מקום ראשון בגוגל, כן, אבל באיזה ביטוי מפתח

מקום ראשון בגוגל הינה משימה שמרבית המנכ"לים/מנהלי השיווק מייחסים חשיבות רבה. למרבה הצער, רבים מהם לא עורכים מחקר מילות מפתח רציני כדי למצוא את ביטוי המפתח המתאימות עבורם. התוצאה היא שהרבה מאוד בעיות מתעוררות בקידום אורגני כמו גם בקידום ממומן.

נניח ואתה מוכר טלוויזיות באתר האינטרנט שלך. הרבה מנהלים חושבים שיהיה זה רעיון טוב לקדם את המילה "טלוויזיה" ואת המילה "טלוויזיות" כדי שהאתר שלהם יהיה מקום ראשון בגוגל, אבל זה לא! מיד אומר לך למה הרעיון לקדם מילה בודדת יעלה לך הרבה כסף והרבה זמן ובכלל לא בטוח שאתה רוצה מקום ראשון בגוגל בעלויות שכאלה.

לא תמיד מקום ראשון בגוגל הוא רווחי

מחקר חדש של פרסום באמצעות קישורים ממומנים, הנקרא גם PPC או CPC, הראה שלא תמיד מקום ראשון בגוגל בצד האורגני ובצד הקישורים הממומנים הוא רווחי. המחקר מצא שמקומות 5 ו- 6 רווחיים יותר לחיפוש מילה בודדת או צמד מילים. את המיקום הרווחי לך, לאתר שלך ולשירותים ומוצרים שאתה מציע, כדי שתבדוק בעצמך.

נמצא כי בחיפוש ביטוי המכיל 3 מילים, המיקום הכי טוב עבורו בדירוג האורגני הוא לא מקום ראשון אלא מקום שני או שלישי בגוגל.

מקום ראשון בגוגל למילה בודדת הוא כמעט תמיד הפסד

חיפוש אחר מילה בודדת או צמד מילים הינו חיפוש שכיח, כלומר יש הרבה תנועה. הרבה חברות חושבות שהאתר שלהן רלוונטי לאותן מילות מפתח ואז הן מעלות את המחיר כי כולן רוצות להיות מקום ראשון בגוגל. בסופו של דבר, המחיר… עולה. במילים אחרות: בשוק תחרותי, המחיר עבור הקלקה עולה.

למרות שאנשים מחפשים מילה בודדת, הרי מהר מאוד מתברר להם שזהו חיפוש לא ממוקד. הם לוחצים על האתר שהוא מקום ראשון בתוצאות החיפוש בגוגל ומגלים כי קשה להם למצוא את התשובה למה שחיפשו. מצידו של המפרסם, בעקבות הפרסום הגיעו הרבה אנשים לא רלוונטיים.

נחזור לרגע לבעל אתר הרוצה להיות מקום ראשון בגוגל ולמשוך את התנועה המחפשת "טלוויזיות". אם הוא יעשה קידום אורגני או קידום ממומן הוא עשוי לגלות אחוזי המרה נמוכים. ולמה? כי מי שחיפש טלוויזיות אולי רצה "תיקון טלוויזיות" ואולי "טלוויזיות אנטנה" או "שכירת טלוויזיה" ואולי "טכנאי טלוויזיות" ואולי הוא התכוון לעוד עשרות מושגים אחרים שאין לבעל האתר מענה: לא מוצר ולא שירות.

המשמעות היא שהמילים הבודדות יקרות והקהל לא רלוונטי, דבר שמוביל לעלות גבוהה ולאחוזי המרה נמוכים גם למי שנמצא ראשון בגוגל. בסופו של דבר, הסיכוי להשיג ROI חיובי, הוא קטן במיוחד, מה שאומר שהאפשרות להרוויח מקמפיין של מילה בודדת היא אירוע נדיר, בקיצור זהו הפסד! מקום ראשון בגוגל, במקרה זה, אינו מבטיח ROI גבוה.

חיפוש ממוקד מוגדר חיפוש של ביטויים המכילים שלוש או יותר מילים. בדרך כלל, ביטויים שכאלה הם גם פחות תחרותיים. למשל, את הביטוי "טלוויזיות" מחפשים פי 7 יותר מאשר הביטוי "טלוויזיות LCD", אבל לקוח שחיפש "טלוויזיות" הוא לא ממוקד (מה הוא בדיוק מחפש?), לעומת לקוח שחיפש "טלוויזיות LCD" שאמר באופן מדויק יותר מה הוא מחפש. לקוח שמחפש "טלוויזיות LCD 42 אינץ" יודע בדיוק מה הוא מחפש.

איך זה מתקשר לקידום אורגני ובשאיפה אל מקום ראשון בגוגל?

בעוד המודעה שלך בקמפיין קישורים ממומנים (PPC) יכולה להופיע בדף הראשון של התוצאות תוך דקות ספורות, הרי קידום אורגני של אותן ביטויים יכול להארך יותר זמן. קידום אורגני לעבר מקום ראשון בגוגל יכול לקחת ימים במידה ואין תחרות. אם יש תחרות גדולה על הביטוי, התהליך עשוי להמשך חודשים רבים רק כדי להיכנס לדף ראשון של תוצאות גוגל.

התחרות על מקום ראשון בגוגל למילים בודדות וגם לצמדי מילים הרבה יותר גדולה מאשר ביטויים עם 3 מילים או יותר, אבל עליך לזכור שהלקוחות הרלוונטיים, כנראה ויגיעו מביטויים יותר ממוקדים. אם את המילה "חניכיים" מחפשים 100 פעמים בתקופת זמן, אז את הביטוי "דלקת חניכיים" מחפשים 73 פעמים ואת הביטוי "טיפול בדלקת חניכיים" מחפשים 58 פעמים ואת הביטוי "דלקת חניכיים הריון" מחפשים 16 פעם, אבל מי שמחפשת "דלקת חניכיים בהריון" היא הרבה יותר ממוקדת מאשר אלה שחיפשו "חניכיים" (אנחנו יודעים שהיא אישה, יש לה דלקת, היא בהריון ויש לנו הערכה לגבי גילה).

אם אתה רוצה ROI חיובי, אתה חייב למצוא הרבה ביטויים "ארוכים" שיש בהם פחות תחרות וגם המחיר לקליק, בדרך כלל, נמוך יותר. קל יותר להשיג מקום ראשון בגוגל בביטויים פחות תחרותיים. ביטויים אלה ימשכו לקוחות הרבה יותר רלוונטיים שיהיה יותר קל להביאם לכדי סגירת עסקה.

סיכום

אתה עשוי לבזבז הרבה זמן והרבה כסף אם תבצע אופטימיזציה לביטוי החיפוש הלא נכון כדי להיות מקום ראשון בגוגל. מחקר מילות מפתח הוא שלב חשוב ואל תקל בו ראש. אם תבנה את הדפים שלך סביב מילות מפתח שנבחרו בקפידה, מובטח לך זרם של לקוחות שמחפשים בדיוק את מה שאתה מציע עם סיכוי טוב לתפוס מקום ראשון בגוגל.

איך אפשר לעזור לך?

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. פנה אלי כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.


קרא את המאמר להיות ראשון בגוגל