style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

להיות ראשון בגוגל כדי להביא לקוחות רלוונטים בביטויים שהם מחפשים

אנשים תמיד אומרים שאתה צריך להיות בעמוד ראשון בגוגל אם אתה רוצה לקבל תנועה גדולה של לקוחות, נכון? ובכן, המציאות היא שלא מספיק להיות בעמוד ראשון בגוגל, צריך להיות ראשון בגוגל – ראשון בעמוד הראשון. מי שנמצא במקומות 4-10 (מיקום זה נקרא under the fold), כלומר, צריך לגלול את החלון כדי לראות אותו, זוכה ללחיצות מעטות בלבד.

כמה מקליקים על מי שנמצא ראשון בגוגל?

זה נושא חם מאוד, אבל למרבה הפלא לא פורסמו הרבה מחקרים על המשמעות של להיות ראשון בגוגל. תוצאות המחקרים מראים ששלושת תוצאות החיפוש הראשונות מקבלות מעל 60% מהלחיצות. מקום ראשון בגוגל זוכה ל- פי 3 לחיצות מהמקום השני, ההבדל בין המקום השני לשלישי הוא פי 1.5! זה רק מחזק את זה שהאתר שלך חייב להיות ראשון בגוגל. הנתונים גם של  Sistrix ואחרים הם שהמקום הראשון בתוצאות האורגניות זוכה ל- 60% הקלקה לפחות. למה לפחות? כי אם התוצאה במקום הראשון "מרוחה" על פני חצי מהדף כמו במקרה של חיפוש מותגים, הרי שיעור ההקלקה CTR מגיע לכדי 75%.

אחוזי הקלקה לפי מיקום בדף תוצאות החיפוש של גוגל

מקור התמונה: Authoritas.com

לדעתי המצב דומה בתוצאות חיפוש עם קישורים נוספים אותם אנחנו מכירים בשם sitelinks. תוצאות אלה מקבלות יותר הקלקות מכיון שהן מאפשרות לגולש ללחוץ בדיוק על מה שהוא רוצה. במקום קישור אחד בתוצאה הוא מקבל 3 ולפעמים גם 5 קישורים נוספים.

פוסט שווה קריאה ויותר מזה

מתאים לכל גודל מסך

איזה אתר מובייל מתאים לעסק שלך?

אם אין לך, עדיין, אתר מובייל, השאלה היא לא "האם צריך לבנות אתר מובייל?" אלא "איזה אתר מובייל צריך לבנות לעסק שלך?" הצרכנים של היום מתחברים לאינטרנט ולעסק שלך במסכים מכל הגדלים והסוגים. זאת היא הזדמנות עצומה רק אם האתר שלך נועד לתת ללקוחות את מה שהם צריכים במכשירים בהם הם משתמשים: טלפונים חכמים, פאבלטים (סמארטפונים עם מסך של "5 …

קרא עוד »

המקום השמיני מקבל רק 1% הקלקות. אין לכם מה לשמוח, מקום 4 שבלי ספק הוא מקום מכובד יותר מהמקום ה-8 זוכה רק ל- 2% הקלקה.

למרבית העסקים זוהי בשורה רעה. עצם הימצאותו של האתר שלך באותו דף בו נמצא אתר אחר שהוא מקום ראשון בגוגל, לא מבטיח לך תנועה של מבקרים. מי שנמצא קרוב לתחתית של הדף הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל מקבל "פירורים". מקומות 8-10 זוכים בין 2% ל- 3% כל אחד!

כך מתפלגות הלחיצות בין עשרת המקומות הראשונים. מי שנמצא ראשון בגוגל מקבל את מרבית הלחיצות

המסקנה ברורה: אנשים מאמינים לגוגל. אם אתה מקום ראשון בגוגל אז סימן שאתה חשוב, אז זוהי הוכחה שיש לאתר שלך ערך. אני כרגע לא מתווכח עם הנכונות של המשפט האחרון וגם לא רוצה להיכנס לדיון מהן הסיבות שאנשים מקליקים על התוצאה המופיעה מקום ראשון בגוגל. אני רוצה לציין עובדה.

פרמטרים המשפיעים על ההקלקה על האתר שהוא ראשון בגוגל

מחקר עדכני שפורסם באתר MOZ בחן את אחוז ההקלקה כפונקציה של מהות החיפוש: שם חברה, שם מוצר, חיפוש כללי. התוצאות מראות את אותה התנהגות לגבי כל סוגי החיפושים כאשר הנתון החריג הוא התנהגות הגולשים בחיפוש אחר שם מותג.

אחוזי הקלקה CTR, תוצאות החיפוש של גוגל, שימו לב למי שהוא ראשון בגוגל

אבל, המחקר ממשיך הלאה ובוחן את אחוזי ההקלקה בתוצאות החיפוש של גוגל בדף הראשון כפונקציה של אורך הביטוי. המסקנה היא שאין קשר בין אורך ביטוי החיפוש: 3, 4 או 5 מילים לבין אחוזי ההקלקה בתוצאות החיפוש.

אחוזי הקלקה בתוצאות החיפוש של גוגל כפונקציה שלך אורך ביטוי החיפוש, גם פה חשוב מאוד להיות ראשון בגוגל

בואו נשחק עם כמה מספרים כדי שנוכל להבין יותר טוב את המשמעות של להיות ראשון בגוגל. אפילו אם הצלחת להיכנס לעמוד הראשון בחיפוש אחר מילת מפתח אותה מחפשים 2,000 פעמים ביום, אתה יכול לקבל 40 כניסות אם אתה במקום התשיעי – זה מעט, מעט מידי. תקבל 268 כניסות אם האתר שלך במקום שני ו- 1,126 כניסות אם אתה מקום ראשון בגוגל.

המספרים האלה הם להתייחסות בלבד והם יכולים להשתנות כתלות בביטוי החיפוש (מה אתה מחפש? שם מוצר, מותג, שירות וכדומה. מחקר עדכני מראה שביטויי זנב-ארוך אינם משנים את אחוזי ההקלקה בתוצאות החיפוש), בטקסט המוצג של תוצאות החיפוש וגם במנוע החיפוש. אני יכול לספר לכם שבחיפוש אחר ביטוי כללי ומאוד פופולארי, האתר שלי אינו ראשון בגוגל. המקום השני והמכובד מביא לי קצת פחות מ- 10% מהתנועה! (במקום 13% לערך כתוצאת המחקר) אתם קוראים נכון: 10% מהמחפשים לוחצים על התוצאה השנייה בדף תוצאות החיפוש של גוגל. בחיפוש אחר ביטוי מפתח מאוד ממוקד, האתר שלי נמצא במקום 8 וזוכה לחצי אחוז של התנועה! (במקום 2-3% של המחקר).

תוצאת החיפוש הראשונה מביאה נתח תנועה משמעותי של מחפשים. אם אתה מתכוון לזכות בתנועה, אתה צריך לשאוף להיות ראשון בגוגל. מעבר מהמקום השני למקום הראשון יביא לך פי 4 לקוחות! ואיתו, הגדלת רווחיות האתר. אם אתה בעל חנות בקניון, האם אתה יכול להעריך מהי המשמעות של פי 4 לקוחות הנכנסים לחנות שלך? המטרה שלך היא להיות ראשון בגוגל.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד אעזור לך להביא יותר גולשים לאתר שלך, לגרום ליותר פניות ויותר מכירות כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

19 comments

  1. שלום זהר,
    רציתי להגיד שהמאמר עזר לי מאוד ונתן לי לא מעט מידע.

  2. זהר שלום לך.
    אני מקדם אתר ובפרמטרים מסויימים הוא תמיד נשאר במקום רביעי ולא עולה.
    כמו כן חלק מהביטויים כמו "ימי כיף לקבוצות" לא מצליחים לעלות במיקומים.
    לעומת זאת ביטויים מסויימים נמצאים במקום הראשון אך לא מביאים מספיק כניסות.
    לפי הפרמטרים הקלאסיים של גוגל הייתי אמור לרדת בהם אבל הם נמצאים במקום הראשון.
    מקווה שאתה קורא את התגובות גם בתקופה הזו ואולי תעזור לי למצוא מענה.

    • שלום תומר ותודה, אכן להיות ראשון בגוגל זה לא קל במיוחד כאשר אתה מטפס לעבר המקום הראשון. לעלות בדירוג בעמודים 3 או 4 זה קל, אבל ככל שאתה מתקרב לעמוד הראשון בביטוי תחרותי, התחרות גדלה ולא בצורה לינארית, מה שאומר שאתה צריך להשקיע הרבה יותר ולהתקדם מעט מאוד.
      אני מציע שתעשה מחקר מתחרים לעומק שבו "תחפור" באתרי המתחרים ותנסה להבין למה? למה גוגל "נעץ" את אותו דף לאותו ביטוי בעמוד הראשון במקום שבו הוא נמצא. האם זה התוכן? האם זה התגיות? האם זה מהירות האתר? האם אלה הם הקישורים הפנימיים? האם אלה הכותרת? התמונות? הוידאו?
      ואחר כך תחשוב איך אתה יכול לעשות יותר, אבל לא קצת יותר, אלא הרבה יותר שלא רק הלקוחות שיראו/יקראו יאמרו וואהו! אלא גם גוגל!
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד
      מוביל עסקים להצלחה באינטרנט

  3. שלום זהר!

    אני מאד נהנה מהמאמרים שאתה כותב. רציתי רק לדעת, למה לפעמים כשמחפשים חברה, ארגון או מוסד בגוגל וכותבים בשורת החיפוש את השם הרשמי של החברה או המוסד ג"כ לא תמיד התוצאה הראשונה היא אתר הבית של החברה.

    • שלום דוד ותודה על שאלתך,
      כן, זה קורה "לפעמים", שכאשר מחפשים את שם החברה האתר לא מופיע ראשון. זה קשור בדרך כלל למבנה האתר ולתוכן של כותרות הדפים title ולתגיות התיאור meta description שתוכנן אינו מספיק ברור לגוגל כדי להיות בטוח שאכן זה אתר של החברה.

  4. שלום זהר אני קורא דיי הרבה חומר באתר הזה אוהב מאוד את התוכן.
    אני מתיחס למה שכתבת שמקום ראשון מכניס פי 4 ממקום 2.
    אני לא חושב שזה נכון היום הצרכנים מבררים בכמה עסקים לפני שסוגרים עסקה.

    לפי דעתי בנישה מסוימת כמו מנעולן זה באמת משנה את התמונה למי שתקוע
    ללא מפתח מחוץ לבית ומריץ חיפוש באייפון. שם כנראה הראשון יהיה מי שייקח את כל הלקוחות.

    • שלום פרפקט ותודה על תגובתך,
      ניתן לבדוק "נכון או לא נכון" לגבי האתר שלך, אם תיכנס לכלי מנהלי האתרים של גוגל. בתפריט תנועת חיפוש, שאילתות חיפוש תגלה את התשובה. לחץ על ביטוי החיפוש מדורג במקום הראשון ואז גוגל יראה לך מה קרה לאותו ביטוי שגוגל "שיחק" איתו במקומות 2 ו-3.
      אתה צודק שפי 4 זה נכון לכולם ולא נכון לכל אחד וצריך לבדוק כל מקרה לגופו. יש פה עוד הרבה פרמטרים: דחיפות (ככל שיותר דחוף ככה יש פחות זמן לעבור בין התוצאות), מחיר המוצר (ככל שהמחיר יקר, לוחצים על יותר תוצאות), מותג (אם המותג מוכר, אז מפסיקים לחפש) וגורמים נוספים.

  5. ב"ה
    שלום זוהר אני עוקב אחריך זה זמן,
    מקבל ממך מיילים עם המון מידע חיוני.
    רציתי להודות לך על התוכן הנפלא
    ה' יברך אותך.

    • שלום ברוך ותודה על מילות העידוד הדוחפות אותי להמשיך להתעדכן ולהביא את המידע העדכני והחדיש ביותר בכול הנוגע לשיווק באינטרנט בכלל ולקידום אתרים בפרט.

  6. שלום זהר רציתי להפנות אליך שאלה, אם יש לי עשרות אתרים ובלוגים כמובן שהם יושבים
    על אחסונים נפרדים השאלה היא אם כל הדומיינים רשומים על שמי ואני את כולם מקשר
    לאתר 1,2 האם יש בזה סכנה? כי גוגל יודע מי בעל הדומיין אשמח לתשובה

    נ.ב. מקווה ששאלתי בפוסט הנכון. תודה

    • שלום תומר,
      אכן לגוגל יש גישה למיע על בעלי הדומיינים כי גם גוגל היא רשם דומיינים.
      אבל, זאת לא הדרך היחידה של גוגל לזהות אותך בתור בעל האתר, יש דרכים אחרות,
      למשל, אם תיכנס לכל האתרים מאותו מחשב, דרך אותו IP – אז…
      סכנה, לא הייתי אומר. אין בעיה שגוגל שאותו אדם יבנה מספר אתרים, אבל השאלה היא איך אתה משתמש בהם.
      בהצלחה,

  7. זוהר שלום
    אני חושב שזאת משימה מאד קשה ולפעמים בלתי אפשרית להיות ראשון בגוגל ראשון בעמוד הראשון והאמת היא שגם אף חברת קידום אתרים לא מתחייבת לך שתגיע לשם. אז מה אפשר לעשות?

    • שלום דרור ותודה על ששיתפת אותי בקשיים שיש להגיע למקום הראשון ואולי למקום הראשון, אבל המקום הראשון בגוגל הוא מטרה ראוייה וצריך לשאוף לשם.
      לא רק המקום הראשון הוא שקובע. השאלה היא האם המקום הראשון מביא לקוחות? האם המקום הראשון רווחי לעסק/למוצר/לשרות של בעל האתר?

  8. הי זוהר, מה שלומך?
    הערה קטנה וחשובה במיוחד לציבור הלקוחות הישראלי –
    כולם רוצים להיות ראשונים בגוגל – אבל אנחנו כמקדמים לא יכולים להבטיח שאכן נצליח למקם את הלקוח בתוצאה הראשונה.
    אפשר בהחלט להבטיח הגעה לדף התוצאות הראשון ואפילו לשלישייה הראשונה במרבית הביטויים – אך על תוצאה ראשונה פשוט אי אפשר להתחייב – בעיקר בשל השינויים התכופים שמתבצעים באלגוריתם של גוגל

    • שלום אנידור ותודה על הערתך, שנכונה לא רק בישראל אלא בכלל. המשמעות היא שבעל עסק צריך לקדם הרבה מאוד מושגים, חלקם תחרותיים יותר, חלקם תחרותיים פחות אבל כל המושגים צריכים להביא אליו לקוחות שיומרו – יהפכו מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות משלמים.
      טוב יעשה בעל העסק עם קודם ידאג שבחיפוש שמו (פרטי + משפחה), שם העסק שלו, שם המותג שלו -הוא יהיה ראשון או לפחות בשלישייה הראשונה ואחר כך יש עוד מאות ביטויים שעליו לקדם.

  9. מהיכן אני יכול לקחת את המחקר הזה? אני צריך אותו לפרויקט חשוב שאני עושה.
    תודה.

  10. היי זהר האם ניתן, באיזה אופן, עלות משוערת

    • זהר עמיהוד

      להיות בעמוד התוצאות של גוגל כל אתר יכול! השאלות המרכזיות אותן צריך לשאול:
      באיזה ביטויים (כל ביטוי הוא תחרות בפני עצמו)?
      מי המתחרים על אותו ביטוי (המתחרים הפיזיים הם לאוו דווקא המתחרים באינטרנט)?
      כמה משאבים נדרשים לאיזה תקופת זמן?
      פרט לכך צריך לוודא שתשתית האתר הינה ידידותית לגוגל והתכנים כתובים…
      בקיצור, אתה צריך מישהו מקצועי שיבדוק את האתר.
      זה לא פרסום זה בניית נכס.
      בהצלחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן