style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

עד כמה חשובה מהירות האתר מבחינת קידום אתרים

המונח מהירות אתר מגדיר את משך הזמן הכולל מרגע שגולש נכנס לאתר מסוים ועד לרגע שהוא נטען במלואו.

לאופטימיזציה (שיפור) של מהירות האתר יש חשיבות רבה, משום שיש לה השפעה על חוויית המשתמש וכפועל יוצא גם על הדירוג של אתר במנועי החיפוש.

למעשה, לשיפור מהירות האתר יש יתרונות נוספים מעבר לאלה הקשורים בקידום אתרים SEO.

אתרים מהירים נהנים מ:

  • יותר גולשים
  • שיעורי המרה גבוהים יותר,
  • יותר לקוחות חוזרים

כלומר, היתרונות של טעינת אתר מהירה מבחינת גוגל ומנועי חיפוש אחרים הם רק חלק מהסיבות לכדאיות המאמץ לשפר את מהירות האתר שלכם.

מהירות האתר משפיעה על תוצאות החיפוש בגוגל

היום כולנו תלויים יותר מתמיד במנועי החיפוש, ובראשם במנוע החיפוש הפופולרי בעולם, גוגל. עסקים וחברות קטנים, בינוניים וגדולים תלויים בתנועת גולשים על מנת לייצר פניות ומכירות בין אם זה בשוק המקומי או העולמי. קידום אתרים בגוגל משמעו שיפור תוצאות החיפוש על מנת שגוגל יחשוף את האתר ליותר משתמשים שמחפשים. יותר חשיפות = יותר תנועה של גולשים לאתר = יותר פניות ויותר מכירות.

החל משנת 2010, מהירות האתר היא אחד מן הפרמטרים הנלקחים בחשבון באלגוריתם החיפוש המשמש את גוגל לדירוג האתרים המוצגים בפני גולש בכל פעם שהוא מקליד דבר מה בשורת החיפוש. פירוש הדבר הוא שעמודים שנטענים מהר נהנים מעדיפות על פני עמודים שנטענים לאט במנגנון דירוג האתרים של גוגל ולכן זוכים למיקומים גבוהים יותר וזה בא לידי ביטוי בהגדלת מספר הלוחצים על העמוד בדף תוצאות החיפוש של גוגל וכתוצאה מכך, נפח תנועת הגולשים לאתר עולה.

ראוי להדגיש שמהירות האתר היא רק פרמטר אחד מתוך כ-200 ויותר פרמטרים שונים הנלקחים בחשבון באלגוריתם (נוסחת חישוב הדירוג) של גוגל, אולם הוא פרמטר חשוב שהשפעתו על דירוג האתר רק עולה עם השנים.

אתר איטי מבזבז תקציב זחילה

מבחינת גוגל, לכל אתר אינטרנט מוקדש זמן מסוים במהלכו העמודים בו נסרקים ומתווספים לאינדקס של גוגל. לגוגל יש הרבה אתרים לסרוק והוא אינו יכול להתעכב הרבה זמן באתר. פרק הזמן הזה מכונה "תקציב זחילה".

בכל פעם שהרובוט (הזחלן) של גוגל מגיע לאתר הוא לא סורק את כל הדפים – גוגל לא מקצה מספיק זמן בשביל זה, הזמן שהוא מקדיש לכל אתר הוא מאוד מצומצם.

באתרים שנטענים לאט, גוגל יסרוק מספר מצומצם של עמודים. באתרים שנטענים מהר, באותו פרק זמן קצר, גוגל יסרוק יותר דפים.

אם האתר שלכם לא עודכן אז אין זה משנה כמה דפים יסרוק גוגל, כי במילא שום דבר לא קרה באתר שלכם: לא נוסף פוסט, לא עודכנו נתונים כך שאין זה משנה מה הספיק גוגל לסרוק מהאתר שלכם בזמן המצומצם שהקציב, אבל יש לגוגל "טעם רע" בפה. הוא הבין שהאתר שלכם לא רק לא מעודכן אלא גם איטי וזה לא טוב. זה "מוריד את החשק" לגוגל לחזור ולבקר אתכם, כי למה לו לבזבז זמן סריקה יקר על אתר לא מעודכן ובנוסף לכך גם אתר איטי?

בהנחה שהאתר שלכם פעיל, זה אומר שאתם מעלים תכנים חדשים, מעדכנים תכנים קיימים, כן חשוב לכם שגוגל יסרוק את התכנים החדשים/מעודכנים ובהתאם יעדכן את האינדקס שלו, נכון? במקרה זה כן חשובה לכם לכם מהירות טעינת האתר כדי שבמסגרת "תקציב הזחילה", גוגל יוכל לסרוק כמה שיותר דפים.

לשיפור חוויית המשתמש יש קשר ישיר למהירות האתר

לחוויית המשתמש יש השפעה קריטית על דירוגו של אתר במנועי חיפוש בכלל ובגוגל בפרט. עסקים לא יכולים להרשות לעצמם להסתמך על סבלנותם של גולשים לאורך שניות ארוכות מדי של עמודים שנטענים באיטיות קיצונית.

על פי אחד מן המחקרים שנערכו בנושא, כ-40 אחוזים מן הגולשים ינטשו את האתר אם יצטרכו להמתין יותר משתיים עד שלוש שניות עד שייטען באופן מלא. מחקר אחר מצא כי 74 אחוזים מהגולשים במכשירי נייד (מובייל) ינטשו אתר אם הוא לא יטען בפרק זמן של 3 שניות.

זה דיי ברור שאתרים מהירים זוכים לדירוגים הגבוהים ביותר בגוגל וזאת בגלל החשיבות של חוויית משתמש חיובית והרי גוגל רוצה לתת חוויה טובה ללקוחות שלו שעוד מעט הם יהיו הלקוחות שלכם.

זמן טעינת האתר שלאחר הלחיצה על האתר בתוצאות החיפוש של גוגל אינו המרכיב היחיד בחוויית המשתמש. גם התנועה של המשתמש באתר צריכה להיות מהירה. מחקרים מראים באופן עקבי כי ככל שהאתר מהיר יותר כך שיעור ההמרות גודל יותר. במילים אחרות: אתרים מהירים יותר הם אפקטיביים ורווחיים יותר.

מה מאט את מהירות האתר?

חלק מן הגורמים המשפיעים לרעה על מהירות האתר, ואליהם מומלץ להתייחס בעת יישום שיטות קידום אתרים, הם:

תוספי וורדפרס לא נחוצים

במהלך חייו של אתר וורדפרס נעשה שימוש בפלאגינים שונים. בדקו שבאתר שלכם מותקנים רק הפלאגינים שבהם אתם עושים שימוש. יכול להיות שפעם הותקן אצלכם פלאגין באתר לצורך כזה או אחר, במהלך הזמן השימוש בו הופסק ואין בו שימוש, אבל הפלאגין ממשיך להיטען ומאט את מהירות האתר – אין בו צורך, הסירו אותו.

שרת אחסון אתרים איטי

אני מוצא בעלי אתרים שמנסים לחסוך כסף קטן באיחסון אתר ומשלמים על החיסכון הזה בכסף גדול בזמני תגובה איטיים. על איחסון אתרים מהיר צריך לשלם. חיפשו חברת איחסון שנותנת זמני טעינה מהירים, גם אם השירות עולה יותר.

עיצובים מכבידים

אתר מעוצב זה יפה לעיין אבל הלקוחות וגם גוגל מעדיפים אתר מהיר על פני אתר מעוצב. אז נכון שהמעצב ינסה לשכנע אתכם שאותות ובמופתים שצריך הרבה פירוטכניקה באתר בדמות סליידרים, וידאו מתנגן ברקע ועוד כמה דברים קופצים ומרעישים אבל אתם תשלמו על זה ביוקר: מהירות האתר שלכם תיפגע. תוספות רבות מדי של עיצוב ואפקטים הן מהגורמים הנפוצים ביותר להאטת מהירות טעינה של אתר.

קוד מסובך

גם למה שנמצא מאחורי הקלעים יש השפעה על מהירות האתר, שכן קוד מורכב מדי יכול לסרבל את הטעינה. על מנת להשיג ביצועים אופטימליים, הקוד צריך להיות כתוב היטב ו"נקי" ככל האפשר מאלמנטים מיותרים.

לעוד כמה טיפים שיעזרו לך לשפר את מהירות האתר במכשיר נייד

סיכום

איטיות של אתר פוגעת בדירוגו במנועי החיפוש, וגם אם גולש כבר הגיע אליו – אותה איטיות תגרום לו לברוח מן האתר ולא לחזור אליו שנית.

מהירות האתר היא נושא קריטי לא רק עבור גוגל ומנועי החיפוש בכלל, אלא גם, ואולי בעיקר, עבור הגולשים עצמם.

באשר לשאלה עד כמה חשובה מהירות האתר מבחינת קידום אתרים, התשובה היא שמדובר רק באחד מתוך גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, אבל אחד הגורמים המרכזיים.

בעלי אתרים נדרשים לשפר כל הזמן את מהירות האתר ולהקטין ככל שניתן את זמן טעינת האתר.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 comments

  1. מאמר מדהים, לא ידעתי מ החשיבות של זמן זחלן.

    • כן, שגב, מהירות חשובה והחשיבות שלה רק עולה בעיני לקוחות ובעיני גוגל.
      פעם גוגל דברו על מהירות טעינת האתר בשקט בשקט, אבל עכשיו הם מדברים על זה בגלוי ונותנים לזה קדימות בקידום אתרים.
      יש הרבה מה לעשות בנושא מהירות האתר ואני מפנה אותך למאמר http://www.seoreport.co.il/2226/ בו תמצא כלים ורעיונות איך לעשות את האתר שלך מהיר יותר.
      לכל עשירית שנייה יש חשיבות.

      בהצלחה,
      זהר עמיהוד, מוביל עסקים להצלחה באינטרנט
      09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן