style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

קידום אתרים שלילי. יש דבר כזה?

קישורים שלילים והשפעתם על הדרוגאחרי העדכון האחרון של גוגל, הנקרא פינגווין, החלו בעלי אתרים לתהות האם יש דבר כזה הנקרא "קידום אתרים שלילי"? האם ניתן להשתמש בו כדי לפגוע באתר של המתחרים שלך? מה ניתן לעשות כדי למנוע בעיות?

מה זה קידום אתרים שלילי?

קידום אתרים שלילי מתייחס לביצוע לפעולות קידום לא חוקיות על פי גוגל שאתה תבצע לאתר של המתחרים שלך כדי שגוגל יעניש אותם (את אתרי המתחרים).

בעלי עסקים שרוצים לקדם את האתר שלהם בתוצאות הדירוג של גוגל אומרים לעצמם: "למה לטרוח ולקדם את האתר שלי? במקום זאת, אקדם את אתרי המתחרים שלי בצורה כזאת שזה לא ימצא חן בעיני גוגל ואז גוגל יעניש אותם ויוריד אותם בדרוג ואז האתר שלי יעלה מעלה בדרוג."

מאיפה הגיע הרעיון הזה?

הרעיון הזה נולד ב- 24 לפברואר 2011 כאשר WSJ חשף את חברת Overstock.com שעודדה אתרים וסטודנטים כדי שיעשו קישורים לאתר שלה תמורת 10% הנחה ברכישות העתידיות שלהם. שבועיים לפני כן חשף ה- ניו יורק טיימס את שיטת קידום האתרים של J.C. penny. השיטה היתה לבנות עשרות ומאות בלוגים חסרי משמעות שנועדו ליצור קישורים לאתר J.C. penny ולקדם אותו במאות מילות מפתח.

בעלי עסקים אמרו: "אם גוגל הענישו את J.C. penny, נעשה בדיוק אותו דבר למתחרים שלנו בתקווה שגוגל יעניש גם אותם."

עדכון פינגווין של גוגל הדגיש במיוחד את נושא קניית הקישורים. זה לא משהו חדש, אבל הפעם גוגל שמו את זה על השולחן והייתי אומר שהם הטיחו את זה בקול רם על השולחן. רשתות אתרים/בלוגים פרטיות שנבנו לצורך יצירה מאסיבית של קישורים נסגרו וגוגל הודיעו שכל מי שהשתתף בקנוניה ייענש.

אהה, אמרו בעלי עסקים, הנה הזדמנות לקנות ב- 20 דולר קישורים לאתר המתחרה כדי שגוגל, ברבות הימים, יעניש את המתחרה שלכאורה קנה קישורים.

האם קידום אתרים שלילי אכן עובד?

התשובה לשאלה הזאת שנוייה במחלוקת. יש הסבורים כי קידום אתרים שלילי אינו אפשרי, ואחרים בטוחים כי ניתן לפגוע בדירוג של אתר המתחרה שלך בגוגל. אז מה נכון?

מה באמת גוגל עושים עם קישורים שהם מוצאים, לעולם לא נדע במדויק ויהיה עלינו להניח מספר הנחות.

נניח לדוגמה שעל כל קישור שגוגל מוצא הוא נותן ערך הגדול מאפס. קישור איכותי יקבל ציון גבוה, קישור פחות איכותי יקבל ציון נמוך יותר וקישור קנוי או קישור זבל (על פי הזיהוי של גוגל) יקבל ציון אפס (0).

תחת הנחה זאת, אם בעל אתר ינסה להפעיל טקטיקה של יצירת קישורי זבל המכוונת לאתר המתחרה שלו, הוא לא יפגע בו מכיון שהקישור יכול להיות גדול או שווה אפס, כלומר נזק לא יכול להגרם, תועלת? אולי!
בעלי העסקים ששילמו על קישורים, לא ייהנו, אבל לגוגל תהיה יותר עבודה במיון, סיווג, קיטלוג כל אותם אתרי דמה שנוצרו רק כדי ליצור קישורים, כך שעצם זה שגוגל לא לוקחים בחשבון את הקישורים (נותנים להם ערך אפס (0)) לא מונעת לחלוטין את המשך פעילותה של תעשיית קניית קישורים.

נניח וגוגל נותנת לכל קישור ערך: קישורים טובים מקבלים ערך חיובי, קישורים לא טובים מקבלים ערך שלילי. קשה לי להאמין שבגוגל יאפשרו מלחמת מתחרים לא הוגנת, אבל מצד שני קשה להם, עד כמעט, בלתי אפשרי לזהות מי יוצא נגד מי. גוגל לא רוצים להיות שם בין המתחרים הנלחמים ביניהם.

מה ניתן לעשות כדי למנוע בעיות?

אם אתה רוצה לוודא כי האתר שלך אינו נענש על ידי גוגל, בצע את הפעולות הבאות:

  • אל תשתמש בשיטות ספאם כדי לקדם את האתר שלך ולא כדי ל"הפיל" את אתרי המתחרים שלך. אם גוגל מתעלם מקישורי זבל/קנויים שנוצרו (נותן להם ערך אפס), אתה מבזבז את הזמן שלך. אם גוגל מעניש קישורים שכאלה, אתה תפגע בדירוג האתר שלך וגם בדירוג אתרי המתחרים. זכור! אם יש כזה דבר הנקרא קידום אתרים שלילי, כמו שאתה יכול לפעול כנגד המתחרים שלך, הם בדיוק באותו אופן יכולים לפעול נגדך.
  • דאג תמיד שבאתר שלך יתפרסם תוכן איכותי, בעל ערך לגולשים וכך הוא יקבל דירוג גבוה בגוגל לא משנה מה פרופיל הקישורים שלך.
  • ודא כי אתה מביא תנועה לאתר שלך ולא תלוי רק ב-Google. אמרו כבר מזמן "לא לשים את הביצים בסל אחד" וזה בהחלט נכון גם בנושא הבאת תנועה לאתר שלך מגוגל. אתה צריך להביא תנועה של לקוחות מערוצים נוספים און ליין וגם אוף ליין.

סיכום

קידום אתרים שלילי אינו מוסרי ואפשר רק לקוות כי גוגל אינה מאפשרת לאנשים אחרים לפגוע בדירוג האתר שלך. כדי לשפר את הדירוג שלך, התמקד בגורמים בהם אתה יכול להשפיע וכך האתר שלך יקבל דירוג גבוה בגוגל.

מה אתה חושב? האם לדעתך אפשר להטעות את גוגל ביחסו לאתרי המתחרים שלך?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

6 comments

  1. זהר
    אני חושב שכדי לגדול יש 2 דרכים
    אחת אפקטיבית או קונסטרוקטיבית – בונה
    אחת דפקטיבית, דיסטרקטיבית – הורסת.

    בראשונה אתה מגדיל את עצמך, משקיע בעצמך ובאתר שלך, יוצר קישורים טובים ויעילים, כותב בו מאמרים, מוסיף בו סרטוני וידאו ומקבל מקום ראשון או עמוד הראשון בזכות.

    בשניה אתה הופך את הזמן שלך כדי לפגוע למתחרה, להרוס לו, לקלקל, ליצור לו קישורים שליליים, כמו דוגמת ה"כישלון אומלל" שהוצמד לבוש. אז מה יוצא מזה? ייתכן שהאתר שלך המתחרה ייפגע, אבל מי שפועל בצורה הזו, פוגע בסופו של דבר רק בעצמו, במקום להשקיע בעסק שלו לגדול הוא מתמקד בהרס.

    מה טוב כבר יכול לצאת מצורת מחשבה שכזאת?

    אלי כהן – וידאו טיפ, מוצרי מידע
    "מבלתי ידוע – לבלתי נשכח!"
    http://Video-Tips.TV

    • שלום אלי ותודה,
      גם אני חושב כמוך ולא רק בנוגע לקידום אתרים. יצר הנקמנות והרצון לעשות רע למישהו אחר לא מוביל אף אחד למקומות טובים, להתנהלות הולמת ומוסרית ולכן במקום להשקיע זמן, מאמץ ומחשבה בלנסות ללכלך על המתחרה, השקע את מאמציך בלעשות טוב יותר לביתך.

  2. אפשר גם אפשר לפגוע במתחרים, אבל "ואהבת לרעך כמוך"

    • אני לא מציע לך לחשוב על זה, זה לא טוב בשבילך ולא רק מהסיבה שבסופו של ענין הדבר יתגלה ויציג אותך בצורה שלילית. זה יכול להיות בומרנג לעסק שלך שהנה באת לקלקל ויצאת מקולל.

  3. האתר שלי נפגע קשה למדי בששת החודשים האחרונים (החל מפברואר) ואינני מצליח להבין למה… כל התוכן שבאתר מקורי, כמעט ללא יוצא מן הכלל (ויש המון תוכן)… אין שום קישורי זבל המוליכים אל האתר (לפחות לא משהו שידוע לי…) ויש מעט מאוד ״תוכן כפול״ (הכוונה לכתבות המופיעות פעמיים באתר, בשני מקומות שונים).

    כמות המבקרים המגיעים ממנועי החיפוש ירדה בך40% בחודשים פבר׳ – אפר׳ וזהו… שם היא התייצבה… באמת אין לי מושג מה לא עשיתי בסדר… 

    • שלום רוני, אכן מצב לא נעים. התרחשות האירועים בחודש פברואר כנראה מעידה על כך שזה קשור לעדכון פנדה שנערך ב- 24 לחודש. זה מצריך בדיקה מעמיקה יותר הן בכלים שגוגל מעמיד לרשותך כמו Google Webmaster Tools וכלים חיצוניים שיסרקו את האתר שלך לעומקו.
      אשמח לעזור לך, פנה אלי בפרטי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן