style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

קישורים מלוא הסל תמורת 5 דולרים

איש עסקים לא יודע מה לעשות לאחר שהאתר לו ירד במיקומים בגוגלהתקשר אלי בעל עסק שהאתר שלו היה ראשון בגוגל בביטוי מאוד תחרותי, ביטוי שהביא לו הרבה לקוחות ובנה לו את העסק.

יום אחד הוא הבחין שהאתר שלו במקום… השני. חשב בעל העסק: אולי זה רגעי, אולי זה יעבור והאתר שלי יחזור למקום הראשון.

חלף יום, חלפו יומיים, עברו גם שבועיים ובחיפוש אחר אותו ביטוי תחרותי, האתר נשאר במקום השני.

נתקף בעל העסק חרדה וביקש עצה. יעץ לו מי שיעץ לקנות קישורים והרבה וגם הבטיח לו שלא יעברו יום או יומיים והאתר יחזור למקום שמגיע לו – מקום ראשון בגוגל.

נכנס בעל העסק לאתר fiverr.com (באתר זה ניתן לקנות שירותים בחמישה דולרים ולכן הוא נקרא fiverr מהמילה five) וחיפש הצעה למכירת לינקים.

הצעתו של הפקיסטני קסמה לו. תמורת 5 דולרים הבטיח לו הפקיסטני שיבנה 8,000 קישורים שיופנו לאתר שלו בין לילה.

"מצאתי את ה'גביע הקדוש'", חשב לעצמו בעל העסק וללא היסוס שילם 5 דולרים לפקיסטני וקיווה לשוב להיות ראשון בגוגל.

לא חלפו 21 שעות והאתר "נפל" למקום 9, עוד כמה ימים חלפו האתר עבר אחר כבוד לדף 2.

בדף השני מאוד "קר", העיד בעל העסק. מעטים מגיעים לדף השני. ואכן הטלפונים נפסקו כמעט לחלוטין, מספר העסקאות החדשות מהאינטרנט הסתכם באפס אחד גדול.

מה למדנו?

"לא להתפתות – למה מי שמתפתה אוכל אותה בחזק ואוכל אותה בגדול". מוני מושונוב ושלמה בראבא במערכון הבלתי נשכח על הנוכל מגשר הירקון, מהפארודיה על "בשידור חוקר".

 

האם גם אתם נחשפתם לעסקאות שהן יותר מידי טובות כדי להיות אמיתיות?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

10 comments

  1. זיו לפיד

    כתבה מאוד ומעניניינת
    וחוץ מזה אני נהנה לקרוא וללמוד ממך המון

  2. הי זוהר,
    במקרה של קישורים, מסכימה עם כל מילה. אך אני חייבת לציין שבאתר שהזכרת ישנם גם כאלו שנותנים שירותים מעולים, ומאוד מקצועיים תמורת סכומים הוגנים. צריך לדוג אותם אבל הם שם.
    בכל הנוגע למשימות של קידום אתרים הייתי מאוד נזהרת..

    • שלום טלי, אני משתמש בשירותי אתר fiverr לצרכים אחרים. למשל, שלמתי 5 דולר לבחורה ממכסיקו שתצטלם עם שלט בו כתוב "גם אני משתתפת בסמינר קידום אתרים של זהר". כתבתי את השלט, סרקתי ושלחתי לה את התמונה. שלמתי 5 דולר תמורת 3 תמונות שונות שלה אוחזת את השלט.
      קבלתי בחזרה 6 תמונות ולא 3 ולמה? היא לא ידעה איך להחזיק את השלט ולכן קבלתי 3 תמונות בו היא מחזיקה את השלט נכון ו- 3 תמונות שהיא מחזיקה את השלט הפוך. עברית היא ממש לא יודעת.

  3. מפתיע שהרבה נופלים בזה,כמה שאנשים יכולים להיות תמימים.
    בקישורים כאלה אין ערך, ואף אחד לא השקיע בהם
    פשוט מפציצים לך את האתר בקישורי ספאם, וגם אלפי קישורים ברגע אחד
    זה מיד מדליק נורה אדומה לגוגל.

    מה שחשוב באמת זה האיכות ולא הכמות, וגם העקביות כמו שאתה נוהג ללמד זהר.

    • אכן אורן, הרבה אנשים מתפתים, איך אומרים? פריירים לא מתים, רק מתחלפים.
      היום שמעתי ברדיו את גבי גזית בשיחה על מזרחי מסביון, אדם פרטי, שפיתה אנשים להשקיע אצלו. מילא, מי שיש לו ואת הכסף ה"מיותר" שיש לו שם בכפו, אבל היו אנשים שתמורת הבטחה של רווח קל מכרו את ביתם ואת כל רכושם רק כדי לזכות ברווח מהיר. כגודל הצפייה כך גודל האכזבה – הם נותרו חסרי כל.
      אני חוזר ואומר, לא להתפתות. מה באמת, גוגל, חברה של מילארדים (רווח) תיתן למישהו לקלקל לה את תוצאות החיפוש ולעבוד עליה. מישהו חשב שגוגל לא יעלו עליו, אם לא היום אז מחר ואם לא מחר אז מחרתיים?
      מתברר לפעמים שהדרך הארוכה, היא הקצרה ביותר וגם הטובה ביותר.

  4. עידו מאירון

    זוהר היקר
    פייבר הוא עולם מלא וגדוש
    וכמו כל מקום כזה הוא יהיה רווי בדברים יותר טובים ופחות טובים
    עדיין יש שם גם מציאות בתחום הקידום
    ומרבית חברות הקידום גם הרציניות והמובילות משתמשות באי אלו שירותים שכאלה או של אאוטסורס אחר
    כמו בכל מקום צריך לבדוק
    כי בסופו של דבר אפשר גם לשכור את שירותיה של חברת קידום או מקדם בארץ שיעשו את אותו נזק ללקוח (כי הם ישתמשו באותו פקיסטני)
    השידור חוקר עננננננננק
    תודה
    עידו

    • שלום עידו, אכן פייבר הוא עולם גדול של הזדמנויות לשכור שירותים משירותים שונים וביניהם שירותים הקשורים לקידום אתרים: כתיבת תכנים, יצירת קישורים, כתיבת סטטוסים, תמלול, תרגום – באמת מלוא הטנא של שירותים למקדמי האתרים.
      מסכים איתך שגם חברות קידום אתרים מעסיקות כח אדם לצרכי קידום אותם היא מוצאת באתר זה כמו באתרים אחרים: https://www.elance.com/, http://www.freelancer.com/ ובארץ http://www.xplace.com/ והרשימה עוד ארוכה.
      צריך לדעת מה לבקש וצריך לדעת ממי לבקש. אין טעם למשל שההודי או האינדונזי יעשו לך לייק לדף האוהדים בכתוב עברית. אבל אם הדף שלך כתוב אנגלית, זה כבר משהו אחר. צריך להיות היגיון וההיגיון נבנה בתוכנית או אם תרצה באסטרטגיית שיווק. ככה סתם לבוא לקנות קישורים לפי משקל – לא עובד ויותר גרוע מכך: גוגל מעניש.

      אני גדלתי על זהו זה, יש לי עוד קלטות וידאו בהם הקלטתי את התוכנית עם מוני מושונוב, גידי גוב, דובלה גליקמן, בארבא וקושניר.
      אז הנה במיוחד בשבילך ובשביל כולם: המעשייה האוירית http://youtu.be/C8RkrSEatDA

  5. מי שמשלם בזול יעלה לו הרבה יותר יקר בסופו של יום.

    תוכן מעולה מתובל בבידור עם מושונוב – גדול!!!!

    • היי תומר,
      את זהו זה התחלתי לראות עוד בשנת 1978, אז הייתי בין 17. התוכנית הזאת היתה לילדים אבל גם להורים וזה יופי שבתכנית, בה כל אחד יכול לראות ולהבין לפי גילו. התוכנית שודרה אחרי הצהרים בשעה 16:00, תוכנית דגל של הטלויזיה החינוכית ואת כל השאר אפשר לקרוא בויקיפדיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן