style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

לא מספיק ללחוץ אהבתי בפייסבוק

האם אפשר להספיד את גוגלהפעילות ברשתות החברתיות לא מסתכמת בשליחת סטטוס בפייסבוק או ציוץ בטוויטר. הענין ברשתות חברתיות הוא איך אתה גורם לחברים/עוקבים להגיב על המסרים שלך ולמעשה ליצור שיח לא רק בינך לבינם אלא בינם לבין עצמם.

הרשתות החברתיות ובראשן פייסבוק היא מהפכה שיש לה השלכות על כל תחומי החיים שלנו על פני הגלובוס. צריך רק להיזכר איך פייסבוק היא זאת שהניעה את המהומות במצרים, את מחאת האוהלים בישראל אבל בהחלט הפעילות של הרשתות החברתיות לא מוגבלת רק למזרח התיכון.

הרשתות החברתיות עונות על צורך אנושי ובסיסי והוא ליצור תקשורת, לדבר, להגיב, לחוות דעה. הצורך הזה היה קיים, פייסבוק לא המציאה אותו, אבל היא נתנה לו פלטפורמה ויכולת ביטוי. ואכן הפעילות ברשתות החברתיות רק גוברת והולכת ומשפיעה על כל עסק ועל כל צרכן.

באמצע חודש מאי 2011 הודיעה מיקרוסופט על חיזוק הקשר שבין פייסבוק ומנוע החיפוש בינג. מה שקורה בפייסבוק (אהבתי, תגובה, שיתוף וכדומה) ישפיע מעתה על תוצאות הדירוג של בינג.

מהצד השני, גוגל הציגה בתוצאות החיפוש ציוצים מטוויטר, אבל מאז החודשים האחרונים היא הפסיקה את שיתוף הפעולה עם טוויטר ועברה להסתמך על הרשת החברתית שלה – Google +1.

האם הצעדים האלה של גוגל ומיקרוסופט מעידים שזהו הסיום של עידן מנועי החיפוש ומעתה המיקוד והמשאבים צריכים להיות ברשתות החברתיות?

לא צריך להספיד את מנוע החיפוש

התשובה הקצרה היא לא ולא בגלל שאני מומחה בקידום אתרים אורגני. אבל, לא ניתן להתייחס אל הצעדים האלה בביטול. הם מעידים כי מעתה המשקל של הרשתות החברתיות יהיה גדול יותר בדירוג התוצאות של מנועי החיפוש וזה ברור למה.

באתר שלך אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה ורק מי שמגיע לאתר נחשף לתוכן. ברשתות החברתיות, אם בחרת להיות שם ואין סיבה שלא, כל מידע שתפרסם יכול להגיע לחשיפה בפני רבים. אם הם ראו את המסרים שלך ולא הגיבו, מה זה אומר עליך? על העסק שלך?

מצד שני, אם התוכן שפרסמת יעורר תגובות (חיוביות ושליליות), אנשים יעבירו, יגיבו, ישתפו – מנועי החיפוש לא יוכלו להתעלם מכך ויטו לדרג את המסר שלך גבוה בתוצאות החיפוש. האם יכול להיות שתהיה איזה התרחשות שמעורבים בה אלפים ואולי עשרות אלפים וגוגל יתעלם מזה?

ברגע שמידע/תוכן מטעמך פורסם ברשת אין לך שליטה מה יקרה לו, מה אנשים יעשו איתו, איך הם ישתמשו בו ולאן בסופו של דבר יתגלגלו הדברים. זה כבר יצא מהשליטה של מכונה ואלגוריתם מתוחכם כזה או אחר. זה תהליך שהוא הכי קרוב לפה לאוזן אבל הפעם בתאוצה של פי עשרות מונים ממה שידענו עד כה במציאות הפיזית.

חיפוש, גם היום בעידן הרשתות החברתיות, נשאר האפשרות הראשונה למציאת מידע. נכון שבעת הגלישה בפייסבוק אתה נתקל בהררי מידע, אבל זה לא מידע שאתה ביקשת. המידע נחשף לפניך מבין החברים שלך, אבל אין לך מושג מה הם יכתבו, ו/או מודעות פרסומת אליהן אתה נחשף לפי הנתונים הפרטיים שלך והפעילות שלך ברשת החברתית.

אם אתה רוצה למצוא משהו, אתה צריך לחפש? אם יש לך בעיה ואתה מחפש פתרון, גלישה בפייסבוק ככה סתם לא תעזור לך, אתה צריך לחפש. גם אם אתה רוצה להגיב או לשתף אתה צריך למצוא את התוכן שאתה רוצה לחפש ולכן אנשים מחפשים גם בפייסבוק.

הבעיה היא שלא כולם נמצאים בפייסבוק ולמרות המספרים המרשימים שמציג מארק מעל כל במה אפשרית, ברור לי וגם לך שלא כולם פעילים בפייסבוק, למרות שהם רשומים. הרישום קל, אבל אחר כך?

וגם מי שפעיל, עד כמה הוא פעיל? פעם ביום או פעם בחודש? אבל אין זה משנה. אתה צריך לבנות נוכחות ברשתות החברתיות עבורך ועבור העסק שלך משתי סיבות עיקריות:

  • האחת, הלקוחות שלך, גם אם חלקם נמצאים שם, מצפים למצוא אותך, לקרוא עליך ולהשמיע את דברם.
  • הסיבה השנייה היא שהפעילות שלך ברשתות החברתיות משפיעה על דרוג התוצאות במנועי החיפוש (SEO).

הכתיבה שלך ברשתות החברתיות גם היא צריכה לעמוד בכללים של SEO . אתה צריך לכתוב עם מילות מפתח ולזכור שתמיד אתה צריך להעביר תוכן עם ערך. אנשים שיעריכו את התכנים שלך ילחצו אהבתי, יגיבו וישתפו ובהתאם האתר שלך יעלה בתוצאות החיפוש של גוגל.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן