דף הבית » איך מקדמים אתר » Google Freshness Update רלוונטיות בצד עדכניות

Google Freshness Update רלוונטיות בצד עדכניות

ב- 3 לנובמבר הודיעה גוגל על שינוי באלגוריתם החיפוש שלה. בגוגל טוענים שלשינוי תהיה השפעה על 35% מהחיפושים באינטרנט. השינוי מתבסס על גבי העדכון הקודם שלה הנקרא caffeine "קפאין" (אוגוסט 2009, יוני 2010).תזכורת: מה קרה בקפאין 2009?גוגל יצאה בהכרזה שהיא מותחת עד הקצה את יכולת החיפוש שלה. ומעתה היא תגיע ליותר דפים, במהירות גבוהה יותר ותציג תוצאות מהר יותר.מה קרה בקפאין 2010?גוגל הודיעה שהשלימה את הטמעת קפאין בכל שכבות החיפוש שלה ומעתה יוצגו 50% יותר תוצאות עדכניות לעומת האלגוריתם הקודם.

הרשתות החברתיות מייצרות תוכן ומהר וגם דואגות להפיץ אותו מהר מאוד

עכשיו כבר ברור לכולם שהרשתות החברתיות שינו את הציפיות של המחפשים. המחפשים רוצים תוכן רענן, הם רוצים לראות מה לחבריהם יש לומר, והם רוצים לקרוא/לצפות בדעות/ביקורות/מחשבות של דמויות סמכותיות על אירועים שמתרחשים כעת. למנועי חיפוש לא היתה ברירה אלא להגיב.

עיקרו של Google Freshness Update הוא להציג מידע עדכני ורלוונטי בתוצאות החיפוש, במיוחד בתחומים שהלקוחות מצפים לקבל תוכן 'טרי': אירועים אחרונים, נושאים חמים, ביקורות, וחדשות מתפרצות/חמות.

לא כל התכנים שווים מבחינת עדכניות

גוגל אומרת כי האלגוריתם החדש יודע כי לסוגים שונים של חיפושים יש צרכים שונים בכל הקשור לרמת עדכניות ונתון זה יילקח בחשבון בדרוג תוצאות החיפוש. לדוגמה, חיפוש אחר מתכון שפורסם לפני כמה שנים עדיין עשוי להיות פופולארי מספיק כדי שישמור על דרוג גבוה, אבל מי שמחפש את סיפור חדשותי, סלבריטי או ביקורת אחרונה על iPhone 4S מצפה לראות את התכנים הטריים ביותר קודם ואחר כך את כל השאר.

עבור חיפוש אירועים אחרונים בחדשות, Google תציג את תוצאות החיפוש שנסרקו אך לפני דקות בראש תוצאות החיפוש. עבור אירועים כמו טקס האוסקר, משחק כדורגל, פרסום דוח הרווחים של החברה, מרוץ הקפת הכנרת, ושאר אירועים מחזורים המתרחשים פעם בשבוע או בפעם בשנה, גוגל יודע שסביר להניח שאתה מעוניין במידע עדכני, גם אם לא תציין מילות מפתח המצביעות על כך.

למשל, חיפוש אחר "שבוע הספר". סביר להניח שמי שמחפש מידע על שבוע הספר רוצה לקבל מידע על שבוע הספר המתרחש השנה. עד כה מי שרצה לקבל מידע שכזה היה צריך לכתוב "שבוע הספר 2011", כלומר לציין בפרוש את השנה. לא עוד! לא צריך לציין לא חודש ולא שנה כדי לראות מידע עדכני.

אותו דבר לגבי אולימפיאדה. אם תחפש אולימפיאדה (באנגלית), גוגל יציג בפניך את האולימפיאדות הקרובות שהיו בוונקובר 2010 וזאת שתהיה בשנת 2012 בלונדון וזאת שתהיה בשנת 2016 בריו דה ז'נרו. לא תראה את האולימפיאדה משנת 1984 שנערכה ב…

google freshness update מציג נתונים עדכניים שגוגל חושב שאנחנו מחפשים

כמובן, גוגל כבר מציגה חדשות עדכניות ומידע מהבורסה בחלק העליון של תוצאות החיפוש כאשר המשתמשים מבצעים חיפושים באמצעות Google finance או חדשות באמצעות Google news ואני מניח שהשינוי יחול גם על ערוצים נוספים כמו Videos, +You, Groups וכדומה.

אבל לשינוי האלגוריתם יש השפעה גם על תוצאות החיפוש האורגניות, מה שאנחנו קוראים לו חיפוש אוניברסאלי של גוגל, זה החיפוש השכיח בו כולנו משתמשים ולא משנה מה אנחנו מחפשים.

פריטים המתעדכנים באופן שוטף כמו ביקורות, חוות דעת, השוואות, גוגל מבין שהלקוח מחפש מידע עדכני ולכן תכנים אלה יקבלו דרוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש ויוצגו מעל שאר התכנים.

אז אפשר לומר שהעדכון הנוכחי הוא המשך שיפור היכולת של גוגל לבצע סריקה מהירה יותר של הרשת ול"אתר" את הדברים העדכניים ביותר. זה בעיקרו שינוי טכנולוגי, מתחת למכסה המנוע, המאפשר לגוגל לסרוק את התכנים המשתנים מהר יותר, לעבד ולהציג אותם מהר יותר מאשר בעבר.

בחודש פברואר 2011 היינו עדים לעדכון "פנדה" (או בשמו הראשוני Farmer) שעיקרו היה רלוונטיות ומלחמת חורמה בחוות התוכן. "פנדה" הינו עדכון מתגלגל שזוכה לעדכונים שוטפים. העדכון האחרון יושם ב- 13 לאוקטובר 2011 וזכה למספר Panda 2.5.2

ההשפעה של עדכון על תוצאות החיפוש היא משמעותית למדי. גוגל טענה בתחילת החודש (3/11) שמדובר ב- 35% מכלל תוצאות החיפוש אשר יושפעו מהשינויים. מספר ימים אחר כך (7/11), היא פרסמה הודעת הבהרה לגבי המספר הזה.

וזה לשון ההבהרה: "כדי להבהיר, כשאנחנו אומרים אלגוריתם זה משפיע על 35% מהחיפושים, אנו מתכוונים שתוצאה אחת לפחות בדף תופיע שם בגלל העדכניות, להבדיל מפעמים אחרות בהן בהן תוצאות החיפוש הושפעו במידה ניכרת [פנדה, זע], כלומר השינויים הם משמעותיים מספיק, כי בממוצע המשתמש ירגיש. שימוש בקנה מידה דומה [פנדה, זע], שינוי זה משפיע במידה ניכרת על 6-10% מכלל החיפושים, בהתאם לשפה ולמנוע החיפוש [com, co.il וכדומה, זע] בו אתה מחפש." – כך לפי גוגל

כאשר היתה שותפות בין גוגל לטוויטר, הוצגו תוצאות החיפוש של טוויטר בראש תוצאות החיפוש האוניברסלי (web, אינטרנט), אבל לא נראה שגוגל מתכוון להציג תוצאות מגוגל+ בשלב זה.

גוגל כבר מזמן התייחסו לענין העדכניות והזמן. חדי העין שביניכם הבחינו כי יש אפשרויות חיפוש בצד ימין בהן אפשר להציג תוצאות של 24 השעות האחרונות, בשבוע האחרון, בחודש האחרון והשנה האחרונה. עכשיו גוגל כבר מכילה את האפשרות הזאת על חלק מביטויי החיפוש מבלי שתבקש.

גם בעדכון הזה, כמו בעדכון פנדה, יש מנצחים ומפסידים כך לפי חברת SearchMetris הטוענת כי אתרי חדשות, סלבריטי ואתרי וידאו – זכו. המשותף לאתרים שהפסידו עדיין לא ברור. אתר blogger.com ביניהם.

איך האלגוריתם של גוגל יודע מה זה "חדשות"? הוא סורק את האינטרנט ובעיקר את המדיה החברתית הכוללת לא רק פייסבוק, לינקדאין, קפה דה מארקר אלא גם את הבלוגספירה והפורומים ומהר מאוד הוא מסוגל להחליט האם נושא מסויים הוא "על השולחן" ויש להציגו לפני כל השאר.

במילים אחרות, לא מספיק שהידיעה תפורסם באתר שלך, אלא צריך שידברו עליה, יגיבו וישתפו. אם יש אנשים אמיתיים שגם מגיבים לידיעה באתר וגם מדברים עליה ברשת.

תוכנית פעולה כדי לא להפגע מ- Google Freshness Update

אתר זה לא "שגר ושכח". מי שחושב שזה עובד כך לא יקבל "אהבה" מגוגל. גוגל רוצה שתפעל, שתיצור תכנים עבור הלקוחות שלך. התוכן הוא המלך ועדיין הוא המנוע המרכזי שמושך את הגולשים לאתר וגם מחזיר אותם אליו, שלא להזכיר שהתוכן גם מוכר.

צריך לפתח אסטרטגיה ליצירת תוכן באתר. תמיד טענתי שיצירת התוכן צריכה להיות פעולה מתמשכת, כלומר ליצור פוסט פעם בשבוע, עדיפה על יצירת 4 פוסטים ביום האחרון של החודש.

יצירת התוכן צריכה להיות על בסיס מתמשך הן לאתר והן מחוצה לו ולהיות ממוקדת מילות מפתח. באתר שלך אתה לא כותב על מה שבא לך, אלא על מה שהלקוחות שלך מחפשים. ומכיון שחיפושים זה דבר דינמי, האתר צריך להיבנות בצורה שתאפשר הוספת תכנים בקלות, אבל שיהיה בפרסומם הגיון ללקוח.

עסקים שרוצים למצב את עצמם בהצלחה בחיפוש אורגני בטווח הארוך, צריכים לדאוג ליצירת תוכן – זוהי פעולה קריטית לקידום.

4 דרכים ליצירת תוכן באופן עקבי ומתמשך. עם מילות מפתח כמובן!

1. הודעות לעיתונות עם מילות המפתח החשובות ביותר. את ההודעות לעיתונות אפשר לפרסם באתר שלך ולא לשכוח להפיץ באתרים אחרים, כולל במדיה החברתית. אם להודעה תצליח לצרף גם קישור אחד או שניים, תהיה לזה השפעה על דרוג האתר. ואם אתה מצליח לקשר את הידיעה העיתונאית לארוע שקורה עכשיו – בינגו.

2. מדיה חברתית ובתוכה: בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות. גם youtube היא רשת חברתית. בלוגרים נוטים לכתוב על נושאים עדכניים מבחינת "זאת דעתי על מה שקורה עכשיו" ולכן זה המקום להפנות אותם לחומר עדכני וליצירת קישורים. הם ישמחו לקשר לתוכן עדכני. אפשר גם לפרסם מאמר אורח בבלוג ועם מנגנוני הפצה כמו RSS יש סיכוי גבוה יותר שהפוסט "יתפס" על ידי גוגל כתוכן עדכני ששווה להציגו בראש התוצאות.

3. תוכן הנוצר על ידי המשתמשים (UGC – User Generated Content), כולל את התגובות שניתן להוסיף בסוף כל עמוד או פוסט. נכון שקשה לכוון/לחייב את המגיבים לכתוב עם מילות המפתח החשובות לך, אבל תשובות ענייניות גם יספקו את הסחורה בגלל מנגנון LSI – Latent Semantic Indexing.

4. מערכות פרסום אוטומטיות. בימינו לא צריך להיות שם כדי לפרסם. יש מספיק מערכות אוטומטיות הן לאתר והן לרשתות חברתיות המאפשרות טעינה מראש של תכנים וקביעת מועד להפצתם.

לסיכום

עדכון Google Freshness הוא המשך התחייבות של גוגל להציג לנו את המידע הרלוונטי ביותר ועכשיו גם אפשר לומר העדכני ביותר. מצד אחד היא שיחררה את פנדה כדי לשמור על תוכן נקי, מקורי ובעל ערך ומצד שני היא היא מבקשת תוכן עדכני.

האם הדרישה לתוכן עדכני תגרום שוב לגל של תוכן רדוד שיפגע ברלוונטיות?

 

קורס קידום אתרים SEO AskPavel נגישות אתרים

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות