תכנון אתר | הקמת אתר | שיווק וקידום אתר | קידום עסק |
קורס שיווק באינטרנט | אוסף מאמרים | הרצאות בנושא שיווק באינטרנט |
תכנון / אפיון אתר
האם עלה על דעתך לבנות בית ללא אדריכל?
זהו שלא. כשאתה בונה לך ולמשפחתך בית, אתה מחפש אחר אדריכל שיעשה עבורך את התכנון. ומה קורה כשאתה רוצה לבנות לך אתר? זה בדיוק אותו דבר! בניית אתר היא בנייה הבית של העסק שלך באינטרנט.
אתה צודק, זה לא בדיוק אותו דבר, אבל השוני הזה עושה את הדברים יותר קשים… באינטרנט. אם התכנון של הבית שלך יהיה לא טוב, אז לא יהיה לך נוח, אולי התקרה תהיה נמוכה מידי, אולי השירותים יהיו צרים מידי, אבל אתה תתרגל. אולי תתרגז, אבל בסופו של דבר תתרגל. ככה זה בחיים.
אבל מה יקרה אם הבית שלך באינטרנט, קרי האתר, לא יהיה בנוי כמו שצריך? הלקוחות לא יבואו, אלה שיבואו לא יבינו מה אתה רוצה מהם. בגלל שהם לא הבינו הם לא יפנו אליך ולא ירכשו ממך את המוצרים ו/או השירותים שלך ובסופו של דבר… לא יהיה לך כסף לשלם לאדריכלית שתבנה לך את הבית.
אתה צריך לתכנן לך את האתר כדי שיבואו אליו לקוחות פוטנציאלים, יקנו בו ויחזרו אליו.
קרא עוד על אפיון / תכנון אתר
הקמת אתר
הקמת אתר רק לאחר שאתה יודע מה אתה רוצה ואדריכל האתרים שלך נתן בידך תוכנית (סקיצה) ומפרט טכני. בלי שני מסמכים אלה, אין לך מה לגשת לחברה שתבנה לך אתר.
אם אתה תנסה לעשות קיצור דרך ואולי לחסוך את אדריכל האתרים, אתה תיפול בפח של החברה לבניית אתרים שבאותות ובמופתים תמכור לך את מה שהכי קל להם למכור. זה כמו שהבנקאי ימכור לך כסף (הלוואה) ומוכר הפלפאל ימכור לך פלפאל והרופא ירשום לך אקומול למרות שהבעיה שלך היא שאתה רוצה יותר לקוחות. כל אחד מהנ"ל יסביר לך שהפתרון שלו הכי טוב. הבנקאי יאמר לך שאם יהיה לך יותר כסף אז תוכל לפרסם ואז יגיעו הלקוחות ולכן הוא דוחף לך משכנתא. מוכר הפלפאל ימכור לך מנה פלפאל כדי שתרגע, והרופא שהבין שהמחשבות על הבאת לקוחות חדשים לעסק שלך עושה לך כאב ראש ירשום לך ברצון ובששון כדור אקומול. נו, באמת?
כל חברה לבניית אתרים בונה אתר בשיטות שלה. איך תדע מה אתה צריך? מה מתאים לך? עם מערכת ניהול? איחסון בגרמניה זה טוב? קוד פתוח או מערכת קניינית? והשאלות רבות.
אתה צריך מישהו שאפשר לסמוך עליו שמבין את כל הקיצורים ואת הטכנולוגיה ויכול להמליץ בפניך על האופן בו ימומש תכנון האתר שלך. אתה תרגיש טוב טוב כשהאתר יבנה על הפלטפורמה לא מתאימה: קושי בשיווק במנועי חיפוש, קושי בביצוע שינויים באתר ואפילו קטנים, אי יכולת להטמיע רכיבים באתר. למשל, אם מחר ימציאו בפייסבוק לחצן חדש, האם תוכל להטמיע אותו באתר? על הדברים האלה צריך לחשוב בעת התכנון ולוודא שבעת בניית האתר תשמר היכולת.
קרא עוד על מסמך אפיון אתר בדרך אל הקמת אתר
שיווק וקידום אתר
או.קיי. יש אתר ומה עכשיו? עכשיו שהאתר בנוי לפי התכנון צריך להביא אליו לקוחות. אניש עסקים שמקימים אתרים חושבים, בטעות, שבגלל שהם בנו אתר, המוני גולשים יבואו אליהם. אני לא יודע איזה סרט הם ראו שגרם להם לחשוב שכך עובדים הדברים באינטרנט, אבל יש לי איה שהוא שביב של רעיון למה הם חושבים כך.
בשיווק רגיל חשובים שלושה דברים בעת הקמת חנות: מיקום, מיקום, מיקום. זאת הסיבה שכולם רוצים להיות בקניון, במרכזים המסחרים ולמה? כי שם יש תנועה של אנשים, בין אם הם באו לקולנוע, לסופר, לחנות הבגדים או לקפה – הם שם והם לקוחות פוטנציאלים.
באינטרנט, צריך להתאמץ ולהביא את הלקוחות. גם בעל עסק שחושב שיבנה את החנות שלו ב- eBay לא צריך להתאמץ – טועה. גם לחנות שתקים ב- eBay תצטרך לפעול כדי להביא עוד ועוד אנשים.
זה כל הענין של השיווק באינטרנט: להביא לאתר שלך את הלקוחות הרלוונטיים ביותר. ומי הם הלקוחות לך? (על השאלה הזאת כבר היית צריך לענות בשלב התכנון). אני לא יודע מי הם בדיוק, אבל שני דברים אני יודע עליהם:
יש להם טלפון סלולרי,
הם עושים שימוש באינטרנט על בסיס יומי
כנראה שתחת ההגדרה הזאת יש לך מאות אלפי לקוחות.
בנושא של טלפון סלולרי, אני לא מומחה, אבל ממה שקראתי, אני יכול לומר לך שזה יהיה הכלי העיקרי בעתיד לעשות בו הכל (חוץ מקפה). האם ידעת שאנשים מדווחים על איבוד כרטיס אשראי בדרך כלל אחרי 24 שעות. כאשר נאבד להם הטלפון הנייד הם מדווחים לאחר 20 דקות!
בנושא האינטרנט, אני יכול לומר לך בוודאות שהאינטרנט הוא כלי מידע עיקרי, ולא רק לילדים שלנו שמזמן לא יודעים מה זה ספר או כאלה שבכלל לא ראו אנציקלופדיה מימיהם. בכל בעיה ניגשים לאינטרנט, ואפילו אם אתה מתכוון לרכוש את המוצר בחנות, קודם אתה קורא, בודק ומשווה, היכן? באינטרנט.
קונים (באינטרנט) מי שרואים! אתה רוצה שיקנו ממך, אתה צריך לשווק באינטרנט ומכיון שיש כל כך הרבה ערוצי שיווק באינטרנט, אתה צריך מישהו אמין בעל ניסיון בשיווק שיודע מה יעבוד עבורך יותר, שיודע איך לפנות לקהל/ים שלך.
קרא עוד על קידום אתרים בגוגל
קידום עסק
אני מכיר מעט מאוד עסקים שכל השיווק שלהם מתחיל ומסתיים באינטרנט ולכן, כנראה, שאתה לא נמנה עליהם. מרבית העסקים עושים שיווק OnLine בשילוב שיווק OffLine. כלומר, לעסק יש מאמצי שיווק באינטרנט: מיילים, אתר, באנרים, בלוג, פורום וכדומה וגם פרסום רגיל אותו אנחנו מכירים: דיוור ישיר, מגנטים, פליירים, השתתפות בתערוכות, עיתונות, רדיו, טלויזיה ועוד.
אני לא אוהב את המספר 1. זה לא שאני לא רוצה להיות ראשון בגוגל. אני רוצה! אבל בהקשר של שיווק וקידום עסקים אני טוען שצריך לפתח יותר מערוץ שיווק אחד. לעסק שמסתמך על לקוח אחד גדול יש הרבה סיכון, כך הדבר גם בשיווק באינטרנט.
צריך למצוא את השילוב בין ה- OnLine וה- OffLine כי הלקוחות שלנו חיים גם פה וגם פה: הם קוראים עיתון, גולשים באינטרנט, נוסעים בנתיבי איילון, קוראים דואר אלקטרוני, קוראים דואר, משתפים בפורומים, צופים בטלויזיה, מתעדכנים בפייסבוק וכדומה.
אתה צריך מישהו בעל ניסיון בשיווק שיכול לחבר את ה- OnLine וה- OffLine, כלומר להביא לקוחות מהעיתון לאתר ולשלוח אותם מהאתר לחנות, מישהו שיבנה לך אסטרטגיית שיווק בעולם החדש
קורס שיווק באינטרנט
אני יודע שהרבה משאבים במונחים של זמן וכסף הושקעו באתר הנוכחי, אבל זה עדיין לא הופך אותו לאתר שיעשה את העבודה. יש הבדל בין אתר לבין אתר שניתן לומר עליו שהוא תורם באופן משמעותי לעסק, אתר שהוא מרכז רווח ולא רק הוצאה. היום הבעיה היא לא לבנות אתר, אלא להביא אליו לקוחות מתאימים, בזמן המתאים? איך משכנעים לקוחות להגיע לאתר שלך כשיש מאות אם לא עשרות אלפי אתרים אחרים באותו נושא/מוצר/שירות? איך גורמים ללקוחות לבחור בך?
הרשם עכשיו ובחינם לקורס "9 טיפים לאתר אינטרנט מצליח"
אוסף מאמרים שלי
אתה מחפש מידע באינטרנט בנושא שיווק וקידום אתרים באינטרנט. קורא פה, קורא שם. תוך כדי הקריאה מזדחל פחד ללבך: "האם מה שקראתי נכון?" "האם כך באמת צריך לעשות?" "האם אפשר לסמוך על כותב המאמר/פוסט?". אתה צריך מידע אמין ממקור מקצועי ומוסמך.
בוא לשמוע אותי מרצה
אני נותן הרצאות בנושא שיווק באינטרנט: קידום אורגני SEO, קידום ממומן SEM, רשתות חברתיות, אתרי מסחר, התנהגות לקוחות באינטרנט, כתיבת תוכן באינטרנט. כל הרצאה מלווה בדוגמאות מאתרים של המשתתפים בקורס כך שיש סיכוי שאדגים על האתר שלך.
לוח מועדי הרצאות בנושא שיווק באינטרנט
"מאוד נהניתי והשכלתי מסדנתך אמש בנושא שיווק ברשת החברתית פייסבוק. ניכרים הם יחסי הציבור המצוינים שאתה עושה תוך הסדנה במתן מענה מידי לשאלות, בהתקשרות עם כלל הכיתה באופן שמשאיר תחושה של אכפתיות לכלל ולפרט וכמובן (ולא מאליו) בשיתוף הידע הרב בצורה מעמיקה וסבלנית"
תומר רגב