דף הבית » בלוג » איך למדוד פניות באמצעות הטלפון מהאתר

איך למדוד פניות באמצעות הטלפון מהאתר

wordpress Phone Leadsמערכת הפרסום של גוגל Google AdWords טובה מאוד במעקב המרות, אך משתמשים רבים מעדיפים שיחות בטלפון כדי לסיים את רכישה. את שיחות הטלפון האלה מערכת הפרסום של גוגל סופרת, אולי, כקליק אבל לא יודעת לספור אותן כהמרה. המשמעות היא שלמפרסם אין ידיעה מהיכן הגיעה השיחה לצרכי מעקב והערכה.

גם אם אתם מאוד רוצים לראות ליד (לקוח מילא טופס צור קשר) או ביצע רכישה דרך האינטרנט, עצם הימצאותו של מספר טלפון באתר, מסייע לרכוש את אמונו של הלקוח.

כל עוד הלקוח נמצא במדיה הדיגיטלית, הרי הכול מדיד ואפשר לחשב החזר על ההשקעה (ROI), אבל ברגע שנפרץ החוג הדיגיטלי והמשך הקשר מתנהל בטלפון, אבדה המדידה ויכולת המעקב וכמובן זה משפיע על היכולת שלך, כבעל עסק, לחשב ROI.

המכירה היום מתרחשת בהרבה ערוצים ויכולה להסתיים פיזית בחנות, באתר או בטלפון. אם אתה מוכר גם בטלפון, אתה צריך לקחת את השיחות האלה בחשבון כדי לחשב את ההחזר על ההשקעה האמיתית של מסעות הפרסום שלך בגוגל אדוורדס.

כאשר יש לך רק טלפון אחד באתר לא תדע בוודאות מהיכן הגיע אותו לקוח, האם מפרסום בגוגל, פייסבוק, יוטיוב ואם תרצה גם ברזולוציה נמוכה יותר, אז מאיזה מודעה הוא הגיע מאותו ערוץ, אם יש לזה משמעות, כמובן.

כן, אפשר לשאול את הלקוח שמצלצל אליך מהיכן הוא הגיע, אבל יש עם זה 2 בעיות:

  • לא נעים לך "לחקור" את הלקוח,
  • כמעט תמיד התשובה של הלקוח תהיה מהאינטרנט, אם הוא כמובן הגיע מהאינטרנט ועכשיו לך תתחקר אותו מאיזה ערוץ ומאיזה מודעה. אתה מבין שזה לא ריאלי.

עכשיו בו נניח מצב בו אתה רוצה למדוד פניות של לקוחות מפרסום ממומן. אם יש לך טופס צור קשר באתר, תוכל למדוד המרה, אבל מה יקרה אם הלקוח יבחר להתקשר? אתה רוצה לדעת שהוא הגיע לאתר ממודעה של גוגל אדוורדס? בוודאי שכן, אז הנה הפתרון עבורך:

  1. אתה צריך אתר וורדפרס (לא חשוב באיזה גירסה)
  2. אתה צריך שלעסק שלך יהיה יותר ממספר טלפון אחד. בו נניח שיש לך מספר טלפון קווי של המשרד/חנות ומספר טלפון נייד.
  3. התקן את הפלאגאין.
  4. הגדר את המספר הקווי שיהיה מספר הטלפון שיופיע באתר (default phone number, מספר ברירת המחדל),
  5. הגדר את המספר הנייד ותן לו שם כרצונך,
  6. במסעות הפרסום בגוגל, Google AdWords, הוסף את הפרמטר ואת שם מספר הטלפון שנתת בסעיף 5 לכתובת דף הנחיתה (הוראות פרטניות נמצא בפלאגאין)

מה יקרה?

  • כאשר תהיה בקשה לדף נחיתה בלי הפרמטר, יוצג מספר הטלפון של ברירת המחדל (הטלפון הקווי לפי הדוגמה לעיל).
  • כאשר תהיה בקשה לדף נחיתה עם פרמטר וערך, יוצג מספר הטלפון שקבעת (המספר הנייד לפי הדוגמה לעיל).
  • כאשר הלקוח יתקשר למספר המובייל (לפי הדוגמה, סעיף 5) תדע שהוא הגיע בעקבות לחיצה על מודעה בפרסום הממומן.

שאלה: אני רוצה למדוד גם תנועה מפייסבוק. מה עלי לעשות?
תשובה: יהיה עליך להגדיר מספר טלפון נוסף ולתת לו שם (סעיף 5) וכמובן להוסיף פרמטר וערך לכתובת דף הנחיתה בפרסום בפייסבוק.

שאלה: אני רוצה למדוד גם תנועה מדואר אלקטרוני. מה עלי לעשות?
תשובה: יהיה עליך להגדיר מספר טלפון נוסף ולתת לו שם (סעיף 5) וכמובן להוסיף פרמטר וערך לכתובת הדף שאתה מצרף למשלוח הדואר.

שאלה: האם לכל מקור תנועה (מייל, פייסבוק, פרסום ממומן וכך הלאה) אני יכול להגדיר מספר אחר?
תשובה: זה תלוי עד כמה אתה רוצה למדוד ולדייק. תוכל להגדיר מספר טלפון לכל ערוץ (אדוורדס, פייסבוק, יוטיוב, מייל וכך הלאה) או להגדיר מספר טלפון מכל מודעה, גם אם זה לאותו דף.

שאלה: כמה מספרי טלפון אפשר להגדיר?
תשובה: כמה שתרצה.

שאלה: האם המערכת עובדת עם כל מספר טלפון: ישראלי/בינלאומי, 1-800, 1-700, קווי/נייד, וירטואלי, חיוג מקוצר (כוכבית),
תשובה: כן

שאלה: האם המערכת עובדת עם מספר וירטואלי?
תשובה: כן, בהחלט.

שאלה: איך קוראים לפלאגין?
שאלה: האם הפלאגין עובד בכל מכשיר ובכל גודל מסך?

תשובה: כן, בהחלט.
תשובה: הפלאגין נקרא Phone Leads

שאלה: אז מהי כתובת הפלאגין?
תשובה: הנה, לחץ כאן

שאלה: האם יש שירותים נוספים למעקב אחר שיחות טלפון?
תשובה: כן, בהחלט! להלן רשימה של חברות בישראל: maskYOO, PayCall, MediaMeter – פרטים נוספים תוכל למצוא במאמר כאן.

הנגשת אתרי אינטרנט

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות