style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

מעמוד 8 לעמוד 1 תוך פחות משבועיים ימים – סיפור לקוח

דני שביט הוא מנהל סטודיו לצילום ועיצוב גרפי, בניית אתרים ומצגות עסקיות.

הסטודיו של דני הוא סטודיו מקצועי ואיכותי המעניק ללקוחותיו קשת רחבה של שירותים במספר תחומים המשלימים אחד בשני וביניהם: צילום פורטרט (וביניהם גם הפורטרט שלי אבל אני בספק אם תמצאו אותי בין האנשים היפים שדני צילם ומציג באתר) ו- צילום מוצרים על רקע לבן או צרוב.

לדני שביט יש ידע וניסיון בצילום שנרכש במשך 36 שנות עשייה המקנים לו יכולת מקצועית ללא פשרות והכול בחיוך שובה לב.

הגישה של "ללא פשרות" באה לידי ביטוי גם בשירות מהיר ואדיב ואולי זה ההסבר לרשימה ארוכה של לקוחות: בנק הפועלים, טבע, מינהל המחקר החקלאי, משרד החינוך, משרד המדע, התרבות והספורט וגם עסקים קטנים ובינוניים הפוקדים את הסטודיו של דני.

לפני שנים רבות, בנה דני אתר אינטרנט על אחת מפלטפורמות אירוח אתרים הותיקות שהוקמו בארץ. האתר עלה יפה בתוצאות החיפוש של גוגל והיווה, במשך שנים, מקור תנועה ראשי ללקוחות שבסופו של דבר הצטלמו בסטודיו של דני.

זה לא היה מקרי שהאתר של דני היה בעמוד הראשון של גוגל בהרבה ביטויי חיפוש הקשורים לתחום. כבר בשנת 2007 הוא החל ללמוד את תחום קידום האתרים: השתתף בקורסים בתשלום, התייעץ בתשלום עם מומחים ועשה את שנדרש כדי שהאתר ידורג גבוה בתוצאות החיפוש וזה אכן קרה.

המיקומים הגבוהים של האתר בדף הראשון של תוצאות גוגל הביאו לו הרבה פניות והעסק שיגשג ופרח. ידיו של דני שביט היו עמוסות עבודה והוא התרוצץ עם המצלמה שלו ברחבי הארץ בין פרוייקט צילום אחד למשנהו: מצלם מוצרים, אנשים, מזון, צילומי תדמית, צילום תעשייתי ועוד.

שדרוג האתר והמכה שבאה בעקבותיו

בתחילת 2017 פגשתי, במקרה, את דני והוא שיתף אותי בהתלבטויות שלו לגבי אתר חדש. הוא הרגיש שהוא מיצה את פלטפורמת אירוח האתרים הנוכחית שבה מתארח האתר שלו וסיפר לי שהוא במהלך חיפוש אחר פלטפורמה חדישה יותר, משוכללת יותר שתאפשר לו להציג, כמו שצריך, את השירותים של הסטודיו וכמו כן לשפר, עוד יותר, את הדירוגים בדף תוצאות החיפוש של גוגל.

בתחילת מרץ 2017 דני שביט אכן ביצע את המהלך ושדרג את האתר. הוא בנה אתר חדש, תחת אותו דומיין, בפלטפורמה אחרת, אבל שוד ושבר:  ** האתר איבד את כול המיקומים שלו בעמוד הראשון של גוגל.** השבר הוא כה גדול שבמרבית ביטויי הכסף, האתר נראה בעמוד 8 של התוצאות, עמוד שאף אחד לא מגיע אליו.

תוך מספר ימים לאחר שבוצעה העברת האתר ובנייתו מחדש באירוח החדש, צנחו התוצאות בגוגל ובמקביל הטלפון השתתק. זאת היתה דממת מוות, שלא לדבר על חור גדול בכיס ואז דני התקשר אליי.

עוד בשיחת הטלפון, ניסיתי להרגיע את דני. מניסיוני אני יודע שמעבר של אתר הוא "זעזוע" לגוגל גם אם עושים את כול הדברים לפי הספר (איזה ספר?) ולכן הצעתי לדני לקבוע איתי פגישה על-תנאי, כך שאם עד מועד הפגישה גוגל "יעכל" את המעבר והתוצאות יחזרו למיקומים בדף הראשון ואולי חלקן גם ישתפרו (והרי זאת היתה מטרת המהלך) הרי שהוא יוכל לבטל את הפגישה.

קבענו להיפגש ב- 30 במרץ 2017 ועד למועד זה גוגל לא התרצה. האתר של דני הופיע בעמוד 8 בחיפוש ביטויים מובילים, כמו למשל הביטוי "צילום מוצרים" כאשר יש תנודות בדירוגים אבל לא תנועה שיש לה מגמה של שיפור לעבר העמוד הראשון.

נפגשנו במשרדי לפגישה של שעתיים, בה סיפר דני על תהליך המעבר שביצע. צריך לציין שעבור דני שביט, העברת אתר מפלטפורמה אחת לפלטפורמה אחרת היה פרוייקט ראשון מסוגו. עבורי, לא.

הנחתי את דני מה לעשות ועוד במהלך הפגישה התחלנו לבצע את השינויים הנדרשים.

ב- 27 לאפריל 2017, חזר החיוך להופיע על פניו של דני. האתר שלו חזר לעמוד התוצאות הראשון של גוגל ואיתו גם חזר הטלפון לצלצל, היומן של דני מתמלא ולקוחות מגיעים להצטלם בסטודיו.

ב- 25 ליוני 2017, דני שולח לי הודעת SMS על כך שבביטוי "צילום מוצרים" הוא כבר במקום הרביעי:

מיקום בגוגל: מקום רביעי בעמוד הראשון בחיפוש הביטוי צילום מוצרים

שיפור בתוצאות, כמו שקרה בביטוי התחרותי "צילום מוצרים" אינו דבר של מה בכך. שיפור ממיקום 8 בדף הראשון לעבר מיקום 4 בדף הראשון קשה הרבה יותר מאשר שיפור ממיקום 27 בעמוד 3 למיקום 14 בעמוד 2, למה? כי התחרות האמיתית היא בדף התוצאות הראשון, וככול שמיקום האתר גבוה יותר, כך קשה יותר לקדם אותו.

דני עומד כרגע לקראת כניסה לשלישייה המובילה. בהצלחה!

עדיין לא הסתיים תהליך שדרוג האתר: לא תהליך המעבר ולא תהליך קידום האתר. עכשיו שמגיעה תנועה של לקוחות מגוגל אל האתר במקומו החדש, צריך להמשיך לפעול ולקדם את האתר ולהראות לגוגל שוב ושוב כי מגיע לאתר הסטודיו להיות במיקומים הגבוהים בהם הוא נמצא.

מחשבה אחרונה על תהליך שדרוג האתר

הטכנולוגיה המשתנה, טעמי הלקוחות משתנים, העסק שלכם משתנה וגם גוגל משנה את נוסחת דירוג האתרים. יש לכם מספיק סיבות טובות לשדרג את האתר שלכם.

שדרוג אתרים הוא תהליך המועד לסכנות, בעיקר אם העסק שלכם תלוי בתנועת לקוחות שגוגל מביא. תכנון, ביצוע ובקרה הם ערובה לכך שתהליך שדרוג אתרים יעבור חלק ועם כמה שפחות זעזועים. גם אם משהו השתבש, כמו במקרה שתואר בפוסט זה, אפשר לתקן אם תופסים את הבעיה בשלב מוקדם.

חושבים לשדרג את האתר שלכם?

אל תעשו זאת לבד!

האתר שלכם עשוי להיעלם מתוצאות החיפוש בגוגל: לקוחות לא יגיעו אליכם ואתם תפסידו כסף רב.

לייעוץ וליווי תהליך שדרוג האתר, צלצלו 09-8910462

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

One comment

  1. וואו! מדהים!
    כמה שזה חשוב להיות מקצועי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן