אופטימיזציה לתוכן של האתר שלך חשובה אם אתה רוצה לקבל דירוג גבוה בגוגל. רוב האנשים יודעים כי הם צריכים לעבוד על כותרת, תיאור קצר ותוכן באתר וקישורים מאתרים אחרים.
מבנה הקישורים הפנימי של האתר הוא מרכיב שמתעלמים ממנו אבל יש לו השפעה גדולה על דירוג האתר שלך.
קישורים פנימיים הם בשליטה שלך. אמנם הם לא נחשבים כמו קישורים מאתרים חיצוניים, אבל עם זאת, גוגל משתמש בהם כפרמטר חשוב בדרוג.
מנועי החיפוש רואים בקישורים כמו הצבעה. על ידי אופטימיזציה של מבנה הקישורים באתר שלך, אתה יכול להוביל את מנוע החיפוש אל הדפים החשובים של אתר האינטרנט שלך ואתה יכול להראות להם את מילות המפתח שעבורן ברצונך לקבל דירוג גבוה.
התחל על ידי אופטימיזציה של הניווט הראשי באתר שלך – התפריט הראשי שלך באתר מכיל קישורי ניווט הנראים בכל הדפים באתר שלך. בדרך כלל כולל התפריט הראשי קישור אל דף הבית וכן קישורים לחלקים העיקריים באתר האינטרנט שלך. ודא כי הקישורים בתפריט הראשי של האתר מכילים את מילות המפתח החשובות ביותר.
תפריט ראשי לא טוב. למה? של מי האתר הזה? אפשר לנחש. רמז: בעל האתר מטפל. במה הוא מטפל? טיפול במחטים, טיפול קוסמטי, טיפול לרכב, טיפול בכלב, טיפול בציפורניים, טיפול העצירות, טיפול בחרדות? לא בדיוק ברור, לא ללקוחות ולא לגוגל.
תפריט ראשי טוב. למה טוב? קרא את התפריט הראשי ותאמר לי (לעצמך) על איזה חברה מדובר? נכון, זוהי חברת תעופה העוסקת בטיסות פרטיות. איך ידעת? מה החכמה?! זה רשום ב… תפריט. הלקוחות יודעים וגם גוגל יודע.
עשה שימוש בפירורי לחם – בכל דף מדפי האתר שלך צריך שיופיעו פירורי לחם (breadcrumbs) שהם סימני ניווט: דף הבית > קטגוריה > תת קטגוריה > דף תוכן/מוצר. פירורי לחם יכולים לעזור למנוע החיפוש לשייך את הדף למיקום הנכון שלו בהיררכיית האתר.
ודא כי הקישור הראשון בעמוד הוא הקישור הנכון – יכול להיות שבדף אחד יהיה לך יותר מקישור אחד לדף אחר באתר. זה טוב ויפה, אלא שגוגל ייקח בחשבון רק את הקישור הראשון.
אם אתה מקשר יותר מפעם אחת לדף אחר, ודא כי הקישור הראשון בעמוד מכיל את מילות המפתח בטקסט העוגן שעבורן ברצונך לקבל דירוג גבוה.
סיכום
לאופטימיזציה של מבנה הקישורים הפנימי של האתר שלך יכולה להיות השפעה גדולה על דירוג האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל.
האם התפריט הראשי אצלך באתר כולל בתוכו מילות מפתח חשובות או אוסף של ביטויים שלא מתארים אותך ואת העסק שלך כמו: מוצרים/שירותים, מאמרים, לקוחות, גלרייה ועוד?
לא ברור לך איך ליישם קישורים פנימיים אצלך באתר? חושש שתעשה טעות ביצירת קישורים פנימיים באתר שלך שיורידו את הדרוג?
צלצל עכשיו 09-8910462 ואעזור לך להיות ראשון בגוגל!
הי זוהר,
בעקבות המלצתך להתקין "פירורי לחם" באתר (breadcrumbs), חיפשתי תוספים כאלה בוורדפרס, ומצאתי רשימה די ארוכה של תוספים מסוג זה, ואין לי באמת מושג מה ההבדל ביניהם. הדבר היחיד שאני רואה מיד הוא הדירוג של כל תוסף (לחלק 5 כוכבים, לחלק פחות…). האם יש לך המלצה לתוסף כזה מסוים? או שאין ממש הבדל וכל תוסף שמדורג בדירוג המקסימלי (5 כוכבים) יהיה טוב באותה המידה? אשמח לתשובתך.
תודה וחג שמח!
אילן
שלום אילן ותודה,
אני משתמש ב- Yoast Breadcrumbs, לבחירתך והחלטתך,
היי זוהר, תודה.
אם הבנתי נכון, אז סימון הדף הספציפי במנהל התוכן ב 2all יצור פירורי לחם.
איך הדבר נעשה בוורד פרס ?- גם שם יש לי אתר.
שלום רינה,
במערכת 2all אותה אני לא מכיר אמורה להיות תיבת סימון בהגדרות האתר המאפשרת הצגה של פירורי לחם.
אם יש, יש. אם אין, אז אין.
לגבי וורד פרס, את צריכה להתקין פלאגין.
זוהר שלום (שוב…),
אגב, הדוגמא המצולמת שנתת לתפריט טוב ולא טוב מצויינת, כי היא ממחישה באופן הברור ביותר איך לעשות נכון, וכבר נתת לי רעיון איך לנסח פריטים נוספים שאני מעוניין להוסיף לתפריט (חשבתי לשים פריט בשם "המוצרים שלי" ועכשיו ברור לי שזה לא נכון, אלא שעלי לכתוב משהו בסגנון "תהליכי יעוץ וליווי לכלכלת משפחה" או משהו דומה.
תודה רבה על עוד עצה מועילה ושנה טובה!
אילן
יופי,
מי שעושה את הדברים הנכונים גם מצליח.
שנה טובה
זוהר שלום,
תודה על תשובתך לשאלתי הקודמת לגבי מילות מפתח בקישורים פנימיים. רק כדי לוודא שהבנתי נכון – קישורים פנימיים הם קישורים שאני נותן בדף מסוים באתר (למשל, פוסט בבלוג שלי) לדף אחר באתר (פוסט אחר בבלוג, דף מכירה, או כל דף אחר באתר שלי), האם נכון?
ולגבי מילות מפתח בקישורים, האם הכוונה שהקישור (אותו טקסט שלחיצה עליו תוביל לעמוד שאליו אני רוצה להפנות את הגולש) יכיל את מילות המפתח שעבורן אני מעוניין שגוגל ימדוד אותי?
בתודה מראש,
אילן
שלום אילן, אכן הבנת נכון,
הנה היכנס לפוסט שלי באתר ותראה דוגמא לקישורים פנימיים.
בהצלחה,
זוהר,
כל הכבוד על הזריזות. הדוגמאות בהחלט עוזרות.
שיניתי ותיקנתי כהמלצתך בסרגל אבל לא הבנתי מהדוגמא איך יוצרת פרורי לחם ועוד כאלה שהגולש רואה. יכול להסביר?
תודה,
רינה
שלום רינה, זה רק בזכותך. אני לומד ומיישם כל הזמן, גם בגילי המופלג (אנחנו באותו גיל).
לגבי יישום פירורי הלחם תלוי במערכת ניהול האתר שלך (2all), אותה אני לא מכיר. אם האפשרות הזאת קיימת, אז להפעיל אותה זה פשוט לסמן את אותה תיבת סימון ויש "פירורי לחם" באתר שלך.
מעבר לסימון האפשרות, לאתר שלך צריכה להיות איזהשהי היררכיה, כמו תוכן עניינים בספר.
בהצלחה ושנה פורייה לכולם
היי זוהר,
קראתי והבנתי שצריך לעשות משהו.
אבל אני לא ברמה של להבין מיד למה אתה מתכוון בכל המלצה.
גם התגובות שכתבו לך רוב האנשים הן של אנשים שמבינים מה שכתבת.
היה מאד עוזר לי אם היית כותב בשפה פשוטה יותר (למרות שלך זה בוודאי נראה מאד ברור ופשוט) או לפחות מצרף דוגמאות שיבהירו לשכמותי למה אתה מתכוון ואיך עושם זאת. (למשל פירורי לחם)
שלום רינה ותודה על שפקחת את עיני.
הוספתי דוגמאות מסכים כדי להדגים את דברי ואני מקווה שעכשיו המאמר יותר מובן.
תודה ושנה טובה, שנה של הצלחה.
מי שעושה, מצליח ו- מי ששואל, לומד
שלום זהר
המקדם שלי באתר אומר שהפירורי לחם בדרגה השלישית התת קטגוריה הם שגיאה כי אז מופיע פעמים הקישור לקטגוריה גם בסרגל וגם בפירורי לחם ולטענתו למרות שרבים עושים זאת זה בפירוש פוגע, מה דעתך
שלום רונלד ותודה,
אני לא מבין את מה שמקדם האתר שלך אומר. אני לא מבין למה הוא קורא דרגה שלישית ומדוע זאת שגיאה.
אני מציע שבמקום טלפון שבור, יעלה ויבוא מקדם האתר שלך וישאל.
בהצלחה
זוהר שלום,
כמו תמיד, אני נהנה לקרוא את המידע שאתה משתף כאן 🙂
יש דבר אחד שאני לא מצליח להבין, ואם זו שאלה טפשית, קבל את התנצלותי מראש… 🙂
ציינת שהקישורים באתר צריכים להכיל מילות מפתח – מה זאת אומרת, ויותר מזה, איך עושים את זה?
בתודה מראש,
אילן
שלום אילן ותודה,
דע לך כי מי ששואל, לומד ומצליח. לא תשאל, לא תדע ולכן יפה ששאלת.
לכל קישור יש 3 חלקים: שני הראשונים חובה והשלישי רשות והנה הם:
טקסט הקישור – זהו אותו טקסט (יכול להיות גם תמונה) כהסמן עליה הוא משתנה ליד
כתובת הקישור – זה הכתובת URL של הדף שאם תלחץ בעכבר תגיע אליו
כותרת הקישור – שמת לב שלפעמים שאתה שם את הסמן על הקישור מופיע תוית? זוהי כותרת הקישור
תמשיך לשאול, כי מי ששואל, לומד ויודע
זהר שלום
תודה על הטיפ.
אני לא מבין למה "פירורי לחם" חשובים לגוגל, אני יכול להבין למה הם חשובים לגולש – ויזואלית הם עוזרים לו להתמצא, אבל לרובוט של גוגל יש דרך להבין את מיקום הדף בהררכיה ולאן הוא מקושר מקוד הhtml.
שלום עמית,
נכון הוא הדבר שגוגל יודע את ההירכייה של האתר אבל אין כמו "פירורי לחם" לתת לו חיזוק שאכן זה כך.
זה לא שהרובוט של גוגל צריך את "פירורי הלחם", בעיקר צריך אותם הגולש ככלי ניווט באתר בבחינת לדעת מהיכן הגעת, אבל זה לא יכול להזיק.
היי זהר,
מספר שאלות…
1. עד כה הוספנו "מאמרים" לאתר משתי סיבות עיקריות: האחת על מנת שהאתר יראה דינמי ויוסיף ערך ומידע נוסף לגולש. 2. על מנת "לחזק" דפים נוספים באתר באמצעות הקישורים הפנימיים.
שאלתי – האם אתה ממליץ נכון לעכשיו לוותר בתפריט הראשי על "מאמרים", ובמקום זאת, להוסיף דפים נוספים באתר תחת הנושא בתפריט הראשי (בעזרת פירורי הלחם) ולדאוג לכך ש"בקליק" אחד הגולש ימצא את מבוקשו (כלומר, לכל היותר 2-3 רמות בהירארכיה)?
שאלה נוספת נוגעת למס' הקישורים הפנימיים בכל דף – עד כה "סיפרנו" לגוגל ולגולש…מה הם הדפים החשובים לנו באתר, בין השאר, באמצעות הקישורים הפנימיים (דף הבית, צור קשר, או כל דף אחר) וביטויי המפתח בטקסט העוגן. האם להערכתך יותר מקישור פנימי אחד עלול לגרום ל"נזק" יותר מאשר תועלת או שגוגל פשוט מתעלם מהקישורים הנוספים מעבר לקישור הראשון? בסופו של יום, הקישורים הפנימיים האלה הם גם לטובת הגולש…
שלום רחל ותודה על שאלותיך,
אני מניח שתחת הכותרת "מאמרים" את לא "זורקת" את כל המאמרים אלא מחלקת אותם לקבוצות משנה כמו תפריט במסעדה המכיל קבוצות: מנה ראשונה, מנה עיקרית, קינוחים, שתייה. מה שאני טוען הוא שניתן להרים את הרמה השנייה ולהפוך אותה לרמה ראשונה ויש בזה הרבה משמעות למשתמש וגם לגוגל.
מספר הקישורים הפנימיים בכל דף אינו מספר קבוע אבל צריך להיות בו הגיון. את צריכה לשאול את עצמך, האם הקישור הוא לטובת הלקוח? אם כן, צרי אותו.
בהצלחה,
זהר עמיהוד
תודה זוהר.
עצותיך כרגיל קצרות ומחודדות. ברור כי מבנה היררכי וקישורים היררכים חשובים.
יחד עם זאת כמעט בכל אתר נמצא את דפי COMPANY, HOME ברמה הראשונה.
לאלו ביטויים היית משנה את כותרות שני הדפים הללו של חברה שמוכרת מוצרים כך שיכילו מילות מפתח?
שלום גדעון,
אכן למבנה היררכי של האתר שעושה "שכל" ללקוחות יש מקום חשוב בקידום האתר ואם המבנה ההיררכי יהיה בנוי גם על מילות מפתח – אז מה טוב.
יש מקום לקישור "דף הבי" ולדף "אודות" אלא שהיום אני בגישה של 2 סרגלים: סרגל מינהלה וסרגל תוכן.
אתרי מסחר הם לא שונים בענין זה מאתרי תוכן.
בהצלחה,
זהר עמיהוד
"מוצרים/שירותים, מאמרים, לקוחות, גלרייה ועוד.."
חייבים להוציא פה את "מאמרים" משום שמקום טוב עבור דף ריכוז המאמרים הוא קריטי.
על המאמרים לרשת כוח (פ.ראנק ומדדים של MOZ) מ 2 סיבות:
א. יגדילו מאוד את כמות הכניסות לאתר בתחומים שונים כאשר יתאנדקסו טוב.
ב. דפי מאמרים שהכוח שהם יורשים הוא רב – מהווים קלף מיקוח טוב בשת"פ קישורים.
כך לדוגמא באחד מאתריי (אשר נמצא במקומות הראשונים תמיד בביטויים מסחריים רבים), דף ריכוז המאמרים מקבל קישור מן התפריט העליון וגם מדף הבית.
יש בכך הרבה יותר תועלת מנזק בלונג-ראן של קידום האתר.
שלום יובל ותודה,
המילה "מאמרים", כשלעצמה לא מקדמת את העסק שלך. הלקוחות שלך לא מחפשים "מאמרים" הם מחפשים את מילות המפתח הקשורות לתוכן המתפרסם במאמרים.
אני מסכים אתך שיותר תוכן באתר מביא יותר לקוחות, האתר שלך מאונדקס ביותר ביטויי מפתח, אבל… השם "מאמרים" לא מקדם אותך לשום מקום ועדיף שתקרא לילד בשמו. ביטוי המפתח הוא הנושא של המאמרים ולכן, לדעתי, הצב את ביטוי המפתח בתפריט הראשי. החלפה קטנה שעושה את השינוי הגדול.
בהצלחה,
זהר עמיהוד, עוזר לבעלי עסקים להיות ראשונים בגוגל