותר נרשם בנישת עריכת הדין עם 1.35% אולי כי הלקוחות מעדיפים לסמוך על התוצאות האורגניות של גוגל ואולי כי יש לעורכי דין כל מיני מגבלות, בין אם הן של גוגל, של לשכת עורכי הדין או בין אם אלא מגבלות שעורכי הדין מטילים על עצמם, מגבלות שגורמות למודעות שלהם להיות "יבשות" שלא עושות חשק להקליק עליהן.

מפליא שמודעות של מכירת מוצרים (נישת eCommerce) גם נאבקות עם אחוז הקלקה נמוך 1.66% .

ועכשיו לפירוט המלא של שיעור קליקים ממוצע

Advocacy 1.72%
Auto 2.14%
B2B 2.55%
Consumer Services 2.4%
Dating & Personals 3.4%
E-Commerce 1.66
Education 2.20%
Employment Services 2.13%
Finance & Insurance 2.65%
Health & Medical 1.79%
Home Goods 1.80%
Industrial Services 1.4%
Legal 1.35%
Real Estate 2.03%
Technology 2.38%
Travel & Hospitality 2.18%

מקור המידע:
מחקר שנערך על 2,367 עסקים בארה"ב המפרסמים בגוגל אדוורדס בחיפוש במהלך הרבעון השני של 2015. הוצאות הפרסום של עסקים אלה בגוגל אדוורדס היו $34.4 מיליון דולר.

מה ניתן לעשות עם המידע הזה?

אפשר להשוות את שיעור ההקלקה הממוצע בפרסום שלך בחיפוש כנגד שיעור ההקלקה הממוצע במחקר, כאשר תמיד צריך לזכור שהשאיפה שלך היא לשיעור הקלקה כמה שיותר גבוה.

אם שיעור ההקלקה שלך נמוך משיעורי ההקלקה הממוצעים המופיעים בטבלה שלעיל, זה אומר שהפרסום שלך בעייתי אבל זה אומר גם שאתה משלם הרבה יותר מהמתחרים שלך לגוגל.

פרסום בגוגל עם שיעור הקלקה נמוכים בהשוואה למתחרים שלך על אותם ביטויי מפתח גורר מחיר גבוה להקלקה. המשמעות היא שבאותו תקציב תקנה פחות קליקים, דבר שעשוי להפוך את הפרסום שלך בגוגל ללא ריווחי.

אולי אתה מטרגט מילות מפתח לא מספיק מדוייקות עבורך? לפניך רשימה של כלים שיעזרו לך במחקר מילות מפתח במנוע החיפוש גוגל ולא רק, יגלו לך מה הגולשים מחפשים כך שתוכל לבחור את הביטויים היותר מתאימים לך ובכך לשפר את אחוזי ההקלקה.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן