תכנון אתרים, לעשות נכון בפעם הראשונה
לאחר שנאסף המידע צריך לסדר אותו בסדר הגיוני, הגיוני ללקוח כדי שיוכל לנווט בקלות באתר מבלי שיצטרך ל"שבור" את הראש. ככל שנקל על הלקוח בגלישה כך הוא ישהה יותר באתר, יחשף ליותר תכנים והסיכוי שיפנה או ירכוש – גדל: זהו מרכיב חשוב של מרכיב חוויית המשתמש לו ניתנת מלוא תשומת הלב בעת תכנון אתר אינטרנט.
מצד שני, יש לאתר מטרות. תכנון אתר אינטרנט טוב צריך לתמוך בהם כך שלמרות שהלקוח יכול ללחוץ היכן שהוא רוצה על גבי המסך, הוא בסופו של תהליך יגיע להיכן שבעל העסק רוצה שיגיע. זה היופי שבענין: הלקוח הגולש רואה לפניו אפשרויות שמתוכן הוא יכול לבחור ומי שעושה תכנון אתר אינטרנט מכוון כך שהלקוח ינותב למקום שאליו בעל האתר מתכוון. לזה קוראים עיצוב ממשק משתמש.
זה לא דבר חדש. הייתם באיקאה? נכנסתם פעם לסופר פארם? זה בדיוק אותו דבר. תחשבו רגע, מרגע כניסתכם לאיקאה או לסופר פארם אתם נמצאים במעין נתיב בו בעל העסק קבע עברוכם את המסלול, מהכניסה ועד לקופה וליציאה. נכון, אתם יכולים ללכת בחנות איך שתרצו, אבל מרבית הלקוחות צועדים במסלול שנקבע מראש.
תכנון אתרים באינטרנט בראייה מערכתית
במהלך שלב תכנון אתר אינטרנט, נקבעים גם הרכיבים שבאתר כגון טופס צור קשר, דפי מוצר, פורום, בלוג, טופס הרשמה לניוזלטר, מחשבונים, לוח שנה, גלריות תמונות וכדומה.
את כל הפרטים ממקמים על גבי תרשים (ממש כמו תוכנית אדריכלית של בית) וכך מקבלים סקיצות של דף הבית ושל דפים פנימיים בהתאם למבנה המידע באתר. מה שחשוב בסקיצה הוא מיקום הרכיבים שעיצובם יקבע בשלב הקמת האתר.
קהל היעד הוא אחד הגורמים המרכזיים שצריך לקחת בחשבון. אתר המיועד לנוער, למשל, ייראה שונה בהרבה מאתר של מוסד פיננסי. פורטל (סוג של אתר) יראה שונה מאתר מסחר אלקטרוני. אתר נדל"ן יראה שונה מאתר של מאמן כושר גופני.
אל דוח התכנון מצורף מפרט SEO המגדיר באופן מפורש את תשתית האתר כדי שהאתר יהיה ידידותי לגוגל. במסמך טכני זה מתוארות הדרישות שאליהן יתייחס מפתח האתר כדי שיבנה אתר בו גוגל יוכל לנווט בקלות ו"לקרוא" את תוכן הדפים. אחת הדרישות היא שהאתר שלך יהיה מותאם לכל גודל מסך ולכל מכשיר. לקרוא, להבין ולדרג ראשון בגוגל.
ועכשיו אפשר להתחיל בשלב הקמת אתר
אני סקרן לדעת אם אתה הולך לקנות תכנון אתרים ואיזה שינוי זה יעשה בעסק שלך בעקבות המוני הלקוחות שיגיעו אליך, יפנו אליך ויקנו ממך. לפרטים צלצל 09-8910462