style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

עצות מעשיות כיצד לשפר את יחס ההמרה CRO בדף הבית באתרי מסחר באינטרנט

כאשר מתכננים אתר eCommerce חדש או משפצים אתר מסחר קיים, יש לעוסקים במלאכה הרבה מאוד עבודה וקל ללכת לאיבוד בין כול הפרטים והדרישות המועלות על יד גורמים שונים.

יש רצון ולפעמים גם לחץ מהשטח להראות בדף הבית, דברים שלא תמיד מתיישבים עם כללי תכנון נכונים של דף הבית ועל כך מאמר זה.

בנייה של אתר אינה פעולה של איש אחד. שותפים לה כמה גורמים פרט לבעל העסק ו/או למנהל השיווק שלו ואלו הם: מנהל פרויקט, כותב תכנים (כן, כן, גם אתר מסחרי צריך תכנים והרבה), מעצב, קידום אתרים SEO, אנליטיקס, מימשק משתמש, מפתח תוכנה, איש בדיקות – טל פלורנטין הגדיר זאת יפה בספרו "חוויית משתמש – כשמשתמשים פוגשים מוצרים" ואין לי כוונה לחזור על מה שהוא כתב. כל הכבוד טל!

פרט לכישורים ולמומחיות של בעלי המקצוע השותפים לבנייה יש גם עוד אנשים בארגון, כמו בעל העסק, מנהל החנות הפיזית, מנהל החנות אינטרנטית, מנהלי מחלקות, יועץ העסקי ולכווולם יש מה לומר על איך יראו דברים באתר. ההערות וגם ההארות שלהם מבורכות, כול עוד הם לא כופים את דעתם על הצוות המקצועי.

יכול להיות שעסק לא יכול לממן לו צוות מקצועי כזה גדול לבניית האתר או בעת שדרוג אתר, זה מובן, אבל מישהו צריך לשקף את כול בעלי התפקידים ודרישותיהם. כול בעל מקצוע יראה בנקודת השקפתו את הדבר העיקרי – זה מובן, אבל ברור לי שרק אינטגרציה של כולם תביא לידי מוצר טוב יותר, אבל אנחנו בענין CRO – שיפור יחס ההמרה באתר.

שיפור יחס ההמרה זה משהו שנוגע בהרבה מאוד מבעלי התפקידים שציינתי לעיל, מי יותר ומי פחות, כי לשיפור חוויית המשתמש באתר יש לא רק צד טכני אלא גם צדדים פסיכולוגיים.

דף הבית צריך להיטען מהר

על פי מחקר שנעשה בגוגל, עולה כי 53% מלקוחות שגלשו במובייל לא היו מוכנים להמתין מעבר ל- 3 שניות ונטשו את האתר.

מה אתם חושבים על לקוחות שראו אתכם 3 שניות ונטשו? אין סיכוי שהם יזכרו אתכם כדי לחזור ואם הם זוכרים אתכם זה לא טובה ולכן אם הם יזהו אתכם שוב, הם לא יתנו לכם צ'אנס.

מחקרים הוכיחו כי עיכוב של 1/10 שנייה בזמן טעינת האתר, משמעו ירידה של 7% ביחס ההמרה!

כן, כן, גם עשירית שנייה קובעת!

חברות גדולות להן אתרי מסחר גדולים באינטרנט גילו את המשמעות ואשתף אתכם בכמה מהמימצאים:

Walmart ראתה גידול של 2% בשיעור ההמרה על כול שיפור של 1 שנייה בזמן טעינת האתר.

Fanatics שיפרה את זמן טעינת האתר ב- 2 שניות ויחס ההמרה במובייל כמעט והוכפל!

Staples שיפרה את מהירות טעינת האתר וראתה שיפור של 10% ביחס ההמרה.

חברה קטנה בשם אמזון Amazon, אני לא יודע אם אתם מכירים, מצאה כבר בשנת 2012 את הקשר שבין יחס ההמרה למהירות טעינת האתר והיום אתם יודעים שאמזון מצטיינת בחוויית לקוח שחלק נכבד ממנה זאת מהירות האתר.

עושה רושם שכול חלק בארגון רוצה נוכחות בדף הבית וכך יוצא שדף הבית עמוס לעייפה, דבר שמקשה על הניווט של הלקוח, אבל גם מאט את מהירות טעינת האתר ואתייחס לזה שוב בהמשך.

למה אני מספר לכם על מהירות טעינת האתר וחשיבותה? מישהו בצוות פיתוח האתר צריך לומר זאת בבירור ולוודא שתשתית האתר תבנה למהירות. באנגלית זה נשמע יותר טוב Built for speed.

אל תציג מוצרים בדף הבית

כאשר גולש  מגיע על דף הבית של האתר, בדרך כלל אין לך הרבה מידע על המבקר. אתה יודע מאיזה מקור תנועה הוא הגיע (פייסבוק, גוגל, רשימת תפוצה..), אתה יכול לדעת את מיקומו הגיאוגרפי (ישראל, אנגליה, ארה"ב…), המכשיר איתו הוא גולש (מחשב שולחני, טאבלט, מכשיר נייד), אבל אין לך מושג מה בראש שלו או במילים אחרות, מה הוא מחפש.

לכן, דף הבית של אתר ecommerce לא אמור להציג מוצרים ספציפיים כלל, שכן הם עלולים לבלבל את הלקוחות הפוטנציאליים. במקום זאת, דף הבית צריך לשאוף לבסס אמון עם המבקר ולהראות לו קטגוריות של מוצרים כדי שיוכל לנווט בעזרתם לעבר המוצר אותו הוא מחפש.

דף הבית הוא כמו מבואה. תחשבו לרגע על המבואה לאולם קולנוע. הפעילות לא מתרחשת במבואה היא מתרחשת באולמות ההקרנה. המבואה גדולה ומרווחת, נותנת הרגשה טובה, בונה אמון וסמכות אבל היא צריכה לגרום לאנשים לנוע הלאה לעבר המקום בו מתרחשת הפעילות.

מוצרים בדף הבית של אתר מסחר באינטרנט מקשים על עבודת הניווט ועשויים ל"סחוב" את הלקוח הפוטנציאלי להסתכל במוצרים שהוצגו לו באופן אקראי ושהוא לא התכוון אליהם. הוא, הלקוח, כבר שכח לשם מה הוא הגיע לאתר ונפגע הסיכוי שלו להמיר.

האתר של The Body Shop עושה בענין זה עבודה נפלאה. הוא מציג את החברה ונותן הצצה לקטגוריות של מוצרים. לענין הסליידר שבדף הבית, אתייחס בהמשך.

אתר The Body Shop

האתר של origins עושה לטעמי עבודה פחות טובה בדף הבית. הוא מציג מוצרים ומתחתיהם קטגוריות. אני חושב שסדר הפוך של הדברים היה גורם ליחס המרה טוב יותר.

 אתר origins

דף הבית של bomb ממש בנוי טוב. הוא לא מציג מוצרים כלל, כי הוא מבין שאין לו שמץ של מושג מה הביא את הגולשים לדף הבית. האם הם חיפשו את שם המותג? האם את הגולש מעניין קרם גוף, שמפו או מוצר אחר. אין לאתר מושג ולכן הגישה שלהם נכונה, לדעתי.

bomb

עוד אתרים שבנויים טוב: Schuh, Massdrop, Running WareHouse

דף הבית של Sabon מציג מוצרים בדף הבית ומפספס אותי. איך הוא יודע מה אני מחפש באתר: האם שמפו לשיער בשבילי או מוצרי ים המלח לאשתי או ליפ גלוס לילדתנו המתבגרת? הוא לא יודע ולכן מציג לי מוצרים באופן אקראי או במוצרים שנבחרו על ידי בעל האתר כדי לקדם את מכירתם.

sabon סבון

עם זאת, ישנם כמה יוצאים מן הכלל, שלהם אני כן ממליץ להציג מוצרים בדף הבית כדי לשפר את ההמרה ואלו הן חנויות מסחר באינטרנט:

  • אשר רוב ההכנסות שלהם מגיע ממספר בודד של מוצרים או
  • שיש להן מספר מאוד מצומצם של מוצרים, או
  • הן מוכרות ליין מוצרים מאוד נישתי

חברת injinji מייצרת גרבי אצבע toesock במיגוון גדלים ושימושים. זה כול מה שהם עושים: מייצרים גרביים עם 5 שרוולים קטנים, שרוול לכול אצבע השומר על רגליים יבשות ומוגנות בהליכה וריצה על כל משטח, בכל מרחק.

דף הבית של injinji מציג מוצרים וכי זה כול מה שהם מייצרים – גרביים, ולכן יש הצדקה להצגת המוצרים בדף הבית כי אין להם משהו אחר למכור.

את הגרביים של injinji תוכלו למצוא גם בחנויות אחרות באינטרנט כמו amazon, feet4us, zappos, אבל שם מוכרים גם עשרות קטגוריות של מוצרים אחרים כמו חולצות, נעליים, כובעים ועוד.

injinji מייצרת גרביים

יש עוד סיבה להציג מוצרים בדף הבית וקוראים לה "התאמה אישית". אם ורק אם יש לאתר את הטכנולוגיה לבצע התאמה אישית, כך שהוא מזהה את הלקוח החוזר ויכול להציג בפניו מוצרים עליהם הסתכל בעבר, אז יש הצדקה להראות מוצרים בדף הבית. ללא עמידה בדרישות אלה, צריך להימנע מהצגת מוצרים בדף הבית.

אל תנסו למכור בדף הבית

יכול להיות שיהיו אתרים שלא יציגו מוצרים בודדים בדף הבית אבל ינסו לקדם סדרה של מוצרים על ידי הצגת מבצע 1+1 או משהו דומה. אתם מבינים שזה אותו דבר כמו לקדם מוצר בודד. למה? כי שוב אין קשר בין מה שרוצה החברה לקדם (ליין של מוצרים) לבין מה שבראש של הלקוח שהגיע לדף הבית.

אתר mountaindesigns מנסה למכור מוצרים כבר בתחילת דף הבית. מה הוא יודע על מה מתחולל בראשו של הגולש. למה בכלל שההצעות האלה יהיו רלוונטיות לגולש?

mountaindesigns

ברוב חנויות המסחר, בעלי עסקים צריכים להציג לגולשים קטגוריות שונות של מוצרים בדף הבית כדי לסייע להם לנווט ולא סדרה מתחלפת של מבצעים ולא להציג מוצרים.

את כול המבצעים הייתי מציג בתור קטגוריה, כך שבדף הבית תהיה הפנייה לדף מבצעים ופרטי המבצע/ים יראו רק למי שיגיע לדף קטגוריה מבצעים.

גם פה יש יוצא מן הכלל. אם יש מספר מצומצם של מוצרים או שהחברה מייצרת מוצרי נישה, אז כן יש מקום להציג מבצע בדף הבית.

אתר radley מוכר בעיקר תיקים לנשים. בדף הבית, לצד הקטגוריות השונות יש הפנייה לדף מבצעים.

radley

היפטרו מהסליידר (קרוסלה)

לסליידר יש חלק נכבד בהאטת האתר וכתבתי על זה רבות כאן.

התוכן שנמצא Above the Fold, בחלון הראשון הנראה ללקוח, הוא נדל"ן חיוני שאין טעם, כך אני חושב, לבזבז אותו על קרוסלה.

פעמים רבות הקרוסלה היא פשרה בין כול המחלקות הרוצות להראות בדף הבית. מי לא? לבעלי עסקים קשה להחליט מה כן להציג או מה לא להציג ולכן הפתרון הקל, פתרון שהוא פשרה: בוא נראה את כולם, אחד אחרי השני וכך נוצר הסליידר – טעות!

כל אחד רוצה חלק בדף הבית. ראו את פרנק קוסטנזה Frank Costanza אומר "You Want A Piece Of Me?"

הנה קטע הפספוסים, שהוא לדעתי הרבה יותר מצחיק

בפשרה הזאת הנקראת סליידר, כול הגורמים בחברה קיבלו את שלהם: יש להם נוכחות בדף הבית ומה עם הלקוח? האם הסליידר משרת את הלקוח? ממש לא!

במקום להסיח את המשתמשים עם מודעות מתחלפות ולא ממוקדות, ניתן להשתמש באותו הנדל"ן בצורה פרודוקטיבית כגון הצגת קטגוריות של האתר, שילוב של אלמנטים אמון כמו לוגו או באמצעות הוכחה חברתית כדי להגדיל את אמון המבקר.

הגבילו את האפשרויות בדף הבית

ההחלטה מה להציג או יותר נכון מה לא להציג בדף הבית היא החלטה קשה. יש הרבה פוליטיקה, הרבה אגו ורצון לרצות את כולם בארגון ולתת להם חלק בדף הבית.

צריך לזכור כי ככול שיש יותר תוכן בדף הבית (במידה והאתר שלך מציג מוצרים בדף הבית), מהירות האתר נפגעת, דבר שמעלה את אחוז הנטישה ופוגע ביחס ההמרה.

חברת גוגל עשתה ניסוי והציגה 30 תוצאות בדף תוצאות החיפוש SERP. נשמע מגניב, נכון? אז מתברר שלא. לעומת דף בו מוצגות 10 תוצאות חיפוש (כמו שיש היום), הלקוחות הצביעו באצבע ולחצו פחות = ירידה ביחס ההמרה.

גוגל תלו את הירידה ביחס ההמרה בזמן טעינת העמוד שהתארכה (כבר כתבתי על זה בסעיף הראשון) אבל גם למספר התוצאות המוצגות יש קריאת תגר על היכולת האנושית להכיל את התוצאות.

מי שירצה להרחיב את ידיעותיו בנושא חקר המוח יוכל לעשות זאת כאן.

השורה התחתונה: נשמע הגיוני שאנו, בני האדם, כאשר יציגו בפנינו יותר אפשרויות, כך תעלה היכולת שלנו לבחור נכון או לכול הפחות, זה לא יפגע ביכולת הבחירה שלנו. אז זה לא!

מחקרים הראו כי בכול פעם שמציגים לנו אפשרויות נוספות, זה דורש מאיתנו יותר זמן עיבוד כדי להעריך אותן, דבר שגורם לנו עייפות ופוגע במוטיבציה שלנו לקחת החלטה. במילים אחרות, יותר אפשרויות לא רק שלא מועיל אלא גם יכול לשתק אותנו ולגרום לנו שלא לעשות דבר!

הקלו על הבחירה

חושבים שיהיה לכם קל לבחור בין 2 אפשרויות דומות?

בספרו "לא רציונלי ולא במקרה" בפרק "להשאיר דלתות פתוחות" מסביר פרופסור דן אריאלי כי בחירה בין 2 אופציות דומות צריכה להיות פשוטה, אבל בפועל היא רחוקה מלהיות כזאת.

כאשר אנחנו באים לבחור בין אפשרויות דומות, אפשרויות שמושכות באותה מידה, ההחלטה היא קשה. המשמעות לגולש המבקר בדף הבית שלכם היא שהוא משקיע את זמנו היקר בהתלבטות. ככול שמתארך הזמן במה לבחור, זה גם משתק אותו.

הניווט בדף הבית צריך להיות מהיר. הגולשים צריכים להבין הן מהתמונות והן מהטקסט מה הן האפשרויות ולבחור, לצאת כיוון. אם זה לא קורה ומיד, אתם עשויים לאבד אותם, דבר שיבוא לידי ביטוי באחוזי נטישה גבוהים ואחוזי המרה נמוכים.

מספר האפשרויות צריך להיות מוגבל, אבל לא רק. אתם חייבים שההבדלים בין הבחירות יהיו ברורים.

הקטגוריות השונות המוצגות בדף הבית יכללו, קרוב לוודאי, שימוש בתמונות כדי להדגיש את המאפיינים הייחודיים של הקטגוריה. צריך לוודא שהגולש מקבל אוירה, יותר מאשר פרטים ואם הוא רוצה לראות פרטים, יהיה עליו ללחוץ על הלחצן.

בחירות שניתן להבחין בקלות ביניהן הופכות את הקליק הבא לקל עבור המבקר, אך חשוב יותר, הן עוזרות לשיפור ההמרה.

היפטרו מהרקע

יש דברים שאין לנו שליטה עליהם וכמה שנתאמץ זה לא יעזור, אחד הדברים הוא לאן העין נמשכת. כאשר אנשים סורקים את הדפים, אנחנו:

  • נמשכים לדברים זזים (תנועה) יותר מאשר לדברים שעומדים במקומם,
  • מזהים פנים מהר יותר מכול דבר אחר,
  • נמשכים לצורות לא סדירות לפני צורות רגילות,
  • נמשכים לפריטים גדולים לפני פריטים קטנים,
  • נמשכים לאלמנטים עם ניגודיות גבוהה לפני אלמנטים עם ניגודיות נמוכה.

יש אתרים שברקע של דף הבית מציגים סרט וידאו שלוקח את תשומת הלב מתוכן האתר.

גם כאשר עינינו רואות תמונת רקע בדף הבית עם פרטים, העין נמשכת והמוח מתחיל לעבוד וזה מסיט את תשומת הלב לתמונת הרקע ושם לא צריכה להיות תשומת הלב של הלקוחות.

אז מה כן? הרקע של דף הבית צריך להיות חלק, זה יכול להיות לבן (זאת העדפה שלי) או רקע אחיד. הניסיון לתת רקע עם טקסטורה או מילוי הדרגתי זה יותר טוב מסרט וידאו עם תנועה אבל פחות טוב מרקע בעל צבע אחיד.

המלצתי, תן לאנשים רקע לבן כדי שיוכלו להתמקד בתוכן של האתר ותראה שיפור באחוזי ההמרה.

סיכום

אם אתם, בעלי עסקים, רוצים לשפר באופן משמעותי את יחס ההמרה באתר שלהם, אתם חייבים להוריד את רמת הרעש, לצמצם אפשרויות, להציג קטגוריות ולא מוצרים ולדאוג שהאתר יהיה מהיר.

ועכשיו תורכם. מה אתם תיישמו באתר שלכם? שתפו אותי כאן למטה בתגובות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 comments

  1. הי זהר
    אם אני מבין נכון אז "תפסת מרובה לא תפסת".
    הדף הבית, לטעמי, יש ענין של ניסוי ותהייה.
    עדכון דף הבית חייב להיות דינמי בהתאם ללקוחות ולצרכים של בעל העסק.
    כהרגלך בפוסטים שלך זהר, יש מן החוויה והלימוד וההנאה
    שא ברכה

    • שלום יוסי,
      אכן כך, "מרוב עצים לא רואים את היער" ויש עוד משפטים שמראים שהניסיון לרצות את כולם בסופו סופו שמפספסים ובגדול – צריך להתמקד.
      אני מבין את הצרכים של בעל העסק, אבל הם יגיעו לידי מימוש אם הלקוחות יבצעו המרה, כך שבמקום הראשון צריכים להיות הצרכים של הלקוחות שחשוב לדעת אותם.
      יש מקום לבצע ניסוי מסוג A/B testing כדי לדעת מה עובד טוב ומה עובד עוד יותר טוב. כאן כתבתי על ניסויים באתר http://www.seoreport.co.il/3166
      להצלחה שלך,
      זהר עמיהוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן