style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

3 צעדים להגן על המותג שלך באמצעות Google Ads

האם אתם רואים מודעות של המתחרים שלכם כאשר אתם מחפשים בגוגל את שם המותג שלכם? אם כן, מה ניתן לעשות?

מאמר זה יספק לך דרך כדי שתוכל להגן על המותג שלך בתוצאות החיפוש של גוגל באמצעות פרסום בתשלום בגוגל Google AdWords ואיך לגרום לכך שהחיפושים על שם המותג שלך יעבדו עבורך, גם בתנאי תחרות קשים.

אני יודע שאתם בודקים מידי פעם את דף התוצאות של גוגל בחיפוש אחר שם המותג שלכם. אני מבין שמודעות המתחרים מרגיזות / מעצבנות / מטרידות אתכם כאשר אתם רואים את המתחרים שלכם מפרסמים תחת שם המותג שלכם.

בתור שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל המנהל קמפיינים פרסומיים אני רואה את המודעות, את אסטרטגיות הקמפיין ואת תוצאות הביצועים של לקוחות בכול גודל: קטנים, בינוניים וגדולים ויכול להציע לכם דרך שתגן על המותג שלכם ב- AdWords.

אבל רגע לפני שאני אראה לכם מה לעשות, חשוב שתבינו למה חשוב להגן על המותג שלכם.

למה חשוב להגן על המותג?

חיפוש אחר שם המותג בגוגל הוא חיפוש מאוד ממוקד וכך הן גם התוצאות. גולש המחפש את שם המותג שלכם הוא הגולש הכי איכותי שאתם רוצים. הוא מקדיש זמן, הוא מתאמץ כדי להגיע אליכם. למה דווקא אליכם? כי הוא מחפש את המותג שלכם: שם העסק, שם סדרת מוצרים, שם מוצר, שם בעל העסק. כל אלה הם חיפושים מאוד ממוקדים.

כאשר אני כותב במאמר זה 'מותג שלכם' הכוונה היא ל: שם העסק, שם סדרת מוצרים, שם מוצר, שם בעל העסק. כל אלה הם חיפושים מאוד ממוקדים.

לכל עסק יש מתחרים: לפעמים מעט ולפעמים הרבה, לפעמים יותר אגרסיביים בתחרות המגיעה להכפשות, רכילויות ואף ידיעות מטעות ולפעמים מתחרים יותר "רכים". לפעמים מתחרים גדולים המנסים "לבלוע" אתכם ולפעמים קטנים יותר המנסים "לנגוס" בכם מאחור.

כול המתחרים שלכם רוצים לגנוב מכם לקוחות ולא חשוב מהם יחסי הכוחות ביניכם. אפשר לומר, כמעט בוודאות מלאה, שהם חשבו על זה מתי שהוא. אולי לא כולם מפרסמים על שמכם, אבל בלי ספק הם חשבו על מהלך שכזה. גם אתם.

אחת הדרכים לגנוב מכם לקוחות היא באמצעות פרסום מודעות בתשלום לגולשים המחפשים בגוגל את שם המותג שלכם.

נניח ויש לכם עסק. זה יכול להיות: מכון יופי, סוכנות נסיעות, משרד ייעוץ מס, מטפלת זוגית, מכון כושר וכדומה ומישהו באינטרנט מחפש בגוגל את שם המותג שלכם, מה הוא מחפש? הוא מחפש אתכם, אתכם ולא אף אחד אחר, כי הוא ציין במפורש את שם המותג שלכם.

לכן, אני אומר שלמילות המפתח הקשורות במיתוג שלכם יש ערך לא רק מיתוגי אלא גם ערך כספי, כי האנשים המחפשים אתכם, נכונים לסגור איתכם עסקה.

המתחרים רוצים להציג את המודעה שלהם בפני מי שחיפש את שם המותג שלכם כדי להציג בפני המחפשים אלטרנטיבה למוצר או לשירות שאתם מציעים וגם מתוך מחשבה שאולי יצליחו לגנוב מכם לקוחות על ידי גולשים שחיפשו ולחצו על המודעה ולא שמו לב על מה הם לוחצים.

אני רוצה לומר עוד מילה על "לא שמו לב". כאשר גולש מחפש שם מותג, מה הוא למעשה מחפש? יכול להיות שהוא מחפש מיקום אולי מספר טלפון. אולי הוא מחפש ביקורות, מבצעים, הנחות או שעות פתיחה. בכול מקרה הוא מחפש תכנים הקשורים במותג, בין אם זה אתם, בעלי המותג, או מישהו אחר, צד שלישי, שכתב עליכם.

מהיכרותם את מנוע החיפוש גוגל, הגולשים יודעים כי גוגל ייתן להם את התוצאות הכי טובות שקשורות לביטוי אותו הם חיפשו. הגולשים לא חושבים אפילו שגוגל יציג להם מודעה של מתחרים שתיקח אותם בכלל למקום אחר, איישר לידיהם של המתחרים.

אם מתחרים מפרסמים על שם המותג שלכם, אתם לא לבד. הנה כמה דוגמאות לעיניכם:

טריגלאב תיירות, חברת התיירות היחידה בישראל המתמחה במדינות סלובניה וקרואטיה. טריגלאב הוא ההר הגבוה בסלובניה, זהו שם של פארק (היחיד בסלובניה), של שמורת טבע, אבל "טריגלאב תיירות" זה שם של עסק, זה שם מותג.

טריגלאב תיירות

מיקי ברקל הוא מומחה אימון אישי וארגוני בשיטת NLP. מנחה, מאמן ומדריך קורסים למטפלים בשיטת NLP. מי שמחפש "מיקי ברקל" את מי הוא מחפש? את אלון גל? את עדן בן זקן? לא! הוא מחפש את מיקי ברקל – במלוא אצבעותיו רשם הגולש המחפש: מיקי ברקל, אבל זה לא מפריע, כאמור, למתחרים לזנב במיקי ולנסות לגנוב ממנו לקוחות.

מיקי ברקל NLP

הוד-עמי היא הוצאת ספרי מחשבים הראשונה והותיקה בישראל לספרי מחשבים. אם תעיפו מבט במדף הספרים שלכם, אתם עשויים למצוא שם לפחות אחד מספרי ההוצאה, אם זה בנושאי תוכנות המשרד של מיקרוסופט: וורד, אקסל, אקסס או ספר בנושאי תכנות: סי, ג'אווה, פסקל, סי שארפ או ספרים למפתחי אתרים באינטרנט: HTML, CSS.

מי שמחפש הוד-עמי מחפש לרכוש ספר של ההוצאה באתר, אולי לראות כיצד להגיע למשרדים (הממוקמים בגליל ים, הרצליה) או להגיע לאתר ומשם לקוד המקור של הספר או שהוא מחפש הוד-עמי כי הוא רוצה ספר מחשבים ויודע שעל הוד-עמי אפשר לסמוך.

הוד-עמי ספרי מחשבים

ודוגמה אחרונה לפני שנתקדם.

מכירים את זהר עמיהוד? זהר עמיהוד הוא מומחה להצלחה בשיווק באינטרנט עם ידע וניסיון רב. עובד עם חברות וארגונים בינוניים וגדולים כמו מכון היצוא, G4S ומביא ללקוחותיו יותר לקוחות לאתר, יותר פניות ויותר מכירות.

מפרסמים על שם המותג זהר עמיהוד


פרסום על שם המותג זהר עמיהוד

מי שעושה מאמץ וטורח:

  1. להיכנס לגוגל
  2. להקליד במו אצבעותיו זהר עמיהוד
  3. ללחוץ Enter

את מי הוא מחפש לדעתכם?

החברות המפרסמות על שמי, זהר עמיהוד זה הוא שמי, אם עדיין לא שמתם לב 🙂 ,יודעים בדיוק מה הם עושים. זה לא "יצא להם במקרה". עובדה היא שהמודעות עוסקות בקידום אתרים, שזה חלק מהפעילות שלי, ולא בנדל"ן, מיכשור רפואי או נושאים שאינם בתחום עיסוקי.

אם המתחרים שלכם מפרסמים על שם המותג שלכם יש לכם סיבה לדאגה

למה אתם צריכים לדאוג?

על שם המותג שלכם לא צריך אף אחד להתחרות. נקודה.

דרך מספר 2 להגן על שם המותג שלכם היא, שאתם תפרסמו על שם המותג שלכם. נשמע מיותר ואולי גם לא-רציני, אבל כדאי לכם לחכות להמשך בשביל ההסבר המפורט. כרגע, תהיו איתי ותניחו שאתם מקבלים את עצתי ומפרסמים בתשלום על שם המותג שלכם.

"מה? שאני אפרסם בגוגל על שמי? אני לא מוציא(ה) שקל אחד בפרסום על השם שלי!", יש מיכם שאומרים, אבל בדומה להתנהגות בכביש "צריך להיות חכם ולא צודק" והפרטים בהמשך.

אתם איתי?

אז בואו נתקדם.

אם אתם תהיו המתחרה היחיד על שם המותג שלכם (כמה שזה נשמע הזוי!), הדבר יבטיח לכם שגוגל יגבה מכם את המחיר המינימאלי. למה? כי אין לכם מתחרים.

כמה זה בדיוק מחיר מינימלי שגוגל גובה?

זה יכול להגיע גם ל- 19 אגורות! כן, כן. 19 אגורות, אתם קוראים נכון ויכולים לראות גם בתמונה. באותה הזדמנות שימו של לאחוזי ההקלקה!

כמה עולה פרסום בגוגל על שם המותג

לא תמיד זה כך, לפעמים הקליק יעלה יותר בחיפוש על שמכם.

מחקרים מראים כי כול מתחרה על מונחי מילות מפתח הקשורים למותג שלכם עולה לכם בהפסד של 10% בקליקים וגידול של 20% במחיר לקליק.

גידול במספר המפרסמים המתחרים נגדכם ברור ועשוי לגרום ל:

  • מחירים גבוהים יותר לקליק (CPC – Cost Per Click),
  • שיעור קליקים נמוך יותר (CTR – Click Through Rate),
  • מספר קטן יותר של קליקים.

אז מה נדרש מכם לעשות? הנה הצעדים שאתם צריכים לעשות כדי להגן על שמכם בפרסום בגוגל:

צעד ראשון: בנו רשימת מילות המפתח הקשורה למותג שלכם

בנו או הרחיבו את רשימת מילות המפתח הקשורה במותג שלכם. על הרשימה לכלול וריאציות של המותגים שלכם ושל מילות מפתח. לשם כך, שלבו את שם המותג עם מונחי חיפוש נפוצים.

"יאכטה סאם" הוא עסק להשכרת יאכטה במרינה הרצליה להפלגה זוגית רומנטית, הצעות נישואין ו- ימי הולדת. אתם חושבים שהוא לבד? ממש לא! יש עוד הרבה יאכטות במרינה הרצליה. במקום להתעסק בלהגדיל את השוק ולהביא עוד לקוחות, חלק מהמתחרים מתעסקים בגניבת לקוחות של חבריהם לרציף העגינה, ממש כך.

גם העסק "יאכטה סאם" סובל מכך שמתחרים מפרסמים את שם המותג שלו והרי ברור לכל בר-דעת כי "יאכטה סאם" זה שם מותג. חיפושים כמו "יאכטה בהרצליה" או "הפלגה זוגית ביאכטת מפרשים במרינה הרצליה" וכדומה הם חיפושים כלליים ולכן מקובל שכולם יכולים להתחרות אליהם, אבל גולש שהצמיד את המילה סאם למילה יאכטה ומחפש "יאכטה סאם" רוצה להגיע ליאכטה של סאם ולא ליאכטה של דודו או איציק.

אז כך עליכם לבנות את הרשימה של שם המותג + מונחי חיפוש נפוצים ולראות איך זה מיושם אצל יאכטה סאם.

מותג + שם המוצר ("יאכטה סאם הפלגות").

מותג + ביקורת ("יאכטה סאם ביקורות").

מותג + הנחה ("יאכטה סאם הנחה").

מותג + מכירה ("יאכטה סאם שעות פתיחה").

זנב ארוך למותג ("השכרת יאכטה בהרצליה יאכטה סאם").

מותג + אתר ("יאכטה סאם אתר").

מותג + המלצות ("יאכטה סאם המלצות")

אפשר לקבל רעיונות למילות מפתח הקשורות למותג שלכם ממנגנון ההשלמה האוטומטית של גוגל המציג עד 10 השלמות כאשר אתם מתחילים להקליד את שם המותג שלכם או ממחקר מילות מפתח שתעשו עם כלי מילות המפתח בעברית.

השלמה אוטומטית

צעד שני: פרסמו על שמות המותג שלכם

זה לא נשמע "נכון", זה נשמע כמו הוצאה מיותרת, זה נשמע לא הגיוני בעליל, אבל זהו הפרסום בעל החזר ההשקעה ROI הגדול והטוב ביותר.

בנו פרסום על רשימת המונחים שבניתם בצעד ראשון ווודאו שהלקוחות שמחפשים אתכם יגיעו אליכם.

לגוגל יש שטחי פרסום בתוצאות החיפוש: עד 4 מודעות לפני התוצאות ועד 3 מודעות בתחתית התוצאות. אם אתם לא תהיו שם, מי יכול להיות שם? התשובה ברורה.

זה מעין משחק, מי יתפוס את המקום. גם אם אין לכם כרגע מתחרים בפרסום בתשלום בגוגל על שמות המותג שלכם, תתחילו אתם לפרסם. זה לא יעלה לכם הרבה ויביא לכם לקוחות ממירים שבסופו של דבר יפנו או יקנו.

גבעון פלד, מטפל בהפגת כאב (גילוי נאות – הוא מטפל בי שנתפש לי הגב או הצוואר) מפרסם בגוגל תחת שמו גם אם כרגע אין אחרים המפרסמים על שמו ובכך הוא תופס מקום. הנה, ראו:

גבעון פלד, מומחה בהפגת כאב

מדיניות הפרסום של גוגל קובעת במפורש כי בדף אחד אפשר להציג מודעה אחת מכול מפרסם, כך שאתם יכולים לתפוס רק מקום אחד מתוך 7 מקומות אפשריים (זוכרים: 4 למעלה ועוד 3 למטה). זה ממש לא מונע את המתחרים שלכם מלפרסם על שמות המותג שלכם.

בעלי עסקים שיש להם בעיה עם מודעות מתחרים על שמות המותג שלהם, חושבים שיהיה זה רעיון מבריק לפתוח יותר מחשבון פרסום אחד בגוגל וכך לתפוס יותר מקומות מתוך ה- 7 האפשריים. זוהי סכנה! למה? כי גוגל לא אוהב את זה ואם הוא יגלה במקודם או במאוחר את "התרגיל" הוא עלול לסגור לכם את כול חשבונות הפרסום בגוגל ולא תוכלו לפרסם שוב, לעולם. ראו הוזהרתם!

צעד שלישי: הגישו תלונה

אתם יכולים להגיש תלונה רק במקרה שמתקיימים התנאים הבאים. המשיכו לקרוא

מתחרים יכולים להתחרות על מילות מפתח עם שמות המותג שלכם. מה שאסור למתחרים שלכם לעשות הוא להציג את שם המותג שלכם בנוסח המודעה, זה רשום שחור על גבי עיתון במדיניות הפרסום של גוגל.

מפרסמים אינם רשאים להשתמש בשם המותג שלכם בנוסח המודעות שלהם. אם תגלו את שם המותג שלכם במודעות של מפרסמים אחרים, זה מה שעליכם לעשות:

  1. תעדו את ההפרה באמצעות צילומי מסך הכוללים גם תאריך ושעה.
  2. פנו לגוגל עם ההוכחות ובקשו להסיר את כל מודעות המתחרים שמפרות את תנאי הפרסום של גוגל ומפרות את השימוש בשמות המותגים.
  3. שקלו הגשת תביעה משפטית.

מחשבות אחרונות על הגנת המותג שלכם בדף תוצאות החיפוש של גוגל

להגנה על המותג שלכם בדף תוצאות החיפוש של גוגל והצעדים שתנקטו נגד המתחרים המפרסמים בתשלום על שמות המותג שלכם יש קשר ישיר עם השורה התחתונה של העסק.

יש בעלי עסקים שחושבים כי אם יש מתחרים המפרסמים מודעות על שמות המותג שלהם, זוהי הוכחה לנוכחות האינטרנטית שלהם ולדומיננטיות שלהם בשוק, אבל הם לא משערים עד כמה זה עולה להם, וזה עולה להם הרבה מאוד כסף.
ועכשיו תורכם
האם יש לכם מתחרים שמפרסמים על שם המותג שלכם? מה אתם מתכוונים לעשות, אם בכלל? אם כבר פעלתם בנידון, שתפו אותנו
האם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה? שלחו לי מייל או הודעה שלח הודעה באמצעות ווטצאפ

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן