style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

24 דרכים להגדיל את התנועה לאתר האינטרנט שלך

כאשר אני שואל בעלי עסקים: "מה הם הכי רוצים בעולם?" יש להם תשובה אחת: "יותר לקוחות" וכאשר אני ממשיך ושואל אותם "ומה עוד אתה רוצים?" תשובתם היא "יותר תנועה לאתר".

ישנן דרכים רבות בהם אתם יכולים להביא יותר גולשים לאתר שלכם. המשמעות של יותר גולשים לאתר שלכם היא בסופו של דבר יותר פניות ויותר מכירות, אם כאמור, אתם מביאים את לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם.

להלן 24 דרכים בהם תוכלו להביא לקוחות לאתר שלכם: בחינם וגם בתשלום, במאמץ קטן או גדול, דרכים קצרות וגם ארוכות.

אין דרך אחת, ואין פעילות אחת שאותה תוכלו לעשות שרק היא תביא לכם לקוחות ולכן עליכם לפעול במספר ערוצים בו זמנית גם מהסיבה שהלקוחות שלכם נמצאים גם וגם וגם.

1. פרסום בתשלום – לא תצליחו בלעדיו

היום זה כל כך ברור, ואם זה לא, אז הנה אני כאן כדי לומר לכם: פרסמו. נכון להיום, אי אפשר להסתמך על פעילויות חינמיות כדי להביא תנועה של לקוחות ובמיוחד כשאתם פועלים על פלטפורמות של אחרים כמו גוגל, פייסבוק ואחרים.

איך שלא תסתכלו על זה, בסופו של דבר יהיה עליכם להכניס את היד לכיס ולשלם עבור פרסומת. פייסבוק מציגים את הסטטוס שכתבתם רק ל- 4% מהעוקבים אחריכם. 4% בלבד, ואם אתם רוצים יותר, עליכם לשלם. עוד נגיע בהמשך לפעילות ברשתות חברתיות, אבל, אני יכול להניח, שלמרבית בעלי העסקים השומעים אותי כעת, הלקוחות שלכם נמצאים ברשתות החברתיות ואם אתם רוצים להגיע אליהם אתם חייבים לפרסם בין שאר הפעילויות שאתם עורכים ברשת.

היכן לפרסם ומהי תהיה ההשקעה בפרסום, את זה יהיה עליכם להחליט. יש שפע של ערוצי פרסום ממנו תוכלו לבחור וביניהם: חיפוש בגוגל במודל של תשלום לפי קליק, או פרסום בוידאו במודל של תשלום לפי צפייה, או פרסום באנר במודל של תשלום עבור כל 1,000 צפיות ומניתי רק חלק קטן מאוד מהאפשרויות.

כל דרכים מצוינות למשוך מבקרים, לבנות את המותג שלכם, אבל יש לשים לב שאתם לא רוצים להביא כל אחד. אתם רוצים להביא גולשים שיש סיכוי טוב שבעתיד הם יהיו לקוחות משלמים.

מנוע החיפוש גוגל הוא מקור מאוד איכותי ללקוחות שמחפשים. אם אתם רוצים להביא יותר תנועה לאתר שלכם שתגרום ליותר מכירות, תצטרכו לפרסם על מילות מפתח מאוד ממוקדות שיש מאחוריהן כוונת פנייה או רכישה ברורה.

הפרסום בגוגל הוא לא זול, והתחרות על מונחי החיפוש שאליהם אתם מכוונים יכולה להיות עזה, אבל זהו ערוץ פרסומי מאוד רווחי, יעיל ומהיר ואני מציע לכם לבדוק עד כמה הוא שווה לכם.

לכל ערוץ ולכל סוג פרסום יש את היתרונות והחסרונות שלו וגם הפרסום היום לא זול. לכן, חשוב לתכנן היטב את הפרסום בהתאם למטרות העסק לפני שתשלפו את כרטיס האשראי שלכם.

מספר המרות גדל בתנועה מגוגל

2. פעלו ברשתות החברתיות

זה לא מספיק לייצר תוכן ולקוות שאנשים ימצאו ויקראו אותו. אתם צריכים להיות פרו-אקטיביים ולהפיץ את התוכן שלכם.

אחת הדרכים הטובות ביותר כדי להגדיל את התנועה לאתר האינטרנט שלכם היא להשתמש בערוצי מדיה חברתיים כדי לעשות יחסי ציבור לתוכן שלכם.

אי אפשר לדבר על מדיה חברתית בלי להזכיר את פייסבוק.

פייסבוק היא כנראה הרשת החברתית המתאימה למרבית העסקים הפונים לפרטיים B2C אבל היא אינה הרשת החברתית היחידה.

יש גם את טוויטר, שפחות נפוצה בישראל ויש כמובן את הרשת החברתית של גוגל, הידועה בשמה Google+. כל הרשתות האלה, פחות או יותר, מיישרות קו בכל הקשור לשיתוף טקסט, תמונות וכמובן וידאו.

אם המוצרים והשירותים שלכם מצטלמים כמו: אופנה, תכשיטים, אדריכלות, מסעדה, אז יש עוד אפשרויות להיות פעילים ברשתות חברתיות כמו פינטרסט, אינסטרגם, פליקר.

הוידאו תופס תאוצה בכל הרשתות החברתיות ועליו נדבר בהמשך.

שאלון SEO

3. ייצרו תוכן מועיל, ייחודי ובעל ערך

תוכן הוא מלך. ייתכן ששמעתם כבר את המשפט הזה ויותר מפעם אחת, אבל מה זה בדיוק אומר?

לתוכן יש משקל רב יותר מאשר איי פעם בעבר. על מנת שהלקוחות יפנו אליכם, התוכן באתר שלכם צריך להיות רלוונטי.

אתם צריכים ליצור תוכן שאנשים אוהבים! ליצור תוכן שאנשים מעוניינים בו. אתם צריכים ליצור תוכן שיבנה אתכם בתוך מומחים, בתור בעלי סמכות בתחומכם.

לדוגמא, אם אתם מעצבי פנים ואתם מעצבי משרדי עסקים, אז יש לכם אפשרות לייצר הרבה תוכן מעניין לקהל שלכם שאנשים מעוניינים לקרוא.

בנושא עיצוב פנים של משרדים אתם יכולים לכתוב על השוני בין עיצוב משרד של חברת סטארטאפ לעיצוב משרד של חברה ותיקה. אתם יכולים לכתוב על מגמות בעיצוב משרדים, על ההשפעה של עיצוב המשרד על תפקוד העובדים, על איך עיצוב משרד בהשקעה קטנה עזר להשכיר אותו במחיר גבוה ועוד.

אנשים שיקראו את התכנים שלכם יתרשמו מהידע שלכם, מהמומחיות וההבנה שלכם וחלק מהם, כך ניתן להניח, יצרו איתכם קשר במטרה לשכור את שירותיכם לעיצוב המשרד שלהם.

לדוגמא: אם בחנות שלכם באינטרנט אתם מוכרים פריטי אופנה כמו תכשיטים או בגדים, אז יש לכם אפשרות ליצור הרבה תוכן טוב, איכותי, ויזואלי שאנשים באמת רוצים לקרוא.

בנושאי אופנה אתם יכולים לכתוב וגם לצלם תוכן על מגמות, על בחירת צבעים, על עונות השנה, איך לבחור אביזרים, כיצד להתאים בגד לפגישה. יש שפע של נושאים שאתם יכולים לכתוב עליהם כדי למתג את עצמכם כברי סמכא בנישה שלכם.

חלק מהקוראים את התכנים שלכם, יקנו מכם מוצרים ו/או יזמינו מכם שירותים לאחר שיתרשמו שאתם יודעים על מדברים והם יכולים לסמוך עליכם.

תוכן באתר, למה זה חשוב?

4. גוונו את התוכן

אין נוסחת קסם להצלחה בשיווק תוכן, למרות שיש אנשים שמנסים למכור לכם מעין נוסחה שכזאת.

תוכן זה לא רק מאמר או פוסט, תוכן זה סרט וידאו, אינפוגרפיקס, שאלון, סקר, דו"ח מיוחד, test case, ראיון, מצגת ויש עוד פורמטים של תוכן שחלקם אינטראקטיביים כמו למשל: וידאו או מילוי שאלון או הרכבת פאזל.

כאשר אתם יוצרים תוכן חישבו איך לגוון. לפעמים כתבו מאמר מערכת גדול ומקיף ולפעמים תסתפקו בלכתוב מאמר קצר. לפעמי תעלו סרט וידאו קצר של 2-3 דקות ולפעמים וידאו ארוך של 20 דקות ואולי של שעה.

גוונו גם באופן הגשת התוכן ללקוח. אם הקלטתם וידאו הרי מהוידאו תוכלו ליצור קובץ קול, תסריט שזה הטקסט אותו אמרתם בוידאו ואולי גם מצגת. הנה בפעם אחת וללא תוספת מאמץ אתם יוצרים 4 יחידות של תוכן.

תוכן מת באתר

5. כיתבו כותרת מנצחת

כותרות הן אחד החלקים החשובים ביותר של התוכן שלכם. ללא כותרת משכנעת, מעטים אם בכלל יגיעו לקרוא את התכנים שלכם וחבל.

הנה דוגמא לשתי כתבות שהתפרסמו על אותו אותה ידיעה חדשותית. ומהי הידיעה: ברשת מרכזי הקניות Target מישהו במחלקת המחקר שאל, כיצד אפשר לדעת אם לקוחה בהיריון לפי המוצרים שהיא רוכשת?

נערך מחקר והנתונים פורסמו על ידי Target. העיתון ניו יורק טיימס (nytimes) פירסם את הידיעה לראשונה והעיתון פורבס (forbes) פירסם הודעה שהעיתון ניו יורק טיימס כתב על.

אני מתייחס עכשיו רק לכותרת ולא לגוף המאמר.

הכותרת של הניו יורק טיימס היתה:

How Companies Learn Your Secrets

ובתרגום לעברית: איך חברות יודעות את הסודות שלך.

ואילו הכותרת של פורבס היתה:

How Target Figured Out A Teen Girl Was Pregnant Before Her Father Did

ובתרגום חופשי לעברית: איך Target הבינו שהנערה בהיריון לפני שאבא שלה ידע.

איזה כותרת יותר מוצלחת?

ובכן, נכון למועד הבדיקה שערכתי המספרים הם 12,000 בניו יורק טיימס לעומת 680,000 צפיות בפורבס. בפעם האחרונה שבדקתי הצפיות בפרובס הגיעו כבר אל 3,181,937 !

השקיעו זמן מחשבה בניסוח כותרת מנצחת לפני שאתם לוחצים "פרסם" כי הכותרת היא שתקבע את ההצלחה של התוכן שפרסמתם.

כותרת דף

6. קדמו ביטוי מפתח זנב ארוך Long Tail Keywords

בעלי עסקים רוצים להיות ראשונים בביטויי ג'נריים, כללים מידי לטעמי ואני אסביר: בעל חנות לשמלות כלה רוצה לקדם בגוגל את המילה 'שמלה' ואני שואל: מה מחפש ולמה מתכוונת מישהי שמחפשת את המילה 'שמלה'? האם היא מחפשת שמלה לבובה, אולי שמלה לילדה בת 10, אולי שמלה לנשף? אולי היא מחפשת קורס לתפירת שמלה או תופרת או מגזין אופנה?

הבנתם שגם אם אותו בעל עסק של שמלות כלה יהיה במקום הראשון בגוגל במילה 'שמלה' אז לקוחות זה לא יביא לו.

במקום זאת התרכזו בביטויי זנב ארוך. אלה הם ביטויים המורכבים מ- 3, 4 ואולי יותר מילים. ביטויי מפתח זנב ארוך מהווים את מרבית החיפושים באינטרנט ומה גם שהמיקוד הרבה יותר טוב.

נכון, אולי יש פחות חיפושים אחר ביטויי זנב ארוך, אבל התנועה שתקבלו תהיה הרבה יותר איכותית במובן שיש סיכוי גדול יותר שהיא תסיים אצלכם בקופה.

7 כלים למחקר מילות מפתח

7. כיתבו פוסט אורח

פוסט אורח זה מאמר / פוסט שאתם כתבתם ומישהו אחר הסכים לפרסם אותו באתר שלו.

פרסום מאמר שלכם באתר אורח יכולה להביא לכם תנועה ממוקדת ואיכותית של לקוחות ולא רק. פרסום פוסט אורח יעזור לכם לבנות את מיתוג העסק שלכם.

היו זהירים! הכללים של גוגל לגבי פוסט אורח השתנו באופן קיצוני במהלך השנתיים האחרונות ואם לא תנהגו לפי הכללים שמפרסם גוגל בענין, האתר שלכם עשוי לקבל עונשים קשים מגוגל.

אהה, כאשר אתם מפרסמים מאמר באתר מאמרים כלשהו – זה לא פוסט אורח. נקודה.

פוסט אורח

8. הזמינו אחרים שיכתבו בבלוג שלכם

הזמינו אנשים אחרים לכתוב בבלוג, זה יביא להם תנועה וגם ימתג אותם מובילים בתחומם והכול בחסותם. זוהי דרך מצויינת בשבילכם להגדיל את התנועה לאתר שלכם. לא רק המפרסם יהנה מהתנועה האיכותית מהאתר שלכם, אלא שאתם תהנו גם כן.

כאשר יתפרסם מאמר אורח באתר שלכם, כותב המאמר, זה לא אתם, ירצה בוודאי לספר לכל מי שהוא מכיר כי מאמר פרי עטו התפרסם באתר שלכם. הוא יעשה זאת בכל דרך אפשרית, מה שאומר שאתם תקבלו הרבה תנועה של לקוחות.

כדי שזה יקרה האתר שלכם צריך להיות איכותי וכותב מאמר אורח צריך להיות מוכר וידוע. חישבו על מישהו שאתם מאוד רוצים לגייס אותו לכתוב פוסט אורח בבלוג שלכם כי אתם בטוחים שפרסום המאמר של האורח בבלוג שלכם יביא לכם המון תנועה. מיהו אותו אחד או אחת? עכשיו, חישבו מה אתם צריכים לעשות כדי שהוא יכתוב פוסט אורח באתר שלכם? חשבתם על לשלוח לו הודעה ב- WhatsApp בתור התחלה?

מה מונע מכם?

פחד, פחד לפנות אליו והפחד מפני סירוב והבושה. אם אתם רוצים להביא תנועה לאתר שלכם, אתם צריכים להתגבר על הפחד. "מקסימום זה יצליח". תחשבו על זה דקה ונעבור הלאה


שמעו מה יש לג'רי סיינפלד לומר על פחד

9. עקבו אחר מקור התנועה

אני מניח שיש לכם מערכת סטטיסטיקה באתר שלכם כמו גוגל אנליטיקס. באמצעות אנליטיקס תוכלו לראות מאיזה אתרים, אלו נקראים: אתרים מפנים, מגיעה התנועה לאתר שלכם.

אתם לא יכולים לקבוע מאיזה אתרים יגיעו אליכם הגולשים, אבל אתם יכולים לראות מהיכן הם הגיעו. אם אתם רואים שהם מגיעים ממקור תנועה שהוא טוב לכם, אז כדאי שתגבירו את הזרימה מאותו מקור. נכון?

וגם להיפך, אם אתם פעילים באיזו שהוא אתר ואתם רואים שלפי נתוני אנליטיקס לא מגיעה משם תנועה או מגיעה תנועה דלה שלא שווה את המאמץ שלכם, אז אולי כדאי לשקול להטות את מאמצי השיווק שלכם למקורות אחרים.

בעלי עסקים המבינים שיווק דיגיטלי

10. בנו קישורים מאתרים אחרים

הדרך בה גולשים יגיעו אליכם היא על ידי קישור. קישור שנמצא לדוגמה בפוסט אורח שכתבתם, קישור שנמצא בסטטוס שפרסמתם בפייסבוק, קישור שלכם בתגובה שהשארתם בבלוג של מישהו אחר וכך הלאה.

קישורים יעזרו לכם להביא לקוחות וגם יעזרו לגוגל למצוא ולדרג את האתר שלכם.

זכרו כי הדירוג הוא לא המטרה – המטרה היא המרה: לגרום למבקרים באתר שלכם לפנות אליכם או לקנות את המוצרים שלכם ולכן אתם צריכים לחשוב על הבאת גולשים רלוונטיים.

ברגע שיש באתר שלכם תוכן מגיע הרגע שבו עליכם ליצור קישורים. את הקישורים האתר שלכם צריך להרוויח ולגרום לכך שדפים רלוונטיים, סמכותיים מאוד יקשרו לאתר שלכם כדי להוכיח לגוגל שהאתר שלכם סמכותי ואמין.

באופן כללי, ככול שגוגל ימצא יותר קישורים רלוונטיים וסמכותיים לאתר שלכם כך הוא ידרג אותו גבוה.

אני חוזר ואומר כי קישורים לא בונים אלא מרוויחים.

11. ערכו ראיונות עם מובילים

ראיון זה לא רק נחלתם של ספורטאים, אם טעיתם לחשוב. תתפלאו כמה אנשים יהיו מוכנים לדבר איתכם, הם רק מחכים להזדמנות שתשאלו אותם.

אנשים מובילים מוכנים לדבר, משתוקקים לדבר, אלא שרוב הציבור חושב: למה להטריד אותם? הם בטח אנשים עסוקים ועוד כמה 'סיפורים' למה לא. יש המון סיבות 'למה לא', אבל אם תצליחו להתגבר על הפחד תוכלו ליצור מפגש איכותי ובעל ערך עבורכם.

כאשר תפרסמו את הראיון שערכתם עם אנשים מובילים, תגיע אל האתר שלכם הרבה תנועה גם מבלי שהמרואיין יתרום בהפצת הראיון. בנוסף זה יתרום לשיפור האמינות שלכם.

קישורים מאינדקסים

12. אל תזניחו את רשימת התפוצה

עסקים רבים כל כך מתמקדים בגיוס לקוחות חדשים באמצעות תכנים שיווקים עד שהם שוכחים שיטות מסורתיות יותר שעבדו ועובדות בגדול.

שיווק בדואר אלקטרוני הוא כלי רב עוצמה, הוא הכלי השיווקי הראשון באינטרנט הרבה לפני פייסבוק, בלוג, טוויטר או וידאו. דואר אלקטרוני הוא אישי, הוא מגיע לתיבת הדואר שלכם ומה גם שניתן להתאים אותו אישית כאשר שם הנמען מופיע כחלק מהמסר.

רשימות תפוצה לא רק מיועדות ללקוחות קיימים אלא גם ללקוחות פוטנציאליים שגילו ענין במוצרים ו/או השירותים שלכם. זאת הזדמנות בשבילכם לרשום אותם לרשימת תפוצה ולהמשיך להיות איתם בקשר, להזכיר להם את קיומכם מתוך כוונה שכאשר הם יצטרכו את המוצר ו/או השירות, הם ידעו למי לפנות.

אתם צריכים להיזהר לא להפציץ אנשים עם מיילים בלתי פוסקים על כל עדכון בעסק שלכם ובעיקר לספק דרך המיילים תוכן, תוכן ועוד פעם תוכן ולא רק מבצעים וקופונים, אלא אם יש לכם עסק של קופונים.

סליידר באתר טוב או רע

13. וודאו שהאתר שלכם רספונסיבי

הימים שבהם הגלישה באינטרנט נעשתה באופן בלעדי על מחשבים שולחניים כבר מזמן חלפה עברה מהעולם. היום, יותר מתמיד, אנשים משתמשים במכשירים ניידים (הכוונה למכשירי מובייל / סמארטפון מוסג אייפון, אנדרואיד ואחרים) כדי לגשת לאינטרנט.

הידעתם? מרבית המיילים נפתחים במכשירים ניידים. מרבית סרטי הוידאו נצפים במכשירים ניידים.

כל אתר נראה במובייל, אבל אם אתם מכריחים את המבקרים באתר שלכם לצבוט את המסך כדי להגדיל את התמונה, אתם בעצם אומרים להם: לכו מכאן למקום אחר.

אנשים לא אוהבים להתאמץ ולמה להם להיאבק עם האתר הלא-מותאם-לנייד שלכם אם אפשר לעבור בלחיצה לאתר שהוא כן מותאם למכשיר נייד.

ודאו שהאתר שלכם נגיש לגולשים עם מכשירים ניידים.

תרשים סוגי אתרי מובייל: מקביל, רספונסיבי, דינמי

14. בדקו שהאתר שלכם מהיר

מצאתם את עצמכם פעם ממתינים יותר מכמה שניות בודדות עד שיטען האתר שאליו אתם גולשים? גם אני לא.

אם לאתר שלכם לוקח לנצח כדי לטעון, שיעור הנטישה של האתר שלכם יהיה בשמיים. הלקוחות שחוו מהאתר שלכם חווייה לא טובה, לא ירצו לחזור אליו.

גוגל רוצה להציג אתר מהיר כדי למקסם את החוויה של המשתמשים אותם הוא מביא לאתר שלכם ולכן עליכם לוודא שהדפים באתר שלכם נטענים ומהר כדי לא לאבד גולשים.

15. הגיבו בבלוגים של אחרים

נצלו את התנועה הקיימת לאתרים של אחרים המפרסמים תכנים. השתתפו בשיחה על ידי כך שתגיבו בסופו של פוסטים בבלוגים של אחרים.

תגובה עניינית ובעל ערך תגרום לחשיפה שלכם בפני הגולשים שהגיעו לקרוא את הפוסט. יהיו כאלה שהתגובה שלכם תגרום להם לרצות לדעת יותר עליכם והם יגיעו לבלוג/לאתר שלכם.

התגובות הענייניות שלכם לא רק שיביאו תנועה של גולשים, את זה תוכלו לראות באנליטיקס, אלא גם תמצב אתכם בתור מומחים ומובילי דעה. לכן, התחילו להשתתף בשיח והגיבו.

מהירות טעינת אתר
בדקו עד כמה האתר שלכם מהיר

16. הצטרפו לקבוצות ברשת החברתית

לא מספיק לכתוב סטטוסים בדף העסקי שלכם בפייסבוק. אתם צריכים לקחת חלק פעיל בקבוצות של פייסבוק. הצטרפו לדיונים והגיבו: לחצו לייק, שתפו ותנו תגובה.

הקבוצות בפייסבוק הם הגרסה המשופרת של פורומים שהיו ועודם איתנו רק שעכשיו הם מתנהלים היכן שכולם נמצאים.

חפשו את הקבוצות שבהם חברים קהלי היעד שלכם והחלו לקחת חלק מהפעילות. לא רק שתגיע משם תנועה אלא גם תבנו לכם שם.

היו זריזים במתן תשובות ותגובות לשאלותיהם של הלוקחים חלק בקבוצה ותזכו באהדתם. אלה יהיו הגולשים שיעשו לכם שיתופים ובכך יגדילו עוד יותר את החשיפה שלכם לקהלים נוספים.

17. נתחו התנהגות גולשים

Google Analytics הוא מקור רב ערך של נתונים על כמעט כל היבט אפשרי של האתר שלכם: מי הם המבקרים באתר שלכם, מהיכן הם הגיעו ומה הם עשו באתר שלכם: באיזה הדפים הם צפו ומאיזה דפים הם עזבו.

יש בגוגל אנליטיקס מידע רב ערך שיכול לשמש אתכם לקידום המכירות שלכם, אם רק תדעו לשאול את השאלות הנכונות.

בעזרת גוגל אנליטיקס תוכלו לדעת באיזה מכשירים השתמשו בגולשים שהגיעו לאתר שלכם, כמה זמן הם שהו באתר, כמה דפים בממוצע הם צפו בכל ביקור, מהו זמן השהייה הממוצע באתר שלכם ומהו אחוז הנטישה או כפי שהוא נקרא "אחוז היציאה מדף הכניסה".

אם אחוז היציאה מדף הכניסה הוא גדול וזמן השהייה קצר, זה אומר שהלקוחות שכל כך התאמצתם ואולי שילמתם כדי שיגיעו לאתר, נטשו את האתר מבלי לעשות דבר. זה נתון שמעניין אתכם? בוודאי ואת זה גוגל אנליטיקס יספק לכם.

שיפור יחס המרה באתרי אינטרנט

18. צלמו וידאו

תוכן מבוסס טקסט הוא טוב ויפה, אבל וידאו יכול להיות נכס בעל ערך למשוך מבקרים חדשים. הצריכה של וידאו הולכת וגדלה על ידי הגולשים, קל להם יותר לצפות בוידאו מאשר לקרוא טקסט. זה לא אומר שעליכם לוותר על כתיבת מאמרים, לא ולא, עליכם לשלב וידאו באסטרטגיית התוכן שלכם יותר ויותר.

יש מי שרוצה לקרוא את הספר ויש מי שרוצה לראות את הסרט ויש מי שירצה להאזין לתסכית, אותו דבר עם התכנים שאתם מייצרים.

וידאו זה הדבר הקרוב ביותר לפגישה פנים מול פנים, אם כמובן אתם עושים וידאו שבו אתם מופיעים ולא וידאו של פאואר פוינט. וידאו בו אתם מופיעים מעלה את מערכת היחסים דרגה אחת מעלה ביניכם ובין הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ופרט לתוכן ולערך הרב שאתם מעבירים אתם בונים אמון וסמכות.

19. חקרו מתחרים

באינטרנט הכול גלוי, הבעיה היא שהאינטרנט גדולה והתכנים מפוזרים, אבל אל דאגה יש מספר רב של כלים בחינם ובתשלום שיעזרו לכם לדעת מה המתחרים שלכם עושים. אותם כלים סורקים את האינטרנט ומגלים לכם איזה תכנים והיכן פרסמו המתחרים שלכם.

מעבר לזאת, כלי המחקר באינטרנט יראו לכם עד כמה זכו לאהדה התכנים שהמתחרים שלכם פרסמו למשל בפייסבוק.

הכלים האלה יאפשרו לכם לגלות מה קוראים אנשים ברשת, על מה הם מדברים ואתם תיעזרו במידע זה כדי ליצור תכנים שלכם ולהביא תנועה לאתר שלכם.

דני שביט סטודיו לצילום מוצרים, פורטרטים, מזון

20. ערכו וובינר

וובינר זה שידור חי של וידאו עם אפשרות לאינטראקציה עם קהל המאזינים. אתם יכולים להעביר הרצאה ל- 2,000 איש באמצעות האינטרנט כאשר כל אחד מהמשתתפים בנוחות שלו, בביתו, במשרדו, ברכב או בגינה – היכן שמתחשק לו והוא מאזין וצופה בוובינר מכל מכשיר: מחשב שולחני, מחשב נייד, טאבלט, מכשיר נייד כמו אייפון, אנדרואיד וכדומה, מקשיב ושואל שאלות והכול בשידור חי.

אנשים אוהבים ללמוד, וסמינרים מקוונים, או כפי שהם נקראים, וובינרים, הם דרך מצוינת להעביר את הידע שלכם. בשילוב עם קמפיין פרסום ברשתות החברתיות, וובינרים הם דרך מצוינת להגדיל את התנועה לאתר האינטרנט שלכם.

תחשבו על זה באופן הבא, כמו שאתם מעבירים ערך על ידי כתיבת מאמר או יצירת וידאו, אתם עורכים וובינר ומעבירים הרצאה מלאת תוכן בה שומעים את קולכם ורואים את דמותכם, אם תפתחו את מצלמת הוידאו במחשב שלכם, כמובן.

צרפו את הענין של וובינר +ראיון של מוביל והרי יש לכם תוכן שימשוך אליכם תנועה רבה של גולשים.

שירותי וובינר

21. הצטרפו לרשת שותפים

להביא לקוחות עולה כסף. מרבית הכסף שאתם מוציאים על פרסום אינו תלוי בתוצאה. אתם משלמים עבור כל קליק בפרסום בגוגל ללא קשר אם הלקוח פנה או רכש. מה דעתכם לשלם עבור תוצאות בלבד?

ידעתי שזה ימצא חן בעיניכם לשלם עבור תוצאות בלבד וזאת בדיוק רשת שותפים. רשת של שותפים הם בעלי אתרים שיציעו את המוצרים שלכם ואתם תתגמלו אותם רק כאשר בוצע עסקה והלקוח שילם לכם.

זוהי דרך נהדרת להגדיל תנועה לאתר שלכם על ידי הפעלתם של עשרות ואולי מאות אחרים שיציעו את המוצרים שלכם לאחרים, יביאו אליכם תנועה ואם תשלמו להם על עסקאות שהם היו המקור לעסקה.

22. תנו וקבלו

אתם תעשו משהו בשביל מישהו והוא יעשה עבורכם, במקרה זה, אתם תביאו למישהו תנועה לאתר והוא יביא תנועה לאתר שלכם. זה יכול להעשות למשל על ידי כך שתעשו וובינר משותף: אתם תזמינו את האנשים שלכם לוובינר, השותף יזמין את האנשים שלו לוובינר ואתם תתחלקו ברשימת הנרשמים.

אתם תשלחו מייל לרשימה שלכם ותזמינו אותם לבקר באתר של מישהו ואותו אחד ישלח מייל לרשימה שלו ויזמין אותם לבקר באתר שלכם.

יש עוד הרבה דרכים בהם שיתוף פעולה יכול להביא לכם תנועה רבה של לקוחות איכותיים.

שגיאה 404

23. היו הבונוס

הרבה מכירות באינטרנט מכילות בתוכם בונוסים, חלקם של מוכר המוצר או השירות וחלקם של אחרים. מדוע שאתם לא תציעו את המוצר שלכם להיות בונוס? כך תזכו לחשיפה בהצעת המכר שהמוכר יציג בפני הגולשים.

גולשים שירכשו את המוצר או השרות, יקבלו את מוצר הבונוס שלכם ואתם תוכלו לשדרג אותו בהמשך למוצר עליו ישלמו בכסף מלא, כך גם זכיתם בתנועה וגם בהזדמנות לייצר מכירות.

שבע טעויות SEO

24. עשו אופטימיזציה לאתר

חושבים ש- SEO מת? תחשבו שוב. גוגל הוא עדיין מקור התנועה העיקרי למרבית העסקים. מחקרים מראים כי לפחות 40% עד 60% מהתנועה לאתרים מגיעה מגוגל.

התנועה מגוגל היא התנועה הכי איכותית שיש ולמה? כי אנשים היו פרו אקטיביים, הם בעצמם נכנסו לגוגל, הקלידו את ביטוי החיפוש ולכם הם מוכנים לקרוא את ההצעות שיש לכם להציע.

כדי שגוגל יביא לכם לקוחות, האתר שלכם צריך להיות מוכן ומסודר, דבר שנקרא אופטימיזציה SEO. האם אתם ממלאים את מאפיין alt בתמונה? האם יצרתם קישורים פנימיים? מה לגבי תיאור קצר? ועוד שורה ארוכה של בדיקות ופעילויות שעליכם לעשות כדי שהאתר שלכם יהיה ידידותי לגוגל ויהיה סיכוי שגוגל יציג את התכנים שלכם בראש תוצאות החיפוש וכך תקבלו תנועה רבה ואיכותית של גולשים.

אחוז הקלקה

סיכום

אין רק דרך אחת להביא תנועה של גולשים לאתר ויהיה זה גם לא נכון מצידך להביא תנועה רק ממקור אחד. 'לשים את כול הביצים בסל אחד' זה מסוכן ולא רצוי. כמה מקורות? מה התמהיל? את זה תצטרכו לקבוע בהתאם לקהלי היעד שלכם, המוצר או השירות וכמובן התקציב העונד לרשותכם.

אם יש ערוץ שעובד לכם טוב יותר מערוצים אחרים, שתפו אותנו כאן למטה בתגובות.
אם גילת מקור תנועה שלא ידעת או לא היית מודע לקיומו, שתפו כאן למטה בתגובות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

5 comments

  1. מעולה! התחלתי לקרוא לאט, ולנסות ליישם כל פעם עוד צעד.
    תודה רבה זוהר!

  2. היי זוהר,
    אני מיישמת באופן מיידי, לפחות טיפ אחד שנתת במאמרך: להגיב למאמרים 🙂
    הטיפים שלך חשובים מאוד.
    אתר אקטיבי הוא אתר שגוגל אוהב.
    בכל זאת יש לי שאלה: האם פתיחת פורום עוזרת לקידום האתר, או זה לא משמעותי?
    ותודה על מאמר מלא בערך:)

    • שלום עדנה,
      גם בעדכון הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק, יש מקום לפורום באתר אלא שצריך לקחת את הנקודות הבאות בחשבון:
      כדי שהפורום יעבוד באתר שלך צריך תנועה רבה מאוד של גולשים,
      פורום דורש ניהול ועבודה הוא לא מתנהל ככה מעצמו,

      פורום זה סוג תוכן שאותו מייצרים הגולשים.
      אם את מצליחה לייצר פורום באתר שלך מלא בתוכן ולא במשפטים קצרים מסוג: אתה תותח! אז כן, פורום יעזור לך בקידום האתר

      זהר עמיהוד
      מוביל עסקים להצלחה באינטרנט

  3. המאמר כתוב פשוט ולעניין. אפשר להדפיס ולהדביק אותו כתזכורת יומיומית איפהשהו ליד המחשב. תודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן