style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

גוגל לא אוהב קישורי פוטר

ברגלים יחפות על שפת הים

במאמר שפרסמתי ב- 1 ליוני 2012 על האופן שבו גוגל מעריכים קישורים, ציינתי את נושא "קישורי הפוטר", אבל לא פרטתי. קבלתי המון שאלות לגבי מה מותר ומה אסור, הרי בכל אופן אפשר לשים קישורים בפוטר, אבל איזה? וכמה?

זה לא שגוגל נגד קישורים בכלל, אלא לגבי סוגים מסוימים של קישורים שחלקם יכולים להימצא גם בפוטר, אבל, מקדמי אתרים ו- מפתחי אתרים שאינם מעודכנים במה שקורה בקידום אתרים, ממליצים ללקוחותיהם לשים קישורים רבים בפוטר והם לא יודעים שאולי פעם קישורי פוטר עבדו, אבל אחרי פינגווין חל שינוי.

בוא נאמר את האמת. מרבית המבקרים באתר שלך לא יטרחו לגלול מטה עד לפוטר כדי לראות מה יש שם. את הקישורים שם יצרת עבור גוגל, נכון? והיו ימים שגם החבאת אותם מעיני הגולשים ומעיני גוגל על ידי כך שצבע טקסט הקישורים היה בצבע הרקע או קרוב לו כך שזאת היתה משימה קשה לראות שיש שם קישורים בכלל.

אבל היום אנחנו כבר יודעים שלהחביא קישורים מעיני גוגל, רק יכול לגרום לגוגל להעניש את האתר שלך ולזרוק אותו ממנועי החיפוש. גוגל לא אומרים הרבה דברים על מה אסור, אבל בנוגע להחבאת קישורים הם מצהירים ומזהירים בגלוי.

לדעתי, לשים קישורים בפוטר זה כמו להחביא אותם, לא?

הכנתי עבורך סרט וידאו בו אני עונה לשאלה: "האם קישורי פוטר פוגעים בקידום האתר שלי?" לחץ כאן לפרטים

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

6 comments

  1. שלום זוהר,
    אני יכול להסכים איתך שגוגל לא אוהב קישורי פוטר, זה נשמע הגיוני מכיוון שאין זה קישור רלוונטי שיוצא מתוך מאמר או תוכן. יחד עם זאת, שגוגל יעניש בגלל קישורים כאלה? ממש לא נשמע לי הגיוני!
    אם היית אומר שגוגל לא מייחס להם חשיבות, והם כלל לא יעזרו לאתר , הייתי מקבל את זה.
    בוא נחשוב לרגע, אם גוגל מעניש בגלל קישורי פוטר ומעיף מהתוצאות, כל מה שאני צריך לעשות זה להקים תוך שעה 10 בלוגים חסרי חשיבות, ולהוציא מהם קישורי פוטר אל המתחרים שלי, ולחכות שגוגל יעניש אותם. לא ייתכן שגוגל יהיו כאלה חסרי אחריות.

    • שלום יוסי ותודה על תגובתך, אתה אכן מעלה שאלה מעניינת אבל לפני שאענה עליה, אני רוצה להראות לך דוגמה אחת של איך נראים קישורי פוטר שגוגל שונא/מתעב וגם מעניש.

      יש שם אוסף של קישורים: מדפסת בצד כרטיס ביקור, עורך דין צוואות בצד מתגת עסקית ואתה יודע מה מצחיק? הפוטר המכובד הזה נמצא באתר שעיניינו אוכל לבעלי חיים: כלבים, חתולים, תוכים.
      גוגל הרי רואה את כל האתרים. מאתר 'אוכל לכלבים' הוא הולך העקבות הקישור לאתר 'כרטיסי ביקור' ושם הוא מוצא (בפוטר של אתר כרטיסי ביקור) קישור לאתר 'אוכל לכלבים'. אתה וכולכם מוזמנים ללחוץ על הקישור 'כרטיסי ביקור' הנמצא בפוטר של אתר זה http://www.pet-food.co.il ובפוטר של אתר 'כרטיסיב ביקור' לחצו על הקישור של אתר ' פנג שואי' וכך הלאה, ובכל אחד מהאתרים האלה תמצאו בוחטה של קישורים לא רלוונטים שנעשו אך ורק כדי לרמות את גוגל.
      אתה חושב שגוגל לא יודע? אתה חושב שאפשר לא יעניש?
      העונש הוא לא למי שמופנה הקישור, העונש הוא על מי שמחזיק את הבוחטה הלא רלוונטית של הקישורים האלה באתר שלו. האחריות על הקישורים, חלה על קישורים באתר שלך, לא באתר אליו הם מפנים.
      חישבו לקוחות ותצליחו

      • תודה זוהר, אכן פיזרת את הערפל מעל השאלה הזאת. גוגל מעניש אבל לא את האתרים שקיבלו קישורים כאלה, אלא אתרים שיוזמים בעצמם קישורי פוטר מרובים. עכשיו זה ברור לחלוטין.

  2. היי זהר

    האם קישורי פוטר באופן גורף?

    או רק קישרים כמו "מדיניות פרטיות" , מפת האתר, תנאי שימוש וכו' כן מקובלים?

    כלומר האם קישורי פנים כן וקישורי חוץ לא?

    אלי כהן – וידאו טיפ
    "עוזר לך להפוך את הידע לכסף עם סרטוני וידאו טפ ומוצרי מידע.

    • שלום אלי ותודה,
      בסרט הוידאו אליו יש קישור בסוף המאמר, אני מסביר במשך 46 דקות, מה מותר ומה אסור, איזה קישורים ניתן לשים ולמה כדאי לשים אותם שם?
      הכל מוסבר עם דוגמאות ועם הצעות לפתרון לכל בעיה.
      בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן