style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

כך עושים כושר בעזרת גוגל

קישורים שגוגל אוהבהמאמר Get fit using these simple and easy methods פורסם בבלוג הרשמי של גוגל. כן, כן, בבלוג הרשמי של גוגל פורסם מאמר על שיטות פשוטות וקלות שיכניסו אותך לכושר. האם גוגל מתכוונת ל"כבוש" נתח בתעשיית סגנון חיים ובריאות?

כבר כתבתי בבלוג זה על אופטימיזציית יתר של האתר, בשיטה של קניית/יצירת קישורים זבליים, כאלה קישורים שקונים לפי משקל: 10,000 קישורים ב- 5 דולר. הפעם גוגל מציגים מצב אחר של אופטימיזציית יתר.

המאמר שלהם מציג תוכן שלפחות על פי הכותרת אמור לדבר על "שיטות פשוטות וקלות להיכנס לכושר", אבל יש בו קישורים ל… הלוואות. מה קשור ענין הלוואה לכושר? ובכן, מי שרוצה להיכנס לכושר צריך לקחת מאמן אישי? נכון? מה שנכון, נכון! צריך כסף כדי לשלם למאמן האישי? כן! מהיכן ניקח את הכסף? הלוואה.

הקשר: כושר-השקעה-מאמן אישי-הלוואה נשמע הגיוני, נכון? לא בעיני גוגל ואני אסביר.

המאמר אותו מציגה גוגל כמקרה מבחן (test case) הוא מאמר שאמור לתת מידע על כושר ומוציא קישורים לאתרים הקשורים בנושאי הלוואה. אז מה רע!

גוגל טוענים שזוהי חווית משתמש לא טובה ופה אני רוצה להרחיב ולשאול: למי? למי יש חוויית משתמש לא טובה?

מקרה א:

המאמר "שיטות פשוטות וקלות להיכנס לכושר" פורסם באתר שעניינו ספורט/סגנון חיים. הגולש שהגיע למאמר זה באתר הספורט מצפה אכן לקרוא מאמר ו/או לצפות בוידיאו שילמד אותו את מה שהכותרת הבטיחה.

מכיוון שכך, הקישורים שמפנים אותו לאתרי פיננסיים אינו מעניין אותו והוא לא ימצא בהם עניין. יכול להיות שיש מקום לפרסומת על שירותים פיננסיים כאלה ואחרים בצמוד למאמר, אבל בטח שלא חלק ממנו ובטח לא באמצעות קישורים שמטרתם היא קידום אתרים בגוגל.

מקרה ב:

המאמר "שיטות פשוטות וקלות להיכנס לכושר" פורסם בפורטל פיננסי על ידי יועץ הלוואות/השקעות. הקישורים שבמאמר נועדו ללקוח שזקוק להלוואה כדי לקחת מאמן שיכניס אותו לכושר, מכיוון שאת המאמר כתב יועץ השקעות ולא מאמן כושר, הקישורים פה מתאימים.

גם הלקוח שהגיע לאותו פורטל פיננסי (גלובס, למשל) יצפה למצוא מידע בעל ערך כלכלי ולכן חוויית המשתמש לא נפגעת. גם כאשר הוא קורא את השיטות הפשוטות להיכנס לכושר הוא יודע שכותב את זה יועץ השקעות ולא מאמן כושר מוסמך.

בעוד מקרה א' ברור הרי הזיהוי של מקרה ב' אינו קל ומעמיד קשיים בפני גוגל לזהות האם המאמר הזה נכתב לצרכי מתן ידע או קידום אתרים בלבד.

בתקופה האחרונה גוגל פועלת באופן נמרץ לניקוי אתרי הזבל. זה התחיל בקול רם עם יציאתה של פנדה בפברואר 2011 וממשיך גם במהלך שנת 2012 עם מספר עדכוני פנדה שכל מטרתם להוריד דרוג לאתרים שלא משחקים לפי הכללים ומנסים, לפעמים ב"כח", ליצור קישורים.

סיכום

כאשר אתה כותב תכנים ויוצר קישורים תמיד חשוב לקוח: חשוב על חוויית הלקוח, חשוב על מה הלקוח מצפה למצוא במאמר שלך הן מבחינת התוכן והן מבחינת הקישורים. האם הוא ילחץ על הקישורים שצרפת למאמר? איך הוא יתנהג לאחר הלחיצה על הקישורים?

במקרה א, לדעתי, לקוח שילחץ יחזור מיד לאתר ששלח אותו ובכל יסמן לגוגל שהקישור לא רלוונטי עבורו. לאחר שגוגל יזהה התנהגות גולשים שכזאת לאורך זמן הוא לא יכלול את הקישור ברשימת הקישורים לצרכי קידום מכיוון שהוא הבין שהקישור לא רלוונטי.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן