SEO או PPC? מי יותר טוב עבור בעסק שלך? שיקולים בעד ו- נגד
יש הבדל בין SEO ו- PPC אבל המטרה הסופית היא זהה: ליצור יותר פניות, יותר מכירות. אז היכן כדאי יותר להשקיע משאבים? בקידום אורגני / טבעי בגוגל SEO או בקידום ממומן בגוגל חיפוש Google AdWords לו אנחנו קוראים PPC.
לפני שיינתן ההסבר המפורט, חשוב לי להראות לכם במה מדובר:
אנחנו מדברים בעצם על תנועה מדף תוצאות החיפוש של גוגל, בין אם היא תנועה בתשלום PPC או תנועה "בחינם".
כך נראה דף תוצאות החיפוש של גוגל לרוב החיפושים: עד 4 מודעות ממומנות – זהו פרסום ממומן בגוגל Google AdWords או במילים אחרות PPC, אחר כך 10 תוצאות אורגניות (SEO) ולסיום עד 3 מודעות ממומנות. עשר תוצאות אורגניות תמיד יהיו, לגבי מספר המודעות, אז המספר המקסימאלי הוא 7 מודעות (4 למעלה, 3 למטה) אבל גוגל יכול להחליט אחרת ולא להציג בכלל מודעות.
למה קידום בגוגל חשוב לך לעסק שלך באינטרנט
כפי שאתה ודאי יודע, גוגל (אני מתייחס לגוגל, אבל כוונתי היא לכול מנועי החיפוש) הוא שער הכניסה המרכזי לאתרים באינטרנט. הוא לא שער הכניסה היחיד, פעם הוא היה כזה, אבל הוא מקור עיקרי של גולשים המחפשים את מה שיש לך להציע.
בכל שנייה, יותר מ- 40,000 חיפושים מתבצעים ב- Google בעולם. זה הרבה אנשים שמחפשים תשובות לבעיות בחיים האמיתיים שלהם. כמובן, אם מישהו זוכר כתובת של אתר ויש לו כוונה מלאה להגיע לשם, אז הוא לא צריך את גוגל.
מי שרוצה להתעדכן בתוצאות משחק הכדורגל של ברסה מול ריאל וזוכר את הכתובת של אתר ONE שהיא one.co.il לא צריך את גוגל. טוב, אבל כמה כתובות של אתרים אתם זוכרים? 10, 100, 465? יהיה המספר שתיזכרו גדול ככול שיהיה זה כאין וכאפס לעומת מספר האתרים שיש שם בחוץ.
אם אתם זוכרים כתובת של אתר, זה כתובת של דף הבית שלו ומה לגבי כתובות של דפים פנימיים? פה, אין מצב שתיזכרו URLs של דפים פנימיים באתרים!
אתם רוצים להגיע לאתרים שאתם לא יודעים עליהם וגם אין לכם סיכוי לדעת על קיומם. ברור לכם שמספר האתרים שביקרתם כבר בהם הוא אפסי ביחס למספר האתרים שיכולים לעזור לכם ולתת לכם את המידע שאתם צריכים. ומי יעזור לכם לגלות עולמות (אתרים) חדשים? גוגל.
בתחילת עידן הגלישה באינטרנט, היו קטלוגים שהכילו רשימות של אתרים, משהו כמו דפי זהב הצהובים שפעם היו מאוד נפוצים ושימושיים ועכשיו משמשים הגבהה למסך מחשב או מעצור לדלת.
הבשורה בענין היתה שבאמצעות מנוע החיפוש, כדוגמת גוגל, אפשר להגיע ישירות לדף בו נמצא המידע (התשובה) המבוקש וגם לא צריך לזכור, לא צריך לדפדף באלפי דפים של אינדקס עב-כרס וכול זה בפחות מ-1 שניה ולרוב תוך פחות מ- 1/2 שנייה!
מכיון שאתם, קוראי המאמר, מחפשים בגוגל ויותר מפעם אחת ביום, אין טעם שאתאר לכם מה אתם מחפשים – אתם מחפשים הכול: מחפשים מסעדה לאכול? גוגל. מחפשים מטפל בכאבי גב? גוגל. רוצים לנסוע לצימר בצפון? גוגל. רוצים לקנות שולחן עץ מלא לבית? גוגל. רוצים לדעת עד מתי פתוחים סניפי שופרסל? גוגל. רוצים לדעת את תחזית מזג האויר? גוגל. רוצים לדעת על "גבריאל גרסיה מרקס"? גוגל. זה רק מדגם קטן של חיפושים.
לכל שאלה התשובה היא? גוגל!
אתם יכולים לשפר את האופן שבו אתם מחפשים בגוגל ולקבל תוצאות יותר טובות בחיפוש ראשון, לחסוך זמן ולהגיע ישר למה שחיפשתם.
בכל פעם שאתם מחפשים משהו בגוגל, אתם מספקים לגוגל מידע עליכם כמו: מיקום גיאוגרפי (ארץ, עיר, שכונה), מכשיר בשימוש (מחשב שולחני, טאבלט, מכשיר נייד), דפדפן בשימוש (כרום, פיירפוקס).
בכל פעם שאתם כותבים ביטוי במנוע החיפוש גוגל, גוגל מנסה להבין מי אתם (גיל, מגדר), במה אתם מתעניינים (ספורט, מחשבים, תיירות, מזון, היסטוריה).
תוסיפו לזה את המידע שגוגל יודע על מה שחיפשתם בעבר ויש לי הרושם שאתם מתחילים להבין שגוגל מבין אתכם ויכול להתאים לכם תשובות מותאמות אישית, לא רק למיקום ולשעה ביום אלא גם להתנהגות שלכם בעבר. וואהו!
גם אופן הצגת התוצאות בגוגל משתנה מחיפוש לחיפוש ואפילו באותו חיפוש. אם 2 אנשים יעמדו אחד ליד השני, באותו רגע, עם אותו מכשיר ויחפשו בדיוק את אותו ביטוי, סביר להניח שהם יראו תוצאות שונות. למה? כיון שהיסטוריית החיפושים שלהם שונה בגוגל ואמרתי שהתוצאות מותאמות אישית.
גוגל מציג למחפשים את דף תוצאות החיפוש במכיל 10 תוצאות אורגניות ועד 7 תוצאות ממומנות (בתשלום). הדבר המשותף לכול מה שגוגל מציג, בין אם בתשלום PPC או בחינם (SEO, אורגני) זה שגוגל מציג תוצאות רלוונטיות.
עכשיו, אל תתפסו אותי במילה. לפעמים אתם רואים בתוצאות החיפוש תוצאות שאינן קשורות, בטח בתוצאות הממומנות, אבל גם בתוצאות האורגניות – אל דאגה! עם הזמן גוגל משתפר והתוצאות הלא "קשורות" יעלמו.
זאת שאלה מעניינת איך גוגל יודע מהי תוצאה רלוונטית, אבל לא כאן המקום לדון בכך, רק הוסיף ואומר שגוגל מבין אתכם כל כך טוב שאתם יכולים לשאול אותו שאלות. נסו לכתוב בגוגל: "מיהו נשיא המדינה" ותראו מה גוגל יענה לכם. הקלידו בגוגל: "כמה מעלות בבאר שבע" ותראו מה גוגל יציג לכם.
לכן, רוב האנשים מוצאים תשובות ופתרונות לבעיות שלהם במהירות רבה בדף התוצאות הראשון של גוגל, לא צריך אפילו לבקר בדף 2 של תוצאות החיפוש. מחקרים מראים שברוב החיפושים, פחות מ -10% מהמחפשים בגוגל טורחים לבקר בדף השני של תוצאות החיפוש. כלומר, רוב התנועה מקורה בדף הראשון. 84% מהתנועה שמגיעה מהדף הראשון עושה זאת עד וכולל תוצאה 4 אורגנית.
להיות בראש תוצאות החיפוש, זה המקום שבו צריכה להיות תוצאה מהאתר שלך כדי שתקבל תנועה רלוונטית של לקוחות שמחפשים בדיוק את המוצרים או השירותים שלך.
כדי לקבל דירוג גבוה ב- Google, יש בעצם שתי דרכים לעשות זאת:
- קידום אתרים אורגני SEO,
- פרסום ממומן PPC באמצעות גוגל אדוורדס Google AdWords
לשניהם יש יתרונות וחסרונות משלהם. כדי להבין באמת מה ההבדל בין SEO לבין Google AdWords PPC נסתכל תחילה על שניהם בנפרד ונראה את היתרונות ואת החסרונות של כול אחד מהם.
SEO לעומת PPC: מה עושה אותם דומים
אנחנו מדברים בעצם על תנועה מדף תוצאות החיפוש של גוגל, בין אם היא תנועה בתשלום PPC או תנועה "בחינם" מהתוצאות האורגניות, הטבעיות.
גוגל יודע מנתוני העבר כי לתוצאה האורגנית במקום הראשון בביטוי "דוגיסיטר" שיעור ההקלקה היה 32.6% . תמר שיש לה עסק לשירותי דוגיסיטר שילמה כספים למשה, מקדם אתרים ידוע, שקידם את האתר שלה למקום הראשון בגוגל.
גוגל מציג תוצאה מהאתר של תמר במקום הראשון האורגני ומצפה ששיעור ההקלקה יהיה… 32.6% . והיה והתברר לגוגל כי שיעור ההקלקה גבוה מזה, הרי שיהיו לו מספיק סיבות, לפחות מצד שיעור ההקלקה CTR, להשאיר את האתר במקומו: #1 . והיה ושיעור ההקלקה יהיה פחות מ- 32.6%, למשל 20%, גוגל יבין שמשהו לא בסדר בתוצאה של תמר המוצגת במקום הראשון והוא יוריד את התוצאה מהאתר של תמר ובמקומה ישים תוצאה מאתר אחר.
אותו דבר קורה בפרסום מודעות בתשלום, אמנם באופן מעט שונה, אבל עקרונית אותו דבר.
שיעור ההקלקה CTR הוא נתון מרכזי הן בקידום אורגני והן בקידום ממומן.
SEO לעומת PPC: מה שעושה אותם שונים
אני כותב "חינם" במרכאות כי כדי שהאתר יראה בתוצאות החיפוש צריך לקדם אותו ולהשקיע כספים, כך שזה לא בדיוק חינם.
היתרונות של PPC
המודעות שלך מוצגות רק בפני מי שהקלידו בגוגל את הביטויים (מילות המפתח) שאתה קנית. באופן זה, ניתן לוודא שהמודעות שלך מוצגות רק בפני מי גילה עניין במוצרים או בשירותים שלך. וכך יש סיכוי טוב שמי שחיפש ביטוי שאתה הוא התשובה, ואותו גולש לחץ על המודעה שלך, אז סביר להניח שהוא גם יפנה או יקנה.
חסרונות של פרסום ממומן PPC
שמעו סיפור: פנה אלי בעל עסק שרצה שאערוך איבחון לחשבון הפרסום שלו בגוגל. העסק הוא הפקת אירועים לחברות ועסקים וביניהם "ימי גיבוש". בעל העסק רצה לקוחות שמחפשים בגוגל "ימי גיבוש" או "יום גיבוש" וחשב מה לעשות.יום אחד הוא מקבל בדואר מכתב מגוגל ובו קופון בסף 300 שקל לפרסום בגוגל וגם ספרון קטן המתאר איך כיצד ב- 5 צעדים קלים הוא יכול להקים פרסום בגוגל ושהמודעות שלו יופיעו בין רגע ואז הוא צפוי לקבל צונאמי של לקוחות.
עוד באותו היום, של קבלת המכתב, ביטל בעל העסק את תוכניותיו לערב וישב בביתו מול המחשב, ועשה את מה שכתוב בספרון המצורף. הוא הקים פרסום בגוגל לביטוי "יום גיבוש".
עבר יום, עברו יומיים ובעל העסק ישב במשרדו וחיכה לטלפונים מלקוחות שיאמרו שהגיעו מגוגל, אבל זה לא קרה ובינתיים המודעות שלו הוצגו וכל לחיצה (הקלקה) עלתה לו 5 שקלים בממוצע. החשבון בגוגל הלך ותפח ותוצאות אין.
לאחר שכבר היו כמה מאות לחיצות על המודעות שלו וכאשר הוא כבר שילם לגוגל כמה מאות שקלים, הוא הבין שמשהו לא עובד כנדרש ואז הוא פנה אליי שאערוך איבחון לחשבון הפרסום שלו בגוגל.
מה שמצאתי "הפיל אותו על הקרשים": הוא רצה להביא תנועה של גולשים שמחפשים "יום גיבוש" או "ימי גיבוש", אבל הראיתי לו כי מי שלחצו על המודעה שלו היו מתגייסים צעירים שחיפשו: "יום גיבוש סיירות", "יום גיבוש דובדבן", "ימי גיבוש סיירת מטכל" ועוד ביטויים שכאלה. כל לחיצה, כאמור, עלתה לו 5 שקלים בממוצע ואתם מבינים שהוא "זרק כסף לפח", פשוטו כמשמעו.
מה מוסר ההשכל? פרסום בגוגל נראה קל, אבל זה רק למראית עין. אם זה לא עובד לך, כדאי שתתייעץ עם מומחה פרסום בגוגל
המטרה של שאלון אדוורדס זה היא לעזור לך לדעת מה אתה יודע ומה אינך יודע.
התשובות שלך אנונימיות ואין שום פרס למי שיקבל את הציון הטוב ביותר.
יש לך את כל הזמן שבעולם לענות על 10 השאלות הבאות… בהצלחה!
[megapoll id="9"]היתרונות של SEO
אחוז ההקלקה על תוצאות אורגניות במקומות 1 עד 3, גבוה באופן משמעותי מאחוז ההקלקה על תוצאות המסומנות במילה "מודעה" לאותו ביטוי חיפוש וזה נכון למרבית תוצאות החיפוש. נניח ובחיפוש הביטוי "דוגי סיטר", אם על תוצאה אורגנית במקום הראשון, שיעור ההקלקה הוא 32.6% אז על מודעה ממומנת במקום הראשון שיעור ההקלקה יהיה 6% אולי 8% ואולי 15% (תלוי במודעה) אבל זה ממש רחוק מאוד משיעור הקלקה בתוצאות האורגניות. הסיבה לכך היא שאתרים מדורגים באופן אורגני הם מהימנים יותר על ידי המשתמשים שמרגילים את עצמם להתעלם מתוצאות החיפוש בראש הדף שהן מודעות.
חסרונות של קידום אתרים SEO
SEO לעומת PPC: איזה מהם הוא טוב יותר עבור העסק שלך באינטרנט
מקור התנועה הוא דף תוצאות החיפוש של גוגל, שם מופיעים, זה לצד זה, תוצאות אורגניות SEO בצד תוצאות ממומנות PPC. לכל אחד ממקורות התנועה האלה יש יתרונות ויש חסרונות.
ההבדלים העיקריים בין SEO לעומת PPC הם המשאבים המושקעים: זמן וכסף, אבל דבר אחד ברור, לי בכול אופן: אתה חייב להיות שם, בדף תוצאות החיפוש של גוגל, כי אם אתה לא שם, אתה לא קיים.
חלוקת המשאבים בין PPC לבין SEO תלוייה ביעדים העסקיים שלך לטווח הקצר ולטווח הארוך היא זאת שתקבע האם להשקיע זמן וכסף ב- SEO או ב- PPC או בשניהם.
צריך להבין שלבנות אתר זה לא מספיק! אני נוהג לדמות בניית אתר לבנייה של צימר במדבר. גם הצימר במדבר צריך תנועה כדי להתקיים. אתה צריך לדאוג לתנועה, אתה צריך לשלם עבור תנועה.
אני שומע מהרבה בעלי עסקים שבנו אתר כי התנועה מגוגל כבר תגיע וכול שעליהם לעשות זאת זה להמתין, זה כבר יגיע. אז תנו לי, ממרומי גילי, להניח את הדברים על השולחן, לכתוב לכם את הכתובת על הקיר: על תנועה צריך לשלם. נקודה. זה בכלל לא חשוב אם אתה מביא תנועה בעצמך או משלם לחברה שתביא לך תנועה.
השתמש בקידום אתרים SEO כאסטרטגיה לטווח ארוך
קידום אתרים SEO זהו תהליך ארוך שלא מסתיים לעולם. בתחילת דרכו של האתר החדש, ייקח כנראה הרבה זמן עד שתתחיל לקבל תנועה אורגנית מגוגל. זה יכול לקחת חודשים רבים וגם שנים, שוב, תלוי מיהם המתחרים שלך ועד כמה הם נלחמים. ייקח לך גם זמן להבין מה עוד טוב יותר בקידום האתר שלך, כך שהתהליך ארוך.
אתה צריך ליצור תוכן באיכות גבוהה ולהקדיש זמן לבניית קישורים, לפעול להגדלת אחוז ההקלקה מדף תוצאות החיפוש ולהקטין את אחוז הנטישה תוך הגדלת זמן השהייה ולשפר עוד הרבה פרמטרים כדי שגוגל ידרג את האתר שלך בראש תוצאות החיפוש.
הסיבה לכך שאתה עושה את הפעולות במסגרת On-Site SEO ו- Off-Site SEO היא כדי לבנות את הסמכות והרלוונטיות שלך בעיני נוסחת הדירוג, אלגוריתמים, של גוגל.
השתמש ב- PPC כדי להביא תוצאות ומהר, בטווח הקצר
היתרון של מסעות פרסום PPC טמון ביכולת שלך להפעילם בין רגע ולקבל תנועה איכותית באופן מיידי.
שימוש ב- PPC יכול להיות שימושי במיוחד אם רק עכשיו בנית אתר חדש ואתה רוצה לקבל תנועה. בוודאי שאתה רוצה תנועה, הרי לשם כך בדיוק בנית את האתר. אתה גם רוצה לקבל תנועה לאתר שלך כדי לבדוק האם הוא עובד עבורך ומייצר לך פניות ומכירות.
אמנם זהו מהלך מהיר, אבל הוא יכול להיות יקר מאוד ובעל החזר על ההשקעה ROI שלילי ואת זה צריך לשקול בהתאם ליעדים העסקיים שלך. יש קליקים יקרים מאוד ויש גם זולים מאוד ולכן חשוב ליצור מסעות פרסום יעילים כדי שהמודעות שלך יופיעו רק כאשר הם ממש רלוונטיים בהתאם לביטוי החיפוש שהקליד המשתמש במנוע החיפוש גוגל.
השתמש ב- SEO ו- PPC במשולב
חלק מהיתרונות של SEO אלו הן החסרונות של PPC וההיפך. שילוב של פעילות SEO ו- PPC יכול להסיר חלק גדול מהחסרונות והשילוב שלהם ביחד יכול להיות מתכון מנצח להבאת תנועה איכותית מגוגל.
על ידי שימוש הן ב- PPC והן ב- SEO ניתן להשיג תוצאות טובות יותר מאשר לעשות שימוש רק באחד מהם.
תועלות שילוב
בוא נניח לרגע שאין מגבלת תקציב. מה היה ניתן לעשות אז? אני מציע את דרך הפעולה הבאה: עושים מסע פרסום בגוגל ולומדים איזה ביטויי מפתח מקבלים CTR גבוה ועד כמה הם מביאים המרות (המרה = פנייה או מכירה). רואים איזה מודעות עובדות במובן גורמות להמרות ואיזה דפי נחיתה ממירים. מחשבים CPA כלומר, כמה עולה המרה ואיזה מביטויי המפתח מחזירים את ההשקעה כלומר יש להם ROI גבוה. מהפרסום בגוגל מבינים טוב יותר מיהו הקהל ומהם מאפייניו (זה נעשה בשילוב של גוגל אדוורדס וגוגל אנליטיקס) ועוד כמה דברים חשובים על מחזור הקנייה.
עם כל המידע היקר מפז הזה בונים אסטרטגיה ליצירת תוכן באתר, כי עכשיו ברור מה עובד טוב וממשיכים ופועלים לקידום האתר SEO בגוגל.
מכיון שהקידום האורגני אורך זמן, אז בעוד אתם משקיעים משאבים בקידום אורגני שיראו פירות רק בעוד כמה חודשים, אתם ממשיכים למטב את הפרסום בתשלום בגוגל וממשיכים להראות מודעות ממומנות למחפשים.
פרסום ממומן בגוגל ייתן יעלה כסף אבל ייתן בידה נתונים בעלי ערך כדי להבין האם כדאי להיכנס למהלך ארוך טווח של קידום אורגני.
אם המודעה שלך לא תהיה שם, מי יהיה? נכון, המתחרה שלך! זה אומר שאתה צריך להראות כאן וגם כאן כדי לתפוס מקום ולהביא אליך תנועה איכותית.
לסיכום
בסופו של דבר, לכל ערוץ תנועה יש נקודות חוזק ויש גם חולשות והחלטה מה לעשות תלוייה בך היכן להשקיע משאבים של זמן וכסף – שום דבר לא בחינם.
לטווח הארוך תמיד טוב להשקיע בקידום אתרים SEO, אם אם אתה קצר בזמן ורוצה להביא תוצאות ומהר או שהאתר שלך חדש אז לך על מסעות פרסום PPC.
אבל הכי טוב, לדעתי, זה לעשות שילוב בין השניים כדי לקבל תנועה איכותית ועקבית כבר מההתחלה.
את חלוקת המשאבים בין PPC לבין SEO אתה תקבע בהתאם ליעדים העסקיים שלך ובהתאם להתפתחויות העסקיות, אבל פרסום ממומן בגוגל Google AdWords תמיד חייב להיות לך פעיל.
ועכשיו תורכם
האם גם אתם עושים שילוב בין קידום אתרים SEO וקידום ממומן בתשלום PPC בגוגל?
האם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה? שלחו לי מייל או הודעה
להצלחה שלכם