style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

עדכון גוגל מאי 2012

עדכון גוגל מאי 2012גם החודש, חודש מאי 2012, גוגל לא איכזבה ושיחררה רק 39 עדכונים. אמנם ביחס לעדכון אפריל שכלל 50 עדכונים זה נראה פחות, אבל השינויים משמעותיים וכדאי לשים לב כמו לעדכון הראשון של פינגווין שזכה למספר 1.1.

לא אעבור על כולם כי לא כולם קשורים לנושא קידום אתרים, אם כי הם חשובים כשלעצמם, למשל השלמה אוטומטית של ביטויי החיפוש לקהל ביפן שהם, בשונה מכל אחד אחר בעולם, יראו יותר הצעות.

קישורים לא-אורגניים (Inorganic Backlinks)

גוגל מודיעה שהיא מזהה הרבה יותר טוב Inorganic Backlinks שהם מבחינתה חלק מניסיון לרמות אותה. אז מה זה Inorganic Backlinks? לפני שאשיב על שאלה זאת אסביר מהם Organic Backlinks ? ובכן קישור אורגני הוא קישור שניתן לאתר שלך מבלי שתבקש, מבלי שתשלח מייל. בעל אתר אחר ראה את התוכן באתר שלך והחליט לקשר מבלי לבקש את רשותך (כי לא צריך), מבלי לתאם איתך (אין סיבה), מבלי להודיע לך (אין צורך) ומבלי להחליף איתך קישור. במילים אחרות זהו קישור טבעי.

אז מה זה Inorganic Backlinks? זה קישור שאתה יצרת לאתר שלך. זה יכול להיות קישור שנמצא במאמר אותו אתה כתבת ואותו פרסמת באתר מאמרים, זה יכול להיות קישור מתגובה לפוסט שאתה כתבת. מעתה, גוגל טוענת שיש בידה יכולת לזהות שזה קישור שאתה יצרת.

כותרת דף (Page Title)

כותרת דף צריכה להכיל עד 70 תווים. ישנם מקרים, במיוחד באתרי מסחר או בפוסטים של ביטוי מפתח זנב ארוך שהטקסט בתגית title מכיל הרבה יותר מ- 70 תוים ויש לקצצו. גוגל הודיעה שעכשיו היא לא תחתוך את תוכן הכותרת ככה סתם, אלא תיצור כותרת חילופית.

כותרות עמוד הם חלק חשוב של תוצאות החיפוש: הם השורה הראשונה של כל תוצאה והם גם הקישורים בפועל שהמחפשים לוחצים עליהם. העצה שתמיד נתתי היא לדאוג לכותרת ייחודית לכל דף מדפי האתר אשר תכיל את ביטוי המפתח של אותו דף.

גוגל עוקב אחרי שיעורי ההקלקות בתוצאות החיפוש כדי לזהות את הדפים הרלוונטיים. לפעמים, כותרת הדף, שאותה ניסחנו, לא מתאימה למה שחיפש המשתמש. או אז, גוגל יוצרת כותרת חלופית כדי להקל על המשתמשים לזהות את התוצאות הרלוונטיות ומתוך כוונה להעלות את אחוזי ההקלקה.

הנה דוגמה ליכולת של גוגל לחולל כותרות:

גוגל משנה את כותרת הדף המוצגת בתוצאות החיפוש

להלן ההסבר למה שרואים בתמונה המחולקת לשלוש רצועות אופקיות:

ברצועה הראשונה נראה קוד HTML של הדף ובו רואים בבירור שתוכן התגית title הוא: "מאיר שלו".

ברצועה השנייה רואים את תוצאת החיפוש לביטוי "מאיר שלו". הדף meirShalev.asp מוצג עם הכותרת: "מאיר שלו – מועדון קריאה | ספרים" למרות שתוכן התגית title הוא קצר יותר. גוגל החליט שהכותרת של הדף לא מספיק טובה ולכן הוא חולל כותרת חילופית.

ברצועה השלישית רואים את תוצאת החיפוש לביטוי "הסופר מאיר שלו". הדף meirShalev.asp מוצג עם הכותרת המקורית שהפעם גוגל החליט שהיא מתאימה וזה מה שהוא מציג בתוצאות החיפוש.

עדכון (Freshness)

על עדכוני freshness כבר כתבתי בנובמבר 2011 ועד כמה גוגל מחפש וגם מעריך תוכן טרי. החודש, 10% מהעדכונים הם בנוגע לעדכניות התוכן ומה הבשורה הפעם?

גוגל שיפרה את היכולת לזהות אירועים בזמן אמת וגם שיפר את היכולת לזהות את כוונת המחפש בנוגע לאירועים שכאלה. אני מניח שהתפתחות זאת היא בעקבות ההתרחבות של Google+ וכך יש לגוגל יותר אוזניים כדי להבחין על מה אנשים מדברים.

סיכום

העדכונים בחודש מאי 2012 הם שיפור היכולת להעריך את איכות הקישורים. הנה רשימה של קישורים שעשויים להיות חשודים ולפגוע בדרוג האתר שלך:

  • קישורים שמטרתם היא ל"סדר" את ה- PageRank
  • קישורים לאתרים שגוגל "לא אוהב" או שהוא פסל אותם,
  • קישורים שהם תוצאה של החלפת קישורים מוגזמת,
  • קישורים קנויים או מכורים המעבירים PageRank,
  • קישורים שנוצרו שלא למען הלקוח ואין כוונה שהלקוחות באתר ילחצו עליהם ולכן בדרך כלל שמים אותם בתחתית הפוטר.

הדרך הכי טובה ליצירת קישורים רלוונטיים לאתר שלך היא על ידי יצירת תוכן איכותי ובעל ערך באתר שלך.

האם בעקבות השינויים/עדכונים בגוגל תשנה משהו בפעילות קידום האתר שלך? תגובות כאן למטה.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן