style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

קניית קישורים באמצעות רשתות אתרים/בלוגים פרטיות, חלק 2 מתוך 2

קניית קישוריםבמאמר הראשון הסברתי מה זה רשתות אתרים פרטיות ולמה השתתפות בהם נחשבת קניית קישורים.

אז מה קרה?

תקרא לזה איך שתקרא, זוהי "קניית קישורים" וזה מה שזה. אני מכיר בעלי עסקים המנסים ל"הסביר" ו/או להצדיק פעילות שכזאת במכבסת מילים כזו או אחרת, אבל בואו נודה על האתר – זוהי קניית קישורים לשמה.

גוגל הכריזו כי הם הפסיקו לאנדקס את מרבית האתרים השותפים שהם זיהו ברשת BuildMyRank או בקיצור BMR ורשת BMR הכריזה מצידה כי היא סוגרת את שעריה ומפסיקה לתת שרות.

זה היה רק ענין של זמן. רשת BMR עבדה במשך שנתיים, עד שמישהו בגוגל החליט לסגור לה את השאלטר. אם גוגל לא מאנדקסת את אתרי רשת BMR אז גם היא לא "רואה" את הקישורים. אם גוגל לא מחשיבה את הקישורים האלה, הרי פרופיל הקישורים של אתרים אליהם מפנים הקישורים נפגע וכתוצאה מכך נפגע הדרוג.

זאת לא הפעם הראשונה שגוגל מפסיקה להתייחס לרשתות אתרים פרטיות שכאלה, אבל הפעם זה עורר גל של יחסי ציבור בגלל גודלה של הרשת.  אין ספק שרשת BMR עשתה עבודה נפלאה במשך שנתיים, אבל דווקא הגודל שלה הוא שהביא לקיצה.

יש עדויות באינטרנט שלא רק BuildMyRank נפגעה אלא גם LinkVana, Authority Link Network ושמות אחרים שכולנו בוודאי מכירים. אם אנחנו מכירים אותם, אז יש ספק האם גוגל מכיר אותן?

אז מה כל זה אומר?

ובכן, דבר ראשון – זה יחסי ציבור טובים לגוגל השואפים כל הזמן לנקות את הזבל מתוצאות החיפוש וללחום באופן נחוש בכל מי שמנסה לעשות עליהם מניפולציה כזאת או אחרת כדי לשפר את תוצאות החיפוש באופן שאינו איתי.

מאז האירוע של JC Penney שיצא לאור בפברואר 2011 והיה אחד הגורמים ליציאה של גוגל עם עדכון פנדה, הציבור הרחב מודע יותר מתמיד עד כמה ניתן לתמרן את תוצאות החיפוש ב Google כדי לקבל דרוג גבוה.

להזכירך, התחקיר של ה- New York Time מצא כי רשת JC Penney נמצאת במקומות הראשונים בעשרות ומאות מילות מפתח כאשר השיטה היתה יצירת אלפי קישורים מאתרים שהוקמו במיוחד רק כדי ליצור קישור עם טקסט קישור שאותו רוצים לקדם. ה- NYT העביר את הממצאים שלו לגוגל ו.. פנדה יצאה לאור.

מאז שהמקרה של JC Penney התפרסם בגלוי, גוגל חייבת לעשות משהו כדי לעצור את כל אלה המנסים לעשות מניפולציה על התוצאות. היא חייבת להחזיר את אמון הציבור בתוצאות שהיא מציגה וניקוי התוצאות על ידי הסרת התוצאות של אתרי הרשתות הפרטיות הוא מהלך מתחייב.

אני, ועכשיו גם אתה מודעים לשרות הזה, אבל לא כולם. אני נתקל בבעלי עסקים שיש להם אתר אבל אין להם מושג באינטרנט, שעדיין חושבים להצטרף לרשת אתרים פרטית שכזאת על מנת לקדם את האתר שלהם. איך אומר המשפט: "פראיירים לא מתים, הם רק מתחלפים" כנראה נכון גם למקרה זה.

המציאות היא שגוגל לא יכול פשוט לשבת ולא לעשות כלום, הוא חייב לפעול כדי לרצות את הציבור הרחב ולחזק את האמון בתוצאות החיפוש.

האם עלי להסיר את הקישורים אותם קניתי ברשתות אתרים פרטיות?

העובדות הן כאלה:

  • גוגל זיהה את הרשת על כל האתרים שבה,
  • גוגל לא סורק את האתרים השותפים ברשת ולכן לא "רואה" את הקישורים הנצאים באתרים אלה – זה ברור
  • גוגל יודע שאם יש באתרי הרשת, אותם הוא פסל, יש קישור לאתר שלך, סימן הוא שאתה שילמת כסף עבורו.
  • גוגל גם יודע שאם באתר שלך (אם אתה שותף ברשת) יש קישורים לאתרים אחרים אותם הוא פסל, סימן הוא שאתה חלק מהקנוניה.

אין לי דרך אחרת אלא ח\לומר לך ובגלוי. אם היית שותף ברשת אתרים כזאת עליך ל"נקות" את האתר שלך ועכשיו. העונש שאתה צפוי לקבל מגוגל יבוא לידי ביטוי בירידה משמעותית בדרוגים. זה לא בהכרח עונש "ישיר", אבל הדיון הוא לא האם זה עונש ישיר או לא ישיר, הדיון הוא שהאתר שלך מועמד להיות "לא מאונדקס" בדיוק כמו הרשת ממנה קנית קישורים. אז אל תחכה לעונש, פעל על ידי "ניקוי" האתר שלך.

אז אתה לא יכול לקבל "לוח נקי" רק בגלל שאתה מסיר את הקישורים. ההיסטוריה עדיין שם … וגוגל לא שוכח דבר, אבל זה צעד מתחייב אותו אתה חייב לעשות ומהר.

זה לא ענין של אמונה, האם אתה מאמין שגוגל אכן יענישו אותך בגלל שקנית קישורים בקנוניה כזאת או אחרת. אתה צריך ל"נקות" את האתר שלך וכל המקדים הרי זה משובח.

קניית קישורים כדי להפליל מתחרים

עכשיו שהבנת שגוגל מעניש אתרים שקנו קישורים, אתה אומר לעצמך: "אני אקנה קישורים למתחרה/ים שלי וכך גוגל יעניש אותם על ידי פגיעה בדרוג האתר שלהם בתוצאות החיפוש".

כמו שאתה חושב על המתחרים שלך, ככה הם חושבים עליך ועל האתר שלך. גם הם אומרים: "נקנה מאות ואולי אלפי קישורי זבל לאתר המתחרה וכך נגרום להפלתו בתוצאות החיפוש של גוגל."

אז בוא נחשוב. אם זה כך הרי שכל המשמעות של קידום אתרים היתה מקבלת תפנית חדה. במקום לשפר את האתר שלך, להוסיף תכנים, ליצור ערך היית מפנה את המשאבים שלך להפלת המתחרים. כתוצאה מכך, אף אחד לא היה מאמין לתוצאות החיפוש שגוגל מציג.

גוגל, תאגיד של ביליוני דולרים לא ייתן אפשרות לרשת פרטית של אתרים כזאת או אחרת לקלקל לו את החגיגה ובטח שלא יאפשר לך בעל עסק קטן להשקיע כמה עשרות ואולי כמה מאות דולרים בקניית קישורי זבל למתחרה שלך ובכך לערער את אמינותו.

שורה תחתונה – אל תסתבך עם גוגל.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן