בניית אתר אינטרנט חדש או שיפוץ אתר קיים

כאשר התחלתי בשנת 2007 לשווק את הרעיון שעסק באבחון אתרים, קראתי לו SEOreport. הדבר דומה לדוח אבחון על מכונית לפני קנייה, על הבית שקיים או שברצונך לרכוש, על חשבונות החיסכון או הפנסיה שלך, וכדומה. הדבר לא היה ברור כלל ועיקר שתהליך דומה אפשר ואולי גם צריך להחיל על אתר אינטרנט.

בשנת 2007, עשר שנים זה המון זמן במונחי אינטרנט, מערכות התוכן לבניית אתר לא היו ידידותיות, בלשון המעטה. כל שינוי באתר מעבר להזנת תכנים דרש התערבות של תוכניתן, הדבר גם נמשך זמן וגם עלה בכסף רב. על כן, בעלי עסקים שקלו בכובד ראש תכנון ובנייה מחדש של האתר ולא שיפוץ אתר הקיים.

בשנים האחרונות חל שיפור עצום במערכות התוכן לבניית אתרים. הדבר גרם לכך שהמערכת גמישה וקלה לשינויים, ולכן שדרוג אתרים נראה אפשרות סבירה, שלא חייבה ברוב המקרים מהפך כללי באתר עד כדי בנייה מחדש.

בניית אתר מחדש (ReDesign) מול שדרוג אתר קיים (ReAlign)

לפני שנכיר את המושגים האלה לעומק, ברשותכם אומר כמה מילים על הסיבות הנכונות שראוי לשקול בדבר בניית אתר מחדש או שדרוג אתר קיים. למעשה לפנינו שתי סיבות:

האחת, חשיפת האתר בפני קהלים רחבים, כמו למשל בתוצאות החיפוש של גוגל, בלוגים, פורומים, רשתות החברתיות, אתרי חדשות, סרטי וידאו וכדומה. חשיפה של המוצרים ו/או השירותים יכולה להיעשות בניו-מדיה על ידי הבאת תנועה רלוונטית של מתעניינים או בשמם האחר "לקוחות פוטנציאלים" לאתר העסק.

הסיבה השנייה כרוכה ביותר המרות, כאשר הכוונה היא לשינוי התנהגות של הגולש בדרך להפיכתו ללקוח. "המרה" פרושה שהלקוח פנה באמצעות מילוי טופס צור קשר, נרשם לרשימת התפוצה באמצעות מילוי טופס, השאיר תגובה, וכמובן – ביצע רכישה. זהו הצד העסקי של האתר שלכם. יש לאתר שלכם מטרות והוא צריך לתמוך בהן.

אם אתם שוקלים פעילות כלשהי באתר, אתם חייבים לוודא שהפעילות הזאת תגדיל את התנועה או תשפיע על ההמרה באופן ישיר (עדיף) או עקיף (גם זה בסדר). על כן, לפני כל ביצוע פעולה שאלו את עצמכם שתי שאלות:

  • האם [הפעולה] תביא יותר תנועה?
  • האם [הפעולה] תגרום ליותר פניות?

רק אם עניתם כן וודאי לאחת השאלות, בצעו את מה שתיכננתם.

אם עניתם בשלילה לשתי השאלות, תוכלו לבצע את הפעולה שהתכוונתם לעשות, רק אל תצפו שתבוא יותר תנועה ו/או יהיו יותר המרות.

בנייה מחדש – ReDesign

בנייה מחדש של אתר, פירושה הוא שיש להתחיל… מההתחלה.

הנה 3 סיבות למה ומתי כדאי לבנות אתר מחדש:

אין לכם מערכת לניהול תוכן, או שיש לכם מערכת לניהול תוכן פשוטה, לא נוחה לעבודה, לא ידידותית לגוגל

זהו המקרה הקלאסי לצורך בניית אתר מחדש. ואיך אתם יודעים שיש לכם מערכת תוכן לא טובה? בכל פעם שאתם מתכוונים להעלות מאמר לאתר ו/או לתקן משהו באתר, אתם מוצאים את כל הסיבות להתחמק מפעולות אלו.

אם אין לכם מערכת ניהול תוכן, אז בוודאי שאתם צריכים תכנון ובנייה מחדש של האתר – אין כל ספק בכך!

האתר שלכם בנוי רק מתמונות, או שיש לכם אתר שכולו מבוסס-פלאש

מנועי החיפוש ובראשם גוגל אינם יכולים לקרוא טקסט שנמצא כחלק מתמונה. ולא רק הם, אלא גם גולשים שלא מאפשרים הצגת תמונות על ידי הדפדפן שלהם.

ומה רע בפלאש? אתם שואלים. כאשר משתמשים בפלאש, מוותרים למעשה על כל הגולשים המשתמשים במכשירי iPad, iPhone, או iPod touch. על כן, כדאי לשקול באופן מיידי בנייה מחדש של אתרי פלאש. מעבר לזאת, Adobe יצרנית Flash גם הפסיקה את התמיכה שלה במכשירי Android (אוגוסט 2012).

מהירות תגובה של האתר

משך טעינה ארוך של האתר אינו אהוד על הגולשים. זמן טעינת הדף הוא ללא ספק מרכיב חשוב בחוויית המשתמש של כל אתר אינטרנט. אני רואה הרבה בעלי עסקים המקריבים את מהירות הצגת האתר במסך על מזבח העיצוב או על הוספה של מרכיבי עיצוב שונים, הוספת תוכן לדפי אינטרנט שמוצגים, ועוד.

למרבה הצער, המבקרים באתר נוטים לדאוג יותר למהירות קבלת המענה לפנייתם ואינם נפעמים מכל "הרעשים והצלצולים" שבעלי האתר מוסיפים לאתרים שלהם כדי להרשים את הגולשים. זמן טעינת הדף הינו גורם חשוב בנוסחת הדירוג של מנועי החיפוש.

בסיכום אפשר לראות שמה שתשלמו עבור תכנון ובנייה מחדש של האתר שלכם ישתלם לכם עשרת מונים לאורך חיי האתר, יהיה לכם שקט נפשי, תחסכו כסף והעיקר, תשיגו לקוחות מתעניינים שפירושו – מכירות. בכל פעם שאתם מבקשים "רק שינוי קטן באתר", הדבר עולה לכם בכסף רב ובסופו של דבר עתם עלולים ליצור טלאי על טלאי.

אם יש לכם אתר שנבנה לאחרונה, סביר להניח שיש לפניכם אפשרויות נוספות לשקם אותו, כמו למשל שדרוג

שדרוג – Realign

המשמעות של Realign יכולה להיות רב משמעית ויכולה להתבצע בדרכים שונות. לפעמים אפשר לעצב מחדש את האתר מבלי לגעת בדפי האתר, התכנים והקוד עצמו. זהו מצב נדיר, אבל בהחלט ייתכן. עם זאת, הביצועים הטובים ביותר יתקבלו כאשר תהיה "נגיעה" בכל אחד מחלקי האתר ובכל מרכיביו, כמו למשל בקוד HTML, בעיצוב, בניווט ועוד, אבל עם שימוש חלקים אחרים בשלמותם.

הנה כמה דוגמאות שמצביעות על הצורך לשדרג את האתר (הרשימה המלאה עם כל הסימנים שיכולים להעיד שהגיעה העת לבצע שדרוג לאתר שלכם):

אין לכם בלוג

בלוג היא הדרך הקלה והמהירה שלכם להוסיף תוכן לאתר שלכם, לאפשר ללקוחות שלכם להגיב למה שכתבתם באמצעות מערכת תגובות, ובכך לקחת חלק ברשת החברתית. אם באתר שלכם אין בלוג, אתם חייבים לשדרג אותו.

אין באתר שלכם לחצנים של מדיה חברתית

עם מעל מיליארד לקוחות בפייסבוק שמתוכם 3.7 מיליון ישראלים, אתם, בעלי עסקים, אינכם יכולים להתעלם מהמדיה הזאת. הלקוחות שלכם נמצאים שם. אתם חייבים שיהיו באתר לחצנים של פנייה למדיה חברתית כמו פייסבוק ו/או טוויר ו/או אינסטגרם. פנייה זו תאפשר לכם לחשוף את התכנים שבאתר שלכם בפני קהלים רבים באינטרנט. אם באתר שלכם אין לחצנים למדיה חברתית, כמו פייסבוק, טוויטר, גוגל פלוס, עליכם לשדרג את האתר.

יש באתר שלכם "מונה מבקרים" הגלוי לעיני כל

"מונה מבקרים" נמצא בדרך כלל בתחתית האתר ומציג כמה מבקרים היו באתר שלכם. המונה הזה שייך לשנות ה-90 של המאה הקודמת, אבל היום הדבר עלול לפגוע בקידום האתר שלך. בעבר, בזמן של GeoCities, המונה הזה היה הדבר הכי "מגניב" לכלול באתר, אבל זהו גם המקור לקישורי זבל ופגיעה באמון האתר בעיני גוגל. אם יש באתר שלכם מונה מבקרים, אתם חייבים לשדרג את האתר שלכם ולבטל אותו.

יש יותר מדי צבעים וגופנים באתר שלכם

שימוש מוגזם בגופנים, גדלי גופנים, צבעים ושילובי צבעים גורם לכך שקשה לקרוא את התוכן באתר עד כדי פגיעה בחוויית המשתמש אשר מגיב בנטישת האתר. אם האתר שלכם נראה כמו שלט קאזינו בלאס וגאס, כולו אורות נוצצים ומילים מהבהבות, אתם גורמים לחוויית משתמש גרועה ופוגעים בלקוחות שפנו אליכם. כדאי שתחשבו ברצינות על שדרוג האתר שלכם.

אם יש לכם אתר שבבסיסו מתפקד כראוי, היו לו ביצועים טובים בעבר, אבל עכשיו הביצועים שלו מבחינת הבאת תנועה או המרת לקוחות לוקים בחסר, ניתן לשקם אותו כדי להשיג את תוצאות טובות יותר. לשם כך צריך לסקור את "הנכסים" הקיימים ולראות איך אפשר למצות את יכולותיהם. עם זאת, לא תמיד דרושה בנייה מחדש של האתר, כי לפעמים דרוש שיפוץ ממוקד..

רוצה לשפר את האתר שלך ולא יודע מהיכן התחיל?

זה בדיוק המקום שבו אני ניכנס לתמונה עם דו"ח אבחון אתר. אני אבחן את האתר שלך ואתן לך תוכנית פעולה מוכנה אשר תוכל להנחות אותך ואת מפתח האתר שלך בדרך ליישום ההמלצות.

לאבחון אתר האינטרנט שלך, צלצל עכשיו 09-8910462