style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מהלכים בגוגל אדוורדס שמביאים יותר לקוחות, יותר פניות ויותר מכירות

הבאת תנועה של לקוחות פוטנציאליים לאתר היא משימה עיקרית לכל בעל עסק ומשווק באינטרנט. יש הרבה מאוד ערוצי מדיה באינטרנט מהם אפשר להביא תנועה: חלקם בחינם וחלקם בתשלום. בעלי עסקים מבינים היום שהם צריכים לשלם לערוצי המדיה השונים כדי להביא תנועה לאתר ואי אפשר עוד לסמוך רק על תנועה חינם.

כאשר בעלי עסקים ומשווקים באינטרנט שוקלים את אפשרויות הפרסום בתשלום השונות באינטרנט, פרסום בגוגל אדוורדס Google AdWords הוא הפופולארי והאפקטיבי ביותר, מה גם שהוא פתוח לכולם, ללא מגבלה של תקציב פרסום, שפה, מיקום גיאוגרפי אלא רק מגבלות המוצהרות במסמך מדיניות הפרסום של גוגל.

גוגל דואגת לשווק היטב את שירותי הפרסום שלה. הפרסומת של גוגל מוצגת באתרים בהם אתם גולשים ומאיצה בכם להרשם ולהתחיל לפרסם מיד! ואני לא מדבר רק על פרסומות טקסט בדף תוצאות החיפוש של גוגל, אלא על פרסומות באנרים ווידאו המוצגים בהרבה מאוד אתרים בהם אתם גולשים.

מודעות של גוגל לפתיחת חשבון פרסום בגוגל

היכולת להתחיל ולפרסם בכל תקציב, גם בתקציב של 2 שקל ליום, מסנוורת בעלי עסקים הרוצים לפרסם באינטרנט, בעיקר בעלי עסקים קטנים, שמתקבל אצלם הרושם שבגלל רף הכניסה הנמוך, למעשה ללא מגבלות תקציב, אז זה קל וכך הם נופלים למלכודת של פרסום לא יעיל שלא לומר בזבזני.

בעלי עסקים מנסים להתמודד עם גוגל אדוורדס בעצמם כי אין להם את המשאבים לשכור את שירותיו של מפרסם מוסמך בגוגל בעל ידע וניסיון וכך הם עושים טעויות / שגיאות שגורמות להם להפסיד כסף רב ולפרסום להיות לא ריווחי.

בהמשך אני אציג לכם מהלכים בגוגל אדוורדס שיגרמו לפרסום שלכם בגוגל להיות ריווחי.

אני מציג בפניכם את דף תוצאות החיפוש כדי ליישר את הקו וכדי שיהיה ברור לכולנו על מה אני הולך לדבר היום – היום אני הולך לדבר על מהלכים בגוגל אדוורדס בחיפוש, בחיפוש בלבד.

SERP דף תוצאות חיפוש בגוגל

כך נראה דף תוצאות החיפוש מלמעלה למטה נכון לאוגוסט 2017:

  • עד 4 מודעות ממומנות,
  • 10 תוצאות אורגניות,
  • עד 3 מודעות ממומנות.

הנה דוגמה של לקוח שלו אני מנהל את חשבון הפרסום בגוגל. אלו הן תוצאות יוצאות דופן, אבל זה אפשרי גם עבורכם ועל זה אני הולך לדבר היום.

חשבון פרסום בגוגל

אז מה אנחנו רואים?

אנחנו רואים את הביצועים של הקמפיינים בחיפוש במשך 4 חודשים: אוקטובר 2015 עד וכולל ינואר 2016. אני קיבלתי לידי את חשבון הפרסום של הלקוח בנובמבר 2015 ומה קרה בחודשיים שלאחר מכן?

הקו הכחול מתאר את אחוז ההקלקה הממוצע CTR והקו הכתום מתאר את מספר ההמרות.

למי שמתקשה לקרוא את הנתונים מהגרף, הכנתי טבלה המשווה בין חודש נובמבר 2015 (בחודש זה חשבון הפרסום לא היה בניהולי) לבין חודש ינואר 2016 בו כבר ניהלתי את חשבון הפרסום בגוגל עבור הלקוח.

אחוז ההקלקה כפי שאתם יכולים לראות גדל פי 2 ויותר, 2.3 ליתר דיוק.

מספר ההמרות גדל פי 12 ויותר: 6 המרות בחודש נובמבר 2015 לעומת 74 המרות בחודש ינואר 2016. אני יודע שזה מטורף, אבל אלו המספרים וגם לכם יכולות להיות כאלה תוצאות ועל כך בהמשך.

אבל אני יודע שחסר כאן עוד מספר אחד כדי להשלים את התמונה והוא: כמה שולם לגוגל עבור הפרסום.

חשבון פרסום בגוגל

בגוגל אדוורדס אפשר להראות רק שני סדרות של נתונים, יש מגבלות גם לאדוורדס 🙂

ובכן, הקו הכתום נשאר מספר ההמרות שגדל פי 12 ויותר ועכשיו הקו הכחול מתאר את סך ההוצאה על הפרסום המשולמת לגוגל.

צריכים לשים לב בקריאת הגרפים כי הנקודה השמאלית התחתונה היא לא "ראשית הצירים" או מה שכולנו קוראים, נקודות 0,0

ולכן, רשמתי את הנתונים בטבלה במרכז המסך. ובכן, העלות במהלך החודשים בהם לקחתי את ניהול חשבון הפרסום של הלקוח גדלה בקצת יותר מ- 9%

אז בואו נסכם:

  • ההשקעה בפרסום גדלה ב- 9%
  • אחוז ההקלקה CTR גדל פי 2 ויותר,
  • מספר ההמרות גדל פי 12 ויותר,
  • עלות ההמרה CPA שהיתה 455.16 שקלים היא עכשיו 40.39 שקלים; כלומר 1/12 . וואהו!!!

אני יודע שאלו הן תוצאות יוצאות דופן, אבל הן אפשרויות ויכולות להיות אפשריות גם עבורכם אם תעשו את מה שאני עומד ללמד אתכם בהמשך.

אתם במקום הנכון אם:

  • אתם רוצים לשלם פחות ובאופן עקבי על תנועת גולשים שאתם קונים מגוגל
  • אתם רוצים להביא את הגולשים שרוצים את המוצרים והשירותים שלכם
  • רוצים יותר פניות ו- יותר מכירות מהפרסום שלכם בגוגל
  • אתם רוצים לוודא כי כול שקל שאתם מוציאים על פרסום יחזיר לכם את ההשקעה
  • אתם מנהלים פרסום בגוגל אבל מרגישים שהפרסום בגוגל יכול לעבוד טוב יותר עבורכם

על מה נדבר?

  • על הטכניקות הטובות ביותר להפוך את הפרסום בגוגל לתנועה של לקוחות שמחפשים את המוצרים והשירותים שלכם
  • איך ליצור קמפיין ריווחי בגוגל
  • איך להעלות CTR, להעלות QS ובה בעת להוריד את המחיר הממוצע לקליק
  • איך לקחת את הפרסום שלכם בגוגל לשלב הבא, כדי שתקבלו יותר לקוחות, יותר פניות ויותר מכירות

האם אתם מוכנים ללמוד על מהלכים ב- Google AdWords שיביאו לכם יותר לקוחות, יותר פניות ויותר מכירות?

אז בואו נתקדם

מחקר מילות מפתח כראוי

תתפלאו כמה אתם לא יודעים על מה שהלקוחות שלכם מחפשים. מחקר מילות מפתח שנעשה כהלכה יגלה לכם מה הלקוחות שלכם כבר מחפשים בגוגל. בעל עסק, מוערך ומומחה בתחומו ככול שיהיה, לא יכול להעלות על דעתו את כל הצירופים האפשריים לביטויי חיפוש שהלקוחות שלו מחפשים.

בדרך כלל המפרסמים החדשים בגוגל נתפסים לפרסם על מילות כלליות שלא מתארות במדוייק מה הם מוכרים, דבר שבסופו של דבר מביא לבזבוז מהיר את התקציב ולמעט מאוד פניות או מכירות.

מה למשל מחפש מי שמקליד את המילה "משכנתא"? הוא רוצה לקחת משכנתא? אולי למחזר משכנתא? או אולי הוא מחפש קורס משכנתא ואולי הוא בכלל רוצה לבדוק האם משכנתא כותבים בסוף ב- א או ה? רק רגע, יש עוד אפשרויות למי שמחפש משכנתא: יכול להיות שהוא מתלבט בין משכנתא לבין שכירות, אפשרי שהוא מחפש עצה איך לנהוג במשכנתא במקרה של גירושין ואולי הוא בכלל רוצה לבדוק זכאות למשכנתא ואלו רק חלק מהאפשרויות.

מודעה של מפרסם שישתתף במכרז על המילה "משכנתא" עשוייה להיחשף לפני הרבה מחפשים לא רלוונטים. לא רלוונטיים לשירותים שהוא מציע, הם ילחצו (מה איכפת להם. הלחיצה עולה להם כסף? לא!), המפרסם ישלם ושום דבר לא יקרה: לא פניות ולא מכירות.

כתבו זאת לפניכם: חייבים לערוך מחקר מילות מפתח מקיף ויסודי לפני שמקימים פרסום בגוגל.

והוסיף ואומר כי מידי פעם צריך לעשות רענון לאותו מחקר מילות מפתח. גוגל טוענים שבכל שנה יש גידול של 15% במלאי הביטויים או במילים אחרות, בכל שנה מתווספים ביטויים חדשים שלא היו בשנה הקודמת.

לחצו כאן כדי לדעת עוד על מחקר מילות מפתח

6 כלים למחקר מילות מפתח

הגדרה של סוגי התאמה

יש 4 סוגי התאמה החל מהתאמה רחבה ועד התאמה מדוייקת.

התאמה מדוייקת היא התאמה בה ביטוי החיפוש שהגולש הקליד זהה במדוייק לביטוי המפתח שהמפרסם הגדיר. לדוגמא: אם מפרסם מתחרה על הביטוי המדוייק "מיטה זוגית", אז רק מי שמחפש בדיוק את הביטוי "מיטה זוגית" יראה את המודעה של המפרסם. ביטוי החיפוש "מיטה זוגית מתכווננת", שהקליד הגולש, לא יפעיל את ביטוי המפתח המדוייק "מיטה זוגית" שהגדיר המפרסם והמודעה לא תראה.

התאמה רחבה פירושה שגוגל מזהה קשר כלשהו בין מה שחיפש הגולש למה שהגדיר המפרסם וזה מספיק כדי להפעיל את ביטוי המפתח ולהציג את המודעה.

לדוגמא: אם מפרסם מתחרה על הביטוי בהתאמה רחבה "מיטה זוגית", אז כל ביטוי חיפוש שמקליד הגולש ובו המילה "מיטה" או המילה "זוגית" או כל ואריאצייה של לפחות אחד מהם מפעיל את המודעה. גולש שיקליד את ביטוי החיפוש "מיטת סיכות" יפעיל את מילת המפתח "מיטה זוגית" בהתאמה רחבה שהגדיר המפרסם והמודעה של המפרסם תוצג. מסכימים איתי שזה לא רלוונטי. יהיו מחפשים שיראו את המודעה וגם אם הם יבינו שהמודעה לא בשבילם, הם ילחצו. מה איכפת להם! הלחיצה עולה להם כסף? לא!

אולי זה יפתיע אתכם, אבל ברירת המחדל של סוג ההתאמה היא – התאמה רחבה. במילים אחרות, אם לא תגדירו סוג התאמה, סוג ההתאמה שגוגל יבחר לביטויי המפתח שלכם הוא התאמה רחבה.

מרבית המפרסמים החדשים בגוגל לא יודעים בכלל שכאשר הם מקלידים רשימה של מילות מפתח הם מוגדרות בהתאמה רחבה. המשמעות היא שגוגל יפעיל את ביטויי המפתח שלכם, המפרסמים, בכל הזדמנות שתהיה לו, לגוגל. בכל פעם שיהיה איזה שהוא קשר ואפילו קל בין מה שחיפש הגולש לבין ביטויי המפתח של המפרסם בהתאמה רחבה, יש סיכוי שהמודעה שלכם תוצג.

ומכיון שמספר החיפושים בגוגל הוא אין-סופי המודעות שלכם תוצגנה בפני גולשים לא רלוונטיים ואם הם ילחצו על המודעות שלכם, והם ילחצו, זה יעלה לכם הרבה כסף ושום דבר טוב מזה לא יצמח לכם: לא פניות ולא מכירות.

חלוקת הפרסום למסעות פרסום ולקבוצות מודעות

הפרסום שלכם בגוגל צריך שיהיה רלוונטי לאורך כל הדרך: החל מביטוי המפתח דרך המודעה ועד דף הנחיתה.

תהליך הפרסום בגוגל

פרסום בגוגל המכיל מסע פרסום אחד וקבוצת מודעות אחת הוא טעות נפוצה שעושים הרבה בעלי עסקים מתחילים בפרסום בגוגל.

לשים את כל מילות המפתח בקבוצת מודעות אחת שיציגו מודעה אחת ויובילו לדף נחיתה אחד זוהי טעות שתעלה לכם הרבה כסף. אתם רוצים שהמודעה תהיה רלוונטית לביטוי החיפוש שהקליד הגולש ולשם כך צריך לפתוח הרבה קבוצות של מודעות.

נניח ואתם נותנים שירותים של משכנתא וביניהם: מיחזור משכנתא ו- משכנתא חד-הורית. כדי שהמודעה שלכם תהיה רלוונטית למי שמחפש, יהיה עליכם לדאוג שמי שמחפש "מיחזור משכנתא" יראה מודעה שמדברת על מיחזור משכנתא ולחיצה עליה תוביל לדף נחיתה המדבר על מיחזור משכנתא. מי שמחפש "משכנתא חד-הורית" יראה מודעה שמדברת על משכנתא חד-הורית ולחיצה עליה תוביל לדף נחיתה המדבר על משכנתא חד-הורית. הגיוני? בוודאי שכן.

אני יודע שהכי קל זה לעשות דף נחיתה אחד, אבל אתם תשלמו על כך ביוקר: ציון האיכות של מילת המפתח ירד, המחיר לקליק יעלה אבל הנזק העיקרי הוא שההמרות שלכם יפגעו.

השמת כל ביטויי המפתח בנושא 'משכנתא' בקבוצת מודעות אחת לא מאפשרת לשמור על רלוונטיות גבוהה ולכן ציון האיכות נמוך. המשמעות היא שאתם משלמים הרבה, הרבה יותר ומפסידים לקוחות.

הכנת דף נחיתה מותאם למכשיר נייד

כאשר אני מדבר על מכשיר נייד, הכוונה היא אייפון או אנדרואיד או בקיצור מובייל, סמאטרפון.

הנה כמה עובדות שלא ידעתם:

  • מרבית הגולשים בפייסבוק עושים זאת באמצעות המכשיר הנייד שלהם,
  • מרבית הצפיות ביוטיוב נעשות באמצעות מכשיר נייד,
  • מעל 70% מהמיילים נפתחים לראשונה עם מכשיר נייד,

להמשיך?

התמונה ברורה, כל הנכסים שלכם באינטרנט וזה כולל: אתר/ים, מיילים, דפי נחיתה צריכים להיות מותאמים לנייד. נכון, כל אתר יכול להראות במובייל, אבל השאלה היא איך? אם צריך לצבוט את המסך, להגדיל ולהזיז ימינה ושמאלה – אז זה לא מותאם לנייד.

ועכשיו לנתון מצמרר: מחקר שפורסם לאחרונה מגלה כי גולשים באמצעות מכשיר נייד, ינטשו 1 מתוך 4 אתרים שאינם מותאמים לסמאטרפון לעומת נטישה של 1 מתוך 11 אתרים שכן מותאמים לנייד.

המסקנה ברורה: אתם המפרסמים צריכים לספק דפי נחיתה המתאימים לכל גדלי המסכים, אחרת אתם מאבדים הזדמנויות שעליהן תשלמו כסף רב לגוגל על תנועה שגוגל הביא לכם.

ואני רוצה לומר עוד מילה על ניידים.

זוכרים שהצגתי לכם את דף תוצאות החיפוש? ובכן, זה היה דף תוצאות החיפוש במחשב שולחני. במכשיר נייד, דף תוצאות החיפוש של גוגל נראה שונה – זה לא אותו דבר.

גוגל רוצה לעשות לכם חיים קלים ומאפשר לכם באותה קבוצת מודעות לפרסם מודעות למחשב שולחני בצד מודעות לנייד. על הנוחות הזאת אתם משלמים כסף רב.

לפני שאני עובד למהלך החמישי, אני רוצה לדבר על מימצא מטריד שנמצא אצל מפרסים רבים בגוגל והוא: הפניית התנועה מגוגל אדוורדס לדף הבית.

זאת שגיאה נוראית! ואסביר לכם למה זאת שגיאה:

מי שלחץ על המודעה שלכם חיפש משהו מסויים מאוד. אם הוא חיפש את שם העסק שלכם, אז זה בסדר להביא אותו לדף הבית, אבל מרבית החיפושים הם לא של שם העסק, אלא של מוצר או שירות מאוד מסויימים.

אז הגולש חיפש משהו ספציפי והגיע לדף הבית. שם הוא צריך להמשיך ולחפש, כי ברור לכם וגם לו שדף הבית זה לא היעד אליו הוא התכוון להגיע והתוצאה? אחוזי נטישה גבוהים במיוחד!

רוצים עוד סיבה?

זוכרים שדיברנו על הקשר בין ביטוי המפתח, מודעה ו- דף נחיתה. ובכן, ההתאמה הזאת מאוד רופפת לביטויים ספציפיים ולכן ציון האיכות  Quality Score נמוך והתוצאה של זה, שאתם תשלמו יותר מהמתחרים שלכם עבור אותם מיקומים בתוצאות החיפוש.

חשוב! אל תשלחו את התנועה מפרסום לדף הבית

ניצול אפשרויות הפרסום בגוגל חיפוש עד תום

גוגל מאפשרת:

  • פרסום בחיפוש, כלומר, מודעות הטקסט  או המוצרים (לא בישראל) של המפרסמים יופיעו רק בדף תוצאות החיפוש של גוגל ושל שותפי החיפוש,
  • פרסום במדיה, בהן מודעות טקסט, תמונה ו- וידאו יופיעו במיליוני אתרים ברחבי העולם כולל יוטיוב, ג'מייל, אפליקציות בנייד.

גוגל תעשה הכול כדי להפיץ את המודעה שלכם, המפרסמים, בגוגל. פרסום בגוגל חיפוש מוגבל בגלל "מילות המפתח", אבל במדיה יש לגוגל כר נרחב הרבה יותר של אפשרויות להציג את המודעות שלכם ברשת של מיליוני אתרים. אז מה זה רע שהמודעות יוצגו? זה רע מאוד וזה יעלה לכם הרבה כסף.

אם אתם לא מצויים ברזי הפרסום במדיה, התקציב שלכם יבוזבז מהר מאוד על תנועה לא איכותית שלא תביא לכם: לא פניות ולא מכירות.

המלצתי היא קודם לפרסם ברשת החיפוש ורק אחרי שמיצתם את הפוטנציאל בחיפוש עיברו גם לפרסום ברשת המדיה.

פרסום חובבני ברשת המדיה הוא הרבה יותר "כואב", מבחינה כספית, מאשר פרסום חובבני ברשת החיפוש.

מדידת המרות

פניות מטופס, טלפונים, מכירות און ליין – כל אלה הן המרות. המרות חובה למדוד. המרה היא פעולה שאתם המפרסמים מבקשים מהגולש לעשות. אתם קונים בכסף את התנועה מגוגל וצריכים לדעת בסופו של יום לדעת "מה יצא לכם מזה: כמה פניות ו- כמה מכירות?"

פרסום בגוגל ללא יכולת מדידה של המרות, זה פרסום "על עיוור", אתם "שופכים" כסף ואינכם יודעים מה קרה בעקבות הפרסום שאמור לקדם את העסק שלכם.

קל למדוד מילוי של טופס וקל למדוד מכירה אוןליין אבל קשה למדוד שיחות טלפון נכנסות.

מכיון שמרבית הגולשים עושים שימוש במכשיר נייד, קל להם יותר לצלצל מאשר למלא טופס ואם אתם המפרסמים לא מודדים פניות טלפוניות, יש לכם "נקודה עיוורת" גדולה מאוד שלא מאפשרת לכם לחשב החזר על ההשקעה ROI ואינכם יכולים לקבל החלטות עסקיות על סמך נתונים.

דף נחיתה עם מדידה מוגבלת

תחושות בטן זה טוב, אבל לא כאשר זה נוגע לחישובי כדאיות. אם לא תמדדו שיחות טלפון נכנסות לעסק שלכם ולא תדעו לשייך אותן לערוץ הפרסומי מהן הגיעו, לא תהיה לכם יכולת לדעת בוודאות: מה עובד עבורכם טוב, מה עובד עבורכם בסדר ומה בכלל לא עובד עבורכם.

כדי שתוכלו למדוד אתם צריכים תשתיות וכמובן גם כלי מדידה שיספקו לכם נתונים כמו עלות לכל המרה CPA.

מדידת לידים שמסתמכת רק על מילוי טפסים באתר שיש בו מספר טלפון היא מדידה לא שלמה ולא מאפשרת הסקת מסקנות כמו שאתם רואים בדף הנחיתה של AVIS. מי שמילא את הטופס, מגיע לדף נחיתה ואז יש אפשרות למדוד שנעשתה פנייה. לא ניתן למדוד כמה התקשרו לחברה מדף הנחיתה כי זהו טלפון כללי אליו מתקשרים לקוחות שראו אותו בכל מקום, גם בשלטי חוצות.

כאשר יש ללקוחות את האפשרות לבחור בין מילוי טופס לבין שיחת טלפון, במרבית הפעמים הם יבחרו להתקשר.

מחקרים מוכיחים כי 57% מהמחפשים במובייל יערכו שיחת טלפון לעסק מתוך כוונה לסגור עסקה.

הסיכוי לסגור עסקה בטלפון הוא הרבה יותר גדול מכיון שהלקוח הפונה מדבר עם איש מכירות מיומן.

אתם, בעלי עסקים, רוצים שהלקוחות יצלצלו. הבעיה היא איך מודדים את השיחות הנכנסות?

לצערכם, גוגל אנליטיקס לא סופר שיחות טלפון.

אם אתם רוצים שיתקשרו אליכם, מספר הטלפון צריך להיות בכותרת האתר (Header), דף צור קשר וגם בתחתית האתר (footer).

את מספר הטלפון שבאתר רואה כל מי שלחץ על המודעה שלכם בין אם הוא הגיע מפייסבוק, גוגל או מכל ערוץ פרסום אחר ואם הוא יתקשר לעסק שלכם, תדעו שהגיעה שיחה אבל אין לכם מושג מהיכן הגיע הלקוח לאתר.

למה זה חשוב? אם לא תדעו מאיזה ערוץ פרסומי הגיע הלקוח לאתר, לא תוכלו לחשב את ריווחיות הפרסום באותו ערוץ. נכון?

כאשר אתם מוצאים ערוץ פרסום רווחי, אתם צריכים להשקיע בו עוד ועוד כל עוד הוא ריווחי. זה אומר שאתם חייבים למדוד CPA ואתם חייבים למדוד ROI או במילים אחרות: אתם חייבים למדוד פניות והמרות מטפסים ו- טלפונים ולשייך כל פנייה והמרה אל הערוץ הפרסומי ממנו הגיע הגולש.

בשפה יפה זה נקרא Scalability, כלומר היכולת להגדיל את ההשקעה בפרסום כל עוד הפרסום ריווחי – אתם חייבים למדוד טפסים וחייבים למדוד שיחות טלפון, אחרת לא תוכלו לחשב במדוייק CPA ו- ROI

הרבה אנשים שואלים אותי: כמה להשקיע בפרסום?
והתשובה שלי: כמה שיותר!

אני יודע שזה נשמע לכם מוזר, הזוי, לא מובן אבל תחשבו על זה רגע.

אם אתם יודעים כמה עולה ליד / פנייה (lead) בין אם זה באמצעות טופס או טלפון מכל ערוץ פרסום בתשלום: גוגל, פייסבוק וכדומה אז למה לא להשקיע עוד כסף?

רוצים לגדול?
הדרך היא לחשב עלות המרה CPA לכל ערוץ פרסום בתשלום.

במידה והמחיר להמרה ריווחי, יש הגיון בלשלם כדי להביא עוד ועוד לקוחות ולהפסיק להיות עסק קטן

זה נקרא Scalability

רווח הוא כל מה שחשוב. התעלמו מאנשים שטוענים שמה שקובע האם הפרסום הוא טוב זה שיעור המרה הנקרא CTR (% האנשים שלחצו על המודעה שלכם מכלל אלה שצפו בה). אם אתם לא עושים כסף מפרסום, עליכם להפסיק, אלא אם מטרת הפרסום היא מיתוג.

אחוז הקלקה גבוה CTR זה בהחלט פרמטר שיש להתגאות בו, אבל לצערי אתם לא יכולים לקנות איתו בסופר. ככל שידוע לי, בסופר משלמים בשקלים ולכן, כל מה צריך לעניין אתכם זה רווח ו- רווח צריך לחשב.

כל עוד אתם נמצאים בחוג הדיגיטלי, למשל יש לכם חנות מסחר באינטרנט, בה הדרך היחידה לרכוש היא אוןליין, אז אין לכם בעיה של מדידת רווח. אתם יודעים כמה הוצאתם עבור הפרסום, אתם יודעים כמה רכישות היו ומאיזה ערוץ וכל מה שיש לכם עכשיו לעשות זה לחשב רווח עם נתונים חשבונאיים של כמה עלה לכם המוצר (מנהל חשבונות או רואה חשבון יוכל לעזור לכם).

הענין שהוא שלמרבית העסקים המפרסמים באינטרנט, הדברים קצת יותר מורכבים:

  1. יש פניות טלפוניות שאותן צריך לספור
  2. משכי הזמן בין פנייה לרכישה עשויים להיות ימים ואף חודשים ולכן המעקב אחרי הפנייה בתהליך ההמרה קשה.

אתם צריכים לדאוג לתשתיות שיעזרו לכם למדוד נתונים כדי שתוכלו לחשב רווח

אם קראתם את המאמר עד כה סימן שאתם רוצים:

  • להוריד את המחיר לקליק
  • ליצור יותר המרות (פניות ו/או מכירות)
  • להגדיל את ריווחיות הפרסום בגוגל
  • להגדיל חשיפה
  • להעלות את שיעור ההקלקה
עכשיו זה הזמן שלכם לעשות מעשה.

השאלה הגדולה היא: מהי הדרך הטובה ביותר להשיג יותר מהפרסום בגוגל ולוודא שזאת תהיה השנה הכי טובה שלכם?

יש שתי אפשרויות

  • אפשרות ראשונה: לנסות ליישם בעצמכם את מה שלמדתם כאן היום עם הרבה ניסוי וטעייה – זוהי הדרך הקשה, היקרה והארוכה
  • אפשרות שנייה: לתת למוסמך פרסום בגוגל, בעל ידע וניסיון רב שעליו אתם סומכים לאבחן את חשבון הפרסום שלכם בגוגל – הדרך הקצרה והמשתלמת

האם אוכל להציע לכם הצעה לשיפור הפרסום שלכם בגוגל?

אני מציע לכם בדיקה מקיפה (אבחון) של חשבון הפרסום שלכם בגוגל הכוללת:

  • מבנה חשבון
  • מודעות
  • דפי נחיתה
  • מילות מפתח
  • סוגי התאמה
  • תקציבים ומחירים
  • רשתות
  • ציון איכות
  • אחוזי חשיפה
  • הזדמנויות עסקיות
[megapoll id="22"]

אני רוצה להראות לכם דוגמה נוספת, של לקוח שמוציא פחות כסף על פרסום מהדוגמה שהראיתי בתחילת המאמר.

הפעם זאת דוגמה של לקוח שעשיתי איבחון לחשבון הפרסום שלו בגוגל. הלקוח מצד אחד הבין שפרסום בגוגל יעיל לעסק שלו, אבל מצד שני התוצאות איכזבו אותו מאוד: כל חודש הוא הוציא כ- 800 שקלים על פרסום, זה לא הרבה, אבל התוצאות היו אפס, זירו, נדה ואז הוא פנה אליי שאערוך איבחון לחשבון הפרסום שלו בגוגל וזה מה שקרה: ההוצאה גדלה ב- 16%, אחוז ההקלקה עלה רק ב- 5% אבל… ההמרות, מ- אפס המרות ל- 11 המרות תוך חודש.

חשבון בפרסום בגוגל Google AdWords

מה יקרה לאחר שתזמין?

  • תקבל ממני מייל עם שאלון אבחון חשבון הפרסום שלך בגוגל אותו עליך למלא ולהחזיר אלי
  • לאחר קבלת שאלון האבחון תתואם איתך פגישה אינטרנטית
  • פגישה אינטרנטית של שעתיים בה אעבור איתך על הפרסום שלך בגוגל, אסביר לך איך ניתן לשפר אחוז הקלקה CTR ולהוריד CPA. אחשוף בפניך הזדמנויות להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

השקעתכם בבדיקת חשבון הפרסום שלכם בגוגל Google AdWords

[megapoll id="22"]

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן