style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

msnNow – אתר חברתי חדש למיקרוסופט

הזירה של המדיה החברתית רק מתחממת. Google יצאה עם Google+ רק לפני תשעה חודשים וכבר יש בה מעל 170 מיליון חברים. להזכירך, זה לא היה הניסיון הראשון של גוגל להיכנס למדיה החברתית ועכשיו המתחרה הגדולה מיקרוסופט עושה צעד משלה ומכריזה על msnNow.

המהלך של מיקרוסופט, אותו החלה ב- 16 לפברואר 2012, נראה אולי קצת מאוחר מידי, אבל כנראה שאין דבר כזה "מאוחר מידי" כאשר מדובר ברשת חברתית. אבל מיקרוסופט נקטה במהלך מסוג שונה: במקום להקים רשת משלה היא עושה שימוש בפופולאריות של רשתות אחרות כמו פייסבוק, טוויטר ואחרות ומציעה שרות חדשות הנסמכות על המדיה החברתית.

הרעיון של דיווח חדשותי המסתמך על מה שקורה ברשתות החברתיות אינו חדש. טוויטר עשו זאת עם Top Trending Topics ו-גוגל עשו זאת עם Google Trends, כאשר כל אחד מהם מסתמך על המידע שיש ברשותו: ציוצים ו- חיפושים בהתאמה.

מיקרוסופט עושה את זה קצת אחרת. המערכת של msnNow אוספת נתוני בזמן אמת מ: פייסבוק, טוויטר, בינג, יוטיוב ומאתר BreakingNews.com ולכן היא אמורה לדעת על הסיפורים והמגמות החמות ביותר.

איך msnNow עובד?

קודם כל ראוי לציין שבשרות הזה מעורבים אנשים או ליתר דיוק עורכים אשר סורקים את הרשת ומחפשים את הסיפורים הגדולים של אותו יום כמו למשל מידע הנוגע לסלבס (חזית הספורט של בריטני ספירס), ספורט (שחקן כדורגל איטלקי בן 25 מת על המגרש לאחר התקף לב), עסקים (52,000 מכוניות היברדיות נמכרו בארה"ב בחודש מרץ), פוליטיקה או תכנים חדשותיים אחרים המעניינים את הציבור הרחב (אדם מת התעורר בבית הקברות בדרום אפריקה) – אל תצפו לכתבות תחקיר/עומק. כל המידע המוזכר כאן נלקח בזמן אמת מאתר now.msn.com.

כל אחד מהסיפורים שימצאו יתומצת לכדי 100 מילים והתקציר שלו יופיע בדף הבית של msnNow, אבל פה יש צעד אחד קדימה. אם החברה ב- msnNow החליטו להציג את הידיעה הם יעשו עבורך את העבודה וילקטו את המידע מעשרות אתרים ברשת וביניהם: msnbc.com, CBS News, NPR News, Huffington, St. Petersburg Times, Los Angles Times, Emailwire, ABC Online, The Inquisitr ועוד מאות מקורות מידע.

מיקרוספט מנסה לפנות לקהל צעיר העושה שימוש באינטרנט באופן תכוף, קהל מרושת (אינטרנט), מחובר (מדיה חברתית) ונייד (טלפון חכם) מתוך כוונה לתת לו מידע על מה לדבר עם החברים.

בכל רגע אנשים מחפשים, מצייצים, כותבים פוסטים, מעלים סרטים ליוטיוב ועושים עוד הרבה דברים. הנה כמה מספרים שתבין את סדרי הגודל של מה קורה באינטרנט ב- 60 שניות: 694,445 חיפושים בגוגל, 1,500 פוסטים בבלוגים, 695,000 פוסטים בפייסבוק, 510,040 תגובות בפייסבוק, 98,000 ציוצים בטוויטר (ביום בו סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, נפטר מספר הציוצים הגיע לכדי 362,940 ציוצים בדקה!), 600 סרטי וידאו חדשים ביוטיוב. רוצים עוד? חפשו ב- Go-Globe.com.

אבל, לאנשים קשה לדעת על מה באמת מדברים? מהם האייטמים החמים באמת? וכאן באה מיקרוסופט לעזרה. מכיון שמנוע bing סורק את הרשת בזמן אמת, יש אפשרות לעלות על מגמה שמתרחשת ממש עכשיו כמו גם לנתח נתונים אחורה. יש פה עירוב של מדיה חברתית, אתרי חדשות "קלאסים" בצרוף צוות אנושי העורך את המידע והנעזר במנוע בינג של מיקרוסופט כדי ליצור חדשות אחרות.

אחת הטבלאות הבולטות באתר msnNow היא טבלת biggest movers. טבלה זו מציגה את 10 הסיפורים החמים כרגע עליהם מדברים באינטרנט. זהו מידע המגיע ממנוע החיפוש ללא התערבות יד אדם או סינון מכל סוג שהוא. למעשה זוהי טבלה של ביטויים שאנשים מחפשים ממש עכשיו. המידע הזה מעודכן כל 5 דקות עם יכולת דיפדוף ל-12 יחידות זמן או במילים אחרות, אתה יכול לראות את הדרוגים של השעתיים האחרונות.

msn Now Biggest Movers

זוכרים את הסיפור על האיש המת שקם לתחיה? ובכן, לפני שעתיים הוא היה במקום 4 ובמהלך חצי השעה אחרי זה הוא טיפס למקומות 2 ו- 3 שם הוא שהה במשך כשעה וקצת, אבל אז התחילה הירידה המהירה ובסוף השעתיים החדשה כבר במקום 10.

מה אתם חושבים? האם השרות הזה מועיל? האם חסרים לכם נושאים לשיחה ומיקרוסופט ימלאו לכם את החסר?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

4 comments

  1. היי זהר

    תודה על העדכון החשוב, אני חושב שזה יכול להשפיע גם
    על ההחלטה של גוגל לגבי דירוג אתרים, כמו החשיבות שהוא נותן
    ללייקים בפייסבוק, ציוצים בטוויטר, וכנראה גם כאן מי שיופיע גבוה ולמשך זמן יקבל נקודות זכות בגוגל.

    • שלום אורן,
      אכן למה שקורה במדיה החברתית יש משקל ההולך וגדל בדרוג של גוגל. אני עדיין לא בטוח האם מישהו יכול ל"כמת" like. אהבתי? מה בדיוק אתה אוהב? ועד כמה זה שווה, אבל גם מיקרוסופט וגם גוגל מנטרות את המידע הזה ברשתות החברתיות השונות מעבר לפייסבוק וגוגל פלוס.
      אני חושב שמעבר ללייק כזה או אחר מה שחשוב באמת זה המעורבות (engagement) של החברים שלך. כלומר, זה שהם לחצו לייק, זה יפה, אבל האם הם היות יותר מעורבים? האם הם הגיבו? האם הם שיתפו? מהי התדירות של פרסום המסרים שלך לעומת הפעמים שקראת, התייחסת, היית מעורב? זה שאלות שאני לא בטוח שהם יודעים איך לכמת, כי את הנתונים הם יודעים.

  2. שלום,
    תודה על המידע החדש והחשוב הזה. אין ספק כי השינויים המהירים של הרשת מעמידים אותנו, בעלי עסקים קטנים, בפני קשיים גדולים. קשה לעקוב ולהיות אפ-טו-דייט בכל ההתרחשויות ברשת.
    הבלוג שלך מעניין מאד ומצעיד קדימה בידע, מה שלא ברור לי הוא האם אנו נדרשים לעשות משהו בנידון?
    תודה מראש,
    עפרה

    • שלום עפרה ותודה על המילים החמות,
      אכן, הרשת נהיית יותר מורכבת ומסובכת ככל שהיא חודרת יותר לחיינו בצד השיפורים הטכנולוגיים.
      כן, צריך להיות עם אצבע על הדופק ואת זה אני עושה למענך, למענכם קוראי.
      מה לעשות? השרות הזה של מיקרוסופט וידיעות אחרות שאני עומד לפרסם בקרוב מעלות את החשיבות של ההופעה במדיה החברתית לא רק להבאת תנועה אלא גם לצרכי דירוג אתרים בגוגל כמו גם במנועי חיפוש אחרים.
      בהצלחה וצפי למאמרים נוספים בקרוב,
      זהר עמיהוד
      עוזר לעסקים להיות ראשונים בגוגל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן