כיצד מפרסמים יכולים להתכונן לקראת הפסקת השימוש בעוגיות Cookies בשנת 2022

גוגל, ולא רק, מורידה את המסך על קבצי Cookie של צד שלישי בדפדפן Chrome בשנה הבאה, שנת 2022.

אנחנו עומדים לפני עתיד ללא-עוגיות והשאלה היא האם כבר עכשיו צריך לנקוט צעד/ים ואלו פתרונות מתפתחים, או שילוב של פתרונות, עשויים לסייע למפרסמים.

לעוגיות Cookies יש תפקיד חשוב ב"צביעת" משתמשים ובניית קהלים וזה לא עומד להיעלם, אבל בהחלט עומד לעבור שינוי מאסיבי. מה שיעבור שינוי זאת הדרך בה הפלטפורומות יעשו את אותה פעילות רק בכלים אחרים.

כמה עובדות על עוגיות לפני שממשיכים לפני שממשיכים:

  • יש מספר פתרונות להחלפת העוגיות, חלקם של גוגל, חלקם של אחרים וזאת לאור התקינה באירופה בנושאי פרטיות הידועה בשמה GDPR.
  • מתברר ש- 36% מהגולשים באינטרנט באירופה משתמשים בחוסמי פרסומות Ad Blockers ובמיוחד אלה המשתמשים בדפדפן… כרום, שם האחוז גבוה עוד יותר 67% !
  • מידע על משתמשים בעולם המערבי נמצאים מרוכז בידי מספר חברות: Apple, Facebook, Google, Microsoft, and Amazon.
  • אני בכוונה מדלג על החלק הטכני של הפתרונות השונים שאת שמותיהם בוודאי שמעת: FLoC, Trust Tokens, TURTLEDOVE כולן מבית Google אבל גם האיחוד האירופאי מפתח לו מנגנון משלו ויש גם אחרים: Fingerprinting, Clean Rooms, Unified ID…

שורה תחתונה

בשנת 2022 יעלמו העוגיות לבלי שוב וכבר עכשיו צריך לחשוב על דרך ולפעול בהתאם. המשקל עובר ל- first-party data שפירושו: מידע שהמשתמשים נתנו לך כאשר רכשו מוצר, נרשמו לניוזלטר, הורידו דוח, מילאו סקר באתר או מידע שנמצא במערכת קשרי לקוחות CRM של העסק שלך.

ככל שהמפרסמים יתחילו מוקדם את התהליך בבניית הרשימות שלהם, כך יהיה להם יותר קל בעתיד בעולם ללא-עוגיות כי התהליך אורך זמן רב.

מחליף אוניברסלי אחד לעוגיות טרם נמצא. כבר עכשיו יש כמה טכנולוגיות מתחרות ועדיין מוקדם לקבוע מי מהן תיקח את הבכורה.

מפרסמים, התרכזו ב- first-party data .