style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

כיצד ליצור פרופיל קישורים איכותי

אם אתה רוצה להיות ראשון בגוגל אתה צריך לבנות פרופיל קישורים נכנסים איכותי לאתר שלך. לפרופיל קישורים לא טבעי לאתר שלך יכולה להיות השפעה שלילית על המיקומים של דפי האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל.

קישור איכותי הוא קודם כל קישור שמביא לך תנועה של לקוחות שהמוצר ו/או השרות שלך פותר להם בעיה כלשהיא. הלקוח שלך לא מחפש ככה סתם "מכונת כביסה". הוא מחפש מכונת כביסה כי מכונת הכביסה שלו התקלקלה ועכשיו הוא מחפש לקנות אחרת. לקוח לא מחפש סתם "טיפול בכאבי ברכיים". הוא מחפש כי כואבת לו הברך.

ישנם חמישה דברים שניתן לעשות כדי לוודא שאתה בונה פרופיל קישורים טוב.

1: צור אתר שיהיה שווה לקשר אליו

אנשים אחרים לא יעשו לאתר שלך קישור אם לא יהיה בו תוכן מעניין ובעל ערך. נסה ליצור אתר אינטרנט שיש בו תוכן מעניין.

לדוגמה, אם אנשים ימצאו את המאמר הזה מעניין אני משער שחלקם יכתבו עליו בפייסבוק, ידברו עליו בפורומים ובבלוגים. אם הם גם יצרפו קישור למאמר זה, אז זה בכלל יהיה מצויין. ככל שהתוכן שבאתר שלך יהיה מעניין יותר, כך סביר שיותר אתרים אחרים יקשרו לאתר שלך.

2: עניין אחרים בתוכן שפרסמת באתר שלך

אם האתר שלך מציע פתרון לבעיה ספציפית, פנה אל אתרים אחרים בתחום והצג בפניהם את האתר שלך ואת הפתרון שאתה מציע.

צור קשר עם מנהלי האתרים של האתרים הקשורים לנושא האתר והתכנים שלך. אלה כוללים בלוגרים, מנהלי פורומים, מנהלי אתרים בתחום. יידע אותם במייל, בשיחת טלפון על התוכן שלך. יש סיכוי כי אתרים אלה יקשרו לאתר שלך ויש עוד שיטות ליצירת קישורים איכותיים לאתר שלך עליהם תוכל לקרוא כאן.

3: השג קישורים לדפים שונים של אתר האינטרנט שלך ולא רק לדף הבית

הקישור השכיח הוא אל דף הבית, אבל עדיף שחלק מהקישורים יופנה גם אל דפים פנימיים באתר. קישורים אלה נקראים deep links – קישורים עמוקים. ההגדרה של מבנה "טבעי" של קישורים תלוי כמובן בנושא וסוג האתר שלך.

באופן כללי, מומלץ כי קישורים נכנסים לאתר שלך מאתרים אחרים יהיו עד כמה שיותר ממוקדים. לדוגמה, קישור ממוקד למאמר זה העוסק בקישורים, הוא קישור ישיר מתוך מאמר הנמצא באתר אחר והנושא שלו הוא קישורים.

אחת השיטות ליצירת קישור "עמוק" האתר שלך היא על ידי פרסום פוסט אורח באתר אחר.

4: הימנע מטקסט קישור קבוע

טקסט הקישור הוא הטקסט אותו אתה רואה בדף, שכאשר תשים מעליו את הסמן הוא יהפוך ליד ולחיצה תעביר אותך לכתובת הקישור הרשומה "מתחת" לטקסט. אם יש הרבה קישורים לדף, ההנחה היא שטקסט הקישור לא יכול להיות אותו דבר.

לדוגמה, נניח שיש הרבה קישורים חיצוניים לדף זה שכותרות: " כיצד ליצור פרופיל קישורים איכותי". סביר להניח שטקסט הקישור למקצת מהקישורים יהיה " כיצד ליצור פרופיל קישורים איכותי", אבל לא סביר להניח שכל הקישורים לאותו דף יהיו עם אותו טקסט קישור, נכון?

5: הימנע משימוש במערכות אוטומטיות ליצירת קישורים

יש אתרים המציעים לך רכישה של קישורים לפי משקל ובדרך כלל במחיר מגוחך. שלם 5 דולר לחודש וקבל 10,000 קישורים איכותיים כבר היום. בדרך כלל תוכל לזהות אותם על ידי הצעת עסקה שהיא "טובה מידי בכדי להיות אמיתית".

הימנע ככל האפשר מהצעות לקנות קישורים בתשלום אם אתה לא רוצה לסכן את דירוג האתר שלך בגוגל. השכל הישר אומר שאם אתה יכול למצוא את ההצעה הזאת לבניית קישורים אוטומטיים, גם גוגל יכול למצוא אותה ואפילו יותר מהר ממך. אל תנסה להערים על גוגל אם אתה רוצה להשיג תוצאות ארוכות טווח.

6. בדוק את התנועה מאותם קישורים

קישור איכותי וטוב הוא קישור שאנשים לוחצים עליו, מגיעים לאתר שלך ונשארים בו בגלל התוכן האיכותי שבו. אתה צריך לעקוב אחרי התנועה המגיעה אליך ולבחון את איכותה כדי שתוכל לדעת באיזה סוגי אתרים להמשיך ולבנות את פרופיל הקישורים שלך.

נתן קריידרמן מסביר איך גוגל אנליטיקס יכול לעזור לך למטב את הקישורים לאתר שלך.

סיכום

פרופיל קישורים טבעי חשוב אם אתה רוצה לקבל דירוג גבוה בגוגל. כדי לקבל תוצאות לאורך זמן, עליך ליצור דפי אינטרנט מעניינים, שווים קישור ולעשות אופטימיזציה לדפים אלה עבור מנועי החיפוש.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

6 comments

  1. כל הנקודות מוכרות זה זמן רב. כמובן לאחר העדכונים המאסיביים של גוגל: פינגווין ופנדה.
    הטיפ האחרון יכול לעזור מאוד, עקבו אחרי מה שעובד לכם באמצעות גוגל אנליטיקס.
    בין אם זה הפניות מהאתרים המקשרים אליכם, או כניסות מהחיפוש האורגני של גוגל.
    אם אתם רואים שמשהו עובד, קדמו אותו.
    במקרה ואתם מקבלים תנועה דרך קישור, נסו לחזור על הפעולה. נסו להשיג קישורים נוספים מאותו אתר עם תבנית דומה לתבנית שעובדת לכם.
    אם אתם רואים מילת מפתח שמניבה לכם כניסות רבות, נסו ליצור קישורים ממוקדי מילת מפתח לעמוד המסוים על מנת לשפר את מיקומו בגוגל ולהגדיל את כמות הכניסות עוד יותר!
    אם האתר שלכם כבר נמצא במקום הראשון, נסו לשפר את ה- CTR שלכם על ידי ייעול הכותרת ותג מטא תיאור של העמוד כמו גם נסו להשתמש ב- RICH SNIPPETS במידת האפשר.
    פרמטרים נוספים שיש להסתכל עליהם בגוגל אנליטיקס כאשר בוחנים את איכותו של הקישור/מילת המפתח שהפנו את הגולשים לאתרכם הם:
    – שהייה באתר
    – עמודים נצפים
    – שיעור יציאה מדף נחיתה
    כל אלה ונתונים נוספים שגוגל מציג יכולים לתת לכם נקודת מבט טובה יותר על אילו קישורים מביאים לאתרכם גולשים *איכותיים*, בדגש על איכותיים.
    בעזרת המעקב הנכון תוכלו לדעת בדיוק מה הגולשים חיפשו ולתת להם את מבוקשם.
    למצוא את כל הבעיות שלך, ואת הנקודה בה הגולשים החליטו לפרוש מהאתר.
    שים לב, עליך לעבוד על כל נקודות החולשה של האתר שלך [דפים עם אחוזי נטישה גבוהים במיוחד].

    • שלום דניק ותודה על התשובה המפורטת שמוסיפה ערך לקוראים את המאמר שפרסמתי.
      אכן, קישורים איכותיים לא קוטפים בקלות מהעץ ויש להתאמץ כדי להשיגם כפי שאמרת יפה בתגובתך.
      הרבה פעמים אני וראה שאנשים מעריכים את הקישור לפי PageRank של האתר/הדף המקשר, אבל זה לא נכון, כפי שטענת, אם הקישור מביא תנועה איכותית שממירה אז מה זה חשוב אם הוא מגיע מ- PR1.
      בעלי אתרים חוששים לעשות קישור מאתרים צעירים, למה? אם האתר קרוב לך, לנושאים בהם אתה מטפל – לך על זה.
      חג שמח

  2. לעבוד ביושר….. משתלם לטווח הארוך.
    מאמר מעניין – אשמח לעוד.

  3. מי שחשב תמיד קדימה ולא חיפש קיצורי דרך לא נפגע.

    היה ברור שהיום הזה יגיע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן