style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מה ההבדלים בין אחסון שיתופי, אחסון VPS ואחסון בענן?

בעולם דיגיטלי בו יש הצפה של מידע שנמצא בכל מקום, כל אחד יכול להשתמש בו למטרות ואינטרסים שלו. לכן, דווקא היום, אבטחת הנתונים והמידע שלנו הופכת למטרה החשובה ביותר. במיוחד כאשר מדובר בעסק שלכם, אתם חייבים למצוא פתרון אחסון וגיבוי שיתאים לצרכים שלכם.

סוגי אחסון

פתרונות האחסון הנפוצים בשוק מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים:

  • שרת שיתופי
  • אחסון VPS
  • אחסון בענן

ישנו סוג נוסף, הנקרא שרת ייעודי, אולם הוא לא רלוונטי מאחר והקהל שמשתמש בו הוא בעיקר חברות גדולות ותאגידים שיכולים לשאת בעלויות הגבוהות הכרוכות בכך.

חוות שרתים

איחסון שיתופי

אחסון שיתופי הוא הפתרון הכי פחות מומלץ בשוק.

אחסון שיתופי כשמו כן הוא, אתם מאחסנים את המידע שלכם בשרת אותו אתם חולקים עם אנשים נוספים.

משמעות הדבר היא שבמידה והשרת נתקל בבעיה הנובעת מתקלה הקשורה בנתונים של אחרים – גם אתם עלולים לסבול ממנה. לדוגמא, אם יש תקלה בשרת, האתר שלכם יכול להיות מושבת למשך זמן מסוים עד שהתקלה תטופל בשרת, ובכלל יכול להיות שהתקלה קרתה בגלל אתר של מישהו אחר בשרת המשותף.

אחת הטעויות הנפוצות היא רכישת פתרון אחסון מסוג זה, אך ורק בגלל המחיר הזול שלו בהשוואה למתחרים. זוהי טעות שעלולה לעלות לכם בהמון תקלות שניתן להימנע מהן על ידי שימוש באחסון בענן.

איחסון VPS

זהו בעצם שרת ווירטואלי אותו אתם חולקים עם אנשים נוספים (אמנם חלוקה קטנה יותר מאשר באחסון שיתופי, אבל עדיין מדובר על חלוקה של משאבי השרת). העלות שלו גבוהה יותר מאשר שרת שיתופי מאחר והוא וירטואלי והחלוקה בו קטנה יותר.

איחסון בענן

הפתרון האחרון והמומלץ ביותר כיום הוא אחסון בענן. הוא נחשב לפתרון המתקדם ביותר, המאובטח ביותר ובעל התמורה הגדולה ביותר ביחס למחיר.

בראש ובראשונה, אתם מקבלים שרת משלכם. אתם לא חולקים אותו עם אף אחד, וזה משפיע באופן ישיר על הביצועים שלו כמו למשל: מהירות אתר. אתם יכולים לבצע את כל הפעולות מרחוק, ולנהל אותו בצורה פשוטה. מעבר לכך, האתרים שלכם בעצם מגובים ומשוכפלים במספר מקומות, כך שבמידה ויש תקלה באחד מהם, האתר לא קורס ולא נתקל בבעיה.

אבטחת אתרים בענן

סיכום

ישנם פתרונות רבים, כפי שקראתם, אולם לא תמיד הם עונים באופן מדויק על הצרכים שלכם. חשוב להדגיש כי מחיר זול הוא לא בהכרח הפרמטר העיקרי אליו צריך להתייחס, אלא עדיף לשים דגש רב יותר על התמורה שאתם מקבלים עבור המחיר.

המלצתי היא על אחסון בענן, עליו אתם יכולים לקרוא גם באתר החברה שלנו EasyCloud. באתר תמצאו מעל 200 מדריכים בשפה העברית שינחו אתכם איך לפתוח חשבון ב-Cloudways ולהעביר את האתרים שלכם לאחסון בענן.

Cloudways היא בעצם פלטפורמה שעובדת עם חברות האחסון בענן המובילות בעולם, והיא מאפשרת לנהל בצורה עצמאית ופשוטה את השרת בענן שלכם.

cloudways

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל פיאלקוב דיגיטל. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק ופרסום בגוגל בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרים, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן לכל אחד, דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור פילאקוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן